.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 10:02:57

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C3] Problem z alternatorem.
PostNapisane: 04.lis.2011 23:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Witam.
Po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie dopiero po zwiększeniu obrotów gaśnie i już się nie zaświeca.
Wymieniłem szczotki z regulatorem napiecia i zalozylem nowy pasek klinowy,nic nie pomogło. W czym może leżeć problem??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 00:36:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 18:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
w wyjechanych pierscieniach na alternatorze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 02:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
co masz na mysli piszac ze ,,w piercieniach"?? łożyska??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 09:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 18:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
pierścienie ślizgowe na wirniku....w silnikach prądu stałego na wirniku jest komutator a w tym wypadku są dwa pierścienie ślizgowe do których przylegjaą szczotki od regulatora napięcia...
Obrazek

można samemu powymieniać łożyska oraz pierścienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 10:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Przyłączam się do tematu - na wiosnę też chcę zmienić pierścienie i może także łożyska.

Można prosić o więcej informacji - porad - gdzie kupić, na co zwrócić uwagę przy wymianie itp.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 11:34:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozna tez oblookac regulator napiecia z wbudowanymi szczotkami. odkreca sie go od tylu, jest na dwóch srubkach. sprawdzic czy szczotki nie sa juz za krótkie.

P.S. kiedyś wymienialem ten komutator, chyba kilka zl kosztowal. do tego łożyska, tez podobnie. przydalby sie sciagacz do tych lozysk, bo sa na wcisk.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 12:33:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Regulator mam nowy orginlany Boscha,jest razem ze szczotkami,wymiany łożysk sie nie boje,mam ściagacze i nie jest to skąplikowana naprawa z tego co czytałem,dobre łożyska SKF też nie są drogie ale nie mam pojęcia jak wymienić te pierścienie,gdzie je wogóle moge kupić i jakie kupic??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 13:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 20:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
jesli nigdy nie wymieniałes pierścieni to nie podejmuj się tego tylko oddaj do zakładu, który tym się zajmuje. Dodam, że nowe pierścienie trzeba przetoczyć, ponieważ mają spore "bicie" (czoywiście elektrycy typu pan Czeso nie mają nawet sprzetu do toczenia, a potem szczotki skacza po pierścieniach).Łozyska sam sobie wymienisz jesli masz sciagacz (oczywiscie pewnie pojawi się problem wybicia wirnika z dolnej pokrywy ponieważ będzie zapieczony jak cholera, ważne abyś nakręcił przy wybijaniu nakretke na gwint równo z jego koncem, aby nie zmasakrowac gwintu).

PS: kończące się pierścienie nie dają takich objawów jak u Ciebie :).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 14:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Mam dostęp do profesjonalnej numerycznej tokarki i przetoczenie to nie jest problem a z zakladami ktore naprawiaja alternatory mam zle doswiadczenia,wykrecaja dobre orginalne czesci,zakladaja tania chinszczyzne ze pare zlotych i kasuja za to 150zł najmniej.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 21:15:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moge dodac, ze samo wzbudzanie sie alternatora do ładowania nastepuje przewodzikiem przez żarówkę w zegarach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 21:35:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Takie objawy może dawać uszkodzona dioda....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 23:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Pierścienie można zobaczyć po wyjęciu szczotkotrzymacza - nie powinny mieć głębokich rowków wytartych przez szczotki - u mnie rowki mają dobre kilka mm - aż trudno szczotkotrzymacz zamontować - pomimo alternator to działa.

Podobny efekt miałem przez wytarte szczotki - kupiłeś dobry (chodzi o jakość) regulator?

Może warto go wyjąć wyczyścić, spojrzeć na pierścienie, wyczyścić miejsca połączeń z obudową.
W regulatorze sprawdź docisk szczotek. Może też być krzywy/krzywo wytarty pierścień - lub oba pierścienie.

Jak się nie znajdzie problemu to alternator na stół i do sprawdzenia diody i uzwojenia - przyda się multimetr - wystarczy taki z supermarketu za 10-15 zł (jak będziesz kupował warto dołożyć 2-3 zł i kupić z czujnikiem/pomiarem temperatury).

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2011 15:18:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Szczotki są zintegrowane z regulatorem napiecia,całosć kupiłem orginal Boscha,w trakcie wymiany przez otwór wyczyscilem pierscienie i nie były wytarte wiec jesli problem mialby byc w ich wytarciu to to odpada.
Multimetr posiadam wiec to nie problem ale z tego co sie orientuje to zeby sprawdzic diody to trzeba je odlutowac z mostka.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2011 21:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Ja nie widzę takiej potrzeby, jeśli masz dostęp do wszystkich nóżek mostka. Każdą diodę sprawdź osobno - jeśli masz wątpliwości wylutój.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 00:01:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 20:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
sebastian_k napisał(a):
Ja nie widzę takiej potrzeby, jeśli masz dostęp do wszystkich nóżek mostka. Każdą diodę sprawdź osobno - jeśli masz wątpliwości wylutój.


aby uzyskać dokładne pomiary trzeba rozlutowac mostek od stojana.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 00:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli potrafisz poprawnie odczytać schemat i wyeliminować z pomiaru wpływ rezystancji uzwojeń (pomiar dokonywany jest prądem stałym, więc impedancję można pominąć) możesz sprawdzić bez wylutowywania.

Jeśli nie chcesz się zagłębiać w temat budowy i obwodów alternatora - posłuchaj rady kolegi 2rafal7.

Dodam, że alternator jest 3 fazowy (połączenie w gwiazdę) i składa się z 3 analogicznych sekcji umieszczonych w stojanie - każda składa się z 3 diód i uzwojenia. W analogicznych miejscach powinny nastąpić analogiczne spadki napięć.

Regulator podaje przez szczotki napięcie na uzwojenie wirnika - rezystancja wirnika powinna być mała (tu znów mierzymy prądem stałym i pomijamy impedancję, ponieważ dla prądu stałego w stanach ustalonych indukcyjność nie będzie wykazana przez omomierz)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2011 23:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a chociaż ładuje poprawnie? odpal, przejedz się z 10 minut i zmierz na odpalonym na klemach napięcie. Powinno być idealnie z ~14V z włączonymi swiatłami, na pewno nie mniej niż 13.8 bo poniżej już istnieje ryzyko, że aku się niedoładowuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 16:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Bez obciążenia jest ponad 15V po włączeniu świateł 14,86V.
Zastanawiam się tak bo rozmawiałem z gościem który naprawia alternatory i przez telefon powiedział mi że nawet uszkodzone łożyska mogą powodować takie objawy a u mnie słychać łożyska.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 20:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli jest takie napiecie w rzeczywistosci (poprawnie mierzysz i miernik sprawny i jego bateria), to jest ostro za duże napięcie i rozwali w koncu akumulator, zagotuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2011 20:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 18:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
To ciekawe bo w moim Sprinterze prąd ładowania jest identyczny,może miernik mam niedokładny,sprawdze jutro jeszcze w A6 jakie mam.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: