Cześć,
od kilku lat szwankują mi zegary. Kiedyś rzadko, teraz często. Najczęściej przy pierwszym odpaleniu silnika działają. Potem, gdy się nagrzeje, najczęściej nie. Gdy nie działają, to obrotomierza w ogóle się nie rusza, a od prędkościomierza po załączeniu zapłonu, opada i zaczyna drgać w najniższym położeniu...
Sytuacja z dziś.
Odpalenie auta po 15 (nagrzanego na słońcu), przejechanie 30 km - liczniki działały. Wyłączenie zapłonu, załączenie po ok 10 minutach - wskaźniki działają. Rozłączenie i załączenie od razu - nie działają... Przez około 2 godziny pomimo wielu prób nie udało się ich uruchomić.
W międzyczasie: sprawdzenie obu kostek na czujnikach na skrzyni biegów (G38 oraz G68) - wydają się czyste i sprawne. Komputer nie wykazał żadnych błędów wskaźników, natomiast w trakcie, gdy wskazówka prędkościomierza "skakała", ani prędkościomierz ani obrotomierz nie przesuwały się podczas testu. Wskazówki od temp oraz paliwa działały normalnie. Po zabawie z kostkami czujników, skrzynia automatyczna weszła w tryb serwisowy i działała tylko na biegu 3 - pojawiły się błędy tych czujników, po wykasowaniu ich, skrzynia wróciła do normalnej pracy. Podczas niedziałających wskaźników są normalnie zliczane kilometry, a komputer pokazuje prawidłowo obroty oraz prędkość samochodu.
Potem, po kilku chwilach, ponowne uruchomienie auta i wszystko nagle działa prawidłowo...
Filmik pokazujący anomalię =>
https://drive.google.com/file/d/1aIuKMG ... XnYbH/viewAudi A4 B5 1.9 TDI 110 KM AFN, kombi, automat.
1. Czy ma znaczenie wersja nadwozia (sedan/avant)?
2. Czy ma znaczenie skrzynia biegów? Do automatu nie znajdę... A w sumie na liczniku przecież pokazuje mi biegi, na tym małym wyświetlaczu na dole (2 paski poziomie).
3. Jak duże mają znaczenie rocznik oraz numery samego licznika?
4. Czy jeśli znajdę identyczny licznik, z identycznymi numerami, to przedkładka będzie łatwiejsza?
Znalazłem jeden => https://allegro.pl/oferta/licznik-audi-a4-b5-1-9tdi-8d9919033-15236402920
5. Czy trzeba w jakiś sposób zegary zaprogramować? Czytałem, że PIN, że pamięć, że immo, ale to podobno zależy od wersji. U mnie jest najstarsza możliwa. Immo chyba nie ma w zegarach. Nie mam sprzętu do tego, ani tym bardziej wiedzy. Ale jeśli nie byłoby to trudne, to zrobiłby mi znajomy. Jeśli jest to skomplikowane, to czy we Wrocławiu ktoś się tym zajmuje?
6. Jeśli sama przekładka zegarów miałaby się okazać skomplikowana, to może lepiej byłoby kupić jakieś najtańsze, wyciągnąć z nich silniczek i podmienić z moim w prędkościomierzu, bo to chyba on jest walnięty...? Czy to będzie mniej problemowe?