.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 20:13:23

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 19.kwi.2012 11:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2012 11:11:29
Posty: 4
Witam. Czytałem dużo na temat przepływomierza do Audi. Jestem tu nowy więc może będę potrzebował od was kierownictwa. Cieszę się że jest tu dużo osób które od podstaw znają samochody którymi jeżdżą. Powiedzcie mi. Na przepływce Boscha niektórzy mają opornik inni nie. Jest to chyba G72 czyli czujnik temperatury wbudowany w przepływomierz.
Pytanie moje dotyczy właśnie tego elementu elektronicznego. Prosiłbym o zmierzenie miernikiem elektronicznym Oporności tego elementu. Jeśli jest to opornik to będzie to stała wartość. Proszę o pomoc. Mam silnik ALH 1.9 TDI z 2000r i nie jestem pewien czy ten opornik tam powinien być czy też nie. A problem mam ze spadkiem mocy powyrzej 3000 RPM. I potem jest tylko mół. Jak złapie bład to muszę zgasić i odpalić na nowo żeby zadzialał.
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 19.kwi.2012 14:40:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Chyba szukasz problemu w niewłaściwym miejscu.
Rezystor nie miałby sensu, zwłaszcza jako sensor/czujnik. To będzie termistor (rezystor o zmiennej rezystancji zależnej od temperatury), tak więc sam pomiar nic Ci nie da - potrzebna jest charakterystyka rezystancja/temperatura aby coś dobrać.
Termistor kompensuje wpływ temperatury na pomiar - na zasadzie wyliczania masy powietrza mierząc objętość.

Sprawdź na początek rezystancję na stykach przy przepływie powietrza - przypuszczam, że przy odpowiednio dużym przepływie (przy wysokich obrotach) będzie przerwa lub zwarcie w obwodzie.

Jeśli to przepływomierz klapkowy - mierz rezystancję ruszając klapką, a jeśli termoanometryczny (nie wiem jaki jest G72) pomiar trzeba zrobić w układzie (mierzyć napięcia zwiększając obroty).

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 20.kwi.2012 08:26:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2012 11:11:29
Posty: 4
Tak też myślałem. W sumie dowiedzialem się że skoro mam cztery kable w wiązce do przepływomierza to ie muszę mieć tego termistora. Ale problem pozostaje. sprubuję go pomierzyć. Aczkolwiek te problem występuje telko podczas jazdy. Czasami przy 110km/h a czasami przy 140km/h :/ Chyba że to N75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 20.kwi.2012 09:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 19:00:11
Posty: 2740
Lokalizacja: Kr
Notlauf od kierownic VTG?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/A3 DSG Q/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL/A3Q
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/VR6/1.8T AWT/2.7BiT/AWX/VR6

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 20.kwi.2012 11:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 13:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli to przepływomierz klapkowy - łatwo go pomierzyć odchylając klapkę - jak będzie ok, można go wykluczyć i szukać dalej.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 20.kwi.2012 12:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2012 11:11:29
Posty: 4
Przepływomierz wydaje się być sprawny. Nie robi żadnych zwarć ani przerw. A kierownice VTG też właśnie sprawdzałem. Tzn cięgło się rusza, nie jest zapieczone i nawet nie chodzi bardzo ciężko. A wie ktoś gdzie może tu być zawór upustowy, lub gaśnica turbo?? Może to przeładowanie w górnych obrotach??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 20.kwi.2012 13:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 19:00:11
Posty: 2740
Lokalizacja: Kr
Sztanga może chodzić a notlaufa i tak złapie..

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/A3 DSG Q/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL/A3Q
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/VR6/1.8T AWT/2.7BiT/AWX/VR6

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 21.kwi.2012 10:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2012 11:11:29
Posty: 4
To co wtedy?? Jak sprawdzić czy mimo tego że sztanga chodzi kierownice się nie zawieszają??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepływomierz TDI od podstaw.
PostNapisane: 21.kwi.2012 13:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 19:00:11
Posty: 2740
Lokalizacja: Kr
Zrób logi, zobacz jak to pompuje podczas jazdy. Najlepiej pełne na forum wrzuć.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/A3 DSG Q/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL/A3Q
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/VR6/1.8T AWT/2.7BiT/AWX/VR6

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: