.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lip.2025 23:19:55

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3] wskaznik temperatury cieczy
PostNapisane: 09.wrz.2010 13:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
Witam wszystkich, mój problem polega na tym ze od pewnego czasu nie pokazywał mi wogóle wskaznik temperatury wody, az do momentu kiedy podczas jazdy zagotowała mi sie woda, tez nie wiem dlaczego, po uzupełnieniu wody jazdze do dzis i nic sie nie dzieje, próbowałem naprawic niedziałajacy wskaznik, udało mi sie jednak ale nie do konca, była obluzowana wtyczka przy wejsciu do licznika, wskaznik pokazuje temperature ale przy 60 stopniach wlancza sie wentylator, sprawdzałem na krotko czy dobry jest wskaznik i po zwarciu kabla od czujnika z masa wskaznik powinien uderzyc na maksa a on pokazuke nie cale 100 stopni, duzy czujnik ten cztero pinowy wymieniłem na nowy ale nie było tego cztero pinowego wiec kupiłem orginał trzy pinowy, prosze o jakas rade, licznik mam z siedmioma zegarami, samochód Audi 100 c3 2.3 1990r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 14:01:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 11:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W liczniku na płycie drukowanej masz regulator napięcia, moze to on nawala.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 15:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
dzieki kolego za podpowiedz, to ten malutki taki czarny, jest mozliwosc zeby go sprawdzic czy od razu wymienic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 16:34:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 11:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Nie wiem . Ja zaniosłem całe zegary do kolegi elektronika, bo się nie znam, to mi to za browara wymienił i teraz jest OK. Poprzednio pokazywało na zegarach 120 st.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 17:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
no dzieki jak wymienie to dam znac czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 19:36:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
O ile dobrze pamiętam, to na samym zegarze temperatury jest regulator (potencjometr ?), którym można ustawić wskazówkę.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 20:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
zgadza sie jest ale wskazówkę mam dobrze ustawiona, startuje praktycznie od zera ale zatrzymuje sie na 60 i dalej nie idzie włanczaja sie wentylatory i nic sie wiecej nie dzieje, a temperatura jest napewno wyzsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 20:27:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
obstawiam czujnik temperatury do wymiany.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 22:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
czujnik trzy pinowy niedawno wimieniałem, kupowałem orginał kosztował 380 zł. sprawdzałem na krotko tzn. sciagnełem kable z czujnika i podłaczyłem pod ten kabel od wskaznika próbówkę jednoczesnie dotykajac ja do masy, praktycznie wtedy wsazówka na zegarze powinna wychylic sie na maksa to jest na jakies 110-120 stopni, a ona tylko wychyla się na 90-100 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 09:51:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
adagor28 napisał(a):
sciagnełem kable z czujnika i podłaczyłem pod ten kabel od wskaznika próbówkę jednoczesnie dotykajac ja do masy (...)


Nie widzę sensu tej próbówki. To właśnie ona Ci zafałszowała wynik. Kabel z wtyczki czujnika podepnij prosto do masy, wtedy wskazówka MUSI wleźć na maxa.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 11:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
a dzieki kolego fakatycznie mozesz miec racje, zaraz sprawdze i dam znac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 11:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
tak jak mówiłeś, jednak miałes racje próbówka fałszowała wynik teraz wskazowka wychyla sie prawie na maksa, to teraz dlaczego wentylator załancza sie przy 60 stopniach jezeli wskaznik dobrze pokazuje, czyzby uszkodzony był ten czujnik w chłodnicy jak go mozna by sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 15:49:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zrób jeszcze jedną próbę. Odpal zimny silnik i macaj węże wodne przy nagrzewaniu (górny będzie natychmiast gorący, dolny zimny). Przy ok. 87 st. zacznie otwierać się termostat i dolny wąż szybko zacznie nabierać temperatury. I leć teraz do auta - na wskaźniku ma być ok. 90 st. Wiatraki włączają się przy (różnie) 95-100 st.

Ale wskazania zegara jednoznacznie mi sugeruje niesprawny czujnik temperatury ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 22:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
tak! u mnie własnie tak jest, ale temperatura na wskazniku jest 65 stopni maksymalne, górny waz robi sie pierwszy goracy i pozniej ten dolny po czym załanczaja sie wentylatory, weze sa na tyle gorace ze nie idzie ich mocniej zlapac, ale nie wiem czy osiagaja wlasciwa temperature, ciezko jest okreslic czy maja 65 czy 90 stopni, bo moze faktycznie silnik jest nie dogzany a czujnik w chlodnicy uruchamia wentylatory i to moze byc jego wina, w jaki najprostszy sposób mozna go sprawdzic? a jeszcze jedno jak można sprawdzic ten czujnik temperatury,czy moge odlaczyc wentylator na chwile i poczekac az ta temperatura na wskzniku sie podniesie do 90 stopni i jezeli mi sie woda nie zagotuje to ja podłacze , tylko jezeli sie wczesniej zagotuje nic sie nie stanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2010 12:20:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kurde, skoro dolny wąż nagrzewa Ci się z opóźnieniem w stosunku do górnego (otwarcie termostatu), a po chwili włącza się wiatrak, to znaczy, że i termostat mas dobry i czujnik włączający wiatrak. A padnięty czujnik na wskaźnik temperatury.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2010 14:11:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 11:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
adagor28 napisał(a):
czy moge odlaczyc wentylator na chwile i poczekac az ta temperatura na wskzniku sie podniesie do 90 stopni i jezeli mi sie woda nie zagotuje to ja podłacze , tylko jezeli sie wczesniej zagotuje nic sie nie stanie?

Tak mozesz zrobić, nic się nie stanie jeśli na chwilę zagotuje płyn, tylko wtedy nie odkrcaj korka ! :D
W momencie zagotowania, jeśli układ masz pod ciśnieniem, to temp. będzie ok. 110 - 115 st. ( w zalezności od tego jaki masz płyn, bo czysta woda by miała ok 105 - 107 st ) Ciekawe jaką temp. wskaże zegar na desce ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2010 15:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
koledzy dzisiaj sprawdze i dam znac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2010 21:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
zdjełem wtyczkę z wentylatorow i poczekałem kiedy zacznie sie gotowac woda, przy 70 st. woda zaczela sie gotowac jednak będzie walniety ten czujnik trzy pinowy, ale niedawno go wymieniałem i grubo za niego zapłacilem zebym wiedzial ze taki krotki czas wytrzyma to kupilbym zamiennik bardzo duzo tanszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2010 10:25:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 11:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A na starym czujniku jak było ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2010 11:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2010 08:53:24
Posty: 141
Lokalizacja: szczecin
na starym dobrze pokazywał temperature, tylko nie bylo ssania i samochód kiedy uruchamialem musialem chwile prztrzymac na gazie bo go telepalo i pewien mechanik powiedzial mi ze musze kupic ten czujnik wiec go kupilem nic praktycznie sie nie zmienilo ale starego czujnika juz nie odzyskalem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: