.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lip.2025 22:25:31

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 1.9TDI - był komputer pokładowy ??
PostNapisane: 20.wrz.2010 18:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 14:02:04
Posty: 113
Siema. Jakoś w C4 1.9 nigdy nie zauważyłem więc... Czy bywał komp. pokładowy w tym modelu? Chodzi mi wiadomo o... chwilowe/średnie spalanie, przewidywany dystans itp itd...

Jeśli zdarzał się w niektórych modelach to czy da się w miarę prosto zaadoptować do samochodu 'bez'....? Trzeba tworzyć wiązki od podstaw czy może wszystko jest gotowe a nie ma tylko wyświetlacza na zegarach ;)

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 1.9TDI - był komputer pokładowy ??
PostNapisane: 20.wrz.2010 19:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 13:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
generalnie jest tak ze sa liczniki z fisem, polfisem i bez fis'a, immo1 immo2 albo immo3 (co w nowszych modelach jest nie mam pojecia)
sa licznik "can"owe i "niecanowe"
Zapewne masz licznik bez cana, bez fisa i masz immo1 i pewnie zadowalalby Ciebie sliczny licznik z fiesem itp
Jezeli te informacje o srednim zuzyciu paliwa itp wychodza z ECU tylko nie masz tego pokazywanego to mozliwe, ze zaopatrzysz sie w adapter linii can/emulator can (wejscie: sygnaly niecanowe, wyjscia sygnal canowy) i bedziesz mial gdzie podlaczyc nowszy licznik
To sa informacje niepotwierdzone bo nigdy tego nie robilem tak podowiadywalem sie na szybko kiedys bo np ja mam polfisa na can z immo2 i mam srednie i chwilowe zuzycie paliwa ale zeby zobaczyc np na ile km wachy mi pozostalo musialbym kupic (jezeli sie nie myle) liczniki z immo3 z passka po 2000rpo lifcie/pewnie w podobnie immo3 weszlo w audi (szkoda zachodu moim zdaniem, rozpoznawalem temat bo liczylem ze to moze sprawa przekdowania (niestety nie)
Google, elektroda, forum passata tez przegladnij... szukaj (dalem Ci punkty zaczepienia)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 1.9TDI - był komputer pokładowy ??
PostNapisane: 20.wrz.2010 20:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jaceqp napisał(a):
Siema. Jakoś w C4 1.9 nigdy nie zauważyłem więc... Czy bywał komp. pokładowy w tym modelu? Chodzi mi wiadomo o... chwilowe/średnie spalanie, przewidywany dystans itp itd...

Jeśli zdarzał się w niektórych modelach to czy da się w miarę prosto zaadoptować do samochodu 'bez'....? Trzeba tworzyć wiązki od podstaw czy może wszystko jest gotowe a nie ma tylko wyświetlacza na zegarach ;)

Z TDI jest o tyle łatwo , że można zapodać licznik od benzyny, zakodować go na diesla, wyciągnąć sygnały z ECU , poblokować nieużywane sygnały i ... jazda. :D
Piszę , bo to zrobiłem u siebie bez większych problemów.
Skoro w C4 AEL`u był licznik z FIS to i podejrzewam że z 1Z`tem będzie hulał.
Jedyna rzecz do sprawdzenia to pobawić się u kogoś w AEL`u z FIS`em w przekodowanie na 4 cylindry i diesla. Jesli pójdzie - szukać licznika z FIS`em od AEL`a lub benzyny ...
Co do wiązek to robi się to domowymi sposobami, ale się da bo w Audi wszystko pasuje jak klocki lego.
Najgorszą kwestią będzie przełożenie manetek, mnie się nie chciało i zrobiłem sobie swój panel do obsługi FIS`a za ... 5 zł ...
;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 21:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 21:30:34
Posty: 665
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Śmiało można rezać licznik z 2.5TDI do 1.9. Ja wstawiłem taki u wujaszka w A6/C4 1Z - bangla aż miło. :diabel: Trzeba tyko przekodować go VAG'iem na 4 cylindry, podłączyć sygnał spalania oraz manetkę. Ja wstawiałem licznik z anglika - pasuje bez problemu (całą płytkę ze wskaźnikami przekładasz w swoją obudowę). Z tarczami prędkościomierza też nie trzeba nic kombinować - przekładasz cały mechanizm ze swojego licznika do nowej płyty. Jeśli jest to szeroki licznik (7 zegarów) to w przypadku anglika trzeba prze lutować tasiemkę zasilającą dodatkowe zegarki na drugą stronę - płyta jest do tego przystosowana. Anglik po przekodowaniu na Europę wskazuje dystans w kilometrach a spalanie na BC jest w litrach na 100 km.
Jako ciekawostkę dodam, że kumpel wstawił do swojego AAT 2.5TDI licznik od benzynowej S6 - po przekodowaniu obroty wskazywał prawidłowo - oczywiście trzeba było tylko pamiętać, że nie kręcić go pow. 4500 obr/min. :diabel:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] 1.9TDI - był komputer pokładowy ??
PostNapisane: 20.wrz.2010 21:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 13:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
Piszę , bo to zrobiłem u siebie bez większych problemów.
Skoro w C4 AEL`u był licznik z FIS to i podejrzewam że z 1Z`tem będzie hulał.

a czy masz tzw
Cytuj:
przewidywany dystans itp itd...
? Pytam sie bo spotkalem sie ze stwierdzeniem, ze liczniki z fisami czy polfisamy ktore szly z immo2 byl na tzw polcanie to znaczy, ze nie wszystko do licznika szlo po canie i pozniej po zaadoptowaniu licznikow od nowszego modelu byly jakies klopoty np z kontrolka od dlugich, poduszka powietrzna, otwarciem drzwi itp (to znaczy w licznikach z immo2 te czy inne sygnaly szly do licznikow analogowo a liczniki z immo3 "oczekiwaly" tego na canie i dlatego niby ten problem)
Rozumiem, ze zaadoptowales licznik od auta "z tych samych lat" i bylo latwiej..
jednka mnie interesuje bardziej temat "licznik od nowszego' - jezeli nie masz dystansu w km (na ile zostalo wachy) ani chyba zuzycia paliwa na postoju z pelnym fisem to wychodziloby na to, ze ta funkcjonalnosc jest tylko w licznikach nowszych?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2010 22:14:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 13:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Da sie zrobić małe rezanko, tu masz opis, może się przydać http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069.
Jakbyś potrzebował to mam manetki z obsługą komputera do sedana. Kupiłem na allegro, miały być do avanta, ale okazało się inaczej.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 00:10:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 14:02:04
Posty: 113
speco napisał(a):
Da sie zrobić małe rezanko, tu masz opis, może się przydać http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069.
Jakbyś potrzebował to mam manetki z obsługą komputera do sedana. Kupiłem na allegro, miały być do avanta, ale okazało się inaczej.


Całkiem ciekawy opis. Podejrzewam jednak, że będzie kilka 'kruczków' do obejścia względem poradnika ze względu na różnice benzyna-diesel. Tak a propos - wyjęcie/odłączenie zegarów spowoduje unieruchomienie immobilisera? Tzn po wyjęciu zegarów i ponownym podłączeniu (tych samych lub innych) auto nie ruszy bez ponownego programowania?

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 00:52:02 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 13:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
jaceqp napisał(a):
Całkiem ciekawy opis. Podejrzewam jednak, że będzie kilka 'kruczków' do obejścia względem poradnika ze względu na różnice benzyna-diesel.

Opcji jest kilka. Najmniejinwazyjnym rozwiązaniem jest znalezienie identycznych zegarów jakie masz (od takiego samego silnika) - nic nie trzeba kodować, plug&play. Możesz poszukać od 2.5TDi i przekodować - na forum jest gdzieś opis, może ktoś wrzuci link.

jaceqp napisał(a):
Tak a propos - wyjęcie/odłączenie zegarów spowoduje unieruchomienie immobilisera? Tzn po wyjęciu zegarów i ponownym podłączeniu (tych samych lub innych) auto nie ruszy bez ponownego programowania?

Może w nowszych modelach jest to jakiś problem. W A6 C4 kilka razy wyciągałem zegary, wymieniałem też na inne i nie było problemów z immo.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 12:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 21:30:34
Posty: 665
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
W A6/C4 immo jest po za licznikiem. Możesz wyjąc licznik i jeździć autem bez problemu. :)

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: