.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lip.2025 07:44:32

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 `92 ABC ] Zamki się ryglują podczas otwierania bagażnika
PostNapisane: 19.cze.2010 19:35:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
jak w temacie.
jakiś czas temu zaczął mi wywalać bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby, zauważyłem spękane przewody w klapie bagażnika, chwyciłem za lutownicę i do dzieła!
polutowałem i od tego czasu podczas otwierania klapy bagażnika, zamki automatycznie same się ryglują...
co może być przyczyną?
widziałem dwa przewody biegnące od jednego z zamków bagażnika do głównej wiązki, czy tam mam szukać przyczyny?
oczywiście chodzi o avanta.

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 13:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Najprawdopodobniej masz poprzełamywane przewody w wiązce zasilającej między klapą bagażnika a budą. Miałem podobną historię w B4, palące się bezpieczniki, brak postojówek, ryglujące się zamki. Nowa wiązka rozwiązała problem.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 19:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
wiesiek 1 napisał(a):
Najprawdopodobniej masz poprzełamywane przewody w wiązce zasilającej między klapą bagażnika a budą. Miałem podobną historię w B4, palące się bezpieczniki, brak postojówek, ryglujące się zamki. Nowa wiązka rozwiązała problem.

kolego, przeczytaj mojego posta jeszcze raz-tym razem ze zrozumieniem :diabel:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 21:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
sory, ale nie wiem czego nie rozumiem :?: Jeśli nie masz wiązki głównej do klapy to się mylę i przepraszam, jesli o to Tobie chodzi :?: :?:
Objawy masz jak najbardziej wskazujące wiązkę główną klapy, jesli taka nie istnieje, to sory bo nie widze i nie pamietam jak to jest to rozwiązane w tym modelu.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 `92 ABC ] Zamki się ryglują podczas otwierania bagaż
PostNapisane: 22.cze.2010 23:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
metyoo napisał(a):
jak w temacie.
...zauważyłem spękane przewody w klapie bagażnika, chwyciłem za lutownicę i do dzieła!
polutowałem i od tego czasu podczas otwierania klapy bagażnika, zamki automatycznie same się ryglują...
...widziałem dwa przewody biegnące od jednego z zamków bagażnika do głównej wiązki, czy tam mam szukać przyczyny?...


przeczytaj i pisz dalej...

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 08:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Sterowanie centralnego zamka wzbudzane jest masą, na otwarcie masa i na zamknięcie masa, na dwa różne przewody. Podnosisz klapę następuje zwarcie do masy i zamknięcie centralnego. :peace:

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 09:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 16:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dalej jest jakieś zwarcie, albo coś źle polutowałeś. Posprawdzaj jeszcze raz te przewody.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 16:18:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
sęk w tym, że już to zrobiłem, tzn. przelutowałem raz jeszcze wszystkie przewody, sprawdzając kolory izolacji i izolując koszulkami termokurczliwymi....
ale skoro twierdzisz, że to masa, to będzie trzeba to jeszcze raz przejrzeć...
jakieś dodatkowe sugestie, np. jaki kolor ma przewód masowy?
dodam, że zamki ryglują się nie po podniesieniu klapy, tylko zaraz po naciśnięciu klamki- nie trzeba nawet podnosić klapy bagażnika.....

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 22:16:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 16:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
To może włącznik światełka bagażnikowego, skoro tylko łapiesz za klamkę to on właśnie mógłby robić zwarcie.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 22:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Samo lutowanie przełamanych przewodów to kicz a nie robota. Po prostu wytnij kawałek wiązki z wszystkimi zagięciami, nie wiem ile tam jest 50-70cm i wstaw nowe przewody tworząc nową wiązkę.

Tak jak piszesz samo podniesienie klamki robi swoje, to według mnie już mały kąt podniesienia klapy robi swoje. U mnie było tak, że jak ruszyłem o 5mm to sie zamki otwierały, a w dół zamykały, jeszcze o 1cm do góry i nie mam oświetlenia bagaznika, pociągnełem za wiązke brak postojówek, smród palonych kabli na parę sekund i kilka bezpieczników do wymiany. Nowa wiązka o długości 80cm załatwiła sprawę raz na zawsze.

Sugestie

-lutowałeś same przełamania przewodów i dawałeś rurki termo, więc w miejscu najbardziej przeginającym się, dałeś to co najtwardsze, a powinno być najelastyczniejsze, ma prawo paść po samej naprawie.

-nie oszczędzaj na długości nowej wiązki, bo nie wiadomo ile jest podejrzanych miejsc, wytnij to co jest ruchome i parę cm dalej

-jak wytniesz np. 50cm starej wiązki to nowe kable daj o długości 70cm, bo przy owijaniu izolacja w skrętkę kable Ci sie skracają i wychodzi podwójna robota

-używaj tylko i wyłącznie izolacji tzw szmacianej, bo gumowa jest tyle warta ile jej cena, i moim zdaniem jest dla dzieci

To już nie sugestia - koleżka kiedyś się spierał że ma czujnik położenia klapy żeby zapaliło się podświetlenie bagażnika, i co do mm w tym samym miejscu się zapalało. Już prawie mnie przekonał, ale jakiś czas pózniej zaczęła się dyskoteka i teoria czujnika biega gdzieś w powietrzu.

Daj znać jak poszło. Powodzenia.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 15:51:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
na samym początku porozcinałem wszystkie przewody i polutowałem je na nowo... być może zrobiłem źle, przecinając wszystkie a nie tylko te spękane...
wszystko fajnie, ale temat przedłużenia wiązki przerobiłem w pierwszej kolejności, co prawda przedłużyłem ją tylko o jakieś 10-15cm, być może masz rację-sprawdzę wiązkę w dalszej części (w kabinie), być może to tam tkwi problem...
apropos izolacji, jaką masz na myśli najlepszą?
podobna do tej zastosowanej oryginalnie?

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 16:11:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
metyoo napisał(a):
na samym początku porozcinałem wszystkie przewody i polutowałem je na nowo... być może zrobiłem źle, przecinając wszystkie a nie tylko te spękane...
wszystko fajnie, ale temat przedłużenia wiązki przerobiłem w pierwszej kolejności, co prawda przedłużyłem ją tylko o jakieś 10-15cm, być może masz rację-sprawdzę wiązkę w dalszej części (w kabinie), być może to tam tkwi problem...
apropos izolacji, jaką masz na myśli najlepszą?
podobna do tej zastosowanej oryginalnie?


Temat ogarniałem w B3 - tam też wiązki w klapie się przełamują. W elektrycznym kupiłem przewód wielożyłowy w izolacji żelowej - taki mięciutki plastik, który nie reaguje na temperaturę, jest cały czas giętki. Wytargałem całą wiązkę od wtyczki w bagażniku do klapy i na bazie tego przewodu mam trzeci rok z głowy - wszystko działa. Lutowana wiązka i izolacja termokurczem wytrzymywały kilkanaście otwarć bagażnika...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 17:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
http://www.allegro.pl/item1070400453_sa ... _5mm2.html

masz na myśli coś w tym stylu?

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 18:15:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Dokładnie w tym stylu - tylko musisz sprawdzić ilość żył. Nie muszą być takie grube - wystarczy 1mm lub nawet 0,75mm.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 18:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ArtHurO napisał(a):
metyoo napisał(a):
na samym początku porozcinałem wszystkie przewody i polutowałem je na nowo... być może zrobiłem źle, przecinając wszystkie a nie tylko te spękane...
wszystko fajnie, ale temat przedłużenia wiązki przerobiłem w pierwszej kolejności, co prawda przedłużyłem ją tylko o jakieś 10-15cm, być może masz rację-sprawdzę wiązkę w dalszej części (w kabinie), być może to tam tkwi problem...
apropos izolacji, jaką masz na myśli najlepszą?
podobna do tej zastosowanej oryginalnie?


Temat ogarniałem w B3 - tam też wiązki w klapie się przełamują. W elektrycznym kupiłem przewód wielożyłowy w izolacji żelowej - taki mięciutki plastik, który nie reaguje na temperaturę, jest cały czas giętki. Wytargałem całą wiązkę od wtyczki w bagażniku do klapy i na bazie tego przewodu mam trzeci rok z głowy - wszystko działa. Lutowana wiązka i izolacja termokurczem wytrzymywały kilkanaście otwarć bagażnika...


no i twoja rada była słuszna!
co prawda , podchodzilem do tego sceptycznie, ale muszę przyznać, że porada w 100% trafiona!
wymienilem ok 1,5m wiązki, i po kłopoicie!!!
dobre pifko się należy!!! :piwo:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 19:33:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 23:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
:peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 21:40:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pomyliles masy centralnego zamka z masa od czujnika otwarcia klapy.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 16:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
być może, najważniejsze, że mam problem z głowy ;)

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: