.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 21:02:00

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Czujnik G110 - klimatronik
PostNapisane: 30.lis.2010 02:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
Witam drodzy forumowicze.
Od dłuższego czasu nie mogę znaleźć informacji na temat tego czujnika.

Jest to czujnik temperatury płynu chłodniczego, jego uszkodzenie wskazuje VAG podłączony do układu klimatronika, ale nie wiem gdzie on jest...

V8 1991/1992 - wersja niemiecka, tego czujnika nie ma w amerykańskiej/kanadyjskiej, a we wszystkich innych był.

Problem jest tego typu, że nawet przy temperaturze otoczenia 0 stC na siłę chce mi załączyć klimatyzację w każdym przypadku (nawet przy HI i czuć to po spadku obrotów silnika)


Czy ktoś wie gdzie on się znajduje?

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 12:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 11:32:31
Posty: 135
takie coś znalazłem na forum..

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=943723

podejrzewam, że w Vce będzie podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:30:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jest podobnie. Ale, co ciekawe, mam na wężu wodnym czujnik G110, ale nie ma do niego instalacji :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:34:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
O widzisz, jak przyjdzie lato to trzeba będzie tam zaglądnąć :)

Skoro masz czujnik G110 a nie masz podpiętego to najprawdopodobniej samochód jest w wersji USA/Kanada lub po prostu wersja z ręczną klimą lub bez niej :)

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:40:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
k0niu86 napisał(a):
O widzisz, jak przyjdzie lato to trzeba będzie tam zaglądnąć :)

Skoro masz czujnik G110 a nie masz podpiętego to najprawdopodobniej samochód jest w wersji USA/Kanada lub po prostu wersja z ręczną klimą lub bez niej :)


Auto z De, nigdy nie było poza De :D. Klima ful automat, wersja '92 (ostatnia przed R134a). Te typy tak miały :d

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... cy&start=0

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 30.lis.2010 13:48:53 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:45:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
O widzisz, moja fałcia jest z 1991 roku z września - już nowa klima na starym czynniku (R12 a nie R134a), ale wbiłem nowy bez niczego - w trakcie upałów ponad 30stC byłem w stanie w środku samochodu uzyskać 5stC :) Czynnika weszło mi o dziwo tylko 0,9kg przy czym wszędzie jest podawane około 1,1 kg :)

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 00:57:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
k0niu86 napisał(a):
O widzisz, moja fałcia jest z 1991 roku z września - już nowa klima na starym czynniku (R12 a nie R134a), ale wbiłem nowy bez niczego - w trakcie upałów ponad 30stC byłem w stanie w środku samochodu uzyskać 5stC :) Czynnika weszło mi o dziwo tylko 0,9kg przy czym wszędzie jest podawane około 1,1 kg :)


900 + 200 oleum do smarowania = 1100 :peace:
nie wnikam jak wbiłeś bo końcówki są inne :?:
to czy zapodasz HI czy inną temp nie wpływa na włączenie/wyłączenie klimy :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 07:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
Jak to nie wpływa? przed tym błędem nie miałem możliwości włączenia klimy na ustawieniu HI, a także sama się wyłączała gdy ustawiałem :) zmieniło się to i wtedy podpiąłem pod VAGa który pokazał właśnie ten błąd :)

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 16:31:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
k0niu86 napisał(a):
Jak to nie wpływa? przed tym błędem nie miałem możliwości włączenia klimy na ustawieniu HI, a także sama się wyłączała gdy ustawiałem :) zmieniło się to i wtedy podpiąłem pod VAGa który pokazał właśnie ten błąd :)

a n a panelu klimy jakie błędy pokazuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 01:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2010 18:06:49
Posty: 5
Lokalizacja: podlaskie
Może ktoś jednoznacznie odpowiedzieć czy to ten zaznaczony niebieski na przewodzie gumowym mocowany na segger z o-ringiem?

Obrazek

Za co on odpowiada?
Czujnik jest na 2styki z prostokątną wtyczką.
NR KAT 025 906 041A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 04:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
ando1414 napisał(a):
k0niu86 napisał(a):
Jak to nie wpływa? przed tym błędem nie miałem możliwości włączenia klimy na ustawieniu HI, a także sama się wyłączała gdy ustawiałem :) zmieniło się to i wtedy podpiąłem pod VAGa który pokazał właśnie ten błąd :)

a n a panelu klimy jakie błędy pokazuje?



A no właśnie, ja już wybiorę ten kanał to co mam nacisnąć? ponownie przycisk recyrkulacji?

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 10:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2010 18:06:49
Posty: 5
Lokalizacja: podlaskie
k0niu86, wiesz już może który to chociaż? Pierdolca dostanę nikt nigdzie nie wie jaki to czujnik G110 (błąd 779). Nie rozumiem po co masz bawić się panelem klimy jak ci Vag jednoznacznie pokazał co masz do wymiany.
audiV8q, ze schematu nie wynika czy to ten niebieski o takim nr jak podałem. U mnie jest on walnięty jendak sprężarki nie włączy poniżej +5C ale na HI włącza...
Czy to jest ten na przewodzie co wychodzi z głowicy do przegrody?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 10:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
J.A.G napisał(a):
k0niu86, wiesz już może który to chociaż? Pierdolca dostanę nikt nigdzie nie wie jaki to czujnik G110 (błąd 779). Nie rozumiem po co masz bawić się panelem klimy jak ci Vag jednoznacznie pokazał co masz do wymiany.


Z tego co się zorientowałem to najprawdopodobniej u mnie będzie na wężu idącym do nagrzewnicy w podszybiu. A panel klimy z tego co się orientuję to poda 3 warianty - zwarty/rozwarty/zła wartość - chyba :) - będzie wiadomo co i jak gdy go już znajdę.

J.A.G napisał(a):
audiV8q, ze schematu nie wynika czy to ten niebieski o takim nr jak podałem. U mnie jest on walnięty jendak sprężarki nie włączy poniżej +5C ale na HI włącza...
Czy to jest ten na przewodzie co wychodzi z głowicy do przegrody?


U Ciebie to jest przecież zupełnie inne auto to skąd mam wiedzieć :)

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 11:45:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
J.A.G napisał(a):
Może ktoś jednoznacznie odpowiedzieć czy to ten zaznaczony niebieski na przewodzie gumowym mocowany na segger z o-ringiem?

Obrazek

Za co on odpowiada?
Czujnik jest na 2styki z prostokątną wtyczką.
NR KAT 025 906 041A


To jest czujnik odpowiadający za wskazania temperatury wody dla klimatronica. W starszych wersjach odpowiadał za włączenie wentylatora w nagrzewnicyprzy zimnym silniku.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 11:47:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
J.A.G napisał(a):
Może ktoś jednoznacznie odpowiedzieć czy to ten zaznaczony niebieski na przewodzie gumowym mocowany na segger z o-ringiem?

Obrazek

Za co on odpowiada?
Czujnik jest na 2styki z prostokątną wtyczką.
NR KAT 025 906 041A


To co pokazałeś na zdjęciu, to właśnie czujnik temp. ukł. chłodzenia na potrzeby klimy.

W V8 (jeśli jest) to jest na wężu wodnym między ścianą grodziową, a nagrzewnicą, w R5 jest między silnikiem, a ścianą grodziową.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 11:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2010 18:06:49
Posty: 5
Lokalizacja: podlaskie
No i o to mi chodziło. Jutro jadę do shopu po czujnik. Dzięki panowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 13:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 23:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
No i jest topic który mi się przyda;] Mianowicie w mojej V'ce (klimatronic na nowym panelu a na starym czynniku) nie załącza się klima. Oczywiście teraz już ie będzie.Po naciśnięciu "śnieżynki" zaraz się wyłącza.Czy jest jakiś sposób by ustalić usterkę w takich warunkach pogodowych??;] Czy znacie wartości parametrów jakie powinny występować w układzie by na ich podstawie móc zdiagnozować chociażby wewnętrzne ciśnienie układu bez podłączania się pod sprzęt??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 20:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
Pękła mi nagrzewnica, a jakiś mondzioł robiąc coś wszystkie kable do niej poprzypinał więc fałcia rozebrana z przodu do gołej blachy. Czujnika G110 nie ma u mnie, co mnie zdziwiło niezmiernie bo błąd wyskakuje... Dodatkowo odkryłem wreszcie terminale do diagnostyki poduszek - były za panelem klimatronika.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 13:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 17:18:40
Posty: 139
Po długim okresie czasu stwierdziłem, że napiszę konkretnie dla potomnych u których problem może się pojawić


W V8 nie ma czujnika G110, jeżeli komuś taki błąd wyskakuje oznacza to, że sterownik pochodzi z innego samochodu. W moim przypadku z C4. Niestety niedogodnością jest to, że poza tym czujnikiem sterowniki różnią się kilkoma innymi drobiazgami.

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2011 14:37:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
k0niu86 napisał(a):
Po długim okresie czasu stwierdziłem, że napiszę konkretnie dla potomnych u których problem może się pojawić


W V8 nie ma czujnika G110, jeżeli komuś taki błąd wyskakuje oznacza to, że sterownik pochodzi z innego samochodu. W moim przypadku z C4. Niestety niedogodnością jest to, że poza tym czujnikiem sterowniki różnią się kilkoma innymi drobiazgami.


ja nie inżynier, ale potwierdzam w V8 nie ma nie było i pewnie nie będzie G110


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: