.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 07:11:44

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4] nie mogę wyłączyć dmuchawy
PostNapisane: 16.lut.2009 14:07:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2009 12:22:08
Posty: 4
witam,
kilka dni temu zakupiłem setunię i pojawił się problem. po włączeniu dmuchawy w żaden sposób nie mogę jej wyłączyć, zmiana siły nawiewu także nie działa. jedyna opcja to ustawienie pokrętła na zero i wyłączenie silnika. po ponownym uruchomieniu już nie wieje. dodam jeszcze że dmuchawa nie włącza się od razu, tylko po kilku sekundach. co to może być ???
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 11:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2009 12:22:08
Posty: 4
witam, odświeżam temat gdyż odkryłem pewną zależność jeśli chodzi o tą dmuchawę. mianowicie dzieje się tak tylko jak jest włączony silnik, a gdy jest wyłączony to dmuchawa działa normalnie..
odkryłem także że światełko podsufitki działa poprawnie tylko jak mam wsadzony kluczyk do stacyjki ( chodzi mi o zapalanie się gdy otwieram drzwi, i gaśnięcie gdy zamykam), a jak go wyciągnę, to te światełko pali się cały czas..
czy mam jakieś spięcie/ zwarcie w instalacji ?
dodam że wymieniłem bezpieczniki i nic to nie dało.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 12:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 13:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli chodzi o światełoko to bez kluczyka podświetlenie gaśnie po jakimś czasie, po włączeniu zapłonu gaśnie po zamknięciu drzwi i tak ma być.

Odnośnie dmuchawy nie napisałeś czy masz klimatyzację czy nie.... napisałeś jednak że masz pokrętło do nawiewu więc zakładam że nie masz klimy (były też manualne z włącznikiem przy pokrętłach).
Jeżeli nie masz regulacji nawiewu to zacząłbym od sprawdzenia opornicy która jest zamontowana w kanale dolotowym w podszybiu, włączanie się wiatraka po czasie wskazuje też często na skończone szczotki silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 12:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2009 12:22:08
Posty: 4
klimatyzacji brak, tylko nawiew.
hmn..dmuchawa działa jak należy, ale tylko przy wyłączonym silniku, po odpaleniu nie reaguje na nic..


kurcze, wiem że może wam się to wydawać jakimiś drobnostkami, ale mnie to doprowadza do szewskiej pasji.. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 18:57:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz manualna ragulacje i jak krecisz galka sily nawiewu ( ta po lewej ) to w pozycji 0 dalej wieje ? z jaka sila ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 23:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2009 12:22:08
Posty: 4
hmn, czy ja wiem, wieje dosyć mocno, podobnie jak na najwyzszym ustawieniu.
nawet jak dam na zero, nie reagaje na nic mimo kręcenia tą gałą na wszystkim strony :/
teraz na szczęście zrobiło sie troche cieplej, więc nawet nie próbuje uruchomic tego dziadostwa..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 14:45:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 13:08:16
Posty: 68
Witam, podepepnę sie pod temat, gdyż nazwa jest odpowiednia.

a6 c4 ael klimatronic

Wymieniłem ostatnio silnik dmuchawy na nowy bo stary juz padł,(wymiana zajęła mi 4h :-) ) po wymianie nie mogę go wyłączyć, da się regulować w jakimś stopniu siłę nawiewu jednak gdy dam siłę na wiewu na zero to dalej dmucha, przed wymianą kilka razy miałem tak że silnik sam z siebie dmuchał na maxa jednak po jakimś czasie przestawało. Chodzi zapewne o jakiś przekaźnik czy opornik, jednak nie mam pojęcia gdzie to jest i jak to zrobić. I jeszcze po wymianie pojawiło sie kilka błędów więcej na klimatronicu i czy je się jakoś usuwa? są to błędy np o klapach wydają mi sie bezpodstawne bo wszystko działa jak należy( ciepłe zimne i dmucha "docelowo").

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2010 17:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 13:08:16
Posty: 68
PANOWIE, ktoś na pewno wie.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2010 18:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2007 21:40:59
Posty: 60
Lokalizacja: """ Legnica """
Miałem podobny problem w mojej setce z climatronikiem.Nadmuchu też nie mogłem wyłączyć i po prostu trzeba było wymienić opornik dmuchawy tego jeża,którego masz na obudowie parownika. Jest on przykręcony na 4 śrubki.

_________________
-- BIAŁA DAMA --
AUDI 100 C4 1992r
2.3 AAR Pb/Lpg + BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2010 18:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 13:08:16
Posty: 68
o dziękuje, już wiem co i jak,
numer jeża 4A0 820 521 A
lub 4D0 820 521 A,
na allagro stoją używane po 100-80, ale czy nie lepiej kupić nowy bo jak stary za pół roku piardnie? gdzie poza ASO można kupić nowy bo w przeglądarce intercarsu nie znajduje;/
jak to jest z nimi tzn tymi rezystorami, stary padł bo już silniczek był mocno wyrobiony czy nie ma takiej zaleznośći
pozdro

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 21:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2007 21:40:59
Posty: 60
Lokalizacja: """ Legnica """
Nowy ? Kolego u nas w regionie Serwis VW AUDI Świtoń- Paczkowski Lubin ,cena do mojego modelu AUDI 100 C4 r 1992 Kosztuje ok. 1250 zł.Wiem bo wymieniałem u siebie tego jeża więc z ciekawości pojechałem sprawdzić cenę.Swojego dorwałem na szrocie od A6 wszystkie numery się zgadzały oprócz ostatniej literki ale wszystko działa idealnie. Nawet błędy zniknęły w climatroniku.

_________________
-- BIAŁA DAMA --
AUDI 100 C4 1992r
2.3 AAR Pb/Lpg + BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 22:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 13:08:16
Posty: 68
nie całekiem nowy, może rodzi się takie pobożne życzenie w mej podświadomości żeby części w ASO były dostępne też dla "normalnych" ludzi, żeby wstawiać nowe orginalne część do swych niunieki, bo płacić 1,2k za opornik to mnie nie stać. Myślałem że może można jakoś zakombinować z nowym opornikiem z jakiegoś elektroniczka. Zakupiony już z allagro mam za 80.
Też czasem zadzwonie tak z ciekawości, np ostatnio miałem przewody paliwowe z baku do wymiany bo ciekły: ASO-450zł 2 tyg czekania bo w kraju nie było, sprawę rozwiązałem typowo po polsku, czyli zakupiłem przewody tekalan 3m x 1,2zł, opaski miałem w garażu troche kombinacji, gimnastyki i po sprawie.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 17:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2007 21:40:59
Posty: 60
Lokalizacja: """ Legnica """
Wiadomo części w ASO są drogie, ale jeżdżąc po szrotach można trafić na sprawne części w dobrej cenie. Miałem przypadek w swojej laluni taki, że po jakimś czasie przestały działać silniczki od klap.Sygnał był wysyłany z panelu do silniczków, ale one nie mogły się ruszać więc z powrotem do panelu. Tak to sobie tłumaczę, że w elektronice panela powstawało zwarcie , a co za tym idzie wysoka temperatura,efekt był taki ,że z kondensatorów wyciekał kwas i przeżarł ścieżki na płycie głównej.Niestety reanimacja u elektronika nic nie dała. Efekt był taki że trzeba było wyczyścić wszystkie cztery silniczki i kupić cały panel sterujący klimatyzacji. Nie wiem czy od tego przestał reagować również opornik dmuchawy. W każdym razie pojechałem na szrot i dorwałem panel klimatyzacji za 150 zł i opornik dmuchawy za 50 zł od A6.Najważniejsze że teraz wszystko działa jak należy i nawet poznikały błędy.

_________________
-- BIAŁA DAMA --
AUDI 100 C4 1992r
2.3 AAR Pb/Lpg + BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: