Marianb napisał(a):
dandifr napisał(a):
[...] cala Polska jezdzi na tych 225/45/17 , nie wiem czy dla tego ze sa tansze, czy ze mozna latwiej kupic uzywane , albo jest jeszcze jakis inny powod, problem z tym rozm, jest taki , ze obwod kola jest mniejszy niz w 195/65/15, ktore sa rozmiarem fabrycznym dla c4 ... wiec kupujcie 235/45/17, w tedy kolo nie wyglada jakby bylo za male w tak duzym jak c4 aucie...
Dlatego że, jeżeli chodzi o 17" to zamiennikiem dla 195/65/15 są właśnie 225/45/17 i 215/40/17

pzdr
215/40/17 napewno nie jest zamiennikiem ani 195/65/15, ani 205/55/16, ani nawet 225/45/17 bo obwod kola z opona w w/w rozmiarze jest jeszcze mniejszy niz w przyadku 225/45/17
225/45/17 jest rowniez opona o mniejszym obwodzie niz 195/65/15 i 205/55/16, dla tego wlasnie odpowiednim rozmiarem o najbardziej zblizonym obwodzie jest 235/45/17 nastepnie 235/40/18.
Chodzi po pierwsze o komfort, bo opona 225/45 jest nizsza od 235/45, po 2 o wyglad kola w nadkolu - przy 225/45/17 wyglada jakby kolo bylo za male i nie wypelnia odpowiednio nadkola, co sprawia ze auto wyglada jakby mialo podniesione zawieszenie lub poprostu za male kola ... przy 215/40/17 to juz sobie tego wogle nie wyobrazam, ew. 215/50/17 ale to bardzo ciezki do dostania rozmiar, szczegolnie na rynku second hand... co za tym idzie, jezeli przy zuzyciu ok 50% rozwalisz jedna opone, to musisz sobie kupic 4 nowe jesli masz quattro lub 2 jak masz zwykle auto..., bo jednej uzywanej nie dostaniesz, gdyz w cywilizowanym swiecie nikt nie montuje takiego czarodziejskiego rozmiaru i tutaj wlasnie chyba dostepnosc 225/45/17 powoduje, ze tyle ludzi na nich wlasnie jezdzi ...
raz jeszcze powtarzam , 235/45/17 jest rozmiarem zamiennym dla 195/65/15 i 205/55/16, jest rowniez rozmiarem, ktory proponuje producent OOOO jako zamiennik dla rozm. 205/55/16 np. w a4 b7...