Witam,
Pyt. nr 1.
Tak spotkałem się z takim urządzeniem w Audi 200 2.2T. Silnik 5cylindrowy KG o ile dobrze pamiętam.
Zaawansowana technologia z tą pompką - działa następujaco :
Po długiej trasie głowica nagrzewa się , a raptowne zgaszenie silnika spowoduje , że płyn się w niej gotuje. Ponieważ wykonana jest ona z delikatnych materiałów
to trzeba ją chronić. Wtedy wymyślili tę pompkę która wyciąga wodę z obiegu głowicy. Silniczkiem tej pompki steruje termostat umieszczony na głowicy (chyba 85 stopni C )
Pyt. Nr 2
Skoro wentylator działa i załącza się w czasie pracy to nie widzę tutaj żadnego problemu.
Po co niby miałby "chodzić" po wyłączeniu silnika. Co on miały niby robić ? Tak znam odpowiedź chłodzić chłodnicę ( płyn w chłodnicy) - tylko po co ?
Chłodnicę wymyślili po to żeby płyn w obiegu chłodził głowicę bo ta by wyparowała. I tak jest jeśli silnik się kręci - pompka wody pompuje - jest cacy.
Stop silnika, stop wentylatora.
Ale zawsze możesz zrobić sobie patrz. Pyt no1
POZD
rr
|