.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2024 04:14:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 00:10:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Na dniach sprawa się wyjaśni, bo dzisiaj jak wracałem z Katowic do Gliwic padł alternator. Ładowanie ok 10V. Dam zregenerować to się okaże.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2008 23:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Jak już pisałem w innym wątku, mam podobnie....Chyba też altek zostaje. Na razie dzieje mi się to tylko 1 na 5 uruchomień i raczej nie po nocy, a jak postoi 2-3 godziny. Zauważyłem też taką zależność - jak dłużej (nie 0,5-1 a 2-3 sekundy) muszę kręcić rozrusznikiem to na 100% będzie "problem niskiego napięcia". Wtedy również bez powodu włącza mi się klima - może w związku ze spadkiem napięcia ? Poza tym nie zawsze po przygazowaniu wskakuje właściwe, czasem wskoczy te 14V przy 3000obr/min, ale po odpuszczeniu gazu spada do 12 i cyknie "tajemniczy przekaźnik". Reso, miałeś coś takiego ?

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2008 00:14:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Tak, część objawów jest podobna. JUtro, tzn dzisiaj bede miał odpowiedz :)

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 18:03:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Mam już zapięty alternator. Wymiony został komutator łożysko, jakieś tam pierścienie(zapłaciłem 180zł ). Oczywiście ładowanie powróciło. Niestety okazało się że objaw braku wzbudzenia po odpaleniu pojawia się znowu.

Problem udało się ogarnąć. Okazało się że kontrolka od ładowania jest spalona, a to właśnie ona powoduje wzbudzenie :peace: Pow wymianie wszystko hulaaaaaaaaaa

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 18:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Szczęściarz.... ;) U mnie niestety kontrolka świeci... Zauważyłem jednak coś innego - przekręciłem dziś kluczyk, standardowo, zaskoczyły świeczki, zgasły, ale patrzę - na vm dalej ok. 10V... po kilku sekundach kliknął ten tajemniczy przekaźnik i wskoczyło poprawnie 12...Widzę dwie możliwości - albo przekaźnik od świec się zesmaża, albo cóś powoduje niejaki "load reduction relay", nie wiem, jaka jest dokładnie jego funkcja w aucie, może mi ktoś to rozjaśnić ?

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 14:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
W sobotę się zabieram za "regenerację"(to chyba zbyt wielkie słowo?), więc jak kogoś interesuje fotostory....chyba że Karpackich będzie zbyt dużo aby aparat utrzymać ;) Mam 2 łożyska(6203 12,10zł + 6303 15,40 zł koniecznie z oznaczeniem C3, podwójnie kryte gumą), pierścienie ślizgowe szczotek (sorki Hans , ale komutataor to w innych urządzeniach) (21 zł) plastikową tulejkę łożyska(9,80 zł). Alternator jak na fotce. Za łożyska nie dam głowy, że to są odpowiednie.
ObrazekObrazek
Jak widzimy powyższe ceny naprawy (180-200zł), stwierdzić można , że gra jest warta świeczki!! A roboty wcale nie jest tak wiele.


Cytuj:
tandardowo, zaskoczyły świeczki, zgasły, ale patrzę - na vm dalej ok. 10V... po kilku sekundach kliknął ten tajemniczy przekaźnik i wskoczyło poprawnie 12

to że gasnie kontrolka ABSOLUTNIE nie oznacza, że świece już nie grzeją, więc ten tajemniczy przekaźnik to przekaźnik świec żarowych i naturalne jest w przypadku starego (słabego) akumulatora iż przy poborze prądu rzędu 60-90 A spada napięcie więcej niż powinno (oczywiście mogą być też słabe kontakty połaczeń itp)!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 20:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Makaon, Oki, to wszystko co piszesz jestem w stanie zrozumieć (nie wiedziałem tylko, że zgaśnięcie kontrolki nie jest równoznaczne z wyłączeniem grzania świec). Ale jak wyjaśnić to czasami "markowane" ładowanie po rozruchu - też tak dużym poborem starego, przed chwilą, przy kręceniu rozrusznikiem pozbawionego dużego zapasu ładunku, akumulatora ? Przewidziany zakup aku na zimę w sumie miałem, ale rzecz jasna, wolałbym tego zakupu uniknąć, jeśli nie trzeba,albo ewentualnie wydać na to, co wariuje... Nie wiem w sumie co teraz z tym fantem zrobić, bo jak "problem" się objawia to na kilkanaście sekund, boję sie trochę o podzespoły elektryczne auta, bo w trakcie wariowania są czasem większe, krótkie skoki napięcia w instalacji (w granicach 15V), przez co nawet wstrzymałem się z wymianą żarówek na lepsiejsze... Przykładowo w niedzielę przejechałem ze 250km z kilkoma przerwami i nic, cały czas prawidłowo. A wczoraj co 2 odpalenie silnika...
P.S. A photostory owszem, owszem, na pewno się przyda :)

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 09:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Czy wyjmowałeś alternator? Jaki jest stan pierścieni ślizgowych? Czy są luzy na łożyskach? Na te pytania trzeba odpowiedzieć. Zakłócenia pracy alternatora mogą wpływać na pracę deski. Pierścienie ślizgowe zużywają się, to normalne, a miedzi tam nie ma zbyt wiele. Ten pierścień może się przetrzeć "na wylot" aż do izolatora i wtedy kicha!
No i na 100-kę aku masz do wymiany!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 10:12:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
makaon napisał(a):
Czy wyjmowałeś alternator? Jaki jest stan pierścieni ślizgowych? Czy są luzy na łożyskach? Na te pytania trzeba odpowiedzieć. Zakłócenia pracy alternatora mogą wpływać na pracę deski. Pierścienie ślizgowe zużywają się, to normalne, a miedzi tam nie ma zbyt wiele. Ten pierścień może się przetrzeć "na wylot" aż do izolatora i wtedy kicha!
No i na 100-kę aku masz do wymiany!


pierscienie tez sie regeneruje ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 11:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
pierscienie tez sie regeneruje

Góral spojrzałbyś na moje fotki nieco do góry....chyba bez przesady z tą regeneracją? Za 21 zł chyba nie warto...a skutki ? Może nam opiszesz swoją myśl, no chyba że to żart...

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 14:50:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
RESO napisał(a):

Problem udało się ogarnąć. Okazało się że kontrolka od ładowania jest spalona, a to właśnie ona powoduje wzbudzenie :peace: Pow wymianie wszystko hulaaaaaaaaaa



Odgrzewam stary temat. U mnie objawy dokładnie takie jak były u Ciebie Reso. Przekręcam kluczyk, napięcie niziutkie poniżej 12V, odpalam napięcie w okolicach 12V a poźniej coś cyknie jak się go przegazuje i jest 14,4V.

Pisałeś, że u Ciebie to była kwestia kontrolki. Masz na myśli symbol akumulatorka na desce rozdzielczej?? U mnie ta lampka świeci się jak włącze zapłon i gaśnie jak odpale autko. Czyli tak jak powinno być.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 22:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Heh, no to nie jestem sam z problemem :) a może TTTM :P ? Ostatnio przyuważyłem jeszcze jedno, co mnie zastanawia: kontrolka ładowania co prawda gaśnie, ale jeszcze w momencie kręcenia rozrusznikiem (aby tylko wał się zakręcił)...Nie obserwowałem tego wcześniej, możliwe że tak ma być.

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 11:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ostatnio czytałem,że w silnikach TDI często stosowane były świece dogrzewajace których zadaniem jest ogrzewanie wody na potrzeby ogrzewania kabiny na zimnym silniku. Dzięki temu w naszych TDI`kach już po 2 min jazdy chociaż silnik zimny z nawiewów dmucha ciepłe powietrze. To własnie te trzy grzejące wodę świece pobierają tyle prądu po rozruchu zimnego silnika, że jeszcze przez jakiś czas napięcie ładowania jest dość niskie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL i INNE] ZBYT NISKIE NAPIĘCIE, PADA ALTERNATOR ?
PostNapisane: 19.mar.2021 13:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Co prawda wątek już prehistoryczny, ale nasze "czołgi" jeszcze jeżdżą po drogach, więc może komuś się informacja przyda. Tej zimy zaczepiłem kablem, który biegnie pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem (głównym kablem ładowania, oczywiście nie mam osłony pod silnikiem) i to w taki sposób, że wyrwałem "z mięsem" całe przyłącze z włącznika rozrusznika. Po wymianie włącznika, przy okazji założeniu nowego "oczka" do kabla ładowania, problem z dziwnymi skokami napięcia zaraz po rozruchu rozwiązał się sam. Podejrzewam więc słabe przewodzenie na samym oczku (pomiędzy oczkiem a kablem) albo na połączeniu obydwu kabli na włączniku rozrusznika. To pierwsze jest bardziej prawdopodobne, bo kilka lat temu rozrusznik był wyciągany do sprawdzenia, więc zakładam, że złącze było też wyczyszczone a na ten dziwny objaw wtedy nie pomogło.

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: