.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 00:33:05

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4,2Q] Cały czas ciepłe powietrze z nawiewów
PostNapisane: 22.sie.2010 13:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
Witam otóż mam taki problem w A8 4,2 q 97r, cały czas leci mi cieple powietrze z nawiewów, nie ważne jak ustawie klimatronik,
-do tego zauważyłem że wraz ze wzrostem obrotów silnika wzrasta temperatura nawiewu
-nie wiem czy ma to cos wspólnego ale nie mam nabitej kllimy
-Vag nie wykazuje żadnych błędów( tzn jest jeden czujnik temperatury zewnętrznej jest uszkodzony ale to raczej nie ma wpływu)
-wszystkie klapki chodzą tak jak powinny(sprawdzane vagiem)

Obstawiam że walnięte są elektrozawory tzn. cały czas otwarte i dlatego w momencie dodawania gazu wzrasta temperatura nawiewu, ale za nim je wymienie chciałbym sie upewnić w 100% czy to one może wiecie jak najprościej sprawdzić elektrozawory czy funkcjonują prawidłowo??

Może mógłby ktoś zobaczyś u siebie jakie ma napięcie na wtyczkach przy elektro, bo u mnie nic nie pokazuje może źle to robie

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 18:59:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mylisz sie. jak czujnik temperatury zewnetrznej jest walniety to sterownik widzi temperature -49 st C i wszystko co ustawisz czyli od 18 st i wiecej sterownik bedzie grzal. a temperatura rosnie jak obroty rosna bo wiecej cieplej wody dochodzi do nagrzewnic.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2010 20:33:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
No tylko że u mnie czujnik temperatury pokazuje temperaturę zawyżona jak jest np 14*C on pokazuje 30*C,
A na Vagu wyszedł błąd: 779 ,,Czujnik temperatury zewnętrznej-G17 przerwa lub zwarcie do plusa"

Nawet nie wiesz jak bym się cieszył jak bym się mylił, dzisiaj próbowałem dostac sie do tych elektrozaworów i je wyciągnąć, z każdą następną śrubką jest coraz gorzej,
Poległem w momencie demontażu wiatraków, nie mam pojęcia jak zdemontować tą ostatnia plastikową osłonę/podłogę pod która jest elektrozawór.
Zdjęcie nr 11

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 12:36:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Powiem tak. Jezeli masz niesprawny uklad klimatyzacji to cieple powietrze z kratek moze byc naturalnym objawem z tego wzgledu ze calosc kanalow wentylacyjnych sie nagrzewa. Jezeli ktorys elektrozawor bylby uszkodzony to napewno widnialby blad w pamieci. Nie wiem jak jest w A8 ale w C4 jest tak ze tylko w pozycji LO od nagrzewnic odciety jest doplyw goracego plynu. w innym ukladzie plyn dochodzi i tylko klapy reguluja cieplo/zimno skad ma powietrze plynac. niemniej jednak jezeli klimatyzacja nie dziala to to zimne powietrze jest niewiele chlodniejsze od tego goracego. Sprobuj ustawic obie strefy na LO. Powinno pomoc a docelowo zrob jak najszybciej klimatyzacje bo im dluzej bedzie nieuzywana tym bardziej bedzie niszczala.
Co do czujnika temperatury to poszukaj go w zderzaku i po nim dojdziesz do jego wtyczki. wzglednie sprawdz czy on tam wogole wystepuje bo jezeli ktos kiedys wstawil w jego miejsce kawal druta to mozesz miec taki objaw jaki obecnie wystepuje.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 15:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
Czujnik temperatury zewnętrznej wymieniony teraz 0 błędów w klimatyzacji, temperatura ustawiona na LO a i tak ciepłe powietrze wieje podczas jazdy temperatura wzrasta, wieje cieplejszym,
A może orientuje sie ktos jak dostać się do elektrozaworów nagrzewnicy jak zdemontować ten ostatni plastik pod którym są elektrozawory??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 15:25:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a klimatyzacja dobrze zakodowana ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 17:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
quattrowentylator napisał(a):
a klimatyzacja dobrze zakodowana ?


A co to znaczy, jak to sprawdzić??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 20:08:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
tomi5 napisał(a):
...temperatura ustawiona na LO a i tak ciepłe powietrze wieje podczas jazdy temperatura wzrasta, wieje cieplejszym,


Miałem podobnie w A200 - klima pusta, nawiew na LO, a z kratek wieje ciepłe powietrze (nawet w podczas jazdy w nocy to z kratek było sporo cieplejsze niż to za oknem).

Problem rozwiązałem w prosty sposób: założyłem uszczelkę (oryginalną, która jakieś 2 miesiące temu zdjąłem przy jakiejś okazji i brakowało czasu ją założyć) odgradzającą komorę silnika od podszybia. W efekcie rozgrzane powietrze z komory silnika nie trafiało do przestrzeni, z której powietrze wpadało do ukł. wentylacji. Efekt - spadek temp. powietrza w nawiewach o dobre kilka stopni.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 20:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
Ale u mnie typowo wieje wrzątkiem podczas jazdy jak by klimatronik był ustawiony na HI, z kratek na środku konsoli wieje zimne jak pokretlo jest na niebieskiej kropeczce, a z reszty nawiewów daje wrzątek.

Jak stoje na postoju to leci letnie powietrze jak przyczymam auto na 2tyś. obrotó zaczyna wiać cieplejsze jak zaczynam bardziej wkręcać na obroty zaczyna wiac wrzątkiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 20:50:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Silnik regulujący klapę ciepło-zimno jest zawieszony, albo nie domyka ciepłego. Płyn chłodzący stale, ale powoli krąży Ci w nagrzewnicy, na postoju powietrze go przechłodzi, ale jak dasz gazu, to silnik znów popchnie gorący płyn.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2010 21:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2010 12:15:15
Posty: 15
Lokalizacja: Lubin
Ale robiłem test Vagiem i słychac jak klapa cieplo zimno pracuje, otwiera i zamyka.
A może wie ktos w jaki sposób sprawdzic zasilanie na elektrozaworach jaka powinna byc wartośc na wtyczce??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: