.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 19:32:26

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABT B4] sonda lambda zakres pracy pod obciązeniem
PostNapisane: 03.paź.2010 17:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 21:13:26
Posty: 194
Witam,

pod sondę lambda podłączyłem multimetr i przetestowałem pracę sondy na wolnych obrotach i pod obciążeniem. Po rozgrzaniu sondy i po dodaniu gazu na "luzie" sonda oscyluje od -0,12 do 0,8 a nawet 0,9 ale w trakcie jazdy od 0,12 itp. do 0,67 I moje pytanie czy tak powinno być czy ma mieć pełny zakres do 0,8-0,9. Przy 3000obr/min to samo max 0,67V



Pozdrawiam

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 15:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Im większe EGT, tym mniejsze to "górne" napięcie

Obrazek

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:21:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 14:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ogólnie podobny zakres pracy powinna mieć na biegu jałowym i podczas jazdy. Od 0,1 do 0,9 zakres może się delikatnie różnić, krótko chodzi o to aby oscylowała w okolicy 0,45V, i przy pełnym obciążeniu osiągała wartość bliską 0,9V i taką trzymała cały czas aż do końca obrotomierza.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
u mnie oscyluje na wolnych i przy jeździe ze stałą prędkością, każde mocniejsze wciśniecie gazu to jest od razu 0,8-0,9V, a mam pytanie odnośnie hamowania silnikiem jakie wskazania powinny być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 14:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
hubos21 napisał(a):
u mnie oscyluje na wolnych i przy jeździe ze stałą prędkością, każde mocniejsze wciśniecie gazu to jest od razu 0,8-0,9V, a mam pytanie odnośnie hamowania silnikiem jakie wskazania powinny być?


Powinna schodzić w okolice 0,1V.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 21:13:26
Posty: 194
Dzięki za odpowiedź ;)

Fakt , nawet by się zgadzało przy większym EGT zbliża się orientacyjnie do wartości z wykresu ok~ 07v Na wolnych obrotach oscyluje w granicy 0,45 przy zwiększeniu obrotów dochodzi do 0,9 , ale pod obciążeniem do 3000 obrotów jest około 0,67 może w piku 0,7 oczywiście mówię o stabilnej jeździe ze stałą prędkością . Uważacie, że to jest objaw jakiegoś niedomagania czyj jak najbardziej ok a jesli juz to co moze być przyczyną tego. Podłączyłem pod VAG i nie pokazał żadnych błędów spalanie jest w normie Kornel czy sprawdzałeś w swojej ABT wskazania lambdy w trakcie jazdy?

_________________
B4 ABT only pb


Ostatnio edytowano 03.paź.2010 19:25:04 przez STROKE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Kornel napisał(a):
hubos21 napisał(a):
u mnie oscyluje na wolnych i przy jeździe ze stałą prędkością, każde mocniejsze wciśniecie gazu to jest od razu 0,8-0,9V, a mam pytanie odnośnie hamowania silnikiem jakie wskazania powinny być?


Powinna schodzić w okolice 0,1V.


no własnie a u mnie jest taki problem, że jak puszcze gaz i hamuje silnikiem to pokazuje 0.8V i długo potem zaczyna oscylować i chyba przez to mam średnie spalanie 13-14l w 16V, nie robi sie ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: