.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:09:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 23.lut.2021 20:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Witam
pacjent: audi 80 2.6 ABC 1995, przebieg: 305 000 km
- zero błędów (VAG-com, VCDS-Lite)
- temperatura silnika: 96 stopni i ani drgnie
- zasilanie paliwem: brak widocznych wycieków, ciśnienie paliwa prawidłowe - zmierzone na listwie
- układ zapłonowy: pali na wszystkie cylindry, świece w prawidłowym kolorze, kable nie mają przebicia
- układ wydechowy: szczelny, drożny katalizator, brak dymu, szary nalot na końcówce, brak zapachu paliwa z rury, żadnej czarnej sadzy,
- nie przerywa, nie wypada zapłon, obroty wolne ok. 700-800 (szklankę z wodą można postawić - nie drgnie ...)
- silnik suchy - bez wycieków oleju (w 2015 planowanie głowic, zawory, uszczelki i uszczelniacze wszystkie nowe)
- sondy lambda nowe (stare oryginalne - padły w ubiegłym roku ...)
- żadnych wycieków z układu klimatyzacji, chłodzenia, hamulcowego i wspomagania
- olej Vavoline 5W-50 (wymiana 08.2020, filtr oleju, paliwa, powietrza "Kneht", przebieg od wymiany ok 1700km)
- nie bierze oleju (na dolewkę potrzebuję do 0,5 litra na 15 000 km) tak podobno mają luźno spasowane silniki ... :D
objawy:
- ogromne spalanie benzyny do 16-17L/100 km po mieście (wcześniej 10,5-11,5 L/100), trasa 11-14 litrów (wcześniej 8,5-9,0 L/100)
- delikatny zapach niespalonej benzyny z komory silnika
odczucia:
- jakby stale na ssaniu
- ciągnie od dołu jak głupi (ogień z d..y) o ile tak można napisać ... :d o takim silniku

Jestem drugim właścicielem od nowości tego "zabytku",
w moim posiadaniu od roku 2006 (stan prawie kolekcjonerski, prawie 99% oryginał , niemalowany powtórnie).

Niestety - wiedza mechanika u którego serwisuję auto i moje doświadczenie nie ogarnia tego problemu ... :/

Proszę o pomysły, porady, własne doświadczenia ...

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 23.lut.2021 20:36:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja bym zaczął od 3 podstawowych możliwych sprawców:
- czujnik temperatury do ECU (jest na tylnej części silnika na magistrali wodnej bodajże po prawej stronie)
- czujnik halla na głowicy 4-6 (kierowca). Może działać ale błędnie czyta obroty wałka
- sondy lambda, które mają wpływ na korekty paliwowe zwłaszcza, że ABC nie ma przepływki

Podjedź przy okazji na jakąś stację SKP i niech Ci sprawdzą skład mieszanki. Ogólnie ABC czy AAH są fabrycznie mocno podlane ale nie aż tak aby spalanie sięgało 16l. Ja takie ilości miałem w AAH Quattro przy jeździe torowej.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 26.lut.2021 10:07:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
A ja bym zaczął od sprawdzenia, czy nie cieknie Ci z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego przez wężyk podciśnienia :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 26.lut.2021 10:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
To co wordeck napisał, plus jeszcze sprawdziłbym czy czasem głowice nie zostały za mocno splanowane (jesli jest jakiś sposób na to). Wziąłbym tez pod uwagę to ,czy czasem wtryskiwacze się nie wyrobiły i nie leją .

Pytanie za 100 pkt - stało się to nagle, nagle po remoncie, czy stopniowo się zwiększało ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 26.lut.2021 13:15:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ale przy cieknącym regulatorze czy miałby takiego powera od samego dołu? Regulator by zaniżał ciśnienie na listwę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 26.lut.2021 22:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przy cieknącym regulatorze paliwo leje się strumyczkiem przez wężyk pociśnienia, proporcjonalnie do wartości podciśnienia. Czyli najbardziej przy niskim i średnim obciążeniu silnika. Ewentualny spadek ciśnienia przy sprawnej pompie nie jest odczuwalny, a jeśli już to może trochę przy pełnym obciążeniu. Objawem może być trudniejszy rozruch po dłuższym postoju i na mrozie. Ale to tylko wtedy, jeśli z regulatora leci na masakrę. Temat przerabiałem kilka razy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 29.mar.2021 09:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Dziękuję za uwagi. :)

Wymieniłem
- regulator ciśnienia na Pierburg 7.22017.50.0 (Audi 050 133 534C) 107,49 zł, - stary oryginał nie chciał wyjść po dobroci, zablokował się, na amen ..
- świece zapłonowe Bosh FR78X 0 243 232 502, 4 elektrody, - profilaktycznie, stare całkiem dobre (ok. 150 000 km) taki sam model miały datę produkcji 2006 rok ... :!!:
- prawą odmę pokrywy zaworów na MEYLE 100 224 0005 (Audi 078 103 223 B) 47,98 zł , całkiem przyzwoite wykonanie, - mycie starej oryginalnej uwidoczniło efekt prysznica na wszystkie strony

Spalanie spadło do poziomu ok. 13,0 L/100km co już jest dużym osiągnięciem. :d
Choć muszę przyznać że daleko do jeszcze do wcześniej notowanego spalania 10,5-11,5 L/100km po mieście ...

Jak sprawdzić czujnik halla i podciśnienia to wiem, - widziałem na youtube ...

Jakie czujniki sprawdzić, - jak zmierzyć , jakie wartości są prawidłowe ?
- na wale korbowym, temperatury do ECU
Jakie jeszcze ...?

Sadzę że któryś czujnik przekazuje złe informacje do ECU

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 30.mar.2021 16:52:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli czujniki, to zwykle czujnik temp. dwupinowy i sondy lambda. Może być też tak, że przelewa Ci któryś wtryskiwacz. Ale na początek skasuj błędy w ECU, bo pewnie nadal pracuje w trybie awaryjnym. Czyli ignoruje wskazania sond oraz czujnika temp. powietrza w kolektorze ssącym i daje o jakieś 20% większą dawkę paliwa niż normalnie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spalanie do 17L/100 po mieście
PostNapisane: 30.mar.2021 19:00:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak jak Wordeck wspomniał zostaje tylko czujnik temp i sondy. O ile czujnik temp sprawdzisz z pozycji vcdsa o tyle sondy już nie. Ale pomysł z twardym resetem ECU to dobry kierunek. Mapy wrócą do pozycji "0" a zapłony znów się przyuczą.

Z ciekawości jakie paliwo lejesz? 95 czy 98?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: