.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 09:29:46

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 c3] dodatkowa pompa wody, załączanie wentylatora
PostNapisane: 27.wrz.2011 14:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 18:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
witam...

Posiadam silnik 2.4 D...Transportery wyposażone w taki silnik posiadają dodatkową pompę obiegu wody(elektryczną), która załącza się po zgaszeniu silnika wtedy wentylator się załącza oraz ta dodatkowa pompa wymuszająca obieg wody...

spotkał się ktoś z takim urządzeniem w AUDI????

drugi problem jest taki, że nie załącza się wentylator po zgaszeniu silnika a temperatura jest ok 90 stopni...oczywiście gdy silnik jest na chodzie wentylator się załącza...
w chłodnicy mam 2 piny...Nie wiem co steruje zał. wentylatora po zgaszeniu auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pompa obiegu wody
PostNapisane: 04.paź.2011 17:37:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 10:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Pyt. nr 1.
Tak spotkałem się z takim urządzeniem w Audi 200 2.2T. Silnik 5cylindrowy KG o ile dobrze pamiętam.
Zaawansowana technologia z tą pompką - działa następujaco :
Po długiej trasie głowica nagrzewa się , a raptowne zgaszenie silnika spowoduje , że płyn się w niej gotuje. Ponieważ wykonana jest ona z delikatnych materiałów
to trzeba ją chronić. Wtedy wymyślili tę pompkę która wyciąga wodę z obiegu głowicy. Silniczkiem tej pompki steruje termostat umieszczony na głowicy (chyba 85 stopni C )

Pyt. Nr 2
Skoro wentylator działa i załącza się w czasie pracy to nie widzę tutaj żadnego problemu.
Po co niby miałby "chodzić" po wyłączeniu silnika. Co on miały niby robić ? Tak znam odpowiedź chłodzić chłodnicę ( płyn w chłodnicy) - tylko po co ?
Chłodnicę wymyślili po to żeby płyn w obiegu chłodził głowicę bo ta by wyparowała. I tak jest jeśli silnik się kręci - pompka wody pompuje - jest cacy.
Stop silnika, stop wentylatora.
Ale zawsze możesz zrobić sobie patrz. Pyt no1

POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2011 18:39:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Do dodatkowe obiegu "po zgaszeniu" nie wystarczy 90 stopni na budziku. To nie jest schładzacz auta za każdym razem jak gasisz samochód.

Za działanie tego systemu odpowiada dodatkowy dwupinowy czujnik, który w zależności od modelu znajduje się przy deklu zaworów lub jest wkręcony w dodatkowy kolektor wodny w silnikach 20VT.

Układ ten jest uruchamiany jeżeli w/w czujnik osiągnie temperaturę, z tego co pamiętam około 110'C i tylko wtedy. Za sterowanie odpowiada przekaźnik.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: