.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lip.2025 02:30:31

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi C4 2.8 quattro bez klimy problemy ze sterownikiem.
PostNapisane: 01.lis.2010 13:57:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:01:37
Posty: 9
Lokalizacja: Łódzkie
Witam moje audi to C4 2.8 Quattro kod silnika AAH bez klimy mam taki problem że po odpaleniu na zimnym silniku muli tzn jedzie dobrze i nagle zaczyna mulić tak jak by chodził na 4cyl.
Dopiero jak wcisnę pedał do spodu to zaczyna chodzić dobrze.
Wymieniłem cewki to samo, na gazie chodził dobrze sekwencja stag 300 ale ostatnio zaczął chodzić podobnie.
Znaczy nie wina pompy i nie wina cewki ,wychodzi na sterownik.
Mój sterownik to nr 4A0 906 266A B
Na allegro jest wiele sterowników z takim nr 4A0 906 266 ale czy różnią się kolory naklejek i końcówka z literami AB.
Błędów w sterowniku nie ma.
Niby wszystko dobrze.
A dodam że jak się zagrzeje to już wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2010 20:13:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a sprawdzalas , filtr paliwa , swiece , kable WN , szczelnosc dolotu , odczytywales beldy z ECU? sam sterownik ma tyle do gadania co kij w miotle.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 15:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:01:37
Posty: 9
Lokalizacja: Łódzkie
hans napisał(a):
a sprawdzalas , filtr paliwa , swiece , kable WN , szczelnosc dolotu , odczytywales beldy z ECU? sam sterownik ma tyle do gadania co kij w miotle.

Witam filtr paliwa, świece, kable Bosch wszystko nowe, błędów brak.
Podciśnienie sprawdzałem wskaźnikiem doładowania jest na maksymalne wychylenie na -
Zauważyłem że jak jest zimny i jadę po dziurach to jakby pstrykają przekaźniki koło blisko sterownika po prawej stronie w nogach u pasażera.
Wie ktoś może Który przekaźnik jest od czego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 18:15:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
podlacz komputer i odczytaj bledy. jzeli na cieplym silniku jest juz wszystko OK to wyglada na to ze masz problem albo z czujnikiem temperatury silnika albo nieszczelnosci w dolocie. Trzeba szukac. Mozesz sprawdzic tez wszystkie masy , silnika i osprzetu. Najwazniejsze punty masowania sa na przednich slupkach na wysokości zawiasow przednich drzwi. po lewej i po prawej stronie auta

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 19:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:01:37
Posty: 9
Lokalizacja: Łódzkie
Tak miałem zaśniedziałe przewody masowe w prawym słupku ale oczyściłem mniej więcej w czasie montażu gazu.
Błędy sprawdzałem na ciepłym i zimnym silniku.
Wyskoczył mi tylko błąd silnika krokowego błąd sporadyczny ponieważ go odłączałem.
Te auto tak kupiłem wcześniej było u mechanika wymienił tak jak pisałem przewody,świece,moduł zapłonu,masy silnika widać że były przejrzane popsikane miedzią przed przykręceniem,ja wymieniłem cewkę wysokiego napięcia.
Żadnej różnicy.
Sam założyłem gaz sekwencje stag300, jestem mechanikiem ale mało praktykuje w swoim zawodzie, ale nagle wróciło do normy,trwało to jakiś 2-3 tygodnie i zaczęło wracać to samo.
Wyjeżdzam z podwórka zimny silnik jest ok, przejeżdżam z 50m i zaczyna mulić jak by na 3-4 cylindrach jechał,mogę dodawać i ujmować gazu a on nie reaguje,ale wystarczy że wcisnę gaz do podłogi nagle budzi się i jedzie ok ale za chwile znów muli, i jak jadę nawet po nierównościach (Nie po dziurach) to słychać jak przekaźniki w nogach pasażera, wariują, ale po ok 05 km w miarę normalnieje.
Na gazie pojawia się takie jak by lekkie zamulenie ale nie przeszkadzające w jeździe.
Mam jeszcze jedno pytanie na liczniku mam błąd BREMS LICHT wygląda na spaloną żarówkę,ale wszystkie świecą.
A jak wcisnę przycisk na liczniku to pokazuje mi różne ikony między innymi ograniczenie prędkości, są jakieś ustawienia czy coś,o co z tym chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 20:47:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przy sterowniku silnika nie ma zadnych przekaznikow wiec tam masz cos luznego ze stuka. sprawdz jeszcze sama przepustnice, pod nia masz potencjometr, byc moze tam cos jest nietak. Brems Lichts to swiatla stopu. Jak nacisniesz pedal hamulca powinny zgasnac, jezeli nie gasna to masz spalona zarowke albo zimny lut w dodatkowej plytce w obudowie zegarow. Istnieje tez mozliwosc jezeli masz 3 swiatlo stopu i zostalo podpiete pod jedna z lamp to tez bedzie wyskakiwal problem spalonej zarowki poniewaz sprawdzenie zarowke odbywa sie na zasadzie porownania poboru pradu miedzy lewa a prawa strona.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 12:20:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 00:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
A mi to wygląda na pad sond lambda.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 09:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:01:37
Posty: 9
Lokalizacja: Łódzkie
Pawlo napisał(a):
A mi to wygląda na pad sond lambda.

Kolego co mają sondy wspólnego z zimnym silnikiem.
Rozebrałem tapicerkę i faktycznie nie ma przekaźników,ale teraz już głośno słychać pstrykanie jak by przekaźnika.
Może w sterowniku jest jakiś przekaźnik.
Wczoraj jechałem do pracy i dzisiaj rano jechałem z pracy i lepiej auto jechało nie wiem co się dzieje.
Myślę że coś gdzieś nie łączy, jutro przejże jeszcze raz wszystkie masy silnika i sterownika.
Męczy mnie te pstrykanie to raczej nie tapicerka to klikanie jak elektromagnes przekaźnika jak blaszka zostaje przyciągnięta,wyraźne klikanie, i dzieje się to tylko jak silnik jest zimny.
Jadę po równej drodze ale są lekkie nierówności drogi wżery w aswalcie i wtedy to słychać jakby masa gdzieś nie łączyła,nie mówię o wybojach tylko szorstki aswalt.
Na nowym aswalcie tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 22:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:01:37
Posty: 9
Lokalizacja: Łódzkie
Kolego Hans powiedz mi w którym miejscu są czujniki od wody.
Dziś zauważyłem że jak jest zimny i przebiera to się przylewa kopci, nie przepala benzyny,czyli brak iskry.
Cewki były zmienione i było to samo, moduł nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: