.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2024 21:07:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: przycisk HIGH CAPACITY
PostNapisane: 01.mar.2018 11:30:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2018 09:55:14
Posty: 8
Lokalizacja: UK
Auto: A8 3.0TDI 250KM 2011
Witam. Nie wiedziałem nawet jak to nazwać po polsku, bo nie spotkałem tego na stacjach, ale rzadko bywam w Polsce...
Na wybranych stacjach w UK przy dystrybutorze ON znajduje się magiczny czarny przycisk "high capacity". Rozumiem, że jest to zwiększenia ciśnienia tankowanego oleju dla samochodów ciężarowych, aby tankowanie trwało krócej, bo standardowo jest tak małe, że napełnienie 90 litrowego zbiornika w mojej "srebrnej szczale" trwa ok 4 minuty :( Pytanie czy użycie tego przycisku może mi coś uszkodzić?
Myśląc tak po swojemu to w tirach lejemy prosto do metalowego zbiornika, niby to jest też dla VANów, gdzie nie wiem jak to wygląda, ale w osobówce jest chyba kawałek rury doprowadzający paliwo od wlewu do zbiornika i zbyt wysokie ciśnienie może doprowadzić do uszkodzenia.Jest ktoś w stanie coś więcej na ten temat powiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przycisk HIGH CAPACITY
PostNapisane: 01.mar.2018 11:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12004
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie uszkodzisz, ale lejąc pod korek to paliwo może ci tym korkiem wychlapnąć dość mocno przy pełnym baku.
u nas w PL też tak jest.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przycisk HIGH CAPACITY
PostNapisane: 01.mar.2018 11:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2018 09:55:14
Posty: 8
Lokalizacja: UK
Auto: A8 3.0TDI 250KM 2011
Zwykle jeżdżę od pełnego do zapalenia się rezerwy (notuję i obserwuję spalanie). Średnio wlewam 82 litry. Zatem bezpiecznie byłoby dolać do 60 czy 70 a potem puścić przycisk? zakładam, że to działa tylko jak przytrzymam, chyba, że jednorazowe wciśnięcie aktywuje i już nie da się wyłączyć albo da się naciskając ponownie, zwalniając dźwignię. Podpowiedz proszę jak to działa, żeby mnie nie zaskoczyło przy tankowaniu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przycisk HIGH CAPACITY
PostNapisane: 02.mar.2018 15:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12004
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie wiem, nie jestem w Anglii :D
Ask them ! :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przycisk HIGH CAPACITY
PostNapisane: 02.mar.2018 18:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2018 09:55:14
Posty: 8
Lokalizacja: UK
Auto: A8 3.0TDI 250KM 2011
Oni mi powiedzą, że to niezgodne z prawem, żeby używać tego do osobówek :D u nich wszystko co nie jest dozwolone wprost jest zakazane - jak małpki w zoo, no ale przemyślenia na temat ich IQ oraz jak się tu żyje to na inny temat.
Zakładam, że działa to tak samo jak w Polsce, dlatego pytam .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: