photokom napisał(a):
Wymien kable kopulke i swiece. Te przebiegi jakie podales to zdecydowanie za duzo jak na LPG!
Niby czemu? LPG to nie demon, jeśli wszystko jest dobrze poustawiane, to nie potrzeba kabli i świec wymieniać częściej niż normalnie.
Mam kable jeszcze oryginalne (czyli fabryczne) - 290 tys. km, świece prawie 50 tys. km i nic nie strzela.
Przyczyną wytrzałów przy LPG jest przede wszystkim wyeliminowanie sterowania podciśnieniowego dawką i odcięciem gazu - elektronika jest zbyt wolna i mieszanka wariuje (jest za bogata lub zbyt uboga), w efekcie strzał... Blos jest może i lepszy jeśli chodzi o osiągi, ale ponieważ sterowanie dawką odbywa się w nim na podstawie masy przepływającego powietrza a nie podciśnienia w kolektorze ssacym, to w zakresie wolnych obrotów i małych obciążeń nie steruje wystarczająco precyzyjnie (co także może się skończyć "bum"...).
W sytuacji opisanej powyżej strzał nastąpił na skutek chwilowego, znacznego zubożenia mieszanki (cofnięcie sie płomienia do kolektora ssącego - każdy kto miał kiedyś motorower lub Poloneza na gaźniku wie o co chodzi
). Po prostu BLOS nie zdążył skorygować dawki gazu...
Pozdrawiam