.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 23:54:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 20.lis.2014 21:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2014 19:52:28
Posty: 9
Dz za odp. przewody wydają się być ok, po wielu próbach udało się po poruszaniu czujnikami przeprowadzić kalibrację i w mmi pojawiły się inne funkcje niż podnośnik niestety przy próbie przestawienia zawieszenie na allroad znowu zgubił ustawienia podstawowe i wyświetlił 2 błędy
01437
02646
po skasowaniu 2 błędu pierwszy nie daje się skasować bo dotyczy kalibracji samochód znowu nie chce się kalibrować podczas testu na kanale 1 po chwili znowu błąd i przerywa procedurę kalibracji. Może jakaś podpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 20.lis.2014 23:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
mars76 napisał(a):
Dz za odp. przewody wydają się być ok, po wielu próbach udało się po poruszaniu czujnikami przeprowadzić kalibrację i w mmi pojawiły się inne funkcje niż podnośnik niestety przy próbie przestawienia zawieszenie na allroad znowu zgubił ustawienia podstawowe i wyświetlił 2 błędy
01437
02646
po skasowaniu 2 błędu pierwszy nie daje się skasować bo dotyczy kalibracji samochód znowu nie chce się kalibrować podczas testu na kanale 1 po chwili znowu błąd i przerywa procedurę kalibracji. Może jakaś podpowiedź


No to zdaje się, że online już nie pomogę. Coś siedzi w czujnikach, może brudne wtyczki?

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 21.lis.2014 21:10:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2014 19:52:28
Posty: 9
Sprawdziłem wtyczki wszystko ok, po odpięciu tych metalowych pręcików co wchodzą w wahacz od czujnika, czujniki reagują, no nic walczę dalej, jeżeli ktoś czytający temat może mi coś pomóc to czekam na podpowiedzi co może być przyczyną tego ze nie chce się poddać kalibracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 21.lis.2014 21:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
mars76 napisał(a):
Sprawdziłem wtyczki wszystko ok, po odpięciu tych metalowych pręcików co wchodzą w wahacz od czujnika, czujniki reagują, no nic walczę dalej, jeżeli ktoś czytający temat może mi coś pomóc to czekam na podpowiedzi co może być przyczyną tego ze nie chce się poddać kalibracji.


Dla ułatwienia
01437 - Control Position not Learned - nie wuczone - tego błedu się usuwa, znika po kalibracji

02646 - tez kalibracja. ale ja co podałem wartosci dla allroad do 2005, a ty masz 2007.
lewy pród lewarek - odległość od srodka koła do rantu jak ponizej
Audi A6 (4F) Allroad (PR-1BY): 388 mm (front) and 380 mm (rear)

I ponownie kalibracja -> powodzenia

pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 24.lis.2014 20:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Witam...
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
Taki bład mi ostatnio regularnie wyskakuje,idzie go skasowac ale i tak po krotkiej jezdzie powraca...Czy wymiana G291 zalatwi sprawe? Zauważyłem rownież że kompresor dosc czesto sie załańcza.Panowie prosze was o analize moich logów :)

http://vaglog.pl/log_194531.html
http://vaglog.pl/log_194532.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 28.lis.2014 09:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Nikt nie zweryfikuje? please :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 29.lis.2014 18:46:02 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Nie bardzo wiem co Ci poradzić. Wyciągnij czujnik i przeczyść styki. U mnie pomogło przy czujniku poziomu zawieszenia. Nie zaszkodzi.


W zielonej skarbonce wymieniłem 2 miechy i jeszcze nie jest idealnie. Namierzyłem drobną nieszczelność na tylnym lewym amortyzatorze. Nie na miechu, miech mam nowy. Na dole amortyzatora jest zawór PDC - takie cudo na dole z lewej strony, PDC-Ventil na schemacie. Do niego podłączany jest drugi przewód z powietrzem.
Z tego co zauważyłem to zawór trzyma się na pierścieniu segera i chyba ma 2 oringi uszczelniające.
Czy ktoś rozbierał zawór PDC? Da się to zrobić w garażu czy tylko dobry warsztat?

Obrazek

EDIT:
Temat ogarnięty, można naprawić samemu w garażu. Mam nadzieję, że rozwiązałem problem nieszczelności.

Nim zacznie się samemu wymieniać miechy warto zainwestować w tester szczelności, np wykorzystywany przy sprawdzaniu LPG, 15-20zł. Wcześniej wymieniłem tylny miech (800zł). Mam nadzieję, że faktycznie był dziurawy, bo bym się z deka w...krwił, gdyby okazało się, że wystarczył kawałek nitki :) (Tester szczelności kupiłem później).

Nie jestem pewien, ale problem chyba powstał jak mechanik przy wymianie miecha dokręcając przyłącze powietrza do amortyzatora za mocno dokręcił i spowodował obrót tłoka wokół osi. Na tłok można założyć uchwyt kluczem 12, są 2 wcięcia. Przyłącza powietrza zalecam dokręcać ręką lub z wyczuciem. Mam nadzieję, że komuś się przyda.

0. Włączamy tryb podnośnika.
1. Auto na lewarek i zdejmujemy tylne koło.
2. Zdejmujemy zawór doprowadzający powietrze, "Drossel im Luftanschluss" na schemacie - klucz 10.
3. Zdejmujemy pierścień segera - klucz/kombinerki do pierścieni segera.
Dostęp jest mało wygodny. Zalecam małe kombinerki do pierścieni. Z dużymi trzeba kombinować, aby trafić w dziury w pierścieniu. Wszystko jest brudne i zardzewiałe. Wcześniej psiknąłem WD40. Później lekko młotkiem w mały płaski śrubokręt i pierścień się ruszył.
4. Wyciągamy tłok.
Wkręciłem śrubę z pasującą gwintem. Kombinerkami złapałem za śrubę i zrobiłem dźwignię. Wystarczy lekko ruszyć i tłok wyjdzie bez problemów.
5. "Regenerujemy" oring.
Drucianą szczotką wyczyściłem zewnętrzną stronę tłoka i krawędzie. Nie miałem nowej gumy - wykorzystałem sposób "starych Indian", nawinąłem jedną warstwę nici na wcięcie w tłoku. Dałem trochę hydraulicznego uszczelniacza (na wszelki wypadek) i założyłem stary oring.
6. Montujemy tłok.
Powoli włożyłem tłok na miejsce. Jeśli tłok nie chce wejść i blokuje się na oringu prawdopodobnie nawinęliście za dużo nitki. Mi udało się za 3 podejściem, wystarczy 1 warstwa. Dociskamy tłok do końca. Wchodzi jakieś 2mm głębiej niż krawędź.
7. Montujemy pierścień
8. Odciągamy tłok.
Cofnąłem tłok do pozycji równej z krawędzią zaworu. Tłok opiera się o pierścień.
9. Przykręcamy dopływ powietrza.
10. Przykręcamy koło.
11. Wyłączamy tryb podnośnika.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 30.lis.2014 20:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Przez przypadek usuneły mi sie logi z poprzedniego postu tutaj wrzucam wczorajsze :)

http://vaglog.pl/log_195222.html
http://vaglog.pl/log_195223.html
Kolego Speco dzieki za super opis sam w wolnym czasie lukne aligatorowi pod brzuch :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 13.gru.2014 18:29:57 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Drutowanie (nawijanie nitki pod uszczelkę) przy oringu w zaworze PDC zadziałało na krótką chwilę. Dzisiaj kupiłem nową gumkę za 0,40zł i wymieniłem. 30 min roboty. Jeśli coś puszcza przy zaworze na tylnym miechu nie bawcie się w uszczelnianie, tylko skoczcie do sklepu po nowy oring. Gość dał mi 2 rodzaje - jeden prawie identyczny, drugi delikatnie grubszy. Potraktowałem wszystko smarem sylikonowym i grubszy oring zmieścił się bez problemu.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 10.sty.2015 12:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Witam mam pytanko czy testował ktos z was płyn firmy Wabco przeciw zamarzaniu układu pneumatyki? Mam wode w układzie a auto stoi pod chmurką i kiedy przymrozi to moge zapomniec o jakiej kolwiek regulacji poziomu.Pytanie tylko gdzie i jak najbezpieczniej bedzie zaaplikowac ten specyfik bo nie usmiecha mi sie rozbierania i suszenia wszystkiego po kolei :d
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... znych.html

Można spróbowac wstrzyknac jakies 100ml :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2015 21:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2015 18:54:14
Posty: 6
Z uwagi na brak czasu na szukanie info, zadam pytanie. Gdzie w Warszawie można oddać do regeneracji kompresor zawieszenia od Allroad-a? Najbardziej bym wolał podjechać oddać swój i zabrać drugi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2015 22:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Poszukaj na Allegro... Oferuję się z naprawą kompresorów. Może znajdziesz kogoś w okolicach W-wy :)

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 31.sty.2015 22:36:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2015 18:54:14
Posty: 6
Szukałem właśnie i nie ma niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 01.lut.2015 02:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2010 20:34:54
Posty: 73
Auto: Allroad 2,5tdi 2000
Szukaj pod hasłem "pompa / kompresor" w widełkach 400 - 900 zł.
Znajdziesz albo używkę albo właśnie regenerację... No, może nie w Warszawie
pzdr

_________________
Michał750


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 05.lut.2015 07:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2015 07:30:46
Posty: 2
Witam jestem tu nowy. Jezeli chodzi o regeneracje przeznpierscienie z allegronnie warto sa robione w pl z plastiku.
Pokecam natomiast za 980 zl zakup na allegro od goscia ze szczecina kpl. Regeneracyjnego tj. Cala gora kompresora nowitka wabco z pierscieniem teflonowym ktory montuje sie na tloku uszczelkami i srobami montaz jest prosty.
u mnie kompresor wyziona ducha po zabiegu osiaga 11 barów aczkolwiek 17-18 bylo by rewelacja ake mozliwe ze mam juz nadwyrezony silnik kompresora i moze to byc przyczyna. Na zestaw jest rok gwarancji. Gosc posiada cale kompresory za 1600 zl z 2 gwarancja.
Do tego filterek powietrza za 40 zl pasujacy od mercedesa i gotowe wsrto i przekaznik kompresora wymienic o wartosci 30-40 zl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 05.lut.2015 12:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Witam czy posiada może ktos szczegółowy schemat Etki z zawieszenia kompresorka w audiku? Nie wiem ale mam wrazenie ze u mnie czegos brakuje...ma sztraszny luz góra/dół on raczej nie powinien tak latać :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 05.lut.2015 17:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2015 07:30:46
Posty: 2
W c6 masz 3 szpilki na to nakladasz sprezyny. Montujesz kompresor na lapkach ma gumowe krazki na ktore zakladasz podkladki i sciskasz sruba. Taki amortyzator sprezynowy sprezarki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 07.lut.2015 13:38:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2014 13:33:14
Posty: 16
Temat nadal na topie cenne informacje od STAMLEJA bardziej jasno już nie da się opisać szkoda że te linki nie działają ja jestem ciekawy jak zasilany jest kompresor podobno przekaźnik i bezpiecznik jest pod kierownicą tylko który tak przynajmniej znalazłem opisy na forach tylko że z tych opisów nie wynika który to a najbardziej denerwujące jest jak temat audi A6 alloard a gość pisze u mnie w BMW no masakra jeśli ktoś wie może podpowie może fotka Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 14.lut.2015 12:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2015 18:54:14
Posty: 6
nugat napisał(a):
Witam jestem tu nowy. Jezeli chodzi o regeneracje przeznpierscienie z allegronnie warto sa robione w pl z plastiku.
Pokecam natomiast za 980 zl zakup na allegro od goscia ze szczecina kpl. Regeneracyjnego tj. Cala gora kompresora nowitka wabco z pierscieniem teflonowym ktory montuje sie na tloku uszczelkami i srobami montaz jest prosty.
u mnie kompresor wyziona ducha po zabiegu osiaga 11 barów aczkolwiek 17-18 bylo by rewelacja ake mozliwe ze mam juz nadwyrezony silnik kompresora i moze to byc przyczyna. Na zestaw jest rok gwarancji. Gosc posiada cale kompresory za 1600 zl z 2 gwarancja.
Do tego filterek powietrza za 40 zl pasujacy od mercedesa i gotowe wsrto i przekaznik kompresora wymienic o wartosci 30-40 zl

Nie opłaca się zregenerować za taką kasę, dają krótką gwarancję, mi tez powiedziano ok 900 zł regeneracja inpol roku gwarancji, oczywiste jest, ze lepiej kupić nowy za 1300 i mieć gwarancje 2 lata, ja tak zrobiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALLROAD] ZAWIESZENIE - Diagnostyka-LOGI, opis, naprawy,
PostNapisane: 16.cze.2015 18:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
Jestem po przejsciach z zawieszeniem allroada i dla potomnych kilka zdan. Nie ma opcja zeby znalezc nieszczelnosc miecha bez jego demontazu, jedyna (moim zdaniem) metoda to zakup adaptera z gwintem jak zlaczka pneumatyczna i wpuszczenie powietrza do miecha z zawnetrznego kompresora. Po tym zabiegu wystarczy zamurzyc miech w wannie z woda i tylko tak widac nieszczelnosc. Kolejnie sprawa kompresora... Pierscien uszczeniajacy z allegro czy ebay dziala tylko w 2% przypadkow. Jak slabo pompuje wam pompa to tylko nowa kupujcie. Polecam firme Limak, przez telefon mozna usterke zdiagnozowac.

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 291 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: