win75 napisał(a):
Kiedy poddałem wątpliwości napęd quattro, zresztą niesłusznie opierając się jedynie na informacji z prasy, a także kiedy dyskusja zeszła zupełnie przypadkowo na Touarega i silnik 4,2 wywołałem tym samym dyskusję i lawinę odpowiedzi. A kiedy proszę Was o konkretne informacje na temat silnika 1.9 TDI PD 115KM zapadła cisza.
Nikt też nie jest w stanie odpowiedzić mi czy motor 2,5 TDI R5 był montowany w którymś samochodzie Audi.
W innym z moich postów nie otrzymałem ani jednej odpowiedzi na temat silnika 2,7 TDI.
Podajcie mi proszę chociaż jakiś link do cennych informacji na temat samochodów A4B7 z 1,9TDI. Do pewnych informacji oczywiście dotarłem. Ale nie znam jeszcze odpowiedzi na 4 powyzej zamieszczone pytania odnosnie samego silnika 1,9TDI w tym samochodzie. Może przeniosę te pytania do działu silniki i układ napędowy. Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.
Kolego, w zasadzie wszystkie informacje których poszukujesz są już na Forum, trzeba nieco pogrzebać.
1.9 TDI 115 o który pytasz to solidne i udane jednostki. Nie miały żadnych typowych felerów. Zdarzają się awarie mechaniczne, ale zazwyczaj w egzemplarzach po niewiadomego pochodzenia modyfikacjach (patrz: historia Robiego). Wpisz w szukajkę "TDI BRB"
2.5 TDI R5 montowano w C3, C4 i A6/C4 w wersjach 115 i 140 km. Mają opinię pancernych. Softem można osiągnąć okolice 150-160 km. Kiedyś faktycznie wylądowały w Volvach (140 km), potem Volvo stworzyło swoje własne R5 (oznaczenie D5).
2.5 TDI w Touaregu bazuje na tym z Audi, ale tam jest inny osprzęt, soft itd. Były jeszcze montowane w mocniejszych wersjach Transporterów T4 i T5, po sofcie bezpiecznie dochodzisz do 200 km. Z tego co sie orientuję mają opinie trwałych i solidnych, lecz już nie tak jak te z Audi.
N/t 2.7 TDI tez sporo było pisane, szczególnie w porównaniu do 3.0 TDI.
Powodzenia
