papaj napisał(a):
Obecnie sam szukam możliwości załozenia gazu i to do silnika 2.0 TFSI. Może i nie mam pojęcia, ale uważam że istnieje taka możliwość.
No to nie masz w tym temacie pojęcia.
Wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku są chłodzone (zresztą jak wszystkie wtryskiwacze) przez przepływające paliwo. Po założeniu instalacji LPG, przestaną one pracować (wtryski) i po jakimś czasie (niedługim w przypadku wtrysku bezpośredniego) zapieką się. A w tym momencie stracisz możliwość nawet odpalenia samochodu.
Zapiekanie się takich wtrysków jest bardzo szybkie, bo są wkręcane bezpośrednio w głowicę i mają styczność z komorą spalania. Stare systemy miały wtryski wkręcone w kolektor, gdzie panuje mniejsza temperatura.
Popytaj gazowników czy wcześniej udało się im to z Mitsubishi GDI, bo o ile wiem to nie. Podobno były projekty stworzenia instalki, która podawała by cyklicznie paliwo przez wtryskiwacze, aby się nie zapiekły, ale niestety nie udało się takiej instalki wystroić.
PS: teoretycznie jest taka możliwość, ale po pewnym czasie trzeba będzie go palić na LPG, a przy silniku z wtryskiem bezpośrednim szybko się zakończy to śmiercią silnika.
Dodatkowo w przypadku silników GDI dochodził problem pracy na zubożonej i uwarstwionej mieszance.
Gdzieś była dyskusja na ten temat na sieci.