.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.maja.2025 16:54:28

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4q] Przekłamania obrotomierza i kompa...
PostNapisane: 16.gru.2007 02:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Dzis poprzez Vag-Coma, kasowalem wyswteilajace sie inspekcje oraz olej.

Po tej operacji, nie wiem czy akurat jest to z tym zwiazane, robilem zgodnie z insturkcja, jak zawsze adaptacja i wpisywalem wartosci na poszczegolnych kanalach.

Obrotomierz na wolnych obortach, zamiast 700 pokazuje 1200, im wyzsze obroty tym wieksze przeklamanie.

Ponadto rowniez, chwilowe spalanie jest o polowe mniejsze wg wskazania kompa...

Audi A6 C4 2,8 Q
Jak wrocic do normy? Pomocy ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 11:01:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zmieniles kodowanie licznika.
dla V6 bedzie Codierung: 00060.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 14:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
zmieniles kodowanie licznika.
dla V6 bedzie Codierung: 00060.


na ktorym kanale?

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 18:58:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
poszukaj soft coding w (kombi)instrument

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 21:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Wiec obroty zrobilem. Wszedlem :

- Instruments -> 07 - Recode -> Software Code : byly same zera, wiec wpisalem 00060

Jednakze ponizej bylo :

- WorkShop Code - 000000
- Importer Code - 000

Czy tutaj powinny byc jakies wartosci?

Wiec obroty mamy zrobione, natomiast Board Comp, nadal zle mi pokazuje spalanie, w jaki sposob moge wrocic nim do normy.
W adaptacji zauwazylem :

10 - Adaptation - 03 Channel -> Econometr Adaptation -> Stored Value - 100

oraz

10 - Adaptation - 09 Channel -> Odomer Adaptation-> Stored Value - 26277 lub po chwili sie zmienia w 1673


Kto mi pomoze ustawic spowrotem spalanie? :(

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 21:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 19:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podłączę się do tematu przekłamań wskazań.

Na teście wskaźników obroty mam na 3000 a licznik na 110

Czy można to zmienić aby licznik pokazywał 100 km/h przy 3000 obr/min ?

PS
Bilu, zajżyj na TUNING --} Rezanie zegarów

:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 21:31:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Góral napisał(a):
10 - Adaptation - 03 Channel -> Econometr Adaptation -> Stored Value - 100

tu chyba korygujesz wskazania BC jesli wystepuje przeklamanie; korekcja od 85 do 115, 100 oznacza, ze BC oblicza zgodnie ze stanem faktycznym.
jak juz wyprostujesz to co nakombinowales to mozesz tu cos poprawiac, poki co szukaj gdzie indziej przyczyny.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 21:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
Góral napisał(a):
10 - Adaptation - 03 Channel -> Econometr Adaptation -> Stored Value - 100

tu chyba korygujesz wskazania BC jesli wystepuje przeklamanie; korekcja od 85 do 115, 100 oznacza, ze BC oblicza zgodnie ze stanem faktycznym.
jak juz wyprostujesz to co nakombinowales to mozesz tu cos poprawiac, poki co szukaj gdzie indziej przyczyny.


Nie wiem, co moglem namieszac, gdy tylko zmienialem wartosci dla :

17 - Instruments -> 10 -> Adaptation ->

Chanell :

05 – dystans do zmiany oleju
06 – dystans do “In-1 Service” – 24
07 – czas do “In-1 Service” – 36
08 - czas do “In-2 Service” – 72

Nic wiecej nie ruszalem. dziwilo mnie czasem, ze niekiedy zerwal polaczenie. Nie wiem dlaczego, wtedy zegary jakby sie resetowaly.

To gdzie dalej szukac przyczyny?
Moze ktos kto posiada A6 Avant quattro 2.8v6 w automacie odczyta swoje wartosci i tu poda?

Prosze? Prosze, prosze :D

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 21:52:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zmien kodowanie na 00062


Cytuj:
Erste und zweite Stelle
00 (Füllstellen)
Dritte Stelle
0 (Deutschland)
3 (Kanada) (evtl. wegen des Gongs)
Vierte Stelle
4 (4 Zylinder)
5
6
8 (8-Zylinder)
Fünfte Stelle
0 (TDI Motor)
2 Benzin Motor (4, 5, 6-Zylinder Motor)
3 Benzin Motor (8 Zylinder)
4 Benzin Motor (5 Zylinder Turbo)
5 Dieselmotor Wirbelkammer

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 22:39:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
zmien kodowanie na 00062


Cytuj:
Erste und zweite Stelle
00 (Füllstellen)
Dritte Stelle
0 (Deutschland)
3 (Kanada) (evtl. wegen des Gongs)
Vierte Stelle
4 (4 Zylinder)
5
6
8 (8-Zylinder)
Fünfte Stelle
0 (TDI Motor)
2 Benzin Motor (4, 5, 6-Zylinder Motor)
3 Benzin Motor (8 Zylinder)
4 Benzin Motor (5 Zylinder Turbo)
5 Dieselmotor Wirbelkammer


nawet nie wiesz, jak sie ucieszylem gdy na BC zobaczylem przy przyspieszaniu 51.9 :D:D:D
Dziekuje ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 00:31:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz kiedys w wolnej chwili kodowanie 00362 - ustawienie na kanade i charakterystyczny gong zamiast buzera (ponoc ;) )

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 00:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 03:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
sprawdz kiedys w wolnej chwili kodowanie 00362 - ustawienie na kanade i charakterystyczny gong zamiast buzera (ponoc ;) )


jutro sprawdze ;)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 01:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 11:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
odkopie temat...

mam podobna sytuacje tylko ze w 2.5 TDI (AEL)

jaka wartosc mam wpisac: 00055 czy 00050


tak samo na obrotomierzu zawyza mi. zamiast 750-800obr/min mam 1000 i tak samo im wieksze obroty tym wieksze przeklamanie

odnalazlem: 00050

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 18:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 10:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
U mnie spalanie pokazuje za duze.z moich obliczen pokazuje o 1 litr za duzo,odnosze wrazenie jak by komputer liczył spalanie ze zbiornika 72 litrowego a nie z 80 litrowego.niestety nie wiem gdzie to mogę sprawdzić i ewentualnie wpisać jakąś korekte.czy ktoś jest w stanie mi pomoc?.pozdrawiam.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 15:02:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 09:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Prawdopodobnie pompa jest słaba lub masz bardzo dużą dawkę wskazywaną na biegu jałowym (powinno być 3.5-4.3). Spotkałem się również z mocno oszukanymi dawkowaniami pompy w "softach" dla ECU silnika i wówczas błąd zależał od sposobu jazdy - gdy jeździ się delikatnie i ekonomicznie błąd wskazań + - 5% gdy jeździło się b.ostro i dynamicznie (często na pełnym gazie) to wskazania były zaniżone o około 20%.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 23:00:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kombinujecie pod górkę.
kilka postów powyżej BiLu napisał(a):
Góral napisał(a):
10 - Adaptation - 03 Channel -> Econometr Adaptation -> Stored Value - 100

tu chyba korygujesz wskazania BC jesli wystepuje przeklamanie; korekcja od 85 do 115, 100 oznacza, ze BC oblicza zgodnie ze stanem faktycznym.
jak juz wyprostujesz to co nakombinowales to mozesz tu cos poprawiac, poki co szukaj gdzie indziej przyczyny.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4q] Przekłamania obrotomierza i kompa...
PostNapisane: 28.wrz.2012 05:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 22:58:37
Posty: 185
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam

Mam mały problem, gdyż istnieje możliwość że przy kodowaniu licznika VAG-em, a chodzi o obroty silnika, źle wpisałem wartości. Sprawa wygląda tak. Zakupiłem zegary 7 budzikowe z auta benzynowego. Jako że ja mam AAT 2.5 TDI wymieniłem cyferblat obrotomierza na diesla, ale wskaźniki pokazywał obroty dla benzyny. Wg tego schematu (opisu)

http://audi-c4.pl/viewtop...light=kodowanie

Jak wszedłem w 17 - instrumenty potem w Login on gdzie wyskoczyła i w polu soft coding było 00062 przestawiliśmy ten kod na 00050 zegary nie chciały sie juz połączyć. Niestety w opisie napisane jest jak byk żeby zrobić to w zakładce Recode ale na 90 % u mnie nie było tej zakładki.. Czy jeżeli teraz zegary nie chcą się połączyć z VAG-em to znaczy że idą na śmietnik ? A może ten proces da się odwrócić ? Niby wszystk dział wszelkie wskaźniki, predkościomierz wskazuje dobrze, obrotomierz działa ale pokazuje obroty z benzyny..
Dzięki za wszelką pomoc.

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: