.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 18:23:20

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] Stary klimatronic - ciekawostka.
PostNapisane: 21.lis.2007 13:03:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Ciekawostka polega na tym iż kanał 51 zaraz po przekręceniu stacyjki
pokazuje poprawną wartośc po czym zaczyna powoli rosnąć i tak aż dobije
do 50ki. :) Dalej juz nie chce.

Walnięty MFTS?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 18:37:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
jutro sprawdzę ale jeśli pamiętam u mnie startuje od 30 i dobija do 90 (w v8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 22:11:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to też masz coś pokitrane tylko ciekawe co :P
chyba że nie wystygło ci auto do końca

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 23:52:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 17:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Kiedyś o tym już było w jakimś temacie że rośnie,, ale odpowiedzi na pytanie dlaczego, nadal brak.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 09:51:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zauwazylem inna zaleznosc:
- jesli wylaczymy nawiew to temperatura zaczyna spadac, po ponownym uruchomieniu wentylatorow w ciagu kilku sekund wraca do 86-87 :):
powyzsze tyczy sie oczywiscie sytuacji podczas jazdy

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 16:49:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
maciu napisał(a):
to też masz coś pokitrane tylko ciekawe co :P
chyba że nie wystygło ci auto do końca


no zbadałem - wystartował od 4 i zakończył na 90 :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 23:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ando1414 napisał(a):
maciu napisał(a):
to też masz coś pokitrane tylko ciekawe co :P
chyba że nie wystygło ci auto do końca


no zbadałem - wystartował od 4 i zakończył na 90 :-)


jak nagrzejesz silnik rusza sie powyzej 90u?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 23:33:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
maciu napisał(a):
ando1414 napisał(a):
maciu napisał(a):
to też masz coś pokitrane tylko ciekawe co :P
chyba że nie wystygło ci auto do końca


no zbadałem - wystartował od 4 i zakończył na 90 :-)


jak nagrzejesz silnik rusza sie powyzej 90u?


za cholerę nie i trenowałem to latem (dlatego pewnie startował od 30) i nie mogę tego znaleźć ale chyba gdzieś wyczytałem, że na 90 kończy się skala ale nie chcę ściemniać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 00:04:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z tego co ja kiedys sie dowiedzialem to jest to temperatura silnika ale nie mierzona tylko wyliczana na podstawie czujnikow klimatyzacji bo przeciez sama klimatyzacja nie ma polaczenia z czujnikiem temperatury silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 00:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
hans napisał(a):
z tego co ja kiedys sie dowiedzialem to jest to temperatura silnika ale nie mierzona tylko wyliczana na podstawie czujnikow klimatyzacji bo przeciez sama klimatyzacja nie ma polaczenia z czujnikiem temperatury silnika


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 723#943723

czujnik G110, podłączony pod klimę, sprawdzę co będzie jak go odepnę
może jak jest coś nim nie tak to się tak zachowuje ale dziwne jest
że temp początkowa wydaje sie być poprawna

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 00:33:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 13:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
potwierdzam g110 - wg mnie to on jest odpowiedzialny
napisz co będzie jak odepniesz
być może w zupełności wystarcza mu skala do 50C (odcina bądź nie przepływ przez nagrzewnicę)
W C3 przy zimnym silniku (stara klima) nadmuch "czeka" chwilę aż silnik się rozgrzej (mówimy o sytuacji zimowej i ogrzewanie max)
w V8 (też stara ale nowsza klima) wieje w każdej sytuacji
jeśli możesz sprawdź to zachowanie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 01:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
czujnik ten jest caly czas w obiegu wody a zamknięcie przepływu
przez nagrzewnice to inne węże i jest używane tylko wtedy gdy na
pracujacej klimie ustawimy Lo

u mnie pokazuje powyzej 90, zreszta powyżej 50u na 99%
pokazuje dobrze, G110 nie jest drogi więc zobaczymy najpierw sprawdzę
i dam znać a potem może się zamówi

klima w C4 też czeka z nawiewem aż płyn się nie nagrzeje chyba
ze wlaczysz odszranianie szyb wtedy wali na max z tego co pamietam

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 15:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 13:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Według ETKA PL ilustracja nr 972-65 klimatyzacja ma bezpośredni kontakt z temperaturą silnlka z czujnikiem G 110. niebieski 2pin numer 025906041A.Czujnik odpowiedzialny za kontakt z ECU silnika to biały 2 pin o numerze 035919369M.Mam problem z błedem 6.1 klimy i nie moę sie go pozbyć .Wymiana czujnika nic nie dała.Przerwa lub zwarcie do plusa tak tłumaczy sie ten błąd.Czy ktoś sprawdzał te kable ?NIECH NAPISZE....

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 00:19:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Rezultaty dalszego badania:

po przekreceniu kluczyka w stacyjce jest tak:

- jest G110: temperatura zaczyna powoli rosnać aż dobije 50u
- brak G110: temperatura zaczyna powoli rosnać aż dobije 90u

temp początkowa to mniej więcej temp zewnętrzna po odpowiednio
dlugim postoju ale i tutaj są dalsze zagadki - opisane na końcu

- po odpaleniu motoru jeżeli jest G110 czeka na 50ce aż G110 dobije do
50u po czym zaczyna pokazywać w/g jego wskazań

Do sprawdzania temp cieczy panelem klimy o ile mamy G110 musi być
spełniony jeden warunek: temperatura ustawiona powyżej tego co klima
sobie czyta jako temp powietrza zasysanego (czyli mniej wiecej temp z
termometru w desce) inaczej podcisnienowy zawór odcinający przepływ
przez nagrzewnice sie zamyka i będzie tam okolo 70-80 stopni.

Do sprawdzenia pozostalo sporo rzeczy bo mechanizm ten jest dużo
bardziej skomplikowany niż sądziłem i tak np:

- po pierwszym sprawdzeniu kanału 51ego po kiku sekundach temp
zaczyna rosnąć do góry, odpinanie i podpinanie G110 nie zmienia
nic, tzn. przekrecam kluczyk bez G110, zaczyna rosnąć, podpinam -
pokazuje w/g czujnika, odpinam i jest tak jakbym wcale tego G110
nie podpinał, już zdażyło urosnąć i cały czas dalej leci
- po zostawieniu nagrzanego motoru bez G110 po jakimś czasie pokazuje
mniej niż 90 ale nie wiem skąd bierze tę temperaturę, być może
liczy sobie jakoś na podstawie czasu i temp zewnetrznej

Jeżeli dobrze pamiętam to zaworka podciśnieniowego mogło nie być
jeżeli było webasto.

Czyli do sprawdzania sobie temp silnika kanałem 51ym trzeba
pamiętać o tym żeby nastawić odpowiednio wysoko grzanie
(o ile ma się wogóle ten dodatkowy czujnik).

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 05:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 22:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
przzeczytalem i ja mam tak:

lato auto stoi cala noc wstaje codziennie o 4 do roboty {kurde} odpalam auto na 51-ym pokazuje sie mniej wiecej temp. rowna z otoczeniem i rosnie sobie az do uzyskania 90'C i ani ciut ciut wiecej czy mniej czy go paluje czy stoje w korku.

zima to samo tez odpalam auto i pokazuje temp. rowna mniej wiecej z temp. otoczenia np. -15'C i rosnie powoli do 90'C


bez znaczenia czy ustawione mam LO czy HI

ps. czy wszystko mam git???

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 09:10:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no masz git i nie masz zależy z której strony na to patrzeć

nie masz tego czujnika i kanału 51ego w zasadzie nie masz po co
oglądać chyba że lubisz liczbę 90 :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 18:06:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 22:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
maciu napisał(a):
no masz git i nie masz zależy z której strony na to patrzeć

nie masz tego czujnika i kanału 51ego w zasadzie nie masz po co
oglądać chyba że lubisz liczbę 90 :)


nie kumam jasniej maciu jasniej

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 23:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 20:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jaśniej to jest tak że temp silnika na klimie nie sprawdzisz

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 21:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 09:14:17
Posty: 272
Lokalizacja: Krakow / TKN
Odgrzewany kotlet ale chyba nic nowego nie ma, wiec jak wyglada teraz ten problem u was Maciu doszedles co i jak. U mnie jest odpalam mam na kilmatroniku 18 (chyba zew.) rosnie powoli do 7x (ale ne tak jak na wskazniku) i tak samo powoli spada do 50 i tak juz zostaje, na wskazniku pokazuje po rozgarzaniu dosc szybko 92, 93 stopnie.

_________________
80 B3...90'...1.6...PP...2EE, b.
80 B3...89'...1.8s..NE...keihin I(angol), b.
100 C4...92'...2.2t...AAN, b.
100 C4...94'...2.2t...AAN,
...........................................................
HVAC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 01.lut.2012 22:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 14:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
maciu napisał(a):
nie masz tego czujnika i kanału 51ego w zasadzie nie masz po co
oglądać chyba że lubisz liczbę 90 :)


Więc postanowiłem odgrzać starego kotleta, trochę mi to zajęło, bo na prawdę stary był :peace:

Moje pytanie brzmi:
Czy jest możliwość montażu tegoż czujnika (lub czegokolwiek), tak bym mógł sobie sprawdzić temperaturę silnika na klimatronicu?

Mój objaw jest jak opisane powyżej: startuje niby od dobrej temp, by rosnąć i zatrzymać się na 90stC :):

A może zastosować wyświetlacz temp. zewnętrznej (dołożyć drugi) w połączeniu z jakimś czujnikiem, który pokazywałby stale aktualną temp. silnika, tylko cyfrowo...

Dobrze by było, jeśli istniałaby możliwość wyrezania czegoś ;)
Może przez ostatnie lata ktoś z kolegów zgłębiał temat?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: