.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:37:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] JAKI GAZ ZAŁOŻYĆ, ŻEBY BYŁO DOBRZE
PostNapisane: 20.kwi.2006 22:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Witam. Mam od pół roku Audi B4 2.3 NG. Ma pierwsze 147 tysięcy, z czego ja zrobiłem 4 tysiące. Jest w stanie doskonałym. W związku z tym waham się, jaki gaz założyć do tego auta, żeby go nie zniszczyć? II generacja, blos, III generacja, czy coś innego, jakie marki, ceny, wrażenia. Nadmieniam, że jeżdżę na gazie od 1993 roku, przez ten czas zrobiłem około 800 tysięcy różnymi autami z różnymi instalacjami gazowymi. W tej chwili mam dwa auta innych marek z czego jedno auto 2.0 16V na sekwencji IV generacji i drugie 1.6 monowtrysk na II generacji. Pytam, bo słyszałem, że silniki 5 cylindrowe z mechanicznym wtryskiem są trudne do porządnego zagazowania... Czy jest jakiś posiadacz Audi z silnikiem 5 cylindrowym i instalacją III generacji. Jak poradzić sobie z brakiem czujnka położenia przepustnicy w tym aucie? Proszę o szczere odpowiedzi szczególnie tych użytkowników, u których LPG sprawuje się poprawnie.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 06:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Zakładając gaz do machanicznego wtrysku raczej będziesz miał kłopoty
ale to moje prywatna opinia (kolega gazownik mi odradził, pojechałem do innego i powiedział to samo) :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 07:33:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak poza audi masz zagazowane dupowozy, to moze pozostaw audi na benzynce, tak jak go fabryka wypuscila :)

a jak juz to, kolejnosc jest taka:

III generacja-wtrysk gazu
I lub II generacja z mieszalnikiem Blos

I lub II generacja z mikserem zwezkowym, ale to juz bedzie koopa, bo autko straci wigoru i bedzie jezdzic w najlepszym wypadku jakby mialo silnik 1.8-2l.

chyba najoptymalniej od razu montowac wtrysk, bo roznica ceny pomiedzy instalacja z blosem a wtyskiem to pewnie z 500zl.

P.S. przed montazem, upewnij sie, ze samochod nie kuleje!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 10:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2005 17:04:38
Posty: 37
Lokalizacja: w-wa
Jeżdżę z motorem NG wyposażonym w kuchenkę gazową II generacji z dobrym patentem w mikserze od 40000 km. Zero strzałów. Są problemy z falującymi obrotami, ale w większości k-jetroników takowe się pojawiają i nie można z pewnością przyjąć, że gaz je spowoduje. Instalacja wtrysku sekwencyjnego nie wchodzi w grę, natomiast wtrysk ciągły to koszt ok. 5000 tys. Niestety instalacja taka, jak do 6 garów. Moim zdaniem inwestycja zbyt duża w porównaniu do wartości auta. Polecałbym II generację z blosem, aczkolwiek trudno znaleźć fachowca do instalacji - większość gazowników nie ma o nim pojęcia...

"chyba najoptymalniej od razu montowac wtrysk, bo roznica ceny pomiedzy instalacja z blosem a wtyskiem to pewnie z 500zl."
Według mnie różnica to ok. 2000 zł

_________________
była: coupe 92 2,3NG
była: coupe 93/94 3B
była: coupe 89 2,3NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 11:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
Landi Renzo IGS (jak w podpisie) - od 35 tys zero problemów, tankuję i jadę. Nie wymaga żadnych regulacji i grzebania, raz dobrze ustawione i wystarczy. Zerowe ryzyko strzału, bardzo fajne zużycie LPG - 12,5 l/100km. I kosztuje 3,5 tys. a nie 5 :)

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: gaz do Audi 80 B4 2.3 NG
PostNapisane: 21.kwi.2006 11:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Adam napisał(a):
Landi Renzo IGS (jak w podpisie) - od 35 tys zero problemów, tankuję i jadę. Nie wymaga żadnych regulacji i grzebania, raz dobrze ustawione i wystarczy. Zerowe ryzyko strzału, bardzo fajne zużycie LPG - 12,5 l/100km. I kosztuje 3,5 tys. a nie 5 :)

I to jest odpowiedź, na którą bardzo czekałem. Słyszałem dobre opinie o Landi Renzo IGS w mechanicznym wtrysku 5 cylindrowego Audi. Czy mogę dostać od Ciebie nr telefonu na e-maila, to byśmy pogadali szczegółowo, zdjęcia, problemy, zachowania, telefon do gazera, jak masz podłączone położenie przepustnicy. Mój e-mail miczek.mk@interia.pl

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Gaz do Audi 80 B4 2.3 NG
PostNapisane: 21.kwi.2006 19:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
Czy jeszcze ktoś ma silnik 5 cylindrowy i dobrze pracującą instalację gazową?? Proszę o wrażenia...

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 00:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
Ja bym gazu do tego silnika gazu nie zalozyl.
Raz juz popelnilem taki blad i nikt mi nie powie ze taki silnik bedzie dobrze chodzil na jakimkolwiek gazie.
Jedne chodza lepiej drugie gorzej.(za zwyczaj gorzej)
Tu z reszta jest za duzy kolektor ssacy zeby zalozyc II gen. gazu.
Silniki sa kontsruowane do jazdy na benzynie a nie na gazie.

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 14:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2006 05:58:33
Posty: 28
Lokalizacja: Świdnik
Mam u siebie II gen. obroty na benzynie i na gazie trzyma ładnie (ok 900) ale jest słabszy niż taki sam silnik bez instalki lpg ( chodzi o istalację na mikserze) dlatego poważnie się zastanawiam nad blosem lub instalacją III-gen.
Jak kupiłbym samochód bez gazu to na pewno nie założłbym II gen. Ale wybór należy do ciebie.

_________________
B4 2.3NG Q Avant było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 16:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
ja mam R 5 z gazem II generacji i półtora roku jest ok na jednej regulecji bylem tylko obroty czasami faluja ael chodzi OK

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 16:41:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Podczepie sie pod temat. Mam C-4, 2.0E ABK, tam, w odroznieniu od silnikow R5, jest wtrysk elektroniczny i wg. slow gazownika "nie ma przeciwwskazan, zeby zakladac instalacje II- generacji, bo do tych silnikow nikt nie zaklada wtrysku gazu". Po uplywie gwarancji na instalacje zamierzam dolozyc tam blosa.
Reduktor Landirenzo, elektronika Bingo S, butla 60L w kole. Calosc ma kosztowac 2100 PLN. Co Wy na to ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 16:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
ja mam silniczek R5 w audi 90 na mixerze to miałem same problemy obroty falujące i tym podobne ,od kąd zalozyłem BLOSA to nie te autko wrucił wigor obroty jak by podparł kołkiem stabilne i sie wkreca na max ,co najwazniejsze to spalanie spadło ,i załozyłem tych blosów już 5 i wszyscy są zadowoleni polecam naprawde warto wydać te pare setek na blosa wruci sie odrazu ,tu jest numer do goscia z tarnowa dzwonić po 16 i powołać sie na mnie to bedzie cos taniej blosik 602796599 powołać sie na kuki23

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 16:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a jeszcze blosy nadają sie do wszystkieg czyli gazniki ,jednopunkty ,wtryski mechaniczne i elektroniczne

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 17:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
:D panowie co to blos??

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 19:29:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
daniels1980 napisał(a):
:D panowie co to blos??
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27393&highlight=blos Przyjemnej lektury :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Gaz do Audi 80 B4 2.3 NG
PostNapisane: 23.kwi.2006 21:05:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
kuki23 napisał(a):
ja mam silniczek R5 w audi 90 na mixerze to miałem same problemy obroty falujące i tym podobne ,od kąd zalozyłem BLOSA to nie te autko wrucił wigor obroty jak by podparł kołkiem stabilne i sie wkreca na max ,co najwazniejsze to spalanie spadło ,i załozyłem tych blosów już 5 i wszyscy są zadowoleni polecam naprawde warto wydać te pare setek na blosa wruci sie odrazu ,tu jest numer do goscia z tarnowa dzwonić po 16 i powołać sie na mnie to bedzie cos taniej blosik 602796599 powołać sie na kuki23

Cześć kuki23. Obserowałem Twoje blosowe poczynania oraz innych "blosowych gazerów" na forum forda, hondy i audi. Praktycznie jestem przekonany, że jak prosta instalacja (I lub II generacja) w 5 cylindrowym Audi to tylko z blosem. Jednak czy mam w takim razie wybrać instalację III generacji LangiRenzo IGS za około 3500 zł, czy II generację z dobrym parownikiem, układem stop- k-jetronic i blosem razem za około 2500 zł ?
I jeszcze jedno, miałeś doświadczenia tylko z blosem regulowanym mechanicznie, czy także z regulowanym elektycznie. A na marginesie, czy możesz podać szczere dane na temet osiągów, i spalania Twojej audicy bez gazu, z gazem na mixerze, oraz z gazem na blosie.

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 22:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ja mam 2.3NG z gazem II generacji za 1600zł, na początku na LPG pracował beznadziejnie ale po dokładnej regulacji instalacji i przepływomierza, czyszczeniu silniczka krokowego i wymianie elementów zapłonu chodzi teraz znakomicie, bez problemu wkręca sie poza obrotomierz, nie strzela i ma przyzwoite spalanie 9-14.5 l. LPG.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 15:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
wiec tak na mixerze spalanie 15 liter przy spokojnej jezdzie
na blosie przy spokojnej jezdzie do 130 km\h 11,50 w miejscu w trasie nawet zejdzie po niżej 10l też tak do 130-150 km\h bp 8 liter do 10 liter teraz na blosie jak nmu dajesz po garach to w granicach 14 liter ale krece go na obrotach i co najlepsze kreci na maxa ale jak masz kase to ładuj wtrysk gazu tez miałe kupować uzywany no ale wiesz jak jest z kasą

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 16:56:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
ja posiadałem taki ciągły wtrysk gazu
zero problemów naprawdę na początku tylko musiałem pojechać po paru dniach na ponowną regulację
osiągi z gazem liczone na Pb 10.15 w Audi 100 Quattro 2.3 NF seria była 10.0 :D
na gazie było 0.5 sek różnicy do 0.8 w zależności od ilości gazu i paliwa (ciś gazu i waga autka)

a odejście na gazie :D coż było bardzo dobre
na zlocie w Łodzi ruszałem spod świateł z jedną B4 Quattro NG qre waży około 100-150 kilo mniej na mikserze i szcezrze to objechałem go jak chciałem około 2-3 długości auta do następnych świateł
więc co do osiągów to rewelacja w tym silniku a co do spalania to także w Warszawie spalanie do 14 L Pb palił mi 12 oczywiście troche korków i troche ostrzejszej jazdy

jak dla mnie jeżeli już koniecznie musisz zakładać gaz to tylko wtrysk IGS

polecam

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 19:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 17:04:57
Posty: 324
Lokalizacja: Hindenburg
Ja mam od 1.5roku intalke II gen. LOVATO. Zero wystrzałów itp. Troszke czasem faluje na wolnych (bardzo delikatnie) poza tym OK.

Silnik 2.2KX

_________________
*BMW E46 330i* -
*Audi Coupe GT* 2.2 * Na zawiasie KONI :) - Było
@@ CAR AUDIO i NAWIGACJE -- http://audiopro.com.pl @@


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron