.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.paź.2024 22:13:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 15:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Witam ,
jak sądzicie, w przypadku decyzji o wymianie tylnych zacisków hamulcowych (tarcza 245mm) jaki będzie najlepszy wybór, kupienie nowych zamienników z dwuletnią gwarancją np. firmy "Peter Steiner" (nie kojarzę kompletnie producenta ani jakości jego części, opinie zaciski mają niby dobre....) czy bardziej skłaniać się do zakupu regenerowanych oryginałów z roczną gwarancją?
Dzięki za sugestie. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 17:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10322
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja bym kupił sprawne używki. Aby dźwignia ręcznego chodziła, to reszta też zawsze działa.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 18:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Jesteś niezawodny w różnych tematach, dzięki :) :peace:
Coś zadecyduję i kupię.
Ale jakbyś jeszcze mógł mi napisać jeżeli wiesz.... jak odkręcając przewód hamulcowy od zacisku wcześniej ścisnę go jakimś ściskiem to po podpięciu nowego/innego zacisku będę miał potrzebę odpowietrzania czy niekoniecznie?
Ja to kombinuję tak, nie wiem czy dobrze, że po założeniu nowego zacisku i podpięciu przewodu hamulcowego popuszczam odpowietrznik i zdejmuję ścisk czekając aż płyn samoistnie wypłynie przez odpowietrznik i gotowe (bez pompowania pedałem hamulca.)
Dobrze czy niekoniecznie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 18:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10322
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Luzujesz przewód i niech sobie cieknie w jakiś pojemnik. Takie ściskanie przewodu żabką powoduje że nadrywają się płótna , i możesz się np za rok zdziwić jak strzeli przy awaryjnym hamowaniu. Jak płyn ma parę lat to normalnie go zlej i zalej nowy. Układy z ABS-em odpowietrza się zaczynając od zacisków które są najbliżej pompy czyli , LP, PP, LT, PT.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 19:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
No faktycznie przy ściśnięciu przewodu można sobie go uszkodzić .
W takim razie mam jeszcze inną opcję, bezkolizyjną dla przewodu, wkręcić śrubę , gdzieś czytałem o takim sposobie "zaślepienia" chwilowego bez problemu wycieku płynu ;)
Tym bardziej, że płynu hamulcowego nie mam w planie wymieniać, był wymieniany jakieś pół roku temu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 22.paź.2022 19:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10322
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W tylnym zacisku przewód zakończony jest fasolką,przez którą przechodzi śruba, wystarczy na tym oczku zacisnąć dwa klocki gumowe żabką. Od razu daj nowe miedziane podkładki, po 50 groszy w jakimś sklepie "traktorowym" kupisz.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 23.paź.2022 00:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
O widzisz, super informacja, dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 23.paź.2022 07:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zaciski w B7 już musisz regenerować to co się z nimi dzieje? Ja w C4 mam takie z 8 lat i wszystko z nimi OK, wymieniłem tylko gumki z TRW kosztują 20-30zł https://allegro.pl/oferta/trw-sj1039-ze ... 1974811169

Jak przed odkręceniem przewodu zablokujesz w środku pedał hamulca na wciśniętym to tylko trochę płynu zleci z przewodu i nic już dalej nie będzie lecieć. Od siebie dodam, że dałbym od razu nowy przewód co zawszę robię w autach co mają już swoje lata. Odpowietrznik możesz poluzować wtedy i zostawić jak pisałeś i zacisk się odpowietrzy bez pompowania ale tak jak Ci radzili wyżej wymień płyn bo to grosze a bezpieczeństwo najważniejsze. Jak nie masz doświadczenia to kup więcej płynu i nie spuszczaj tylko dolewaj do zbiorniczka, załóż wężyk na odpowietrzeni i przepompuj pedałem do jakiegoś pojemnika ale w miarę szybko żeby się płyn nie cofał do zacisku, stracisz więcej płynu ale czasem odpowietrzenie układu zajmuje dużo czasu, tylko rób to z kimś żeby był zawsze płyn w zbiorniczku bo jak powietrza zaciągnie to robota od nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 23.paź.2022 16:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
Dzięki za oddzew ;)
Co do samych zacisków to jest na razie założenie teoretyczne z tą wymianą, doinformowuję się tylko póki co....
Co się dzieje? Nic dramatycznego, ale.... jak auto postoi kilka dni np. tydzień to po ruszeniu czuć,że delikatnie "trzymają", objaw znika po 1-2km,przy codziennym użytkowaniu auta problem nie występuje.
Tarcze z klockami były zmieniane zgodnie ze sztuką (samodzielnie) z pełnym czyszczeniem wszystkiego "jak dla siebie" rok temu, po wymianie zrobione na nich może z 5 kkm. Tłoczki wkręcały się z wyraznym oporem (dedykowany przyrząd), jednak nic nie "haczyło", wkręcało się płynnie, ponoć jest to prawidłowo.
Dlatego zastanawiam się czego powodem może być powyższy objaw. Poza tym wszystko w układzie działa bdb, bez uwag.
Płynu hamulcowego nie planuję zmieniać, był wymieniany pół roku temu, więc nie widzę potrzeby, wspominałem o tym powyżej.

I korzystając z tworzenia tego posta żeby nie pisać kolejnego jeszcze jedno pytanie;
rozumiem, że jeżeli faktycznie wymieniałbym te zaciski (teoretycznie) to po chwilowym odpięciu przewodu i podpięciu go do nowego zacisku będzie on odpowietrzony po popuszczeniu odpowietrznika i "przelaniu" go bezwładnościowo? ,a w przypadku skrajnym, jakby się nie odpowietrzyły to wystarczy odpowietrzyć tylko tylne zaciski? (praktycznie przewód byłby odłączony na chwilkę, więc wykluczam dostanie się powietrza gdzieś "głębiej").
Rozważam to jak wspomniałem teoretycznie, ale wolę wcześniej mieć ogarnięty temat i w pewnym sensie "wykorzystać" Waszą wiedzę. ;)
Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 23.paź.2022 17:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10322
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja tu widzę jakieś roboty na siłę, żeby coś porobić. Zdejmij koła, zdejmij linki ręcznego , dźwigienkę w kombinerki i poruszaj tak jak by był zaciągany ręczny, polewaj przy tym WD-40 , aż będzie chodzić leciutko. Sprawdź też linki bo to one często stają. I jak się samochód na dwa tygodnie zostawia, to się nie zaciąga ręcznego.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana tylnych zacisków hamulcowych A4 B7 - pytanie
PostNapisane: 23.paź.2022 18:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2017 17:49:07
Posty: 61
No niezle....roboty na siłę, nic z tych rzeczy :D zauważam coś to się radzę.
Przy wymianie tarcz/klocków linki sprawdzane, wszystko prawidłowo, zresztą mam "uczulenie" na zaciąganie ręcznego jak auto zostawiam na dłuższą chwilę/kilka dni i w związku z tym nigdy tego nie praktykuję/zostawiam na biegu. Ręczny owszem używam, ale np. jak stoję przed światłami na pochylonej drodze i po zaciągnięciu auto jest zahamowane, a po puszczeniu bez problemu się toczy, wiec to nie to :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: