.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2025 03:03:50

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 '88 2.2T MC] Nie zapala! Nie chodzi na wolnych obr.
PostNapisane: 02.maja.2007 10:39:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
Witam. Jak w temacie mam Audi 200 88r. silnik 2.2 Turbo MC 165KM. Kupiłem go w lutym, do wymiany miałem uszczelkę pod kolektorem wydechowym. Musiałem odkręcić głowice, bo 3 szpilki ukręcone :/ . To wszystko zrobione, poskręcane, poskładane i tu sie zaczyna. Akumulator był odłączony podczas remontu. I teraz nie zapala, raz po raz uda sie zapalić jak chwile postoi ale wtedy nie chodzi na wolnych obrotach, a na wysokich trzeba pompować gazem żeby utrzymać wysokie obroty. Świeci sie kontrolka CHECK ENGINE! Wczoraj daliśmy zewnętrzne zasilanie do wtrysku rozruchowego i bez problemu zapalał, ale wolne obroty nadal nie tak! Wydaje mi sie ze przez odłączenie akumulatora, komputer zwariował i teraz nie podaje napięć tak jak trzeba! Ma z może ktoś pomysł co sprawdzić? Paliwo dostaje, pompa chodzi, rozrząd ustawiony, iskra jest. Czy ważne jest napięcie na akumulatorze? jest tylko 12V a przy nowym dochodzi do 14V. Z góry dzieki za odpowiedzi lub/i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 11:47:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wygląda na to że coś zepsułeś ;)
posprawdzaj przewód ciśnienia do komputera jak świeci check.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 17:04:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
Teraz jak sie uda odpalić to juz nie swieci Check! :/ udało mi sie uruchomic kody błyskowe, ale musze je jeszcze odczytać. I moze cos wiecej sie dowiem. Tego przewodu ciśnienia jeszcze nie sprawdzielem bo nie mogę znaleźć drugiego konca. Za dużo tego tam nawciskali! ...zrobiłem tez tak: nacisnąłem i przytrzymałem pokrętło na desce rozdzielczej ( kolo zegarka ) i po chwili przekręciłem zapłon, na ekraniku pokazało sie "51" czy to cos znaczy? ...ide odczytac kody błyskowe!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 17:19:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
51 oznacza kodowanie AC i nie ma nic wspolnego z zaistniala sytuacja

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 17:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
Ok. Wybłyskalem! I takie cos mi pokazało! Kody: 4433, 4441, 4442, 4443, 4343, 4433. I tyle. Na rozpisce jest tylko bład 4343, a reszty nie mam! Przy kolejnym zwieraniu bezpiecznikiem przekaznika od pompy, odzywały sie inne podzespoly i rozne byly odgłosy. 1 pompa zaczęła głosno chodzic, pozniej brzeczało cos w rozdzielaczu wtrysków, a pozniej rozne typy pukania... tyle wiem do teraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 22:25:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jednak nie wybłyskałeś ;)
to są kody kolejnie sprawdzanych podzespołów, zaleznie ile ich tam masz...pompa paliwa, częstotliwościowy reg. ciśnienia, n75, zaworek evap...
jak już błyskasz to zrób to poprawnie, czyli odłącz kleme od aku na 30 sekund włącz, pojeździć z różnymi obciążeniami przynajmniej 10-15km wrzuć luz nie gaś silnika następnie wybłyskaj (poszukaj na forum procedure i sposób), imo do niczego możesz nie dojść po błyskaniu, raczej musisz poswięcić dużo czasu na sprawdzanie po elemencie.

powodzonka

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 23:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
Hymmm. No to kicha, a juz sie cieszylem ze cos znalazlem... z mechaniką to u mnie nie ma problemu, ale z eletronika to juz gorzej! Pojezdzic nie pojeżdżę, bo sie nie da nim jechac, bo nie mozna utrzymac obrotów i gasnie, a pozniej trudno odpalic... No coz, musze szukac dalej... ten przewód cisnienia znalazłem i jest drożny. Co jeszcze mi sie nasuwa to ciśnienie doładowania jest max 0,4 na wskazniku a przy ok 4500 powinno być chyba wiecej ?!?! Ale to tak nawiasem... musi to byc jakas pierdoła, bo przed rozbiórką było wszystko ok. Dzieki wielkie za podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 23:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
na moje oko objawy takie sugerują jakąś mega nieszczelność, niestety jak wcześniej było ok. a po ingerencji jest nie ok :) to nikt Ci tutaj chyba nie pomoże - musisz szukać przyczyny.
odłączenie aku moze tylko pomóc nigdy zaszkodzić.
p.s sprawdź przewody do czujników temperatury na głowicy z prawej strony czy nie pozamieniałeś kabli miejscami oraz czy masz w przewodzie między głowicą a kolektorem włożoną redukcje (taki biały koreczek z minimalną dziureczką).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 13:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
W wężyku miedzy kolektorem a głowica nie ma koreczka, jest zredukowany otwor w samym kolektorze, ale moze to za mało, nie wiem! Kable od czujników pozmienialem, bo faktycznie te 2 kable nie bylem pewien, ale nic sie nie zmienilo! Sprawdzalem napiecie na wtrysku rozruchowym i jest roznie, raz 0,4V raz 1,5V raz 6V. Jak podalismy z zewnatrz napiecie 12V na ten wtrysk roruchowy to zapalał za kazdym razem, ale bardzo powoli sie wkrecal na obroty. Odpalilismy go i rozgrzalem silnik (olej ok 80stopni) oczywiscie nie wyjechalem z garazu, ale zgasł. włożylem bezpiecznik w stycznik pompy i wymigał mi 4444, ale nie odłaczylem aku wczesniej wiec nie jest to miarodajne... troche sie aku rozładował wiec musze go podładować i zobacze z miganiem jeszcze raz. Ale poza tym to juz nie mam pojecia co jest nie tak i powoli mi skrzydełka opadaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 10:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2006 15:22:45
Posty: 7
Lokalizacja: Jarocin
No i udało sie!!! Odpaliło wczoraj normalnie! Mauzer miałes racje to była mega nieszczelność! Nie wcisnąlem węża który wchodzi do przepływomierza od strony błotnika a drugi koniec wchodzi to tej gumy co łaczy cały rodzielacz z turbiną. Włożylem i jak reka odjał! Wszystko cyka... no prawie wszystko, bo dzisiaj ojciec pojechał sie przejechac ( bo wczoraj o 23 juz nam sie nie chciało :/) i po kilku set metrach zgubił cały olej :/ pekł wąż oleju od silnika do chłodnicy oleju! Byl zardzewiały i strzelił :/ i 4 litry znalazły sie na asfalcie przed domem ;( Ale co zrobic! Takie zycie!

Wielkie dzieki Mauzer za fachowe porady! :) Wiele sie nauczyłem. Pozdrawiam Wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: