.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 07:09:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Opony wielosezonowe, za czy przeciw
PostNapisane: 02.paź.2006 13:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
czy ktoś z was jeździ na wielosezonowych? Do tej pory zawsze miałem letnie i zimowe ale teraz się zastanawaim ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 14:04:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 12:47:46
Posty: 149
Lokalizacja: Kościerzyna
Prosto co jest do wszystkiego jest do d..y :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Idz tam, gdzie chcesz isc, bądz tym kim chcesz być....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 14:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
zgadzam się z Idzi :peace:

jakby uniwersalne były takie rewelacyjne to by nie było zimowych i letnich.
Ewentualnie może się sprawdzają w cieplejszych strefach klimatycznych, gdzie nie ma zimy :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 14:54:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
wielosezonowe to nie są uniwersalne wielosezonowe to pomysł firmy goodyear na rynek amerykański tam w jednym stanie jest zimno a w drugim ciepło no i należało by przy takiej podróży zmienić opony i dlatego są wielosezonowe droższe około 3 krotnie i nie mają za wiele wspólnego z popouarnymi uniwersalnymi

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 15:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
jestem przeciw...ale dla kogoś komu liczy się każda złotówka, a nie koniecznie jeździ autem w okresie zimowym to jest to chyba dobra alternatywa... ja jednak wolałbym mieć komplecik letnich i zimówek, coby nie "latać" po całej szosie :peace:
kiedyś dawno dawno temu ojciec jeździł na wielosezonowych w polonezie....hmmm idzie wytrzymać, ale to przecież tylko polonez :)

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 18:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2006 23:42:09
Posty: 37
Lokalizacja: oxford uk
jezeli w polsce to ja tez jestem przeciw, na wielosezonowych to mozne pojechac ale w jedna strone do nieba ( lub gdzie indziej :p) w Uk nie ma czegos takiego jak zimowa opona, ale ja jestem szczesliwcem, ktory kupil auto od polaka i chlopak zamienil sobie dwie opony na zimowki z debicy :D tylko za mam je na przodzie a ostatnio troche mocniej polalo i tylem i zarzucilo na rondzie, pomomo tego ze nie jechalem szybko :( Pozdrawiam Jocker01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 18:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
Idzi napisał(a):
Prosto co jest do wszystkiego jest do d..y :diabel: :diabel: :diabel:


sedno sprawy.

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Opony wielosezonowe, za czy przeciw
PostNapisane: 02.paź.2006 21:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
jag66 napisał(a):
czy ktoś z was jeździ na wielosezonowych? Do tej pory zawsze miałem letnie i zimowe ale teraz się zastanawaim ?
To się przestań zastanawiać, wykluczone! :P

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 21:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
do malucha se kup wielosezonowe :)

kiedys kolega rzekl -> " wielosezonowe opony sa ch** i w zime, i w lato" ;)

mysle ze mial racje ;-)

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 22:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2006 10:03:06
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Jeździłem kiedyś na wielosezonowych Goodyear'ach w 80-tce 1.8E i muszę przyznać, że tylko pierwszy pełny sezon sprawowały się właściwie, chociaż wytrzymałem z nimi prawie dwa sezony ( letni, zimowy i letni - nie odważyłem się na kolejną zimę). Uważam, że opon tych nie powinno się używać dłużej niż jeden sezon chcąc poruszać się bezpiecznie. Ja zrobiłem na nich około 80kkm i nie odważyłem się jeździć dłużej (ani w lecie - na mokrym, ani w zimie - wiadomo).

Osobiście, ze względów bezpieczeństwa i komfortu kupuję opony letnie i zimowe zamiast wielosezonowych. Ale mogę zrozumieć, jeżeli ktoś kupuje opony wielosezonowe, bo np. nie stać go na odzielne komplety na lato i zimę, albo nie ma gdzie przechowywać opon, itp., itd..

Jeżeli się zdecydujesz na opony wielosezonowe, to na pewno musisz zapomnieć o bardziej szalonej jeździe zarówno w lecie jak i w zimie, i pamiętać, że jednak jest to pewnego rodzju kompromisowe rozwiązanie......

I jeszcze jedno.... ja jeździłem na Goodyear'ach, niektórzy twierdzą że są to najlepsze opony wielosezonowe,...... a wiadomo, opona oponie nie równa.

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
Audi 80 1.8 E '89 -> było
Audi A6 2.8 (APR) '00 -> jest
Subaru Outback 2.5 '08 -> jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 07:21:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
wszystko jasne, przekonaliście mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 08:04:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A ja dodam jeszcze jedno przeciw.
Wielosezon nie jest produkowany we wszystkich rozmiarach.
Tani wielosezon to polski wielosezon.
Drogi to oponki zachodnie.
I może na zachodnich byłoby OK. Tyle że zapłacisz za nie więcej niż za dobre 2 kpl używanych letnich i zimowych.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 08:40:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Kup sobie dobre letnie opony a jak bedzie lezał śnieg to weż taxi i tyle. Pamiętajcie, że opona zimowa jest tylko lepsza na śniegu, w innych warunkach letnia bije ją na głowę nawet przy -15C :diabel: .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 09:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Przejedź sie na niskoprofilowej P9000 przy temp 0 'C i pohamuj na asfalcie, powodzenia życzę....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 09:30:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
audik napisał(a):
Kup sobie dobre letnie opony a jak bedzie lezał śnieg to weż taxi i tyle. Pamiętajcie, że opona zimowa jest tylko lepsza na śniegu, w innych warunkach letnia bije ją na głowę nawet przy -15C :diabel: .


opinia nie warta brania pod uwagę :!!: :!!: :!!:

opona zimowa przy temperaturze > +15C nie jest w stanie utrzymać auta przy hamowaniu, co skutkuje drogą hamowania ze 120km/h dłuższą niż 100m

i bardzo podobnie zachowuje się opona letnia w temperaturach < +5C

moja rada to przy temperaturach powyżej +5 letnie, poniżej oczywiście zimowe (zakręty, hamowanie, przyspieszanie.. tak na prawdę wszędzie widać różnicę)

i pamiętajcie - wielosezonówka to prawie letnia i prawie zimowa
:!: ale prawie robi wielką różnicę :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 06:59:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
audik napisał(a):
Kup sobie dobre letnie opony a jak bedzie lezał śnieg to weż taxi i tyle. Pamiętajcie, że opona zimowa jest tylko lepsza na śniegu, w innych warunkach letnia bije ją na głowę nawet przy -15C :diabel: .


Tak samo myślał pawien pan, który wjechał mi Nissanem w tył Audiczki dwa lata temu w styczniu, na niby suchym asfalcie...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:30:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
jarekle napisał(a):
audik napisał(a):
Kup sobie dobre letnie opony a jak bedzie lezał śnieg to weż taxi i tyle. Pamiętajcie, że opona zimowa jest tylko lepsza na śniegu, w innych warunkach letnia bije ją na głowę nawet przy -15C :diabel: .


opinia nie warta brania pod uwagę :!!: :!!: :!!:

opona zimowa przy temperaturze > +15C nie jest w stanie utrzymać auta przy hamowaniu, co skutkuje drogą hamowania ze 120km/h dłuższą niż 100m

i bardzo podobnie zachowuje się opona letnia w temperaturach < +5C

moja rada to przy temperaturach powyżej +5 letnie, poniżej oczywiście zimowe (zakręty, hamowanie, przyspieszanie.. tak na prawdę wszędzie widać różnicę)

i pamiętajcie - wielosezonówka to prawie letnia i prawie zimowa
:!: ale prawie robi wielką różnicę :peace:


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=#186745

Niestety artykuł już nie dział ale był w nim zrobiony test, przez bodajże ADAC w którym wyszło że opona letnia nawet w minusowych temp.(nawierzchnia sucha, mokra) jest zawsze lepsza niż zimówka (z wyłączeniem jazdy po śniegu). Ale Panowie wiedzą lepiej :peace: Echhh potęga marketingu :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
audik napisał(a):
Niestety artykuł już nie dział ale był w nim zrobiony test, przez bodajże ADAC w którym wyszło że opona letnia nawet w minusowych temp.(nawierzchnia sucha, mokra) jest zawsze lepsza niż zimówka (z wyłączeniem jazdy po śniegu). Ale Panowie wiedzą lepiej :peace: Echhh potęga marketingu :diabel:


Niestety nawet jesli to były rzetelne testy ADAC'a - , to w/g własnego doświadczenia mam własne , inne zdanie. Przykładowo wspomniana przeze mnie oponka staje się przy niskich temperaturach tak twarda ,że nawet po suchym asfalcie było jak na lodowisku.
W lato zaś sprawowała sie wyśmienicie ( no moze poza hałasem).

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 19:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
Skąd wy bierzecie takie definicje, jak "suchy asfalt" w zimę???
Choć wygląda na suchy, to tak naprawdę znajdują sięna nim malutkie kryształki lodu (szron itp) już przy -2 st C. Każda letnia opona będzie się zachowywała tak samo, czyli jajco. Lepiej kupić tańsze zimówki (Dębica), ale jest się spokojnym o zachowanie samochodu na zimowej nawierzchni. Nie polecam opon tzw. wielosezonowych (jeśli cośjest do wszystkiego, to jest do niczego). Pozostaje mi tylko życzyć jedynego słusznego wyboru ;-) . :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 20:16:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Wszyscy tak na "nie" nastawieni do wielosezonówek, to ja w ramach wypośrodkowania :) napiszę, że jeśli ktoś nie jeździ jak pirat, to wielosezonówki nie są złe, pod warunkiem że weźmie się takie, ktore są bardziej nastawione na warunki zimowe (śnieg), bo to przeważnie zimą jest najtrudniej opanować auto, a latem to byle guma da rade, byle miała wystarczająco bieżnika.

Mowa konkretnie o Nokian WR. Co prawda w Europie jest reklamowana jako typowo zimowa, ale np. za oceanem jest sprzedawana jako opona wielosezonowa (four season):
http://www.nokiantires.com/en/tire_wr.a ... son=winter

Jeździłem na niej (auto: Bora 2.0) zarówno zimą w Wisconsin jak i latem w Texasie - nie było żadnych problemów. Na śniegu zachowywała się lepiej niż moje dedykowane zimowe Michelin Pilot Alpin, a latem nie było tragedii. Pewnie - jak ktoś lubi ostro jeździć, to będzie mu się wydawała za miękka, ale do normalnej jazdy jest jak najbardziej OK - hamowanie, hydroplaning - wszystko OK. A indeks ścieralności ma 420, więc tak szybko też się nie zużywa.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: