.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 17:35:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5Tdi AKE ] Odpowietrzenie pompy hamulcowej i układu
PostNapisane: 06.lis.2008 15:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 13:12:35
Posty: 28
Lokalizacja: Malbork
Witam.
Zabrałem się dzisiaj do wymiany pompy hamulcowej i płynu.Stara pompa przepuszczała a płyn nadawał się już dawno do wymiany.
Operacja przebiegała w miarę sprawnie do momentu wymontowania zbiorniczka płynu hamulcowego.Mój mechanik nie wie do czego prowadzi i służy wężyk gumowy który wychodzi z dolnej części zbiorniczka i chowa się gdzieś pod karoserią
Póżniej wlał nowy płyn odpowietrzył pompę i resztę układu zaczynając od tylnych kół.
Ogólnie wydaje mi się że hamulec jest taki sam miękki jak był tylko że nie przepuszcza.
Czy trzeba gdzieś coś jeszcze odpowietrzyć bo moim zdaniem jest lipa!!
A ten wężyk do czego on służy może tam trzeba szukać jakieś przyczyny?
Szukałem jakiegoś schematu ukł.ham. ale nic nie znalazłem.
A jeszcze jedno gdzieś czytałem że podczas odpowietrzania trzeba na moment właczyć zapłon żeby pompa ABS zadziałała?
Proszę o pomoc i porady jak dobrze doprowadzić układ hamulcowy do porządku.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 15:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To wężyk który zasila pompę sprzęgła w płyn. Nie musisz nic z nim robić oprócz podpięcia. Sam się odpowietrza.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 15:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 13:12:35
Posty: 28
Lokalizacja: Malbork
Dzięki za info na temat wężyka .Czy ma to znaczenie jeżeli auto ma automatyczną skrzynie biegów? Czy jest ta sama zasada działania jak przy manualu?
A płyn w pompie sprzęgła też się wymienia czy tylko ten co ma ze zbiorniczka hamulcowego mu wystarczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 10:24:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 13:12:35
Posty: 28
Lokalizacja: Malbork
Witam Klubowiczów.
Ponawiam swoje pytanie na temat moich nieszczęsnych hamulców.
Może ktoś da link lub opisze jak"profesjonalnie bez użycia maszyny odpowietrzającej" doprowadzić hamulce po wymianie pompy do porządku.
Jak rozumiem ten weżyk ze zbiorniczka płyny hamulcowego i dzie do pompy sprzęgła i nie ma znaczenia czy to manual czy automat i nie robi się z tym nic i nigdzie nie odpowietrza?
Pozdrawiam i czekam na wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 10:59:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mariusz - żeby skutecznie odpowietrzyć hamulce powinieneś przyjąć zupełnie odwrotną kolejność od dotychczasowej, czyli zacząć od CAŁKOWITEGO usunięcia powietrza w :
- kole przednim lewym
- kole przednim prawym
- kole tylnym lewym
- kole tylnym prawym
W ujęciu praktycznym wygląda to w ten sposób, że kiedy będziesz już całkowicie przekonany o prawidłowym odpowietrzeniu całości instalacji i kontrolnie zechcesz "tylko sprawdzić" np. lewe tylne koło - to zazwyczaj znowu pojawi się tam powietrze. Dlatego zaciski tylnych kół warto odpowietrzać wielokrotnie i naprzemiennie !! Zużyjesz przy tym grubo ponad dwa litry płynu ale tak to już jest po wymianie pompy ... .

"Gdzieś tak w połowie" procesu odpowietrzania - byłoby wskazane zapiąć VAGinę, otworzyć 03 (ABS-ESP), potem 10 (adaptacja) i wybrać (ale nie przechodzić kolejno TYLKO OD RAZU WSTUKAĆ) testowanie 01. Uruchomi się wówczas procedura odpowietrzania pompy ABS i należy odczekać aż pompka całkowicie zamilknie. Jeżeli "przypadkowo" wskoczy Ci 02 zamiast 01 - uruchomi się proces samodiagnozy całego systemu ABS/ESP i kontrolki na liczniku zgasną samoistnie ale dopiero po przejechaniu kilkuset metrów i przekroczeniu prędkości (zdaje mi się) > 60 km/h .
Jeżeli nie posiadasz VAGa to nic nie szkodzi, a tylko procedura odpowietrzania ulegnie wydłużeniu o kilka "pompowań" ... .

Co do wężyka - to jak najbardziej - płyn znajdujący się w układzie sterowania sprzęgła również należy wymienić "za jednym razem". Robi się to identycznie jak z hamulcami (pompujesz - trzymasz - druga osoba popuszcza odpowietrznik na siłowniku przy skrzyni biegów. Czynność powtarzasz tak długo, aż zacznie wylatywać (z odpowietrznika) płyn czysty jak łza.
Różnica w odniesieniu do hamulców polega na tym, że po każdorazowym popuszczeniu odpowietrznika (na siłowniku) będziesz musiał ręcznie (lub stopą) pociągnąć pedał sprzęgła do pozycji wyjściowej (bo zostanie "w podłodze").

Różnica między tipem a manualem jest taka, że moim zdaniem w samochodach z ASB wężyk poprostu nie występuje (tzn. może wystawać kilka centymetrów ale "zagrzane/zaślepione" na końcówce).

Daj znać o wynikach ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 13:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 19:07:57
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Piotruś napisał(a):
"Gdzieś tak w połowie" procesu odpowietrzania - byłoby wskazane zapiąć VAGinę, otworzyć 03 (ABS-ESP), potem 10 (adaptacja) i wybrać (ale nie przechodzić kolejno TYLKO OD RAZU WSTUKAĆ) testowanie 01. Uruchomi się wówczas procedura odpowietrzania pompy ABS i należy odczekać aż pompka całkowicie zamilknie. Jeżeli "przypadkowo" wskoczy Ci 02 zamiast 01 - uruchomi się proces samodiagnozy całego systemu ABS/ESP i kontrolki na liczniku zgasną samoistnie ale dopiero po przejechaniu kilkuset metrów i przekroczeniu prędkości (zdaje mi się) > 60 km/h .
Jeżeli nie posiadasz VAGa to nic nie szkodzi, a tylko procedura odpowietrzania ulegnie wydłużeniu o kilka "pompowań" ... .


Piotrze czy opisany proces odpowietrzania pompy robi się także w A4 (AWX), zastanawiam się nad wymianą płynu hamulcowego (w ks. pisze aby wymieniać go co dwa lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 14:01:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Sposób odpowietrzania zależy od producenta i typu ABS.
Mark 2 ma inny, Mark 60 ma inny.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 14:51:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sty.2008 19:07:57
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
szogun0 napisał(a):
Sposób odpowietrzania zależy od producenta i typu ABS.
Mark 2 ma inny, Mark 60 ma inny.

A jak rozpoznać typ ABS' ?
Odpowietrzanie którego typu jest opisane przez Piotra?
I jak odpowietrzyć "ten drugi"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 15:23:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Ten Mark 2 to w takich starociach jest, że ledwo je pamiętam (jakieś golfy 2 itp.)
Nie wiem, którą wersję opisał Piotr.
Jak diagnozujesz ABS, to program wyświetla wersję ABS.
ESP Bosch 5.3 ma np. sekwencję
1 - Front right brake caliper
2 - Front left brake caliper
3 - Rear right brake caliper
4 - Rear left brake caliper

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 15:29:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 13:12:35
Posty: 28
Lokalizacja: Malbork
Dzięki Piotruś za fachową i rzetelną odpowiedz dotyczącą odpowietrzenia hamulców.Kupiłem litr płynu i już prawie cały poszedł a hamulec jest miękki więc dokupię drugi.
Co się tyczy tego niewdzięcznego weżyka to osobiście mam automat ABS z ESP i jest on podłączony do zbiorniczka i zasuwa w przegrodę pod pompą ale nie widać gdzie bo wszystko jest tak zabudowane i pochowane że szok.
Czy jest on istotny przy odpowietrzaniu hamulców, czy się nim nie przejmować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 20:17:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mariuszgt napisał(a):
Co się tyczy tego niewdzięcznego weżyka to osobiście mam automat ABS z ESP i jest on podłączony do zbiorniczka i zasuwa w przegrodę pod pompą ale nie widać gdzie bo wszystko jest tak zabudowane i pochowane że szok.
Czy jest on istotny przy odpowietrzaniu hamulców, czy się nim nie przejmować?


Przepraszam :oops: ale (trochę :): ) wprowadziłem Cię w błąd. Rzeczywiście występowały takie AKE-Quattro-Tip (IMHO wyprodukowane przed rokiem 2002) , w których pompa ESP była zasilana w DOT4 osobnym wężykiem poprowadzonym właśnie od zbiorniczka na pompie ... . Ale mi wstyd ... :/ .
Sprawdzę dokładnie w papierach czy ten układ wymaga jakiejś specjalnej dodatkowej procedury odpowietrzającej ale z tego co pamiętam na tą chwilę - wszystko jest zgodne z opisem, który zamieściłem wcześniej ... . Ale wtopa ... :( . Przepraszam za pomyłkę ale dla uniknięcia kolejnych proszę o podanie rocznika - będzie mi łatwiej dokładnie wszystko sprawdzić ... .

Mtytus -
Pomimo tego, że obecnie panuje tendencja kontrolowania jakości płynu przyrządem - ja jak najbardziej polecam Ci wymianę co dwa lata.
Jeżeli "zabawę" rozpoczniesz od wyssania "ile to tylko możliwe" płynu ze zbiorniczka (i naturalnie uzupełnisz poziom świeżym DOT4) - wymianę płynu przeprowadzisz bez potrzeby uruchomienia procedury związanej z pompą ABS.
Ważne "tylko" jest to, żebyś na bieżąco kontrolował i uzupełniał stan - tak aby nie nastąpiło zapowietrzenie "odgórne" (czyli poprzez zbiorniczek na pompie).
Unikając zapowietrzenia - powinieneś zużyć nie więcej niż 1,5 litra DOT4 (ale lepiej przelać go za dużo niż zostawić staroć w przewodach).
Sorry za zagmatwany jezyk wypowiedzi ale chciałem się streszczać do maksimum ... :): /mam co robić.../ :): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 21:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2008 13:12:35
Posty: 28
Lokalizacja: Malbork
Nic nie szkodzi Piotruś każdemu może zdarzyć sie mała pomyłka tym bardziej że audi to nie jeden model i nie jeden typ silnika itp.
Ja opróżniłem i wyczyściłem cały zbiorniczek przy okazji montażu nowej pompy tylko te wątpliwości co do przeznaczenia tego wężyka i prawidłowego odpowietrzenia układu bo wyszło u mnie kijowo i mam zamiar poprawić to w poniedziałek więc chciałbym się do tego fachowo przygotować.Autko ze stycznia 2001r.Jeżeli będziesz miał jakieś dodatkowe informacje to będę wdzięczny za odpisanie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 00:15:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sorki, ale po co ta filozofia...
Płyn zalany korek ze zbiorniczka zdjęty i po kolei koła... Poluzować odpowietrznik, wcisnąć pedał, zakręcić odpowietrznik. Powtarzamy kilka-kilkanaście razy, aż przestanie zasuwać powietrze. I tak 2-3 razy samochód dookoła, zaczynając prawy przód - lewy tył, lewy przód - prawy tył (zgodnie z podziałem obwodów).
Pod koniec, jak już będzie dość twardy można zastosować inną metodę - napompować pedałem kilka razy mocno i trzymać wciśnięty z całej siły, odkręcić odpowietrznik, żeby pedał zszedł do podłogi, zakręcić odpowietrznik, puścić pedał (to usunie resztki powietrza z układu, po prostu spręży się przy tłoczku podczas pompowania, a potem zostanie wypchnięte przez odpowietrznik).
Proste jak budowa cepa, wymaga pracy 2 osób.
Przy obydwu sposobach <b>nie wolno puszczać pedału, kiedy odpowietrznik nie jest dokręcony</b>

Oświećcie mnie - po co pompa sprzęgła w automacie :galy: ???

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 00:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
wordeck: Jedno ale.Twoja procedura dotyczy tylko parchów bez ABS-u ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 11:42:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
ADAM 12 napisał(a):
wordeck: Jedno ale.Twoja procedura dotyczy tylko parchów bez ABS-u ;)


Zawsze tak odpowietrzam - z ABSem i bez, nigdy nie było problemów...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 13:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Oświećcie mnie - po co pompa sprzęgła w automacie
są na naszym forum tacy, którym mech wymienił tarczę sprzęgłową i docisk w automacie , chy chy chy.
Cytuj:
"Gdzieś tak w połowie" procesu odpowietrzania - byłoby wskazane zapiąć VAGinę, otworzyć 03 (ABS-ESP), potem 10 (adaptacja) i wybrać (ale nie przechodzić kolejno TYLKO OD RAZU WSTUKAĆ) testowanie 01. Uruchomi się wówczas procedura odpowietrzania pompy ABS i należy odczekać aż pompka całkowicie zamilknie.
szanowny Piotrusiu czy ww. działa w A6C4(only ABS)?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 17:25:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zacznę od odpowiedzi najprostszych ... ;) :

Szanowny Makaonie ;) - chociaż sprawa wydaje się oczywista i przećwiczona w praktyce setki razy - zanim Ci odpowiem - wolę się jednak upewnić czy dokumentacja nie podaje inaczej niż sądzę. Wyda Ci się to dziwne lecz niniejszy topik ponownie sprowadził mnie na ziemię i postanowiłem nie chlapać jęzorem bez upewnienia się czy moje postępowanie (porady) jest prawidłowe (jezeli poczytasz do końca - łatwo zrozumiesz dlaczego tak zagmatwałem odpowiedź na Twoje - wydawałoby się - banalnie proste pytanie).

Wordeck - nie wiem do czego pijesz ale moim zdaniem nie padło ani jedno stwierdzenie, że Mariuszgt powozi automatem wyposażonym w mechaniczne sprzęgło ... . Procedurę odpowietrzenia tego układu (sprzęgłowego) poruszyłem w odpowiedzi na post Mtytusa i mam nadzieję, że przynajmniej w tej sprawie zachowałem się logicznie ... .

Szanowne Grono - z Mariuszem na czele :peace: .
Mówiąc najkrócej - jedyna osoba, która czegoś w tym wątku nie sknociła to Szogun ... (ale to pewnie tylko dlatego, że wypowiedział się nadzwyczaj skromnie ... :): :D ).
Wszyscy pozostali - ze mną niestety na czele :/ - daliśmy mniejszą lub większą plamę (ja niestety największą :/ ) - wprowadzając Mariusza w błąd (na szczęście "tylko" średniego kalibru) .

Otóż dla AKE quattro tiptronic z RM2001, czyli modelu z osobną pompą ESP (V156) i podczas tradycyjnego odpowietrzania powinniśmy zachować taki harmonogram:

1. Odpowietrzyć układ hamulcowy "nożnie" według kolejności podanej przez Kolegę Szogun :
- prawy przód
- lewy przód
- prawy tył
- lewy tył
To wstępne odpowietrzenie możemy zakończyć dopiero wtedy, kiedy zyskamy absolutną pewność, że z odpowietrzników wydobywa się płyn wolny od piany i pęcherzyków powietrza.

2. Po wykonaniu pkt.1 powinno się zapiąć VAGa, wybrać sterownik 03, a w nim:
- 11 Login i wprowadzić kod 40168
- 04 Nastawy Podstawowe i wybrać 002 i najlepiej nie zatwierdzać, dopóki druga osoba nie popuści odpowietrznika przy przednim lewym kole. Kiedy będziemy pewni, że odpowietrznik został zluzowany - wówczas zatwierdzamy wcześniej wybrane 002
Po zatwierdzeniu 002 uruchomi się pompa ESP na około 10 sekund i kiedy ten proces się zakończy - bezzwłocznie dokręcamy odpowietrznik i zamykamy procedurę "na VAGu".

3. Warto czynić to częściej ale po odpowietrzeniu pompy ESP KONIECZNIE należy uzupełnić stan płynu w zbiorniczku.

4. Dla wszelkiej pewności a przede wszystkim własnego bezpieczeństwa - ponownie powtarzamy czynności z pkt.1 - najlepiej kilkukrotnie.

Tym sposobem (wykonanie pkt.1 do 4) układ hamulcowy powinien funkcjonować ("już" i "nareszcie") prawidłowo ... :-) .

UWAGA: powyższa procedura dotyczy tylko i wyłącznie układów hamulcowych z funkcją ESP 5.3 i nie jest tożsama z układami wyposażonymi w inne systemy wspomagające (np. ESP 5.7 lub z ADR, ASR, EDS, etc. ... ) .

Kończąc zostaję z nadzieją, że opisana powyżej procedura nie zawiera już żadnych błądów i jest zgodna z zaleceniami producenta. Z uwagi na nasze bezpieczeństwo i dosyć szczególną rolę układu hamulcowego :): :-) - moim zdaniem - odpowietrzanie instalacji powinniśmy wykonywać dokładnie tak jak "książka pisze" i bez osobistego "widzimisię" (nawet jeśli przez długie lata czyniliśmy to według innych zasad, tzw. "starej szkoły") ... .

Jak widać w moich poprzednich postach - ja również nie uniknąłem zgubnego rutyniarstwa, za co wszystkich - a Mariuszagt w szczególności - SERDECZNIE PRZEPRASZAM !!!

O tym jak bardzo mi teraz wstyd - nawet nie będę mówił .... :(: .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 18:15:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jak zwykle fachowo i do rzeczy. Chylę czoła!

PS - a jak sprawa sięma u nas Piorze? W allroadach?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 18:54:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
Jak zwykle fachowo i do rzeczy. Chylę czoła!


Błędy (niestety ewidentne), które popełniłem w tym topiku przypomniały mi, że czasem warto odświeżyć pamięć, a przede wszystkim wypytać potrzebujacego porady o wszystkie szczegóły (rocznik, model, etc.) ... . W przciwnym razie - jak widać - łatwo narozrabiać i wprowadzić kogoś w błąd - co w przypadku hamulców - stawia mnie w niezbyt chwalebnym świetle :/ .

Stamlej napisał(a):
PS - a jak sprawa sięma u nas Piorze? W allroadach?


Nie wiem czy w ogóle wystepowały Allroady z ESP 5.3. Chciałoby się powiedzieć, że na szczęście - w Twoim i moim samochodzie - pracuje ESP 5.7 i w takim przypadku procedura odpowietrzenia jest prostsza:

1. Wstepnie:
- pr. przód
- lewy przód
- pr. tył
- lewy tył
Zakończyć kiedy nie ma juz piany ani bąbelków.

2. Potem (można ale nie trzeba) VAGiem: 03 - 10 (wpisać 01) - popuścić odpowietrznik - zatwierdzić 01 - dokręcić odpowietrznik - wyłączyć VAGa

3. Ponowić (aż do skutku) pkt.1 .

Wymiana płynu (kiedy nie nastąpiło zapowietrzenie) jest znacznie prostsza:
1. Odpalasz silnik, pompujesz.
2. Popuszczasz prawy tylny odpowietrznik (tzn. popuszcza druga osoba a Ty trzymasz wciśniety hamulec)
3. Zakręcasz odpowietrznik.
4. Czynność ponawiasz aż do chwili, kiedy w zbiorniczku będzie już bardzo niewiele płynu.
5. Uzupełniasz i "powtórka z rozrywki" jak przy procedurze odpowietrzania - do czasu kiedy nie bedziesz absolutnie pewny, że z wszystkich odpowietrzników "wylatuje" już świeży płyn.

Ciebie nie dotyczy ale w "manualach" oczywiście nie wolno zapomnieć o hydraulice sprzęgła - co najlepiej wykonać po wypuszczeniu płynu jak w pkt.2, a przed przystapieniem do wymiany DOT4 w instalacji hamulcowej. Dzięki temu (najpierw sprzegło, potem hamulce) nie wymiesza się stary płyn w komorze przynależnej do hydrauliki sprzęgła - ze świeżym płynem "przeznaczonym" dla hydrauliki hamulców.

Ale to wszystko jeszcze nic ... :D . "Prawdziwa jazda" przy odpowietrzaniu / wymianie płynu DOT4 - dotyczy allroadowców posiadających manualne skrzynie wyposażone w reduktor terenowy ... ;) :): ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 19:04:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Piotruś napisał(a):
Wordeck - nie wiem do czego pijesz ale moim zdaniem nie padło ani jedno stwierdzenie, że Mariuszgt powozi automatem wyposażonym w mechaniczne sprzęgło ... . :peace:


Kolego, do nikogo nie piję, nikogo nie pouczam. Piszę jak coś zrobić, żeby się nie narobić i żeby było dobrze. A co do pompy sprzęgła to stało tak:

Mariuszgt napisał(a):
Jak rozumiem ten weżyk ze zbiorniczka płyny hamulcowego i dzie do pompy sprzęgła i nie ma znaczenia czy to manual czy automat i nie robi się z tym nic i nigdzie nie odpowietrza?


Pozdrawiam, peace, ekumenizm & barack :peace:

Jadę na Syberię i buduję iglo.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: