.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lip.2025 05:55:05

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3] klimatronik nie grzeje -pomocy zimno w aucie
PostNapisane: 29.sty.2008 09:41:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 10:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
Koledzy pomóżcie!
klimatronik audi 100 c3 1990 rok -parę dni teu przestał mi grzac samochód.Chłodzic nigdy nie chłodził ale dało się normaklnie ustawic w zimie temperaturę. Teraz bez różnicy czy HI czy LO tak samo tylko wentylator bardziej huczy.Rozglądałem sie ale jedyne co powiem to to iz do tego zabudowanego panelu klimy w podszybiu dochodzi jednym wężem gorące ale powrót jest zimny.Jakby coś nie otwierało obiegu. ze środka też zaglądałem ale tam sa tylko przewody ciśnieniowe do sterowania nawiewami.Może ktoś ręcznie otwierał obieg w jakis sposób? Za zimno żeby rozbierać pół auta, do pracy jeździć trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 10:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2006 18:41:39
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecinek
Ja miałem podobna sytuacje w C4, zaraz po kupnie, wiatrak dmuchał a auto prawie wcale się nie nagrzewało, okazało się że termostat jest uszkodzony i cały czas otwarty. Zmieniłem go i mam ciepło :P , tylko że teraz skończyły mi się szczotki w silniku od dmuchawy może zacznij od tego :/

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c3] klimatronik nie grzeje -pomocy zimno w aucie
PostNapisane: 29.sty.2008 12:48:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
adam2411 napisał(a):
Może ktoś ręcznie otwierał obieg w jakis sposób?


Obiegiem powietrza przez nagrzewnicę steruje klapa poruszana silniczkiem elektrycznym. I one dość często mają ochotę zatrzymać się i już nie ruszyć (robiłem u siebie 2 razy). Żeby się dostać do niego:

1. zdjąć osłonę podszybia;
2. zdjąć (najwygodniej) mechanizm wycieraczek;
3. z boku nagrzewnicy odkręcić małą (ok. 4x6 cm) plastikową pokrywkę (za silnikime wentylatora - wchodzi pod nią cienka wiązka);
4. pod pokrywą jest silniczek z dźwigniami.

Czasem wystarczy go zdjąć i poruszać i działa, czasem są potrzebne większe czary. W każdym razie u mnie działa bez wymiany żadnej części a zauważyłem, że lubi się przycinac po włączeniu położeń skrajnych (LOw albo HI) - teraz ich unikam ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 13:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 20:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Z tekstu wykombinowałem, że powietrze dmucha, a ciecz nie płynie. U mnie, przepływem cieczy steruje siłownik membranowy (taki "grzybek") zamontowany na przewodzie z nagrzewnicy, nie w podszybiu, ale w komorze silnikowej.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 17:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 10:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
no właśnie do wąż jest gorący do zabudowanego plastiku w podszybiu, a powród jest zimny, gdzie jest ten grzybek i jak go można sprawdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 17:39:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Powinien być zamontowany na przewodzie wodnym z głowicy z tyłu silnika przed ścianą grodziową. Raczej łatwo go zauwazyć bo jest dosć sporych gabarytów a przed nim znajduje się jeszcze czujnik temperatury.

Skoro zatem gorąca woda dociera do nagrzewnicy to raczej gdzieś w niej jest zator (jeżeli płukanie "pod prąd" nie pomoże to czeka Cię najgorsza robota - wymontowanie kpl nagrzewnicy i wymiana chłodniczki).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 22:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 13:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
moze mi ktos wyjasnic co to znaczy HI i LO najwieksza i najmniejsza temp? :?: :diabel:

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 22:32:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Michal_Krakow napisał(a):
moze mi ktos wyjasnic co to znaczy HI i LO najwieksza i najmniejsza temp? :?: :diabel:


Sam sobie odpowiedziałeś ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 10:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 10:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
Pytanie do kolegi "Rodzynka"

Znaczy sie tak, z latarką to ciężko cokolwiek zdziałać , zdjołem wczoraj osłonę podszybia i rozkręciłem coś tam na dwie śrubki ale tam widziałem tylko wentylator, czy ta pokrywka plastikowa jest od strony kierowcy , czy pazażera? Od pasażera są tam jakieś cięgna plastikowe, które wydaje mi sie że kiedyś jakoś tam pracowały a teraz nie chodzą wogóle. Od strony pasażera nie widzę tam nic do rozkręcenia , od kierowcy jest tam cos jeszcze , jasna jakaś nakładka pod którą wchodzą węże do nagrzewnicy. i jeszcze gdzies tam idzie jakas cienka wiązka z wtyczki na chyba 5 pinów.Ciężko tam dojść bo przezszkadza chyba silnik z wycieraczek. Czy rozchodzi sie właśnie o to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 11:59:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
adam2411 napisał(a):
Pytanie do kolegi "Rodzynka"

Od pasażera są tam jakieś cięgna plastikowe, które wydaje mi sie że kiedyś jakoś tam pracowały a teraz nie chodzą wogóle.


One chodzą i to nawet lekko ale dopiero jak odłaczysz od nich sterowanie (elektryczne do jednej klapy i podciśnieniowe do reszty)

adam2411 napisał(a):
i jeszcze gdzies tam idzie jakas cienka wiązka z wtyczki na chyba 5 pinów.Ciężko tam dojść bo przezszkadza chyba silnik z wycieraczek. Czy rozchodzi sie właśnie o to?



To jest własnie to na 5 pinów. Dlatego pisałem o wyjęciu mechanizmu wycieraczek - odkręcasz prawą (pasażera) wycieraczkę, odpinasz wtyczkę do silnika i wykręcasz 3 śruby mocujące mechanizm - jedną przy silniku wycieraczej (pionowo w dół) i dwie pod szybą (poziomo).

Ale skoro do samej obudowy nagrzewnicy dochodzi gorący płyn a warca zimny to idź najpierw tym tropem - niezależnie od ustawienia klapy ciepłe-zimne płyn będzie swobodnie przepływał przez chłodniczkę (o ile oczywiście ten zawór podciśnieniowy - grzybek - jest otwarty).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 12:42:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 10:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
ok.podsumujmy.
te ciegna nie chodzą a kojarze że przy włączeniu i wyłączeniu klimy się te tyczki ruszłay no i chyba rozumiem że przy ustawieniu z LO na HI powinno sie cos tam poruszyc.czyli na 99 procent coś nie tak jest z tym silniczkiem i musze sobie go wykrecic i sprawdzić. Bezpieczniki juz sprawdzałem są ok, do tego 5 pinowego wtyku dochodzi jakies napięcie (nie 12 V ale mniej wiec powinno być ok)
do nagrzewnicy dochodzi gorące , powrót jest zimniejszy i to o dużo , ale i tak jest bardziej gorący od temp. dmuchającej do środka więć przyjmijmy narazie że jest dobry, bo nie wiemy jak go sprawdzić.Spróbuje cos pogrzebać dzisiaj może będą następne wnioski.

Co jeszcze zauważyłem to jak włanczam klime miga mi czerwona dioda koło włącznika temp.zewnętrznej.
Czy nie wiesz czasem czy można zbłyskać moją klimę ?

No i Wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 14:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 10:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
ok szefa dziś brak więc pozwoliłem sobie troche poszperać i spisałem kody klimy.
Bardzo proszę jeśli ktoś wie co jest nie tak o rady bo ja niestety po angielsku nic(jakby miał ktoś po niemiecku to sam sobie poradzę )
http://20v.org/climate.htm#temperature

01 06 i 09 i 15
02 150
03 132
04 122
05 00
06 jakiś tam znak z przodu - i 55
07 =
08 186
09 170
10 00
11 12,0
12 00
13 151
14 00
15 0.0
16 00
17 =
18
19 00
20 00
21 90
22 00


podszkoliłem sie troszke i tak
06 jest to bład czujnika G57 czyli temp zewn. --gdzie jest ten czujnik?
09-błąd czujnika temp G62 naczytałem się dużo o nim ale nie wiem gdzie on jest w C3
15 jest to v68 czyli prawdopodobnie właśnie to przez co nie grzeje mi w aucie

ten czujnik z temp. zewn. to wiem że czasem wariuje bo podaje dziwne odczyty
czujnik g62 nie wiem który to - wiem że jest ważny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: