.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 16:15:03

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2,5 tdi aat] Klimatronic - spalanie + 2l/100km
PostNapisane: 30.sie.2011 12:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Witam,
przeszukałem forum, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi.

Klimatyzacja działa, chłodzi dobrze (utrzymuje ustawioną temp. np. 21 stopni nawet przy 35 stopniach na liczniku).
Żadnych błędów.

Po włączeniu kompresora (gwiazdka na klimatroniku) spalanie na trasie wzrasta o około 2l/100 km w porównaniu z tą sama trasą i wyłączonym kompresorem.

Sprawdzałem na VAGu - silnik rozgrzany na wolnych obrotach i dawka paliwa wzrasta z 14 (wyłączony kompresor) do 21 (włączony kompresor).

Przy załączaniu kompresora obroty na chwilę spadają (ok. 1 sekundy), potem wracają do normy. Hałas także nieznacznie wzrasta.

Czytałem o ciężko chodzących kompresorach i napinaczach paska.
Klima na pewno nie była ruszana przez około 1,5 roku, nie wiem co było wcześniej.

Czy taki wzrost spalania to normalne zachowanie i należy się z nim pogodzić, czy coś jest nie tak - co wtedy sprawdzić zanim pojedzie się do klimiarzy (smarowanie napinacza itp)?

Czy np. wymiana czynnika z olejem poprawi spalanie (lżejsza praca kompresora)?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Ostatnio edytowano 30.sie.2011 13:05:47 przez sebastian_k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2011 17:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 21:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Hmm raczej jest "lekko" nie halo (porównuje do swojej Niuni). U mnie spalanie wzrasta o ok.1-1,2 l/100, po włączeniu klimy obroty nie zmieniają się. Słowem klima u Ciebie za mocno obciąża silnik :( Napinacz? co by miał do tego, nie wiem.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2011 17:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Muszę sprawdzić jak to wygląda - czy kompresor jest napędzany tym samym paskiem co np. alternator, czy ma osobny.

jeśli ten sam to oczywiście napinaczowi nic do tego - pozostaje problem ze sprężarką.

Albo łożyska, albo jest źle smarowana (np. brak odpowiedniej ilości oleju w czynniku), albo po prostu to jej powolna śmierć.

Na co warto popatrzeć, co sprawdzić?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: