.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 12:01:40

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4] zegary tdi na pb
PostNapisane: 07.wrz.2011 16:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 13:08:19
Posty: 252
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A4 B5
Witam! Mytanie za 100 pkt. Czy można przerobić zegary z TDi na PB. Na alledrogo znalazłem Z AC BC wyskalowane do 240km/h ale od ropniaka a ja mam benzynkę. Zegary w A 100 są rozbieralne więc czy da się przełożyć sam obrotomierz i czy będę musiał coś jeszcze przerabiać??
Jak się sprawa ma z kontrolą świec żarowych? Nie widziałem nigdy jak to się ma w ropniakach i jakie są następstwa podpięcia tablicy do PB.




Tak poza tematem jak by mi ktoś napisał czy ważne jest skalowanie licznika bo tych do 280 jest pełno ale tych do 240 to na palcach można policzyć. Czy prędkościomierz będzie dobrze wskazywał jak bym podpiął taki do 280 km/h???

_________________
Audi 100 C4 2,0 E (brata :P)
Polonez Caro 92r 1,5 LPG już zezłomowany :P
Ford Ka 1997 1,3 Endura E [był] - 2000 1,3 Endura E [jest] (dziewczyny)
[url=http://a4-klub.pl/index.php?/topic/219539-all-b5-devilowe-wozidlo-30-17/]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 22:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 15:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Witam!
Wszystkie zegary pasują czy to TDI czy Pb (możliwość konfiguracji zworkami w liczniku z 100 C4 lub za pomocą VAG w liczniku A6 C4).
Jeżeli są to zegary z 100 C4 (naliczanie kilometrów na rolkach - mechaniczne) to możesz przełożyć i obrotomierz i licznik i będzie działać (nie ważne jak wyskalowany).

Ważne natomiast w liczniku z kompem 100 C4 jest to z jakiego silnika pochodzi (jaka liczba cylindrów 4,5,6 czy 8) bo to decyduje czy będzie Ci dobrze pokazywał spalanie. To też można oczywiści konfigurować za pomocą płytki kodującej (które dostać graniczy z cudem). Jeżeli masz silnik 2.0 - 4 cylindrowy to jest problem bo nigdy nie spotkałem zegarów do tego silnika z AC BC.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 22:53:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
poszukaj w etce czy taki klucz jest dostępny i albo zamów sobie sam klucz albo znajdź kogoś kto ma taki klucz u siebie w aucie. Skopować go to żaden problem.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 13:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 22:58:37
Posty: 185
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam
To ja w drugą stronę. Mam 2.5 TDI z licznikiem km mechanicznym, i zegar digital na obrotomierzu. Zakupiłem zegary od A6 C4 bez kompa tylko z 7 zegarami z elektronicznym wyświetlaczem kilometrów. Doczytałem że z prędkościomierzem podobno nie będzie problemu jak je zakoduje za pomocą VAG-a ale pytanie brzmi co z obrotomierzem ? Da się go przełożyć ode mnie do tych z A6 ? I czy da się od razu podłączyć ten zegar z digital ?

Wiem że był taki temat na forum ale cos słabo mi idzie szukanie go :(

Dzięki za wszelką pomoc i sugestie :)

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 17:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 15:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Witam!
Niestety ale zegary z C4 A6 to inna bajka.
Nie da się przełożyć ani obrotomierza ani prędkościomierza do starych zegarów z C4. Trzeba całe zegary z A6 przekładać. Aby obrotomierz pokazywał dobrze ważne jest kodowanie na odpowiednią liczbę cylindrów (nieważne natomiast czy jest on od benzyny czy od diesla - oba będą działać z tym, różnią się jedynie skalą), prędkościomierz dostaje tylko sygnał z VSS, więc działa każdy (wyskalowanie od 240 do nawet 300).
Jak masz dodatkowe trzy zegary to musisz się wyposażyć dodatkowo w czujnik temp. oleju bo podejrzewam, że masz zegarek - wskaźnik temp. oleju - woltomierz.
Zegarek cyfrowy ze starych zegarów nie ma szans przełożyć do nowszych zegarów. Można założyć ale tylko taki z zegarów z C4 A6 (jest większy i ma inną budowę), ale jest przy tym sporo lutowania i zmian na płycie głównej licznika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4] zegary tdi na pb
PostNapisane: 11.gru.2011 22:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 22:58:37
Posty: 185
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Ja chciałem wsadzić zegary z A6 C4 do mojej 100. Czyli jak rozumiem mój obrotomierz z zegarkiem digital można przełożyć do zegarów z A6 ale sam zegarek nie będzie chodził, chyba że pobawię się w żmudną pracę lutowania.

Rozumiem najlepiej dokupić po prostu sam obrotomierz z A6 C4 wyskalowany do 60 i go podmienić ?

Doczytałem jeszcze z forum że powinienem doprowadzić tzw. linie K do łącza OBD. Chyba było to gdzieś na forum ale nie potrafie odszukać

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: