.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2025 00:45:32

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 20:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
win75 napisał(a):
oddajmy również szacunek inżynierom z BMW i Mercedesa, nie bądźmy fanatyczni. Sam widziałem jak S4 gwałtownie rusza z miejsca nie dając M3 żadnych szans ale po kilku sekundach role się odwracają.
Ja osobiście jeszcze większy szacunek mam do samochodów gdzie oprócz tylnego napędu również silnik znajduję się z tyłu i nie mam tu na myśli 126P :D

BMW będzie słynęło już w niedługim czasie z przedniego napędu. Wprowadza do gamy modeli dwa suv-y FWD. Bliższa relacje bodajże w Auto Świat.

Jednak cięcie kosztów to nie tylko downsizing - wał i tylny most też swoje waży/kosztuje/pali. Tak jak mogę jeszcze zrozumieć kupno audi FWD zamiast quattro. Tak kupno przednionapędowego BMW będzie mi ciężko zrozumieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 20:52:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Mam nadzieję, że nikomu się nie naraziłem wspominając konkurencyjne firmy i model M3. Jeżeli tak to z góry przepraszam, zaczynam chyba powoli tracić dobry humor :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 20:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 15:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
A propos bezawaryjności quattro viewtopic.php?p=1492178#p1492178 :peace:

Mam w rodzinie A6 2.7 TDI fwd manual i to naprawdę potrafi mało spalić (nie będę pisał jak mało, bo się dowiem że bajki piszę) np http://www.a6klub.pl/a6-c6-27-tdi-jakie ... 903ad140cd jak i zapitalać kiedy trzeba https://www.youtube.com/watch?v=LzsX8J_BftQ :fuckyou2: Jak ktoś szuka mocnego oszczędnego kombi to jak najbardziej polecam modele 2007r wzwyż (czyli z min. z "7" na 10 pozycji w VIN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 21:19:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
win75 napisał(a):
Mam nadzieję, że nikomu się nie naraziłem wspominając konkurencyjne firmy i model M3. Jeżeli tak to z góry przepraszam, zaczynam chyba powoli tracić dobry humor :)


Nie masz za co przepraszać- konkurencja również robi dobre i solidne auta, a świat oczywiście nie kończy się na quattro :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 22:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
zioolko napisał(a):
W allroadzie pneumatyki można się bać - bo przebiegi już olbrzymie, w touaregu mniej, jest ona w miarę pancerna - nie licząc psujących zaworków (średnio duży koszt zakupu w aso), korodujących gniazd zaworków (dostępny zestaw naprawczy) i kompresora (pasuje z MB, do przelutowania tylko wtyczka - cena 50% VW). Miechy do Touarega regeneruje człowiek w Brzegu Dolnym (Dolny śląsk).
W Touaregu bardziej bałbym się ewentualnego padu skrzyni.

Touareg w manualu to tylko 2.5 tdi R5.
S8 D2 manual w małej ilości.



Właśnie tak samo twierdzi dobry znajomy mojego ojca, który byłby skłonny sprzedać mi takiego Toaurega. Tylko że on trochę dużo za niego żąda - rocznik chyba 2002 ok 160tys km na liczniku cena ok. 50tys zł. Przeraża mnie trochę jego spalanie bo oprócz silnika 4,2 waży prawie 2,5 tony, a nie chciałbym go przerabiać na gaz. Zresztą za instalację PRINS-a też musiałbym trochę zapłacić ok. 7tys zl no i ta butla w bagażniku, bo na tej toroidalnej w miejsce koła 45litrów to nawet bym nie zajechał z W-wy do K-wa bez dotankowywania :D

A tak apropos wymienionego rzędowego silnika 2,5 tdi R5 - podobno bezawaryjny, niemal pancerny. Wiem tylko, że VW montował go jeszcze w jakimś vanie, Szwedzi w Volvo S80 i nawet chyba Francuzi w jakimś Peguocie. Dlaczego nie pojawił się w żadnym Audi??? Bo Ty w swoim A4 B6 miałeś chyba ten mniej udany 2,5 tdi V6 a nie R5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 22:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
win75 napisał(a):

Jeszcze tylko taka mała uwaga do kolegi metyoo - przy dynamicznym ruszaniu nie uszkodzisz nic w napędzie quattro ale sprzęgło z pewnością często będziesz wymieniał lub regenerował :/

o sprzęgło w moim samochodzie spokojna twoja głowa, ze sprzęgła nie strzelam, nie ścigam się (zawodowo :D), co najwyżej, jeśli wymaga tego sytuacja bardzo dynamicznie wystartuję. :peace:
co do instalacji LPG w 4.2: do V8 (bo chyba o tym silniku mowa) założysz sensowną instalację za 4500-5000pln, a zbiornik toroidalny spokojnie dostaniesz w pojemnościach powyżej 65ltr.

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 22:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Probe041 napisał(a):
A propos bezawaryjności quattro viewtopic.php?p=1492178#p1492178 :peace:

Mam w rodzinie A6 2.7 TDI fwd manual i to naprawdę potrafi mało spalić (nie będę pisał jak mało, bo się dowiem że bajki piszę) np http://www.a6klub.pl/a6-c6-27-tdi-jakie ... 903ad140cd jak i zapitalać kiedy trzeba https://www.youtube.com/watch?v=LzsX8J_BftQ :fuckyou2: Jak ktoś szuka mocnego oszczędnego kombi to jak najbardziej polecam modele 2007r wzwyż (czyli z min. z "7" na 10 pozycji w VIN)


No więc właśnie. Może jeszcze nie dojrzałem do napędu quattro choć mam prawie 40 dychy na karku a może po prostu na wszelki wypadek wolałbym nie mieć tego typu problemów z tym napędem, jak również z automatem czy pneumatyką. Dlatego też takie A6C6 z 2,7 TDI fwd manual w pełni by mnie satysfakcjonowało (nie mieszkam w górach, nie jeżdżę też w zimie w góry)
O ile na tym filmiku rzeczywiście jest to A6 z 2,7 TDI to rzeczywiście nieźle zapitala - trzeba też wziąść poprawkę że: licznik przynajmniej o 10km/h zawyża, sprzyjajace warunki wietrzne i mógł też być zchipowany do ok 250KM. Powiem szczerze, że nie chciałbym tego samochodu po tak używającym go właścicielu no chyba że nie jeżdzi tak nagminnie. Podobno TDI nie lubią max. obrotów w długim czasie (mogą przelewać wtryskiwacze wypalając dziury w tłokach itp. historie) Zresztą tak sie działo podobno z pierwszymi TDI CR 2,7 i 3,0 nawet przy znacznie mniejszych predkosciach od maksymalnych. W 2006 już chyba to usunięto, poprawiono napinacze. Po 2008 jeszcze coś ulepszono.

Masz może jakieś potwierdzone informację, że w tych 2,7 TDI od 2007 było już wszystko OK?

Ciekawym też pozostaje fakt, że obecnie tych 2,7 wogóle się nie produkuje chociaż zawsze były mniej awaryjne od tych 3,0 (pewnie ze względu na trochę mniejszy moment obrotowy i moc)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 22:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
metyoo napisał(a):
win75 napisał(a):
Jeszcze tylko taka mała uwaga do kolegi metyoo - przy dynamicznym ruszaniu nie uszkodzisz nic w napędzie quattro ale sprzęgło z pewnością często będziesz wymieniał lub regenerował :/


o sprzęgło w moim samochodzie spokojna twoja głowa, ze sprzęgła nie strzelam, nie ścigam się (zawodowo :D), co najwyżej, jeśli wymaga tego sytuacja bardzo dynamicznie wystartuję. :peace:
co do instalacji LPG w 4.2: do V8 (bo chyba o tym silniku mowa) założysz sensowną instalację za 4500-5000pln, a zbiornik toroidalny spokojnie dostaniesz w pojemnościach powyżej 65ltr.





Nie wiem czy widziałeś te zdjęcia w linku od kolegi probe071 odnośnie napędu quattro - chyba nie zawsze jest tak z nim zupełnie bezproblematycznie.
Ja też często dynamicznie startuję i w quattro pewnie jeszcze bardziej by mnie to bawiło - niestety.
Co do ceny dobrej instalacji LPG to pewnie masz rację, nie wiem tylko czy taki zbiornik toroidalny 65litrów zmiesci się we wnęce na koło zapasowe w Touaregu. Bo słyszałem że 45 litrowa a zwykła butla walcowa ponad 60litrów to w przestrzeni bagażowej - może ktoś źle mnie poinformował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Panowie to co teraz z wszystkimi AFNa po chipie i ACK z quattro przecież to wszystko ma poniżej 200KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
w mojej A6 mam zbiornik toroidalny 67ltr. przypuszczam, że w tuaregu wnęka na koło jest głębsza ze względu na szersze i większe standardowe koło, więc i zbiornik zamontujesz szerszy i wyższy, a co za tym idzie pojemniejszy. można kupić zbiorniki toroidalne o pojemnościach dochodzących do 100ltr. czy zmieszczą się w tym akurat modelu nie wiem, ale zbiornik o pojemności 70-75ltr. powinien się zmieścić bez najmniejszego problemu.
wracając do tematu quattro, póki wszystko funkcjonuje tak jak należy, głowy sobie nie będę zawracał pojedynczymi przypadkami.
apropos zmielonego torsena z linka powyżej-przeczytaj cały wątek, dowiesz się o co chodzi, bo zdjęcia to jedno, przyczyna to drugie. :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 08.wrz.2012 23:11:11 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zaczeło się od 2.4 i 1.9 TDi, teraz doszliśmy do 4.2 a za chwile ktoś napisze, że jak V8 to tylko manual bo w automacie nie jedzie i co wtedy? :p W12...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 22:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
wtedy to:

http://www.youtube.com/watch?v=g2MZUJNNx3k

Bo w12 też nie jedzie haha :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
hubos21 napisał(a):
zaczeło się od 2.4 i 1.9 TDi, teraz doszliśmy do 4.2 a za chwile ktoś napisze, że jak V8 to tylko manual bo w automacie nie jedzie i co wtedy? :p W12...?

wszystko co napisałeś to prawda, święta prawda, ale tak kończy się 90% tematów z zapytaniem o wersję silnikową :D
na szczęście to autor wątku z tym wystartował, więc ja czuję się niewinny :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:21:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
myślę, że autor powinien trochę zawęzić swoje kryteria bo wahać się między 1.9 a 2.7 czy 3.0 TDi? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
win75 napisał(a):
Nie wiem czy widziałeś te zdjęcia w linku od kolegi probe071 odnośnie napędu quattro - chyba nie zawsze jest tak z nim zupełnie bezproblematycznie.


To jest właśnie jeden z tych kilku o których pisałem. Wybacz porównanie ale to trochę tak, jakbyś znalazł jakiś temat że komuś padła turbina i wyrobił sobie na jego podstawie opinię że "te auta z turbo to szajs"...

Największym problemem każdego auta używanego jest/są jego poprzedni właściciele. Skąd wiesz jaki jest przebieg Torsena ze zdjęcia? Skąd wiesz jak eksploatowali go poprzedni właściciele, czy miał odpowiedni stan oleju etc?

Co do pojemności butli toroidalnych: w A8 D2 w miejsce koła nie wejdzie nic większego niż taka, która zmieści 61-62 l

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
akurat ta waria torsena byłą spowodowana bardziej czynnikiem ludzkim bo ktoś wsadził jakąś inną skrzynie i przełożenia nie grały o ile dobrze pamiętam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 23:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
hubos21 napisał(a):
zaczeło się od 2.4 i 1.9 TDi, teraz doszliśmy do 4.2 a za chwile ktoś napisze, że jak V8 to tylko manual bo w automacie nie jedzie i co wtedy? :p W12...?



Rzeczywiście pora zejść na ziemię. Może nie robię rocznie zbyt dużych przebiegów - nieco ponad 20 tys i mniej więcej po połowie miasto/trasa. Być może zwiększę nieco przebiegi w trasie o ok.10tys. km i powiem Wam szczerze, że wolę te kilometry przemierzać A4B7 z silnikiem 1,9TDI równie sprawnie i szybko co Touaregiem 4,2 na benzynie a jednak 3 razy taniej (to daje z grubsza licząc ok. 20tys pln oszczędności rocznie) Inną sprawą pozostaje to, że jazda tym kolosem i ryk V8-ki są bezcenne - kiedyś takiego kupię jako samochód dodatkowy na krótkie wypady.

Powiedzcie mi proszę tak na zakończenie tematu - te silniki 1,9 TDI w A4B7 z lat 2004 do 2007 były w dwóch wersjach, bodajże 2004-2005 BKE 115KM i 2006-2007 BRB 116KM.
1. Czy one jakoś znacząco się różniły między sobą?
2. Czy coś istotnego różni je od tego mojego w A3 w wersji ASZ (poza mocą oczywiście)?
3. Czy można je bezpiecznie zchipować do mocy 130 lub 150 KM? A jeśli tak to czy to oznacza, że mają taki sam osprzęt co ten mój ASZ czyli tak samo wytrzymałe napinacze, pasek i wałek rozrządu i tak samo dużą i wydajną turbosprężarkę?
4. I ostatnie pytanie - w prasie znajdowałem wzmianki na temat tych silników 115KM takie, że wszystko super choć zdarzały się pęknięcia paska rozrządu. Czy coś Wam wiadomo na ten temat? Cz są one jednak nieco gorsze od tych starszych czy to tylko czysta statystyka - czyli przykładowo jedno pęknięcie na 10 000 tys przypadków bo ktoś nie wymienił na czas albo za bardzo podniósł moment obrotowy i moc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 09.wrz.2012 12:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 10:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
hubos21 napisał(a):
myślę, że autor powinien trochę zawęzić swoje kryteria bo wahać się między 1.9 a 2.7 czy 3.0 TDi? :)


Wiadomo, że nie ma co porównywać silnika 1,9 TDI z silnikami 2,7 czy 3,0 CR TDI bo to dwie różne epoki. Ponieważ trudno jest trafić A4B7 z tym 2,7TDI w manualu (całkowity niemal brak ogłoszeń) to jednak do A4 wystarczyłby mi stary poczciwy 1,9 TDI. Wiadomo, że ten 2,7 w mieście trochę pali ewentualne naprawy są drogie a w przypadku 3,0 tym bardziej.

Kiedy poddałem wątpliwości napęd quattro, zresztą niesłusznie opierając się jedynie na informacji z prasy, a także kiedy dyskusja zeszła zupełnie przypadkowo na Touarega i silnik 4,2 wywołałem tym samym dyskusję i lawinę odpowiedzi. A kiedy proszę Was o konkretne informacje na temat silnika 1.9 TDI PD 115KM zapadła cisza.
Nikt też nie jest w stanie odpowiedzić mi czy motor 2,5 TDI R5 był montowany w którymś samochodzie Audi.
W innym z moich postów nie otrzymałem ani jednej odpowiedzi na temat silnika 2,7 TDI.

Podajcie mi proszę chociaż jakiś link do cennych informacji na temat samochodów A4B7 z 1,9TDI. Do pewnych informacji oczywiście dotarłem. Ale nie znam jeszcze odpowiedzi na 4 powyzej zamieszczone pytania odnosnie samego silnika 1,9TDI w tym samochodzie. Może przeniosę te pytania do działu silniki i układ napędowy. Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 09.wrz.2012 13:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
jeśli się niemylę 2.5 tdi r5 montowany byl w C4 (100 i A6)

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 09.wrz.2012 19:45:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
win75 napisał(a):

Kiedy poddałem wątpliwości napęd quattro, zresztą niesłusznie opierając się jedynie na informacji z prasy, a także kiedy dyskusja zeszła zupełnie przypadkowo na Touarega i silnik 4,2 wywołałem tym samym dyskusję i lawinę odpowiedzi. A kiedy proszę Was o konkretne informacje na temat silnika 1.9 TDI PD 115KM zapadła cisza.
Nikt też nie jest w stanie odpowiedzić mi czy motor 2,5 TDI R5 był montowany w którymś samochodzie Audi.
W innym z moich postów nie otrzymałem ani jednej odpowiedzi na temat silnika 2,7 TDI.

Podajcie mi proszę chociaż jakiś link do cennych informacji na temat samochodów A4B7 z 1,9TDI. Do pewnych informacji oczywiście dotarłem. Ale nie znam jeszcze odpowiedzi na 4 powyzej zamieszczone pytania odnosnie samego silnika 1,9TDI w tym samochodzie. Może przeniosę te pytania do działu silniki i układ napędowy. Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.


Kolego, w zasadzie wszystkie informacje których poszukujesz są już na Forum, trzeba nieco pogrzebać.
1.9 TDI 115 o który pytasz to solidne i udane jednostki. Nie miały żadnych typowych felerów. Zdarzają się awarie mechaniczne, ale zazwyczaj w egzemplarzach po niewiadomego pochodzenia modyfikacjach (patrz: historia Robiego). Wpisz w szukajkę "TDI BRB"

2.5 TDI R5 montowano w C3, C4 i A6/C4 w wersjach 115 i 140 km. Mają opinię pancernych. Softem można osiągnąć okolice 150-160 km. Kiedyś faktycznie wylądowały w Volvach (140 km), potem Volvo stworzyło swoje własne R5 (oznaczenie D5).
2.5 TDI w Touaregu bazuje na tym z Audi, ale tam jest inny osprzęt, soft itd. Były jeszcze montowane w mocniejszych wersjach Transporterów T4 i T5, po sofcie bezpiecznie dochodzisz do 200 km. Z tego co sie orientuję mają opinie trwałych i solidnych, lecz już nie tak jak te z Audi.

N/t 2.7 TDI tez sporo było pisane, szczególnie w porównaniu do 3.0 TDI.
Powodzenia :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: