.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 20:05:44

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [coupe] późne ogrzewanie + cieknąca nagrzewnica
PostNapisane: 01.wrz.2007 14:42:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Auto to coupe b4, klimatronic (niesprawny).


Mam taki oto problem. Dopóki na zewnątrz jest gorąco i mam nawiew ustawiony na LOW to wszystko jest git.

Jak tylko zrobi się chłodniej i chcę ustawić na przykład na 24'C na dowolnie którym programie klimy to momentalnie czuję straszny smród jakby wilgoć, stęchlizna i natymiast paruje mi szyba przednia.

Zastanawiam się w czym może być problem. Dywaniki mam suche (nagrzewnicę raczej wykluczam), auto jest ogólnie w stanie "bez zastrzeżeń", ale jednak coś mu dolega.

Czy ktoś miał podobne problemy??

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 24.lut.2011 01:02:08 przez DeS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 14:53:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wygląda to na jakieś straszne syfy w kanałach przy i na samej nagrzewnicy. Przy ustawieniu na LOW całe powietrze omija nagrzewnicę (przez którą dodatkowo nie przepływa woda), przy włączonym ogrzewaniu powietrze zaczyna przez nią przepływać i zabiera ze sobą to, co się tam nagnieździło... Potem ląduje to na szybie.

Bez czyszczenia (najlepiej po rozbiórce) raczej się nie obejdzie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 16:09:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
To co opisałem wyżej dzieło mi się wczoraj podczas jazdy.

Teraz, nagrzałem auto na postoju i problemu nie było. Zrobiło się ciepło o szyba nawet nie zobaczyła pary (auto zamknięte).

Teraz doszedł mi jeszcze problem klapki świeżego powietrza, którą wcisnąłem i teraz nie chce się zamknąć... jutro chyba to wszystko rozbiorę :/

Pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2007 19:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Obstawiam na liście w nawiewach. Przed domem mam dwa duże modrzewie które gubia kolki, i własnie to one kiedyś zasyfiły mi całą wentylacje w Mitsu Sigmie,wyczyściłem wszystko , rozpyliłem biały denaturat w nawiewy, a następnie piane do odgrzybiania klimatyzacji. Do końca już było ok.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2007 19:27:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Poczyściłem podszybie i wiatrak wentylatora, który był poprostu czarny. :galy:

Zobaczymy co z tego będzie..

W kwesti klapki to jest ona sterowana z prawej strony ramieniem, które jest natomiast sterowane z dźwigni zaworu pneumatycznego.

Pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2007 19:25:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Winna okazała się nagrzewnica.

Nabyłem drugą i zabrałem się za wymianę. Jest to trudna i mozolna praca, ale ze względu na dobro mojego maleństwa nie zleciłbym jej żadnemu rzeźnikowi ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 23:55:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie pozwolę sobie napisać 3 post z rzędu, ale nie chcę zakładać nowego tematu.

Chcę zasięgnąć Waszej opinii dotyczącej następującej sytuacji.

Nagrzewnica cacy, termostat cacy, chłodnice cacy - wszystko cacy :D

Silnik nagrzewa się dość szybko 3-4 kilometry 80'C. Auto rozpędzane raczej grzecznie - bez kręcenie na obroty. Klima ustawiona na Hi/Econ. Z nawiewu leci chłodne/letnie powietrze. Potem temperatura rośnie do blisko 90'C, z nawiewu leci letnie powietrze. Gdy przegazuję silnik na wolnych kilka razy do 5000 z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Przy szybkiej jeździe - kręceniu u dogrzewaniu silnika problem w zasadzie nie istnieje - tylko przy spokojnym turlaniu się.

W czym problem?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 23:59:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pompa wody ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 00:12:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
pompa wody ?



Wymieniałem jakieś dwa lata temu bo stara ciekła. Na 90% kupiłem wtedy SKF, ale to muszę potwierdzić.

To możliwe, żeby za słabo miąchała ?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 00:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może łopatki pogubiła, albo się zaciera? ... gdybam... ale to możliwe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 11:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
20V nie ogarniam ale kiedyś miałem cygaro 2,2T i tam była dodatkowa pompka wymuszająca recyrkulacje, pamiętam ze mi się zatarła i zimą auto nie dogrzewało. Jeżeli masz LPG to przed parownikiem na wężu trzeba założyć kran laboratoryjny i metodą prób i błędów go przykręcić żeby zmniejszyć przepływ na reduktor.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 11:42:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
albo tak jak Mały pisze , sprawdz elektryczna pompke albo sprawdz czy dobrze podłączyłeś węże do nagrzewnicy. Ciepły u góry, zimny na dole.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 12:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 19:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ODpowietrz dobrze nagrzewnice


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 13:39:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 14:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
hans napisał(a):
sprawdz czy dobrze podłączyłeś węże do nagrzewnicy. Ciepły u góry, zimny na dole.


Obrazek

Hans, możesz jeszcze raz sprecyzować, o które Ci chodzi ;)

Jak robiłem przed chwilą to foto to zobaczyłem, że miałem delikatnie niedokręcony odpowietrznik - sączyła się woda.

Jak porządnie odpowietrzyć nagrzewnicę?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 17:17:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nagrzewnica powinna się sama odpowietrzyć , ale jak coś nie idzie, to stań na podjeździe pod górkę i poluzuj odpowietrznik ten na kolanie od węzy, u Ciebie na zdjęciu widzę jak by jakiś korek z drewna był zabity :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 18:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 02:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tuning! :peace: :):

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 19:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 13:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Czy masz filtr kabinowy przeciwpyłkowy ? Jezeli tak to zobacz w jakim jest stanie bo on tez moze miec wpływ na parowanie szyb. Sprobuj odpowietrzyc jeszcze raz układ chłodzenia. Przy odpowietrzaniu ustaw ciepło na max. Ten wężyk z odpowietrznikiem kosztuje cos z 20 zł (zamiennik firmy Topran.) ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: