.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 29.cze.2018 21:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
No to mamy pierwsze obserwacje po wymianie sterownika zawieszenia z "G" na "F"
wszystko zachowuje się bardzo poprawnie, nie pokazuję się błędy które wcześniej czasem się pojawiały
Ale
- W błędach odczytałem stary dobry błąd ciśnienia - według naszego Guru Piotrusia można zlać ten błąd jeśli nie występują żadne inne
- nie mogę zablokować samoregulacji zawieszenia (tzn samorzutnego opuszczania po przekroczeniu 130km/h)
działa bardzo dobrze opuszcza się i podnosi tak jak trzeba ale nie mogę tego wyłączyć
(jeden guzik przez 5s i zapala się żółta lampka MAN) Co wtedy z jazdą z przyczepą?
- Blokada podnośnikowa też jakoś inaczej - jak trzymam obydwa przyciski zapalają się po bokach dwie zielone diody
ale nie załącza się żółta tak jak było do tej pory...

Jakoś inaczej się włącza / wyłącza tę funkcję w sterowniku z literką "F"?
Ktoś ma taki sterownik i może podzielić się wiedzą i doświadczeniem?

Pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 03.lip.2018 21:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Ja mam sterownik F .Przy funkcji podnośnika palą się tylko dwie zielone diody w przyciskach


Ostatnio edytowano 04.lip.2018 09:09:44 przez skowi17, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 03.lip.2018 22:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Dzięki
Rozumiem że żółta wtedy nie świeci?
A jak blokujesz samoczynną regulację żeby auto nie przechodziło samoczynnie w tryb autostradowy?
Cy udaje się wprowadzić stan MAN (manualny)? i świecącą żółtą kontrolkę?
Pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 04.lip.2018 09:08:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Powiem Ci że nigdy nie próbowałem wciskać MAN . Zresztą gdzie będziesz jeździł ponad 130km/h z przyczepką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 04.lip.2018 18:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Po autostradzie?

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 11.lip.2018 19:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
To pokataj po autostradzie aby sprawdzić bo mój obniża się dopiero przy 180 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 11.lip.2018 21:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Mój już przy 130...

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2019 15:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2018 19:41:26
Posty: 2
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A6 C6 Quattro
Szukam pomysłu na usterkę w moim autku. Zawieszenie opada w przednim prawym kole po około 6 godzinach.
Komputer nie pokazuje błędów, wymieniłem zaworek na miechu i dalej to samo. Warsztaty jako że brak w komputerze usterek rozkładają ręce albo chcą wymieniać miech. Sytuacja od roku ciągle występuje. Układ normalnie się pompuje, podczas jazdy wszystko działa poprawnie. Brakuje już mi pomysłów co jeszcze należy sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2019 15:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Wjąć całą przednią prawą goleń z miechem, przy pomocy specajlnego zaworka dostepnego na Allegro napompować i do wanny...
Powinno się wyjaśnić.
Może ew być jeszcze nieszczelność "po drodze" od zaworu włącznie - do miecha.

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2019 21:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Odkręć przewód od miecha, kup zaworek,wentylek z allegro,napompuj kompresorem ze cztery atmosfery do miecha i zobacz na drugi dzień czy opadł.Jeśli opadnie to masz pewność że miech nie trzyma.Może też być nieszczelność na oringach wtedy trzeba wyjąć miech i sprawdzić w wodzie gdzie jest nieszczelność ale najczęściej pada miech.Wyjecie go to 30 min roboty.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 6606155384
Jaki zaworek wymieniłeś na miechu. Przecież tam nic nie ma tyko samo przyłącze z przewodem ciśnienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 01.lut.2019 07:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2018 19:41:26
Posty: 2
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A6 C6 Quattro
Niestety w C6 wymiana miecha wchodzi w grę, podobno jest nierozbieralny. Czy można kupić sam zaworek do sprawdzania nieszczelności miecha? Szukam ale same zestawy są w ofercie. Jak macie namiary poproszę o link.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 01.lut.2019 08:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2017 08:24:19
Posty: 30
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Auto: A6 C 5 Allroad 2004rBAU
Teraz doczytałem ze chodzi o C6 a ja pisałem o C5.Mam zaworki do C5 bo sobie dorobiłem z wentyli samochodowych, jak sprawdzałem swoje miechy, ale nie wiem czy mają ten sam gwint co w c6.Kup sobie taki wentyl i dotocz odpowiedni gwint,ja tak zrobiłem.
https://allegro.pl/oferta/zawor-skrecan ... 701b8c0118


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 21.lip.2019 23:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2018 13:07:15
Posty: 5
Auto: A6 Allroad 2.5TDI BAU tiptronic
Czy miał ktoś z Was przypadek pękniecia miecha podczas jazdy ??? Właśnie pękł mi przedni miech, co prawda zaraz po zatrzymaniu i zgaszeniu samochodu.... ale chwile wcześniej jechałem przez pare godzin z bardzo dużą prędkością wracając z weekendu, aż mi się włos jeży na myśl co by się działo jakby pękł podczas jazdy?!? koło raczej się blokuje, wyrywa wtedy błotnik? kurde nie przemyślana konstrukcja w takim razie. Może to przez to że przednie miechy miałem zamienniki? wymieniane jeszcze za poprzedniego właściciela? miech jakby wyskoczył spod górnej obejmy. No strach się bać. Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 25.sty.2020 00:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2020 22:57:00
Posty: 2
Witam fachowców mam taki problem z audi allroad z 2011 nagle tył siadł i nic nie reaguje przód jest jak był na 2 poziomie również w tym samym momencie wiatrak przestał działać podpielismy komputer i tez nie reagował znalazłem ze wiatrak i compresor od zawieszenia są na tym samym bezpieczniku 40 i był przepalony po wymianie dalej nie działa ani wiatrak ani zawieszenie na komputerze pokazuje błąd 3f 71 71 bardzo bym był wdzięczny za jakiś trop


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 25.sty.2020 00:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2020 22:57:00
Posty: 2
Przepraszam 7f 31 31


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 17.lut.2020 18:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Wjtas93 napisał(a):
Witam nie wiedziałem jak założyć nowy wontek mam pytanie dotyczące opon wiem ze w quattro powinny byc takie same opony ale prze pomyłkę kupiłem troche inne opony i czy mogą byc bo miałem 245/40/18 a wysłali mi 245/45/18 chciałem zapytac czy moge na takich jeździć

Jeśli jest różnica tył przód to ja bym nie ryzykował

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 26.lut.2020 10:16:59 
Jednym z elementów o którym wiele osób zapomina jest indeks nośności w przypadku opon, który też jest dosyć istotną informacją, zwłaszcza w kontekście chęci wożenia autem większej ilości osób bądź jakiś ciężkich rzeczy.
Indeks nośności mowi w dużym skrócie, jakie obciążenie jest w stanie przyjąć opona, aby nie utraciła swoich pierwotnych właściwości jezdnych.
Sygnalizuję tylko, bo wiele osób o tym zapomina.
A jest informacja raczej łatwo dostępna. NP tutaj https://www.sklepopon.com/model-opony/debica-furio w specyfikacji można sprawdzić dokładnie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 01.gru.2020 21:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Kolego
Allroada miałem parę lat temu. Wspominam go bardzo miło.
Przez chwilę byłem szczęśliwy jak się go pozbyłem :-)
Generalnie czujniki zawieszenia masz we wszystkich kołach
Jednaak lewa strona przód i tył czujniki są jednocześnie czujnikami świateł
Problemy głównie wiążą się ze skorodowanymi wtyczkami i/lub uszkodzonymi kabelkami wiązek.
Szczególnie ciekawie jest z tyłu bo wiązki częściowo idą w aluminiowych rurkach i niełatwo pociągnąć nową wiązkę przez te rurki.
Moim zdaniem powinieneś po kolei przejżeś wszystkie czujniki pod kątem
- wtyczki (można kupić nowe np w Econnectors)
- wiązki (j/w wtyczki są z kawałkami zarobionych kabelków)
Kolejny krok to sprawdzenie mechaniczne - czujniki mogą mieć zatarte dźwignie i wewnątrz korozję na połączeniu płytki z pinami
Po odlkejeniu dekielka treba wydubać płytkę, umyć spirtem, wnętrze zalać WD-40 (zatatrta od wewnątrz dźwignia)
usunąć niezbyt starannie WD-40, wcisnąć płytkę, zakleić (np silikonem) dekielek.
Sam czujnik jeśli nie pływała w nim woda raczej nie jest uszkodzony lecz włąśnie niekontaktuje na połączeniu piny - płytka)
Pozostaje uruchomienie skorodowanych przegubów dzigni i łączników. Ja je wyciągnąłem przemocą z miękkiego plastiku - oskrobałem z rdzy, wcisnąłem trochę smaru do plastikowej panewki i przemocą (w imadle) wcisnąłem sworznie.
Pozostaje to wszystko zmontować. Ja te wszystkie czynności wykonałem sukcesywnie po jedny kole
wtyczki, wiązki, czujnik, łączniki i przeguby.
Jeśli któryś czujnik nie da się uratować, poszukaj używki a przed montażem zastosuj czynnści jak powyżej.
Uwaga - lewa strona musi być od Allroada, prawa może być od A6 C5
Sprawdzenie czy czujniki działają VAG-iem moduł chyba 34
w oknach pomiarowych widać generowane napięcie na czujnikach - trzeba poruszać autem żeby pokazały że się coś zmienia.
Jeśli "żyją" to OK
Warto teraz ustawić auto np na kalibrowanych podpórkach (żeby wyskości progów mechanicznie były takie same)
po czym sprawdzić wskazania w oknach pomiarowych - podginając odpowiednio blachy montażowe ustawić tak by wskazania miały możliwie małe różnice - jeśli będą duże różnice będzie trudno skalibrować i będą się generowały błędy.
Jak już mamy ogarniete mechanicznie, trzeba skalibrować zawieszene VAGIEM
Materiału o kalibracj jest dużo - nie będę ich tu powielał
Powodzenia
:-)

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 02.gru.2020 10:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Dołożę swoje "trzy grosze" z doświadczenia z allroadem...
- niestety, czujniki w allroadach padają też "elektronicznie" i są praktycznie nienaprawialne
- niestety, czujniki z A6C5 nie pasują - brak w nich części odpowiezialnej za poziomowanie zawieszenia, działać może tylko pozoomowanie świateł, ale marna to pociecha
- niestety, nie podpasujesz czujników z innych audi i grupy vw - chociaż czujniki wyglądają identycznie i mają prawie taki sam nr OEM, to ta literka na końcu numeru ma duże znaczenie i fizycznie skutkuje inną formą sygnału wyjściowego i allroad takich czujników "nie widzi" w sterowniku zawieszenia
- niestety też, nie da się poskładać z dwóch uszkodzonych czujników jednego sprawnego, bo każdy jest indywidualnie kalibrowany

powyższe napisałem nie żeby Cię zniechęcić, ale aby oszczędzić Ci niepotrzebnej roboty w przypadku, kiedy czujnik jest faktycznie uszkodzony. Czy jest uszkodzony? - najprościej sprawdzić wpinając w jego miejsce sprawny i zobaczyć wskzanie w vag'u. Nie pamiętam, czy czujniki są zamienne, bo mogą mieć "zero" w innym położeniu dźwigni, natomiast do sprawdzenia, czy zmienia się sygnał w vag'u można użyć dowolnego czujnika przód/tył/lewo/prawo

Jeżeli czujnik niesprawny - pozostają trzy opcje:
a) nowy
b) używany sprawny
c) "rzeźba" (którą zastosowałem ;-) ), ale to szerszy temat i jak nie masz narzędzi typu oscyloskop, multimetr, stacja lutownicza, to nawet bym się za to nie zabierał.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 02.gru.2020 19:26:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
"Uwaga - lewa strona musi być od Allroada, prawa może być od A6 C5"
Sprawdzone, spraktykowane.

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: