.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 07:09:43

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Kluczyk i pilot (FOTO) - ROZWIĄZANY
PostNapisane: 29.maja.2011 21:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Witam.
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
AUDI A4 2.8 Quattro '99 - ACK
VIN: WAUZZZ8DZXAO77386


Mam kluczyk do auta który działa znakomicie ale nie mam pilota.
Chciałem kupić pilota używanego ale nie wiem jaką mam mieć częstotliwość lub inne oznaczenia. A eBayu jest parę używanych pilotów (składanych z kluczykiem) ale nie wiem który. Do tego nie mam bladego pojęcia jak dopasować pilota do mojego alarmu.

Pomożecie mi jakoś?

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Ostatnio edytowano 06.lip.2011 09:14:31 przez Adley, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 07:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 10:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Do twojego auta ma taki numer katalogowy 4D0 837 231 , częstotliwość 433,92.
Później tylko to

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=110420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2011 15:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Centralkę (pompkę) od centralnego mam o numerach:
8L0 862 257 H

Kupiłem taki kluczyk:
4D0 837 231 R
433.92 MHZ


Teraz kwestia jest taka, że jak próbuję go dostroić jak w opisie to nie mogę (nie mrugają kierunki) - co może być nie tak?

Pomóżcie!

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 11:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 10:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
masz vaga to sprawdź czy działa ten pilot
łączysz się z

centralnym zamkiem tj.[35]

blok 3

okienko nr. 2
wyświetla ile pilotów jest zaprogramowanych

0-pamięć pusta
1-pamięć zapełniona

czyli 0000 (jest pusto i można dopisywać piloty)
a 0001 (jeden pilot zapisany można dopisać jeszcze 3)

jeśli widzimy same 1111 oznacza to pełną pamięć sterownika
nie da się dopisać nowych , bez wykasowania (czyszczenia pamięci)

okienko nr. 4
podczas naciskania przycisku na pilocie powinna zmieniać się wartość w tym okienku(wtedy wiemy czy pilot wysyła sygnał i czy centrala go widzi)

więc jeśli centrala ma nie zapisaną pamięć , a sterownik widzi sygnał pilota możemy przystąpić do programowania
:): więc browarek i do dzieła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 22:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Tak mam Vaga. Po pierwsze vag nie widzi tego pilota - znaczy nie pokazuje mi w okienku żadnych zmian (bateria dobra). Programowanie za pomocą "kluczyk w stacyjce i kluczyk w drzwiach" nie działa chyba jak już pisałem.

Myślę, że pilot jest chyba nie ten czy co?
Inna częstotliwość?

Pisaliście, że 433,92 więc taki kupiłem.

Adaptacja też nie działa w Vagu bo nie czyta mi bloków 01 i 21 - nie wiem czemu ;-/ Mam soft code: 00266 - nie wiem czy to jest dobry. Macie jakieś inne? Ale najlepiej z ACK i z tego roku ('99) bo nie mogę zmienić tych dwóch zer z przodu.

Obrazek

Obrazek

Pomóżcie bo już nie wiem co robić!

Nie ma nikt takiej A4 jak moja, żeby sprawdzić?

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Ostatnio edytowano 27.cze.2011 00:57:34 przez Adley, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 23:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Aaaa... jeszcze jedna sprawa - czy tam powinna być jedna bateria 3V (gruba 2032) czy dwie (cienkie 2016)? Możecie sprawdzić u siebie? Może ktoś włożył tam baterię nie wiedząc jaka ma być?

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Ostatnio edytowano 27.cze.2011 23:43:57 przez Adley, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 09:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
coś mi się wydaje że pilot powinien być z końcówką "A" są piloty na jedną baterię i na dwie 2016 jak zapodasz fotkę wnętrza pilota to Ci powiem czy jest na 1 czy 2 baterie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 12:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 10:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witaj więc tak twoje kodowanie jest złe

jest tak

00266- centralny zamek+alarm fabryczny(nie działa pilot , centrala go nie zobaczy)
12864- centralny + sterowanie z pilota (taki musisz zapisać, centrala wówczas będzie widziała pilota)

co do pilota są jeszcze z końcówką S,T,P co te literki oznaczają nie wiem
bateryjki idą dwie CR 2016

więc zmień kodowanie centrali na 12864 , następnie sprawdź tak jak pisałem wcześniej ma to działać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 13:23:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
No dobra dobra, ale pompka 8L0 862 257 H nie ma sterowania radiem...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 14:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 10:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
No masz rację nie sprawdziłem tego i wychodzi że pompka została zmieniona :/
bo z literką H montowane były do 1997 tak podaje ETKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 17:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Sprinter napisał(a):
No dobra dobra, ale pompka 8L0 862 257 H nie ma sterowania radiem...


Znaczy co? Że na tej centralce / pompce nie pójdzie sterowanie z pilota?
Można ją zmienić? Jak tak to na jaką (part no) i czy to będzie razem hulać czy trzeba będzie jeszcze adoptować nowy sprzęt?

Co radzicie?

Może być 8L0 862 257 A z końcówką A
Taka jak ta:
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-CENTRAL-LOCKING-PUMP-8L0-862-257-/160607252263?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2564f02f27

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Ostatnio edytowano 27.cze.2011 18:10:39 przez Adley, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 18:09:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Na tej centralce nic nie wykonasz, to wersja bez odbiornika radiowego. Wersje z radiem posiadają specjalny dodatkowy opis w tej kwestii na spodzie.

Jeśli chcesz odpalić to z pilotem, musisz kupić wersję bez literki na końcu lub z literką B, D, G, K, M, N, P. Tylko w zależności od tych oznaczeń trzeba zmienić kodowanie na brak alarmu lub z alarmem.

Kolejny problem to brak instalacji antenowej, czyli musisz wyrzeźbić jakiś przewód do odbioru.

Jak już to porobisz, to wtedy dopiero baw się w dopisywanie kluczków.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 18:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
OK. Jutro pojadę na szrot i jakąś wymontuje z tych literek co podałeś - jak będzie.
Bo na eBayu to za drogo one chodzą.

Teraz kwestia tej anteny - jak to proponujesz zrobić? Jaką z czego i gdzie?
Czy, żeby sprawdzić czy działa to musi być antena jak blisko będę pilotem?

Przy okazji, możesz podać kodowania to tych literek?

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 18:28:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Może i z bardzo bliska zadziała, ale nie wiem... A antena to byle kawał drutu, może jakiś koncentryk z obrzezanym końcem, po drugiej też oskurowany i wpięty w pompkę. Coś wykombinujesz.

Kodowania nie pamiętam, odpalisz vag'a, to Ci podpowie na co zmienić, szkoda się takich dupereli na pamięć uczyć.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2011 13:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Sprinter napisał(a):
A antena to byle kawał drutu, może jakiś koncentryk z obrzezanym końcem, po drugiej też oskurowany i wpięty w pompkę.


Gdzie wpiąć tą antenę?

Kupiłem na szrocie 8L0 862 257 G - działa elegancko.
Dopisanie pilota też poszło banalnie prosto.

Jeden tylko mankament, że pilot działa tylko z bliska (ja stoję przy samochodzie).
Teraz nie wiem czy to bateria czy ta antena. Napiszcie gdzie dokładnie ją podpiąć już będzie po sprawie.

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2011 14:21:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A wykazałeś chociaż odrobinę inicjatywy żeby znaleźć pinout tej pompki ? Z ciekawości klinąłem sobie to w google i czasowo zeszło poniżej minuty.

Podpowiem tylko, że szukasz w białym złączu 12-to pinowym.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2011 18:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
OK. Poszukałem w Google i znalazłem :D

Obrazek

W białej kostce 12-pinowej "C"
1 - sygnał anteny
7 - osłona anteny

Tutaj diagram wszystkich pinów:
http://www.digakom.com/template/downloads/Pinbelegung_8D0862257.pdf

A Tutaj opisy wszystkich pompek:
http://www.digakom.com/katalog.php

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Ostatnio edytowano 03.lip.2011 15:03:06 przez Adley, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 15:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Hmmm... Teraz jak zrobić domykanie szyb z pilota :?:
:d :d :d

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 15:49:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A no widzisz, o to chodziło. ;)

Jest też na wiki B5 precyzyjniejszy opis dla różnych lat produkcji:

http://der-b5.de/Pinbelegung_Zentralver ... _8.2F98.29

Przy przytrzymywaniu przycisków na pilocie powinno zamykać/otwierać szyby, jeśli chodzi Ci o domykanie szyb przy zamknięciu auta i pojedynczym kliknięciu, to bez specjalnego dodatkowego modułu gdzieś tam z allegro czy ebay'a tego nie wykonasz.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 16:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2011 21:44:06
Posty: 80
Lokalizacja: Chester, UK
Sprinter napisał(a):
Przy przytrzymywaniu przycisków na pilocie powinno zamykać/otwierać szyby

Właśnie nie działa :/ - trzeba zmienić kodowanie z tego co wyczytałem ale nie wiem dokładnie na jakie.

SOFT CODE: 13130
więc nie wiem czy jest sens zmieniać na 12864 (także nie działa domykanie).

Ma ktoś ten programik do obliczania kodowania sterowników?

_________________
A4 '99 2.8 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=s4HR1LyBCCw


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: