.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:47:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 80] Gaśnięcie zimnego silnika na gazie
PostNapisane: 26.paź.2006 07:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Witam, mam taki problem aczkolwiek może to normalne. Przy zimnym silniku jak jade na benzynie to wszystko jest ok. Jak tylko przełączy się na gaz to gaśnie 10 razy na odcinku 200 metrów. Gaśnie raczej przy wysprzęglaniu. Czy to jest normalne ? Jeszcze nie ma zimy ale jak przyjdzie to nie wyobrażam sobie jazdy po mieście :-(

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 08:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Pewnie Ci reduktor zamarza. Lepiej pojezdzij z 10 min na benzynie nim na gaz przelaczysz. Bo od tego zamarzania szybko membrana w reduktorze Ci padnie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 09:01:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Hmmmm, ale nie wiem czy w nocy był mróz :-) A idzie ewentualnie coś z tym zrobić ? Czy to może jednak coś innego ?

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 09:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Zamarzać to chyba raczej nie. Jeszcze nie ma takich niskich temperatur, żeby reduktor zamarzł. No i po takim zamarznięciu nie uruchomił byś odrazu silnika na gazie. Ale tak na wszelki wypadek, jeżeli masz wode lub nie wiadomo co w układzie chłodzenia to zmień na płyn.
Może membrany w reduktorze już są do wymiany skoro gaśnie jak jest zimny - są zbyt sztywne. A jeżeli instalacja jest niedawno założona to może to jest kwestia regulacji. Jeżeli silnik przełącza się na gaz zaraz po uruchomieniu na benzynie to po prostu silnik może się zalewać. Przy niskiej temp reduktora gaz nie jest dobrze odparowany i ma większą gęstość - czasy wtrysku są za długie. Tak mi się wydaje. Jedź do gaziarzy niech wyregulują instalkę - dużo nie kosztuje, a może pomoże. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 09:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Z tym zamarzaniem reduktora to nie tak :-) Wcale nie musi byc ponizej zera zeby zamarzl :-) On zamarza przez to, ze gaz rozprezajac sie odbiera cieplo i ochladza reduktor. Wlasnie po to ida do reduktora weze z ukladu chlodzenia silnika. One nie maja chlodzic rduktora tylko wlasnie go grzac. Z tym zamarzaniem tez roznie bywa. Czasem nawet przy -10 stopniach mozna od razu przelaczyc na gaz i autko jezdzi, a czasem zamarza nawet przy +10. Teoretycznie nie powinno sie jezdzic na gazie dopuki woda w ukladzie chlodzenia nie bedzie miala +30 stopni.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 10:48:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
photokom napisał(a):
Z tym zamarzaniem reduktora to nie tak :-) Wcale nie musi byc ponizej zera zeby zamarzl :-) On zamarza przez to, ze gaz rozprezajac sie odbiera cieplo i ochladza reduktor. Wlasnie po to ida do reduktora weze z ukladu chlodzenia silnika. One nie maja chlodzic rduktora tylko wlasnie go grzac. Z tym zamarzaniem tez roznie bywa. Czasem nawet przy -10 stopniach mozna od razu przelaczyc na gaz i autko jezdzi, a czasem zamarza nawet przy +10. Teoretycznie nie powinno sie jezdzic na gazie dopuki woda w ukladzie chlodzenia nie bedzie miala +30 stopni.


O tym właśnie napisałem, że zimna ciecz przepływająca przez reduktor nie jest w stanie odparować gazu :) i to może powodować zalewanie silnika. A teoretycznie nie powinno się jeździć na gazie do czasu aż płyn nie złapie odpowiedniej temp. ale tak nie jest. Nikt tak nie jeździ. Jest taniej ale każdy chce, żeby było jeszcze taniej :peace: .

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 10:55:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Tak ale mi się gaz sam przełącza i włącza się jak już może, dlatego tu moje pytanie ;)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 13:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Podjedz do gaziarzy. Niech sprawdza i podreguluja w razie czego. Mi teoretycznie gaz tez sie sam wlacza teoretycznie w odpowiednich warunkach, ale w praktyce wyglada to tak, ze ustawili to zeby sie przelaczal przy 2000 obr/min. Niezaleznie od temperatury silnika i parownika. Nawet ostatnio jak odpalalem rano przy lekkim przymrozku (jakies -2 stopnie) to jak tylko przygazowalem to sie wlaczyl.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 13:10:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
no wlasnie ja jak wlącze i przygazuje to sie nie włącza, muszę przejechać kwałek i dopiero wtedy się włącza. A jak się już włączy to gaśnie :-)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 08:38:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Moim zdaniem to kwestia regulacji. Ewentualnie może sonda już ma dość i o ile na benie jeszcze jakoś sobie radzi to na LPG instalka nie może dobrać dawki bo sonda jest jedynym elementem sterującym kompem LPG.
Ale zanim doczepisz się do sondy to najpierw spróbuj porządnie wyregulować instalkę, no i sprawdź czy czasem nie masz za mało płynu w ukł. chłodzenia. Jak jest mało płynu, a parownik jest wysoko (np. trochę wyżej niż zbiornik wyrównawczy) to parownik nie ma ogrzewania i zamarza, pomimo dodatnich temperatur na zewnątrz. Jak już ktoś pisał przede mną gaz rozprężając się pobiera ogromne ilości ciepła z otoczenia (temperatura może spaść nawet o 40*C), jak nie ma płynu w płaszczu reduktora to zamarznięcie następuje błyskawicznie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 08:48:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Układ chłodzenia niedawno uszczlniłem, więc musi być ok. W takim razie najpierw regulacja a później zabiorę się za sprawdzenie sondy. Jeszcze katalizator muszę wywalić :-)

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 08:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Danek napisał(a):
Moim zdaniem to kwestia regulacji. Ewentualnie może sonda już ma dość i o ile na benie jeszcze jakoś sobie radzi to na LPG instalka nie może dobrać dawki bo sonda jest jedynym elementem sterującym kompem LPG.
Ale zanim doczepisz się do sondy to najpierw spróbuj porządnie wyregulować instalkę, no i sprawdź czy czasem nie masz za mało płynu w ukł. chłodzenia. Jak jest mało płynu, a parownik jest wysoko (np. trochę wyżej niż zbiornik wyrównawczy) to parownik nie ma ogrzewania i zamarza, pomimo dodatnich temperatur na zewnątrz. Jak już ktoś pisał przede mną gaz rozprężając się pobiera ogromne ilości ciepła z otoczenia (temperatura może spaść nawet o 40*C), jak nie ma płynu w płaszczu reduktora to zamarznięcie następuje błyskawicznie.


Da się w B4 zainstalowac parownik wyzej niz zbiornik wyrównawczy?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 09:41:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nieznacznie ale da się, fakt, że prościej jest go wpakować na podstawę łapy silnika (np. w ABT jest tam od cholery miejsca), ale już różne "wynalazki widziałem :): . Poza tym wystarczy jak będzie na tej samej wysokości, a płynu mało i zapowietrzenie parownika bardzo prawdopodobne.

Kurde dopiero doczytałem, że to sekwencja :zly: . W takim razie to na 99% kwestia regulacji tzn. prawidłowego ustawienia map wtrysku gazu, sonda nie jest jedynym czujnikiem. Myślę, że bez wizyty u gazownika i to porządnego się nie obejdzie, bo może być tak, że Masz źle dobrane wtryskiwacze gazowe, albo za mało wydajny reduktor.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: