.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 00:01:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABT] Gaz - co to za śruby
PostNapisane: 17.lis.2006 08:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Cześć
mam pytanie do czego służą te 3 śruby zaznaczone na czerwono numerkami na zdjęciu?
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=90c55751b5a64132

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Ostatnio edytowano 17.lis.2006 16:29:18 przez mar1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 16:01:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
Śruba 2 to do regulacji mieszanki gazu,śrubą 3 spuszcza się nalot powstały po gazie należy to co jakiś czas robiś a nr 1 nie wiem nie widać dokładnie

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 16:22:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
a ten nalot o ktorym piszesz to jest jakis plyn czy co? nigdy tego nie odkrecalem trzeba bedzie pewnie odkręcić i wyczyścić skoro tak piszesz

a Nr 1 (troche na zdjęciu cyferka odjechała od śruby już dorobiełem strzałkę) to ta śruba żołta przy tym gumowym przewodzie

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 20:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Śruba nr 1 - tzw. bypas czyli kanał obejściowy membrany pozwalający na odparowanie pewnej ilości gazu bez udziału podciśnienia z kolektora. Niektórzy zwą ją śrubą wolnych obrotów. Często (szczególnie w Audi) nie ma potrzeby używania tego kanału, więc zakręca się go na maxa.
Nr 2 - Śruba czułości membrany, służy do regulacji czułości reduktora w całym zakresie obrotów. Niektórzy zwą ją śruba wydajności.
Nr 3 - spust pozostałości rafinacji LPG, który odkłada się w komorze reduktora podczas odparowywania gazu. Im gorszy gaz tym szybciej i więcej zbiera się syfu. Spuszczanie robi się przy rozgrzanym reduktorze po zgaszeniu silnika! co ok. 10 tys. km. Jak tankujesz zawsze na dobrej, sprawdzonej stacji i po pierwszym razie okazuje się, że syfu jest niewiele można ten okres wydłużyć. Ten syf jest szczególnie szkodliwy zimą bo oblepia membranę i powoduje złą pracę reduktora oraz skraca jego żywotność.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 15:51:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
a czy ta srube trzeba całkiem wykrecic.? czy jak troche sie odkreci to cały syf sam wyleci? jak to zrobic bo przyznam ze zrobiłem juz 30 tys km..i w instalacji nic nierobiłem oprócz wymiany filtrów....

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 16:02:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
ja odkręciłecm całkiem i wylało się troszkę syfu

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2006 17:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Żeby spuścić syf trzeba całkowicie odkręcić tą śrubę, a potem dokładnie ją wkręcić i dokręcić bo potem może się tamtędy ulatniać gaz.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 13:56:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tego co widze to reduktor zavoli. sam mam podobny.

dodam jeszcze co robi kierunek krecenia.

sruba nr 2: Wykręcasz (luzujesz napięcie membrany) - zwiększasz dawkę gazu (czułość). ma wpływ na cały zakres obrotów/obciązeń silnika.

sruba nr 1: Wykręcasz - zwiększasz dodatkową dawkę gazu. Wpływa głównie na wolne obroty. Może także pomóc w odpalaniu na gazie. Nie ma co kręcić nią za dużo, pozostawić zakreconą lub w razie potrzeby odkrecić 1-2 obroty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 18:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
mam pytanie troche w temacie.........spróbuję spuscic ten syf z mieszalnika......

ale problem jest taki ze ABT zaczeło mi troche sporo gazu chlac, fakt ze smigam głównie po miescie i na krotkich odcinkach......ale nigdy spalanie nieprzekraczało 14-15 L gazu na 100 km przy takiej jezdzie. w chwili obecnej jest to 17-18 litrów.....troche duzo.... dokłądnie sprawdziłem wszystkie przewody...nieulatnia sie nigdzie, gaz tankuje od kilku lat na 2 stacjach wiec jest dobrej jakosci, zawsze dobrze mi sie jezdziło....wiec stwierdzam iz przygdąłaby sie regulacja.....wiec pytanie czy zna ktos jakis porządnych gazowników na terenie Warszawy którzy zrobią to w miare dobrze i solidnie....

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Na początek proponuję wymienić filterek gazu i powietrza, spuścić syf i dopiero jechać na regulację. Niestety nie mam rozeznania w W-wie, ale może chłopaki z EGP http://www.egp.pl/start.htm pomogą.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Kevin podjedz bna Torwar na spot warszawski
obejrze ten twoj gaz
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 20:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
no mój gaz jest do d..... jesli chodzi o jakosc załozenia instalacji.......

wszystko nakićkane jak sie da...ledwo da sie dostac do mieszalnika.....
Filtry na bieżąco mniej więcej co 10 tkm wymieniam....wiec powinno byc git...ale spróuje spóścic ten cały syf....

Marku a w którym dokłądnie miejscu i o której te spociki?

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 08:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Czy można przyjąć że sruba nr 2 służy do regulacji wielkości zużycia gazu?

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 09:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mar1, śruba nr2 służy do regulacji składu mieszanki w całym zakresie obrotów silnika. Nie można tego sprowadzać do tego, że tą śrubą regulujesz zużycie gazu. Owszem skład mieszanki ma wpływ na zużycie i w pewnych, niewielkich granicach można uzyskać zmniejszenie zużycia gazu, ale na dłuższą metę nie jest to wskazane. Zmniejszenie zużycia gazu poprzez zubożenie mieszanki prowadzi do podwyższenia temp. spalania a co za tym idzie szybsze zużycie elementów w pobliżu i w samej komorze spalania (zawory, gniazda, uszczelniacze, pierścienie, sonda, katalizator, w skrajnych przypadkach tłoki). To ciekawe, że jak autko pali np. 10l benzyny to nikt nie pyta jak zmniejszyć spalanie poprzez próby regulacji układu paliwowego, ale jak LPG to takich pytań jest od groma. Panowie, LPG jest paliwem, którego silnik spala (przy I II III-IV gen.) od 15 do 35% więcej niż benzyny (a uwzględniając temperatury i sposób eksploatacji autka nawet do 70%). Skład mieszanki gazowo powietrznej musi odpowiadać stosunkowi stechiometrycznemu czyli (jeśli dobrze pamiętam dla LPG jest to ok. 9:1), każde odstępstwo od tego stosunku powoduje mniejsze lub większe zużycie elementów silnika. Szczególnie niebezpieczne jest zubożenie mieszanki o czym pisałem wyżej. Poza tym zubażanie mieszanki do pewnej granicy zmniejsza spalanie ale po jej przekroczeniu paradoksalnie zużycie gazu rośnie. Więc nie kombinujcie proszę jak tu zmniejszyć spalanie przez zubożenie mieszanki, silnik ma spalić tyle ile mu potrzeba. Regulacja ma być tak zrobiona by współczynnik lambda był zbliżony do 1. Dlatego najlepiej regulować instalację przy pomocy analizatora spalin.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 09:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
regulować nalezy sruba od napiecia membrany i pokretlem na przewodzie do mieszacza. Metoda prob, bledow i pomiarow trzeba ulozyc tak charakterystyke, zeby w calym zakresie obciazen mieszanka byla w miare idealna.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 09:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Kevin napisał(a):
Marku a w którym dokłądnie miejscu i o której te spociki?


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=988601

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 11:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Spoko spoko, byłem w takim serwisie w którym mechanik chciał na słuch ustawić spalanie stwierdził ze analizator im się popsuł i może tylko na słuch wiec zaciekawiony jak to będzie robił zacząłem mu się przyglądać dokładniej dotknął ręką fachowca tą 2 śrubę troszkę ją potrzymał, tą na wężu od filtra do mieszalnika też potrzymał w ręku i stwierdził że ma być OK, w sumie to nic nie zmienił, wiec ja mu na to że za taką regulację to nic nie płacę.
A co do zużycia to po mieście wychodzi mi teraz ok. 16 tras ok. 11 (wcześniej wymieniono kable, świece i uszczelkę pod gaźnikiem – była pęknięta) wcześniej palił po mieście góra 12 więc stąd moja irytacja „nad spalaniem”. Może przy montażu uszczelki coś w warsztacie źle złożyli i stąd problem?

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 11:52:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli Masz gaźnik to niewykluczone, że przy montażu podstawy coś przestawili na samym gaźniku, albo zwyczajnie po założeniu nowej podstawy należy się instalce porządna regulacja z analizatorem, bo przecież zmieniły się parametry (np. nie ssie już lewego powietrza). Inna sprawa, to że obecnie gaz ma nieco inny skład procentowy propan-butan (tzw. zimowy). Ponieważ jest więcej propanu, a ten ma w fazie lotnej mniejszą kaloryczność niż butan to spalanie rośnie dodatkowo niższe temperatury również powodują, że parownik dłużej się rozgrzewa i przez pewien czas od odpalenia gaz jest gorzej odparowywany, powoduje to również większe zużycie LPG.
Np. u mnie latem, po mieście spalanie nie przekracza 13,5l, natomiast zimą znacznie rośnie, maksymalnie nawet do 17l, a to dlatego, że po mieście robię baaaardzo krótkie odcinki i silnik (nie mówiąc o parowniku) nie zdąży się rozgrzać. Natomiast jeśli porównać jazdy w trasie (czyli wpływ na spalanie ma w zasadzie tylko skład gazu) to latem maksymalnie jest to 9,5l a zimą do 10,5l.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 16:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Pojezdze teraz wylacznie na benzynie wyklucze wowczas uszkodzenie układu wtryskowego jesli bedzie spalanie w normie a pozniej sie zobaczy moze cos faktycznie przy skladaniu cos sie skopalo no i jeszcze regulacja instalacji ale ni ena sluch :P

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 20:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
Danek -> zawsze mi sie wydawalo, ze w zime gaz jest bardziej kaloryczny....

w przeciwienstwie do Twojej fury, moja spala znacznie mniej w zime....

pozdr

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: