.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2024 13:44:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwusekc
PostNapisane: 27.maja.2008 13:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam!
Co może być nie tak. Moja A200 ma za słabe wspomaganie układu hamulcowego. Trzeba mocno ciskać i pedał hamulca jest dość twardy.

robilem serwis hamulców, także tłoczki chodzą bez zastrzeżeń. Słabe wspomaganie było w nim odkąd ją mam. Ale przydały by się lepsze heble, bo teraz to juz lepiej przyśpiesza niż hamuje.

można jakoś sprawdzić pompę hydrauliczną? tam pod śrubami są jakieś sprężynki i zaworki, może któryś jest przycięty?
co jeszcze może być uszkodzone?

P.S. wspomaganie kierownicy działa bez zastrzeżeń.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 28.maja.2008 07:42:55 przez Lukasik, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 16:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
To nie ten dział!
Temat był już wielokrotnie omawiany. W skrócie.
Czy masz pompę hamulcową ze stopu AL?
Czy płyn wspomaganie jest czysty i "zielony"?

Wspomaganie hamulca, to dwa tłoczki nieco bliższe kółka pasowego pompy i przewód ciśnieniowy przy kole pasowym. Wspomaganie kierownicy, to inny "obwód" - wspólny jest tylko olej.
Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś znalazł pękniętą sprężynkę.
Jeżeli coś sie tam "wyrabia", to raczej łożyska ślizgowe - koło pasowe ma wtedy duży luz góra-dół (po zdjęciu paska), ale nie ma to wielkiego wpływu na wspomaganie, tylko na szczelność przy simmeringu.
Śruby krzyżakowe bardzo trudno odkręcić, a potem trudno dokręcić i uszczelnić.
Za ciśnienie w układzie wspomagania hamulca odpowiadają 2 tłoczki i zawór ciśnieniowy przy akumulatorze ciśnienia (tzw. grucha). Grucha noże być niesprawna - brak wtedy wspomagania przy wyłączonym silniku. Zawór musi być sprawny i trzymać odpowiednie ciśnienie.
Cały układ wspomagania jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 20:42:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Na 99% to nie pompa wspomaganie jest winna a uszkodzana grucha ew. niesprawne serwo.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 21:29:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Jak chcesz się pobawić w naprawianie pompy to mogę ci sprzedać za parę groszy z C3 żebyś na niej poćwiczył.

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 21:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A ja mogę odsprzedać albo przehandlować sprawną pompę z C3 2.2T '90 abyś zamienił :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 07:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
plyn mam czysty, zielony febi. pompa alu.

z tego co pamietam, to nawet uszkodzona "grucha" nie ma wpływu na hamowanie podczas pracy silnika. ona trzyma zapas cisnienia na heble po zgaszeniu.

pompe hyd. moge kupic i podmienic, ale fajnie byloby sprawdzic czy to jej wina. wydaje sie nierozklepana i w miare cicho pracuje (w porownaniu do mojej starej bryki gdzie klekotala, ciekla, czasem na sucho smigala, a wspomaganie bylo...).

wczoraj robilem male testy. hamowalem przy zwiekszonych obrotach silnika i twardosc jest podobna. wspomaganie jest, slabe, ale jest, poniewaz po zgaszeniu heble po kilku razach(jak cisnienie zejdzie z gruchy) robią sie twardsze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 10:54:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Skoro trzyma Ci ciśnienie to najprawdopodobniej padło serwo. Bo nawet słaba pompa jest w stanie nabić odpowiednie ciśnienie w sprawnej gruszcze do odpowiedniej wartości po dłuższym czasie. Może jeszcze być tak, że grucha trzyma tylko szczątkowe ciśnienie (w poprzednim cygarze pierwsze depnięcie na hamulec po zgaszeniu - deska, w obecnym - wspomaganie jeszt przez 30 wdepnięć).

Ale najprościej zweryfikować zmieniając gruchę - tylko 2 przewody, potem pompę - 3 przewody i pasek, a na końcu serwo - 2 przewody, 6 srub i dojscie od wnętrza od strony wału kierownicy...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 18:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Lukasik napisał(a):
... z tego co pamietam, to nawet uszkodzona "grucha" nie ma wpływu na hamowanie podczas pracy silnika. ona trzyma zapas cisnienia na heble po zgaszeniu.

Chodziło mi o zawór, który jest przy gruszce:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... brake.html
(tego elementu jeszcze nie rozbierałem:).
W pompach ze stopu aluminium lubi się zacierać tłoczysko w turbaksowej tulejce - nie blokowało ci nigdy hamulców?
Trudno obstawić, który element padł...

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 22:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Niesprawna pompa jest prosta do zdiagnozowania. Brak wspamagania i hamulców. No chyba że wszystko na silę. Niesprawna gruszka to brak hamulców po zgaszeniu silnika i czeste odzywanie się (!) przy szybkim naciskani pedału lub też zbyt mocnym. Serwo jak to serwo, brak komfortu obsługi spowalniaczy;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 22:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Swoją drogą mogę dorobic i sprzedac chętnym specjalny klucz do rozkręcania owych pomp wspomagania. Robiony na CNC..

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 23:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
przerabialem to w c3q 2.3 nf i pisałem o tym na forum... w moim przypadku okazalo sie, ze padlo serwo, ale niczego nieświadomy kupiłem gruchę i regenerowałem pompę i przy okazji maglownicę co mnie kosztowało sporo kasy, a nic sie nie zmieniło. Tak jak wczesniej napisalem, okazało się, że padło serwo i płyn krążył cały czas w układzie, a nie powinien. Łatwo to sprawdzić, odczepiając ten wężyk prowadzący na górę zbiorniczka. Jeśli płyn jest tłoczony przez ten przewód to znaczy, że padło serwo...
Jest już późno i jeśli napisałem coś głupiego to proszę mnie poprawić :peace:
pozdro

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2008 23:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12001
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, to prawda, z tego co wiem serwa bardzo często już zaczynają padać, ze starości... mam prawdopodobnie też to samo.
Nie wiem czy są jakieś możliwości ich regeneracji ale cena nowego zabija.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 08:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
ja kupiłem servo na allegro za grosze... czasem uda się dobrze trafić :)

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 17:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Gdzie jest serwo w C3?

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 12:14:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
adammo99 napisał(a):
Gdzie jest serwo w C3?


Tam gdzie w każdym innym aucie - przed pompą hamulcową ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 09:05:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Ja mam wysrana moim zdaniem gruszkę;/ Objaw: każdorazowe mocniejsze naciśnięcie hamulca automatycznie powoduje wlączanie się czerwonego (!)....

Jak mnie wiedza nie myli uszkodzone serwo wiąże się z twardym pedałem hamulca nawet przy właczonym silniku....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 11:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
a czy zuzyte serwo moze powodowac gorsze wspomaganie kierownicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 11:46:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
pawelec napisał(a):
a czy zuzyte serwo moze powodowac gorsze wspomaganie kierownicy?


Co masz na myśli pisząc serwo?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 12:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
wspomagacz hamulców, czyli to cos co jest za pompką hamulcową :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 12:39:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
pawelec napisał(a):
wspomagacz hamulców, czyli to cos co jest za pompką hamulcową :)


Nie wydaje mi sie, żeby wspomagacz siły hamowania mógł szkodzić wspomaganiu kierownicy. One siedzą na oddzielnych sekcjach. Musiałby opróżniać układ z płynu i w ten sposób szkodzić drugiej sekcji. Innej możliwości dla mnie brak.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: