.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 18:08:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 13.sie.2013 09:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Chciałem zapytać, szczególnie użytkowników, jak w Waszym przypadku wyglada proces regenaeracji filtra czastek stałych w motorze 2,7 lub 3,0 TDI w A6 C6 po 2008 roku? Chodzi mi oczywiscie o tę samoczynną regenerację podczas uzytkowania. Rozumiem, że w tym modelu są te tzw. suche DPF-y, a nie żadne mokre FAP-y czy też inne japońskie wynalazki CAT-y i tu nie ma tego reżimu pełnego tankowania za każdym razem.
Na razie od kiedy kupiłem samochód robię ok. 1000 km w mieście a następnie 1000 km w trasie. Na razie nic złego się nie dzieje, podejrzewam że w trasie wszystko się wypala (czy działa tu pasywny proces dopalania sadzy?) Wolalbym uniknać tego aktywnego trybu dopalania w mieście - bo jest to ryzyko przenikniecia paliwa do oleju (no chyba że to juz rozwiazano jakos po 2009 roku).
Czy kiedy filtr wymaga wypalenia sadzy to zaswieca sie jakas kontrolka? Bo przed kazdym odpaleniem silniaka zaswieca mi sie jakas czerwona kontrolka chyba tego filtra na kilka sekund a pożniej gasnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 13.sie.2013 10:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Kontrolka od filtra jest żółta i wywala ją na FISie :)

U mnie filtr jest praktycznie bezobsługowy ale auto rzadko kiedy jeździ po mieście. Raz tylko musiałem go wypalić serwisowo VCDSem kiedy padł mi czujnik G450. Wtedy był błąd na FISie i migająca kontrolka świec żarowych oraz brak mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 14.sie.2013 15:46:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Widocznie to co mi się zapala (takie jakby 3 czerwone kropelki) to nie jest to. Jak badałem samochód na hamownii to mi powiedziano, że filtr sie wypalił 400km temu (czyli na trasie K-kow W-wa) Nie przypominam sobie aby wczesniej wywaliło jakąś kontrolkę na FIS-sie. Chyba, że to pasywne wypalanie w trasie nie jest sygnalizowane bo ono chyba własciwie zawsze zachodzi bez wzgłedu na zapchanie filtra kiedy przycisniemy przez dłuzszy czas na autostadzie lub ekspresówce.
Mam nadzieje, że ten samochód był jezdzony głownie w trasie na co wskazuje przebieg 180 tys. km po 4 latach.

Gorzej bedzie u mnie poza latem, bo mniej bedę jeździł w trasie a do pracy mam 18km i choc nie stoje w korkach to chyba pasywnie nie zdazy sie nic wypalic - zobaczymy.

Chciałbym bowiem jak ognia unikać tego aktywnego wypalania - bo jednak ryzyko przedostawania sie paliwa do oleju to jakis koszmar - JAK CI INZYNIEROWIE MOGLI COS TAKIEGO WYMYSLIC - REGENERACJA FILTRA KOSZTEM NISZCZENIA SILNIKA!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 14.sie.2013 19:15:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Kierowca nie jest informowany o wypalaniu filtra w trasie ;-)

Tapnięte z kalkulatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 26.cze.2014 15:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10304
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W ilu tematach jeszcze o to samo zapytasz? Nawet jak masz to co z tego? zadymił i jedzie dalej. Jak wymaga przepałowania po trasie zapali sie taka kontrolka i wszystko.

Obrazek

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 03.lut.2015 21:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
[quote="mały v8"]W ilu tematach jeszcze o to samo zapytasz? Nawet jak masz to co z tego? zadymił i jedzie dalej. Jak wymaga przepałowania po trasie zapali sie taka kontrolka i wszystko.

Obrazek


Ta kontrolka zapala sie podobno tylko wtedy kiedy filtr jest całkowicie zapchany , a my nie dajemy mu szans zregenerowac sie bo np. jeździmy tylko do pracy 3 km.

W moim przypadku zdąży sie za którymś razem zregenerowac skoro jeszcze nigdy nie widziałem tej kontrolki. Ale jest to małe pocieszenie, bo nadmiar paliwa w trakcie procedury aktywnego wypalania przedostaje sie nie tylko wtedy kiedy zgasimy motor przerywając ja, ale chyba również wtedy kiedy nagle zwolnimy w korku albo kiedy często stajemy na swiatłach
A tak na marginesie to jestem w sumie zadowolony, bo samochód 4 letni kupiłem z przebiegiem 180 tys. km co może świadczyć o jego podróżach w trasie, znacznie gorzej dla silnika byłoby gdyby miał przejechane 60 tys tylko w mieście. Jeżeli nie bede mógł regularnie jeździć w trasie zwłaszcza zimą to chyba wytne ten cholerny filtr - szkoda motoru a zwlasza turbosprezarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak prawidłowo obsłużyć DPF-a?
PostNapisane: 04.maja.2015 17:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2014 13:40:39
Posty: 20
Kolega o procesie wypalania nie jestes informowany dopoki jezdzisz w trasie jest ok. Ja tez tak mialem przez 2 lata jezdzil w trasie i nie było problemu , moze 2,3 razy w roku sie wypalal , ale od roku jezdze do pracy 18 km i po miescie i teraz wypalanie jest co tydzien a nawet czesciej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: