.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 14:50:42

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] Wiazki kabli zegarow
PostNapisane: 06.lis.2010 12:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 15:07:59
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,

posiadam Audi 100 C3 1990 z tymi nowszymi zegarami.


Dotychczas korzystalem liczinkow 4 zegarowych (paliwo, temp oleju, predkosc i obroty). Deska jest przystosowana do licznikow 7 zegarowych, w miejscu dodatkowych 3 ech mam taka wneke. Nie dziala w nich predkosciomierz poniewaz jedna z kostek byla dopasowywana przez elektryka w momencie zakupu tego auta przez ojca, gdzies kolo 1994-5 roku. Oryginalne zegary podobno byly skradzione wlacznie z ucieciem tej kostki.
Przy kierownicy na przelacznikach posiadam przyciski do sterowania komputerem.

Stad zebralem pare groszy i kupilem sobie liczniki 7-zegarowe. O komputerze to marzylem,ze moze uda sie go odpalic, ale bardziej mi na predkosciomierzu zalezalo. Tak wiecc, zjechalem do domu na 2 dni i postanowilem sobie je zamontowac :)
Jednak ku mojemu zdziwieniu do nowych 7-zegarowych licznikow nalezy wpiac 4 kostki, a do starych tylko dwie. PRoblem w tym,ze ja tez mam dwie wyprowadzone tylko. Przeliczylem kable w kablach, ktore dostalem do 7 zegarowych (wiazka 30 cm kabla + wszystkie kostki) i jest ich okolo 50. Ja mam wyprowadzone okolo 20-25. Zamienilem liczniki podlaczajac 7emio na te dwie kostki jednak nie zadzialaly.

Chcialbym je bardzo odpalic tylko zastanawiam sie czy jakikolwiek elektryk sie tego podejmie. Dlatego w pierwszej kolejnosci chcialem Was Panowie zapytac czy ktos z Was mial podobony problem w przeszlosci i znalzl moze brakujace 30 kabli lub podlaczyl te zegary w calkiem inny sposob. Jedyne co mi chodzi po glowie, to to ze byc moze to nie sa od tego modelu zegary i dlatego nie pasuja, chociaz w przeszlosci czytalem,ze sa one wymienne v8<>c3<>c4

Z gory dzieki za pomoc,

pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 12:13:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Skoro nie masz kostek (czarne 14 i 16 pin o ile dobrze pamiętam), to znaczy, że ktoś wcześniej założył inny pająk i dlatego masz guziki do kompa.

Jeżeli nie masz wiązki z kompa, to czeka Cię trochę rzeźbienia, ale jest to do zrobienia (na forum jest trochę informacji o tym i linki do schematów - poszukaj).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 15:39:39 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 13:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Może Ci się przydać:
rezanie zegarów z AC i BC w A6 C4: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069
wymiana przełączników zespolonych: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192656

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 20:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 15:07:59
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzieki speco, trafilem na to juz wczesniej po radzie rodzynka :) swoja droga super foto story i napewno skorzystam :peace:

Postaram sie sam udokumentowac swoje postepy, bo widze, ze ten temat sie przewija na forum.

Odnalazlem schematy do auta,ale niekoniecznie dobrze idzie mi czytanie ich i nie jestem pewien czy na 100% pasuja (mimo wyboru roku, modelu itd). aktualnie jestem na wyjezdzie, ale w przyszlym tygodniu jak zjade to w aucie mam ksiazke "Audi 100 Sam naprawiam". W porownaniu z wiedza, ktora tutaj na forum mozna znalezc to nic, ale mam dopiero 22 lata i przygode z autami zaczynam. Tam mozna znalezc krotki kurs jak czytac schematy.

Ustalam sobie plan dzialania, w pierwszym kroku chce odnalezc odpowniednie schematy do:
1.) swojego auta
2.) auta, od ktorego mam zegary

Planuje na podstawie kolorow kabli z wiazek wyprowadzonych do zegarow.
W drugim kroku, chce sprawdzic czy zegary dzialaja na 100%.

Po pierwsze stare zegary - czy predkosciomierz jest sprawny - to tylko jeden kabel, wiec fajnie by bylo wychylic wskazowke i sie upewnic. To zeby sobie zapewnic rozwiazanie tymczasowe co by mnie glina nie zlapala :) Po drugie chcialbym sie upewnic,ze zegary, ktore planuje podlaczyc sa sprawne - to bardzo istotne bedzie dla dalszych prac.

Tego dotyczy moje pytanie - jak to zrobic. Posiadam zasilacz z transformatorem, ktory daje prad staly (do 12 V), wiec moglbym sobie to zrobic z sieci. I tego dotyczy moje pytanie. W jaki sposob to zrobic? I czy nie przypale zegarow jak odwrotnie podlacze faze z masa.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 21:40:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
1. Czerwony kabel to zawsze plus.
2. Czerwony z niebieskim paskiem to zawsze po stacyjce.
3. Brązowy kabel to zawsze masa.
4. Brązowy z kolorowym paskiem to zawsze masa (zwykle pomiędzy urządzeniami).
5. W zegarach masz (możesz mieć) dwie masy - pin 10 w jednej i pin 11 w drugiej wtyczce - kolor brązowy (lub z paskiem, nie pamiętam).
6. Prędkościomierz w nowo kupionych zegarach powinien pracować normalnie po podłączeniu tylko dwóch wtyczek, które masz w wiązce.
7. Prędkościomierza nie sprawdzisz podając mu na jego (jeden) kabelek napięcia - on jest sterowany sygnałem, a nie napięciem.
8. Skoro oba prędkościomierze leżą to znaczy, że padł czujnik w skrzyni (o ile okablowanie jest ok). Na forum była mowa o budowie i sprawdzeniu czujnika.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: