.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2024 01:07:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 02:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2015 01:52:21
Posty: 17
Słuchajcie, domyślam się że za ten post mogę zostać wyrzucony z forum ale jeśli nie będę musiał sprzedać nerki w zamian za paliwo to skorzystam:)
Zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG do RS6 c5. Wiem że jest taka możliwość a wole żeby auto dawało mi frajdę codziennie.

Czy silnik i turbiny to wytrzymają. Wiadome jest ze jeśli będę chciał ostro pojeździć to będę latał na benzynie. Jakie są za jakie przeciw?
Jaką instalacje polecacie? Na co zwracać uwagę?

Z góry dziękuje za odp:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 08:59:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bardziej przemyśl czy to się kalkuluje. Instalacja do tego silnika będzie kosztować 10k jak nie więcej aby to dobrze działało. Ilość spalanego gazu i sam koszt instalacji może się tak szybko nie zwrócić. Nie wiem czy nie lepiej byłoby przeznaczyć tą kwotę na lanie benzynki.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 11:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ciekawe zadanie.

jeśli 3cia generacja
niby 60KM na cylinder, także wtryskiwacze się znajdą.
Dużym wyzwaniem, według mnie, będzie dostarczenie gazu (przepustowość) od butli do reduktorów.
Także nie wykluczone, że butle będą np dwie ??? i dwa przewody gazowe do reduktorów.
Reduktory... wcale nie przesadze jesli napisze o 4ech sztukach :) i gdzie je zmiescic???
no i konsultacje z hydraulikiem, żeby odpowiednio poprowadzić płyn chłodniczy do ogrzewania reduktorów.
elektronika to drugorzędna sprawa.

być może warto przemyśleć 4tą generację.
....
może byc jeszcze inna opcja. zrobić instalację na np 250KM, o wiele prostrzą niż na 450... Która będzie wystarczała na powiedzmy 90%, czyli "normalnej" jazdy.
Tylko tutaj się skupić na elektronice, bo ważne było by, żeby potrafiła (przy jakimś tam zaprogramowanym progu obrotów, czasu wtrysku itp.) przełączać się niezauważalnie(!) na benzynę. Nie wiem czy takie sterowniki są, ale musiały by mieć elektroniczne "przekaźniki", aby potrafiły w jednym cyklu przełączyć dany cyl z wtryskiwacza gazowego na benzynowy. jeśli nie wymyślono takiego sterownika, to ten pomysł odpada.
...

do tego potrzebny jest kumaty gość co z głową ci to zamontuje i wystroi.
ogólnie do zrobienia, ale czy warto.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 13:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
Reduktory mogą być dwa Magic jet III Power. Na jednym króćcu obsługuje 250ps a na dwóch 450ps (tak podaje producent),
w rzeczywistości górna granica tego reduktora to ok. 380ps.
Ja mam w S6 jeden reduktor w/w (na dwóch króćcach) i w zupełności daje radę.
Problemem w RS może okazać się mało miejsca pod maską na doinstalowanie gratów od LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 14:00:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2015 01:52:21
Posty: 17
znalazłem zakład we Wrocławiu niby robili już rsa http://www.abart.com.pl/Galeria/Audi/RS6-Biturbo

Powiedzcie proszę o co ich spytać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 14:05:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Miodas skąd jesteś?
Napisz na forum do SebastianS- ogarniał 500konne cayenne, 500 konne 2,2 w audi- więc rs nie powinna stanowić problemu.
Jakieś magie o 2 butlach, 4 reduktorach itd- zapomnij. Nawet jak są 2 butle to stosuje się trójnik, czyli do przodu i tak leci 1 przewód i to nie o przekroju 100mm :P

Pytaj o cenę, komponenty, czas instalacji.


Ostatnio edytowano 01.lut.2015 16:13:48 przez Dymian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 15:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2015 01:52:21
Posty: 17
Dymian dzieki za info:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 15:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2015 01:52:21
Posty: 17
A jestem z Piaseczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 16:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Piaseczno?- To może zamiast odwiedzać magika od gazu może lepiej sportmile odwiedzić? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 16:46:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2015 01:52:21
Posty: 17
hehe z chęcią bym zrobił potworka ale wtedy na pewno się pozbędę nerki:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 01.lut.2015 18:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja już do 2.2 turbo 300 konnego zakładałem dwa reduktory niby 250KM każdy z nich i było ok, a jeden to bałbym się do seryjnego założyć, tak jak sie to robi, a potem ludzie piszą, że nie chce jeździć. W wolnossącym jest inaczej. W turbolocie zapotrzebowanie na gaz jest chwilami ogromne i musi byc duży zapas. A nawet jak ciśnienie wyrabia, to zaraz po 15sekundach na bucie zacznie zamarzać, poza tym żywotność takich reduktorów przy pracy pod 100% wydajności.

Może dwie butle nie będą potrzebne, ale jakiś patenciarski wielozawór, który będzie miał duży przekrój na elektrozaworze i nie będzie miał zaworu odcięcia przy szybkim wypływie gazu.

W każdym razie jak się uda i będzie to jeździć autentycznie bezproblemowo to jestem ciekawy jak to zrobili.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 10.lut.2015 20:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No ja mocno juz jestem zaawansowany z LPG do mojego.

żeby to było dobrze zrobione to trzeba wywalic puszkę filtrów i zrobić baranie rogi z filtrami w obudowach inaczej ciężko sensownie rozwiązać temat wtrysków.
Wiem zaraz ktoś wyskoczy ze można dać dłuższe wężyki ale to zabija prawidłowe działanie, wężyki maja mieć 5cm wówczas jest super.

Co do reszty to już z górki 4xMagic ogarnie + hana 2100 i mamy sukces. jeszcze trzeba przenieść akumulator do bagażnika żeby było gdzie butle wstawić.

W tej całej zabawie najwazniejszy jest kumaty gazownik od niego zalezy 95% czy to bedzie sukces czy porażka.

Jak już zmęczę temat na pewno napisze co i jak.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 06.mar.2015 13:48:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
SylwesterS napisał(a):
Samochód jest bezproblemowo do zagazowania,polecam Gzw Zbrosławice,tam dają gwarancję własną,jakiej nie daje nikt w Pl ani żaden producent,mianowicie 100tyś bez limitu czasu ,lub 3 lata bez limitu km.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 880&type=3 -mam świadomość,że to nie rs6 ale ciekawy przykład.


Błądzisz "synu" Ja mam 3lata gwarancji a zakładałem u siebie w mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 06.mar.2015 15:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że dwa posty wyżej to reklama? :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 11:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ernieball napisał(a):
Reduktory mogą być dwa Magic jet III Power. Na jednym króćcu obsługuje 250ps a na dwóch 450ps (tak podaje producent),
w rzeczywistości górna granica tego reduktora to ok. 380ps.
Ja mam w S6 jeden reduktor w/w (na dwóch króćcach) i w zupełności daje radę.(...)

Powyższe treści są niestety bzdurą.
Jeśli jest wśród Was ktoś, kto miał do czynienia z paliwem gazowym i silnikami o mocach rzędu 450-500KM, to chętnie porozmawiam i podyskutuję. Resztę proszę o używanie formy pytającej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 12:39:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
SebastianS napisał(a):
ernieball napisał(a):
Reduktory mogą być dwa Magic jet III Power. Na jednym króćcu obsługuje 250ps a na dwóch 450ps (tak podaje producent),
w rzeczywistości górna granica tego reduktora to ok. 380ps.
Ja mam w S6 jeden reduktor w/w (na dwóch króćcach) i w zupełności daje radę.(...)

Powyższe treści są niestety bzdurą.
Jeśli jest wśród Was ktoś, kto miał do czynienia z paliwem gazowym i silnikami o mocach rzędu 450-500KM, to chętnie porozmawiam i podyskutuję. Resztę proszę o używanie formy pytającej :D


Uzasadnij proszę tą bzdurę skoro to jeżdżę tym autem na tych gratach i jest ok.
Wszystko co napisałem się zgadza więc nie rozumiem aluzji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 13:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A czy przy takim aucie jak rs nie lepiej iść juz we wtrysk gazu w fazie cieklej?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 14:16:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wtedy podobno mocy można zrobić więcej nawet, bo gaz ma ponad 100 oktanów, więc inaczej można "kąt wtrysku" ustawić, spokojniej się pali.
Ale ja to "tylko słyszałem" i "nie znam się" - ale jak ktoś ma pojęcie niech mnie poprawi albo poprze.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 17:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ernieball napisał(a):
SebastianS napisał(a):
ernieball napisał(a):
Reduktory mogą być dwa Magic jet III Power. Na jednym króćcu obsługuje 250ps a na dwóch 450ps (tak podaje producent),
w rzeczywistości górna granica tego reduktora to ok. 380ps.
Ja mam w S6 jeden reduktor w/w (na dwóch króćcach) i w zupełności daje radę.(...)

Powyższe treści są niestety bzdurą.
Jeśli jest wśród Was ktoś, kto miał do czynienia z paliwem gazowym i silnikami o mocach rzędu 450-500KM, to chętnie porozmawiam i podyskutuję. Resztę proszę o używanie formy pytającej :D


Uzasadnij proszę tą bzdurę skoro to jeżdżę tym autem na tych gratach i jest ok.
Wszystko co napisałem się zgadza więc nie rozumiem aluzji.

Nic się nie zgadza:

1. Ilość króćców nie ma w zasadzie żadnego wpływu na wydajność MIII. Jednym wężem 12mm można wyprowadzić gazu który wystarczy teoretycznie do 450KM - co widać na średnicy otworu regulatora tego reduktora - z całą pewnością mniejszej niż przekrój wewnętrzny węża. Oczywiście nie wspominam tutaj o restrykcji przepływu jaką jest czujnik ciśnienia i temperatury gazu - to osobna kwestia.

2. Górna granica możliwości MIII BIG to jakieś 320-340KM w wolnossaku i przy dobrych wiatrach. Mamy za sobą jedną konwersję S6 na takim jednym reduktorze - to jest absolutnie stykowa konfiguracja, a reduktor znam naprawdę bardzo dobrze, bo go współtworzę :)
O deklaracjach producenta wolałbym się nie wypowiadać.

3. W RS6 dwa takie reduktory zostaną zjedzone na śniadanie. Założenie że spełnią zadanie jest naiwnością.

4. To, czy ten reduktor w Pana aucie "daje radę" zapewne potrafi Pan znakomicie poprzeć uzasadnieniem. Jakim?


Ostatnio edytowano 09.mar.2015 18:17:07 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rs6 c5 - instalacja LPG
PostNapisane: 09.mar.2015 18:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2012 17:17:39
Posty: 222
Lokalizacja: Opole
Auto: A4 B5 ADR
Kąt wyprzedzenia zapłonu to raczej sterownik PB nastawa sam na bieżąco ( cofnie?) na podstawie wskazań czujnika ( ów?) spalania stukowego.

_________________
05.10-05.12 Volkswagen Golf MK II '92 CL NZ 1.3 + LPG BRC
05.12- ??? Audi A4 B5 8D2 '95 ADR 1.8 + LPG BRC SQ24.11+H2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: