Kabelek możesz kupić na allegro na OBD II i przejściówkę na OBD I.
Ja kupiłem na Wadowickiej w Krakowie - bo miałem "za rogiem" no może za kilkoma rogami
Łączył się ze wszystkim co miałem - w tym z silnikiem.
Wcześniej miałem Wiakena na gołych kablach i na rs232 - łączył się z klimą i ABS, a z silnikiem nie.
Co do kanału 51 sprawdź na zimnym silniku - za te wskazania chyba odpowiada czujnik na wężu przy przegrodzie silnika (po stronie silnika) - sprawdź wtyczkę/kable.
Jeśli jest przerwa na tym czujniku powinien się pojawić błąd:
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
Jak nie włączałeś zapłonu przy wypiętych wtyczkach nie powinien wyłapać nowych błędów, ale stare warto usunąć (część błędów sama zniknie).
Co do reszty nie wypowiadam się bo nie wiem
