.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:31:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 08:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dendrytus napisał(a):
Oktany kolego to nie moc. Liczba oktanowa mówi o odporności paliwa na spalanie detonacyjne( czym większa liczba tym paliwo spala się w sposób mniej wybuchowy), dzięki temu na lepszym paliwi nie słychać np. zaworów. i cały proces spalania przebiega płynniej.


Dzieki, teraz bede wiecej wiedział :P

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 09:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2005 14:50:13
Posty: 68
Lokalizacja: Gdansk/Słupsk Auto: A6 2.8 Q C5
j@cek napisał(a):
ale nie porównujmy instalacji OMVL w wolnossacym silniku (v8) i doładowanym(200) :/ :/ :/


Fakt, masz racje, ale doladowane silniki w volvo 2.0t chodzą idealnie, nie bylem w stanie zauwazyc roznicy w mocy. Wczesniej w rodzinie posiadalismy 2.2t 10v na zwyklej instalacji i chodzila lepiej niż na benzynie. Ale to pewno temu, że nigdy sam stan techniczny silnika nie byl poprawiany, zeby to na benz chodzilo porządnie.
Narazie nic nie mowie co zostalo wykombinowane z inst. w 20v. Prace trwaja.
Narazie sa male problemy, zeby sie wkrecila powyzej 6500 obr.
Hans...wiecej optymizmu w zyciu...wszystko musisz brac tak na powaznie?? ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 09:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
widziałem u mojego mechanika 20020v po "cofce" gazu
poszło:
chłodnica IC
przeplywomierz
koszt 2000-2500 zł
ps. gazownik zapewnial,ze bedzie cacy :>
Jesli gaz to do autka wolnossacego (moje zadnie) :P

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 10:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GhoSt napisał(a):
j@cek napisał(a):
ale nie porównujmy instalacji OMVL w wolnossacym silniku (v8) i doładowanym(200) :/ :/ :/


Fakt, masz racje, ale doladowane silniki w volvo 2.0t chodzą idealnie, nie bylem w stanie zauwazyc roznicy w mocy. Wczesniej w rodzinie posiadalismy 2.2t 10v na zwyklej instalacji i chodzila lepiej niż na benzynie. Ale to pewno temu, że nigdy sam stan techniczny silnika nie byl poprawiany, zeby to na benz chodzilo porządnie.
Narazie nic nie mowie co zostalo wykombinowane z inst. w 20v. Prace trwaja.
Narazie sa male problemy, zeby sie wkrecila powyzej 6500 obr.
Hans...wiecej optymizmu w zyciu...wszystko musisz brac tak na powaznie?? ;D


do doprowadz do serii swoją rakiete na benzynie, bo inaczej nawet nie nastroisz wtrysku gazu, bo opiera sie on na odczytach z wtryskiwaczy benzynowych.

Jezli nie miałes problemow z gazem w silniku turbo to jestes raczej wyjątkiem.

ja przejechalem sie kiedyś audi S4 2.2t 20V z gazem na mieszaczu i mial osiągi gorsze od mojego 10V turbo.

Jesli wstawisz do 20Vt gaz na mieszaczu to bedzie początek końca tego silnika. turbina bedzie pracowała na duzo wiekszym obciązeniu, bo bedzie musiała w kolektorze ssącym nabić cisnienia max 0,8 mając na przeszkodzie małą dziureczke w mieszaczu. Dodatkowo przy takich przepływach słabo gaz miesza sie z powietrzem i cylindry najblizej przepustnicy bedą miały białe świece, przygrzane, a jedna swieczka do takiego potworka to 80zł. . Juz nawet nie wnikam co sie stanie jak bedziesz miał BUUM i do wymiany pojdzie rura za 300zł, albo IC, albo tak jak u znajomego uszkodziło turbospręzarkę :) o gwizdkach mozna zapomnieć w silniku z turbo, bo bedą ci cały czas gwizdać ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 10:16:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
:peace: pogadamy za pare miesiecy jak juz zuzyjesz cala lacine kuchenna na okreslenie tego czego sie podejmujesz teraz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 10:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2005 14:50:13
Posty: 68
Lokalizacja: Gdansk/Słupsk Auto: A6 2.8 Q C5
Jesli wstawisz do 20Vt gaz na mieszaczu to bedzie początek końca tego silnika. turbina bedzie pracowała na duzo wiekszym obciązeniu, bo bedzie musiała w kolektorze ssącym nabić cisnienia max 0,8 mając na przeszkodzie małą dziureczke w mieszaczu. Dodatkowo przy takich przepływach słabo gaz miesza sie z powietrzem i cylindry najblizej przepustnicy bedą miały białe świece, przygrzane, a jedna swieczka do takiego potworka to 80zł. . Juz nawet nie wnikam co sie stanie jak bedziesz miał BUUM i do wymiany pojdzie rura za 300zł, albo IC, albo tak jak u znajomego uszkodziło turbospręzarkę n o gwizdkach mozna zapomnieć w silniku z turbo, bo bedą ci cały czas gwizdać.

Lukasik masz racje...ale kto mowi o tak drastycznym ograniczeniu dolotu powietrza do cylindrow?? To prawda niewiadomo coby sie nie robilo turbina dostanie truszke. Nie zamierzam jezdzic przeca na tej instalce wiecznosc...Mam nadzieje ze tylko kilka miesiecy, bynajmniej do lata, i wracam do bezposredniego. Chce tylko sprawdzic czy faktycznie osiagi sa AZ tak pogorsza i ze inst. gaz takiego typu NIE dziala w tych silnikach. Silnik na bezn chodzi miodzio, turbina naprawiona wiec od strony technicznej nie mam obaw co do silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:00:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GhoSt napisał(a):
Lukasik masz racje...ale kto mowi o tak drastycznym ograniczeniu dolotu powietrza do cylindrow?? To prawda niewiadomo coby sie nie robilo turbina dostanie truszke. Nie zamierzam jezdzic przeca na tej instalce wiecznosc...Mam nadzieje ze tylko kilka miesiecy, bynajmniej do lata, i wracam do bezposredniego. Chce tylko sprawdzic czy faktycznie osiagi sa AZ tak pogorsza i ze inst. gaz takiego typu NIE dziala w tych silnikach. Silnik na bezn chodzi miodzio, turbina naprawiona wiec od strony technicznej nie mam obaw co do silnika.


ok, sprawdz i napisz spostrzezenia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 20:07:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Lukasik napisał(a):
ok, sprawdz i napisz spostrzezenia.


Kolega ma kase i chce na siłę drutowac żeby coś udowodnić to nikt mu tego nie zabroni. Woli się nauczyć na własnej skórze niż na doświadczeniach innych - jego prawo :) Jak dla mnie przekonywanie go że nie ma sensu się w taki gaz bawić nie ma sensu ;) EOT

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 21:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Leo napisał(a):
dendrytus napisał(a):
Leo napisał(a):
hehe kolego, Lukasik wie co mówi.


Może trochę wiedzy fachowej;
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_cetanowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_metanowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

Poza tym jeśli według ciebie liczba oktanowa równa się moc, to dlaczego samochody zagazowane mają jej mniej?
Moc bierze się z kaloryczności paliwa( gaz ma mniejszą ) .
A jeśli chodzi o tuning silnika to sprawa jest prosta: trzeba doprowadziś jak najwięcej paliwa i powietrza(tlenu) w jak najkrótszym czasie.


no więc kolego może weźmiesz jeszcze pod uwagę taki nieznaczący fakt, że dzięki wysokiej liczbie oktanowej można 1) podnieść poziom bezpiecznego doładowania 2) zwiększyć stopień sprężania w cylindrach 3) zapakować WIĘCEJ gazu/paliwa w jednostce objętości cylindra -> z tego wszystkiego jest WIĘKSZA MOC i o takim czymś mówił lukasik.

ps. jest jeszcze liczba motorowa jakbyś nie wiedział.


Dzięki za informację. Zawsze się zastanawiałem po co ktoś zakłada gaz do samochodu. Wydawało mi się zawsze, że po to żeby zaoszczędzić. A teraz wiem że jest to początek tuningu silnika mający na celu zwiększenie mocy samochodu.
Ja myślałem o wymianie chipa i w ten sposób zwiększenie mocy, ale to zawsze wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa. Ateraz dzięki tobie dowiedziałem się, że po założeniu gazu będę mógł podnieść sobie moc silnika i dodatkowo będę oszczędzał jeżdżąc na gazie. Wielkie dzięki za informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 06:10:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12015
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
gdybyś nie był ignorantem to może bym Ci odpowiedział. Tymczasem podam jeden z kilku przykładów, rzadkich bo rzadkich, ale dobrych do tego, aby nie nabijać się z tego - Wyścigi na 1/4 mili SSS -klasa turbo - Fiat Uno 1.4 Turbo - na LPG - czasy - średnie 13stki .

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 06:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Leo napisał(a):
gdybyś nie był ignorantem to może bym Ci odpowiedział. Tymczasem podam jeden z kilku przykładów, rzadkich bo rzadkich, ale dobrych do tego, aby nie nabijać się z tego - Wyścigi na 1/4 mili SSS -klasa turbo - Fiat Uno 1.4 Turbo - na LPG - czasy - średnie 13stki .


Sprzedaj patent formule jeden i profesjonalistom od 1/4 mili, może zainteresujesz też tym pomysłem rajdowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 06:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12015
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
:539:
okazało się że ze mnie największy propagator gazu na tym forum :701: :580:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:16:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dendrytus > o co ty walczysz i co chcesz udowodnic?

poza tym inaczej niz chcialem zinterpretowales moja pierwsza wypowiedz.

nie napisalem tam, ze trzeba wstawiac gaz zeby stuningowac samochod, tylko ze mozna wstawic takiego typu gaz i uzywac go w stuningowanym samochodzie, bo tylko takiego typu gaz (wtrysk w fazie ciekłej) jest w stanie podawać odpowiednią ilość gazu w kazdych warunkach pogodowych (szczegolnie niska temp), gdy cisnienie powietrza w miejscu gdzie wtryskuje sie gaz wynosi 2bar lub wiecej bo mamy do dyspozycji gaz pod cisnieniem 6 bar? wymuszony pompą niezaleznie od tego co jest w butli.

Do tego dodałem, ze taki gaz na końcówce wtryskiwacza obnizy temperature przelatującego powietrza w ktore jest wtryskiwany, bo gaz wlasnie tam gwałtownie sie rozpręża. Juz ten fakt ma pozytywny skutek chciazby na napelnienie cyl zimniejszą mieszanką.

Dodatkowo z racji, ze gaz ma wysoką liczbę oktanową, ryzyko spalenia stukowego jest zmniejszone, co za tym idzie moze pracować przy wiekszych doładowaniach i mniej odprezonych silnikach.

poza tym zajrzyj tutaj i przeczytaj:

http://www.godula.pl/index.php?mode=Teo ... 20gazowych

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 03.mar.2006 07:17:49 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:17:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
w taki starszawych wtryskach jak u mnie , dobry gas typu IGS możesz wystroić spokojnie lepiej niż bęzynke .
PS. Leo ale ten ficik zasówał :)

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:26:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Eeeeeh przestancie juz z tym gazem do 2.2t....przeciez to paranoja nawet myslec o czyms takim....trzeba bylo nie kupowac takiego wozu skoro nie masz sosu na Pb98. Nie rozumiem po co psuc taki motor eksperymentami - bo bez szwanku to on raczej nie wyjdzie z tego...nie grzeb w czyms, czego nie rozumiesz. Przeciez ten motor opracowal sztab fachowcow i nie jest to dzielo przypadku....bzddduuuurraaaa
Pogadaj z Kubazak albo z Maciu jak dziala u nich wtrysk OMVL w AAN i czemu Maciu go sprzedaje hehe. On to juz zrozumial, ale Ty jestes jakos wybitnie odporny na rady kolegow, ktorzy wcale nie mowie tego zeby zrobic Ci na zlosc...

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
zuru napisał(a):
Eeeeeh przestancie juz z tym gazem do 2.2t....przeciez to paranoja nawet myslec o czyms takim....trzeba bylo nie kupowac takiego wozu skoro nie masz sosu na Pb98. Nie rozumiem po co psuc taki motor eksperymentami - bo bez szwanku to on raczej nie wyjdzie z tego...nie grzeb w czyms, czego nie rozumiesz. Przeciez ten motor opracowal sztab fachowcow i nie jest to dzielo przypadku....bzddduuuurraaaa
Pogadaj z Kubazak albo z Maciu jak dziala u nich wtrysk OMVL w AAN i czemu Maciu go sprzedaje hehe. On to juz zrozumial, ale Ty jestes jakos wybitnie odporny na rady kolegow, ktorzy wcale nie mowie tego zeby zrobic Ci na zlosc...


I dokładnie mi o to chodzi. Niestać cię będzie na benzyne, to kup samochód z mniejszym silnikiem i nie cuduj z gazem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 23:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2006 23:27:21
Posty: 12
Ja mam gazownie w swoim 3B, instalka była już w momencie kupna auta. Okazuje się, że w 20v gaz działa ...normalnie.W stosunku np. do 10V nie czuć tak różnicy spadku momentu przy lpg a benzyną do 5000rpm. Ostanio jeszcze nieco przerabiałem układ i chodzi teraz bardzo dobrze przy normalnej jeździe. Silnik najgorzej się zachowuje przy ostrej jeździe w niskim zakresie obrotów, np przy ostrej jeździe po uliczkach miasta z częstym stawaniem, silnik potrafi zgasnąć. Natomiast na trasie nawet przy szybkiej jeździe nie miałem kłopotów. Przejechałem jakiś czas temu traskę z Katowic do Łodzi nocą mocno depcząc auto (do 210kmh) i nie miałem żadnch jazd z wkręcaniem się czy utrzymaniem mocy. Fakt wówczas program był seryjny. Lada moment będzie chip, zobaczę wówczas co się będzie działo. Napewno odezwę się w tej kwestii.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 23:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
no no wstawiaj chip'a ;-)

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 23:50:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
A jaką instalkę tam masz ?

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 08:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
piotr napisał(a):
A jaką instalkę tam masz ?

mieszalnikową :!!:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: