.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:52:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
przeciez sekwencja bierze sygnały z wtrysku benzyny wiec adaptacja
ECU oryginalnego przełoży się rownież na gaz


niby tak. ale jezeli osoba ustawiająca przegnie z mnożnikiem, to podczas jazdy na gazie będą rozjezdzać sie mapy benzynowe bo motronic bedzie w pewnych zakresach probowac dociągać czasami wtrysku zeby mieszanka byla ok.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 26.paź.2006 14:41:15 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:39:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
martab99 napisał(a):
maciu napisał(a):
to go zapytaj czy ma parownik który da ze 4 bary na wyjsciu i
wystarczającą ilośc gazu żeby napędzić 2.2 przy 7krpm


Haha maciu, Twoj standartowy gwóźdz do trumny dla "speców :peace:



gwóźdź nie gwóźdź ale jakby sie taki znalazł co by zrobił żeby działało
jak nalezy to jade i kupuję.... na razie nikt takiej instalki w 2.2T nie widział
co do 2.7 bit to nie wiem wszystko zalezy od max doładowania ale z racji
tego ze moc jest niewiele większa to sądzę że doładowanie jest sporo
mniejsze i jest szansa że gazownik (nawet z łasku) to ogarnie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
maciu napisał(a):
przeciez sekwencja bierze sygnały z wtrysku benzyny wiec adaptacja
ECU oryginalnego przełoży się rownież na gaz


niby tak. ale jezeli osoba ustawiająca przegnie z mnożnikiem, to podczas jazdy na gazie będą się rozjezdzać sie mapy benzynowe bo motronic bedzie w pewnych zakresach probowac dociągać czasami wtrysku zeby mieszanka byla ok.


dlaczego rozjeżdżać? przecież to normalne ze ecu steruje zapłonem
od tego jest... da wiecej banzyny to od razu będzie więcej gazu
(o ile instalacja sie wyrobi)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 14:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu, ja zastanawialem sie nad wpasowaniem, dwoch reduktorach ktore zapodają z 1,5-2 bary nadciśnienia i jednoczesnie w takiej konfiguracji mają w sumie sporą wydajność... tylko ze przy tego rzędu doładowaniu 1bar, to bryczka latalaby ale chyba tylko w lato z pełną butlą LPG, bo zimą przy -25st w butli jest 2,5bara ... zeby przypadkiem nie cofnelo ;)

maciu napisał(a):
Lukasik napisał(a):
niby tak. ale jezeli osoba ustawiająca przegnie z mnożnikiem, to podczas jazdy na gazie będą się rozjezdzać sie mapy benzynowe bo motronic bedzie w pewnych zakresach probowac dociągać czasami wtrysku zeby mieszanka byla ok.


dlaczego rozjeżdżać? przecież to normalne ze ecu steruje zapłonem
od tego jest... da wiecej banzyny to od razu będzie więcej gazu
(o ile instalacja sie wyrobi)


tak, zwiekszy(np) czasy wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na gazie i po jakimś czasie uzna, ze tak jest prawidłowo i wrzuci to jako korekcje. Wtedy hop przelaczasz na benzik i przylewa ci, lub odwrotnie.

no... ale powiedzmy, że magik jest dobry i jakoś to wystroi, ze nie bedzie rozjezdzac. to pozostaje jeszcze problem wydajnosci przy doladowaniu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 15:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Zestrioić się pewnie i da... dobry komp i pójdzie.

Kewstia czy instnieje na tyle wydajna instalacja... aby przy doładowaniu nie zubożała mieszanki.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 15:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
bezduszny napisał(a):
Zestrioić się pewnie i da... dobry komp i pójdzie.

Kewstia czy instnieje na tyle wydajna instalacja... aby przy doładowaniu nie zubożała mieszanki.


no to sie da zestroić czy nie :P
bo albo instalacja jest wydajna o czym własnie była mowa i da się
zestroić (zresztą co to za strojenie) albo nie jest i kiszka

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 15:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
maciu napisał(a):
bezduszny napisał(a):
Zestrioić się pewnie i da... dobry komp i pójdzie.

Kewstia czy instnieje na tyle wydajna instalacja... aby przy doładowaniu nie zubożała mieszanki.


no to sie da zestroić czy nie :P
bo albo instalacja jest wydajna o czym własnie była mowa i da się
zestroić (zresztą co to za strojenie) albo nie jest i kiszka


Nooooo.... w takim postawieniu sprawy to osobiśnie nie widziałem takowej poprawnie zestrojonej.. która nie zajedzie silnika.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 18:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
wedlug mnie najprościej by było nie zakłądać gazu...
bo to jezdzenie do gazownika, poprawianie wszystkiego i wogóle to by mnie wykończyło! Nie lubie takiego druciarstwa i takiego zgadywania... A jezdzic to i tak nie bedzie jak trzeba... A szkoda by było pozbawić się tej całej frajdy...
Kolega mial kiedys BMW E34 z silnikiem 3.0 V8. Jedzielo to super, bo mialo 220KM, ale jak tylko zalozyl gaz to skonczylo sie. Strzały (na plastikowym kolektorze :zly: , jak nie mialo niskich obrotów, to znowu gasło, to nie ciągnęło powyzej 3500rpm, do tego spalanie masakrycznie duze i tankowanie co 200km...!! porazka jak cholera! ja bym np nie mogl jezdzic takim autem! spalanie by mnie najbardziej denerwowalo. Dzis np zrobilem tylko 600km i bym musial w takim czyms tankowac 3x!!! a nawet 4, by na jutro bylo cokolwiek... A tak to swoim traktorkiem robie ponad 1000km na zbiorniku i tyle.
Tak wiec moja skromna rada: gazu do super furki sie nie zakłada :diabel:
ale mi sie zrymowalo :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 18:18:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 550
Lokalizacja: LBI
djset PITOLISZ glupoty za przeproszeniem :/

BiLu

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 18:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
nie PITOLE głupot, tylko moje jest takie zdanie, ze ja bym do takiego silnika gazu nie zakładał!
Spalanie zaraz bedzie wieksze i komfort oraz elastycznosc silnika gorsza.
wole jezdzic na benzynie i nie bawic sie w jakies gazy...
a jezdze dieslem, wiec ten dylemat mnie nie obchodzi :D
jedni wolą rybki, inni akwarium :peace:

BiLu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 19:21:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
papaj napisał(a):
Obecnie sam szukam możliwości załozenia gazu i to do silnika 2.0 TFSI. Może i nie mam pojęcia, ale uważam że istnieje taka możliwość.

No to nie masz w tym temacie pojęcia.
Wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku są chłodzone (zresztą jak wszystkie wtryskiwacze) przez przepływające paliwo. Po założeniu instalacji LPG, przestaną one pracować (wtryski) i po jakimś czasie (niedługim w przypadku wtrysku bezpośredniego) zapieką się. A w tym momencie stracisz możliwość nawet odpalenia samochodu.
Zapiekanie się takich wtrysków jest bardzo szybkie, bo są wkręcane bezpośrednio w głowicę i mają styczność z komorą spalania. Stare systemy miały wtryski wkręcone w kolektor, gdzie panuje mniejsza temperatura.

Popytaj gazowników czy wcześniej udało się im to z Mitsubishi GDI, bo o ile wiem to nie. Podobno były projekty stworzenia instalki, która podawała by cyklicznie paliwo przez wtryskiwacze, aby się nie zapiekły, ale niestety nie udało się takiej instalki wystroić.
PS: teoretycznie jest taka możliwość, ale po pewnym czasie trzeba będzie go palić na LPG, a przy silniku z wtryskiem bezpośrednim szybko się zakończy to śmiercią silnika.
Dodatkowo w przypadku silników GDI dochodził problem pracy na zubożonej i uwarstwionej mieszance.
Gdzieś była dyskusja na ten temat na sieci.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 20:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
djset napisał(a):
Kolega mial kiedys BMW E34 z silnikiem 3.0 V8. Jedzielo to super, bo mialo 220KM, ale jak tylko zalozyl gaz to skonczylo sie. Strzały (na plastikowym kolektorze :zly: , jak nie mialo niskich obrotów, to znowu gasło, to nie ciągnęło powyzej 3500rpm, do tego spalanie masakrycznie duze i tankowanie co 200km...!! porazka jak cholera!


zgoda- nie umiec zagazowac N/A to jest gazownik porażka :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 21:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
maciu napisał(a):
djset napisał(a):
Kolega mial kiedys BMW E34 z silnikiem 3.0 V8. Jedzielo to super, bo mialo 220KM, ale jak tylko zalozyl gaz to skonczylo sie. Strzały (na plastikowym kolektorze :zly: , jak nie mialo niskich obrotów, to znowu gasło, to nie ciągnęło powyzej 3500rpm, do tego spalanie masakrycznie duze i tankowanie co 200km...!! porazka jak cholera!


zgoda- nie umiec zagazowac N/A to jest gazownik porażka :P


ale to bylo 7 lat temu, kiedy wtrysku gazu jeszcze nie bylo...
dobra, moze nie na temat napisalem :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 17:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2003 18:51:46
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
o.k. dzięki wszystkim za info...
po zgłębieniu tematu... sygnały ECU, mapy silnika itp.. chwilowo dam sobie spokój :diabel:

_________________
try drive a camel...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 20:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GERALT napisał(a):
o.k. dzięki wszystkim za info...
po zgłębieniu tematu... sygnały ECU, mapy silnika itp.. chwilowo dam sobie spokój :diabel:


eee tam, za szybko odpuszczasz :D zapodaj metanu do 2,7bit i przetrzyj szlaki :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 20:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Lukasik napisał(a):
GERALT napisał(a):
o.k. dzięki wszystkim za info...
po zgłębieniu tematu... sygnały ECU, mapy silnika itp.. chwilowo dam sobie spokój :diabel:


eee tam, za szybko odpuszczasz :D zapodaj metanu do 2,7bit i przetrzyj szlaki :D


No baaaa... tankowanie przy każdym najbliższym szambie i jak tanio :622:
W TOP GEAR udowodnili, że na gazach powstałych z odchodów da się jeździć....... ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 21:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bezduszny napisał(a):
No baaaa... tankowanie przy każdym najbliższym szambie i jak tanio :622:
W TOP GEAR udowodnili, że na gazach powstałych z odchodów da się jeździć....... ;)


wlasnie, same plusy :) ... w razie mocnej potrzeby, mozna nawet samemu zatankować na dojazd do najbliższej stacji :galy: ->

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: