.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2025 01:18:45

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 13:55:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 23:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak motor bedzie w dobrym stanie [b.ciezko bedzie znalezc] to mozna kupic ...
i nie biadolcie ze za ciezkie auto ... A6 wazy prawie tyle samo i ten silnik do tego auta jest wystarczajacy ...

nie wiem skad sie utarlo bzdurne przeswiadczenie ze do A8 to tylko 4.2 V8 bo z mniejszym silnikem nie jedzie ... a gdzie Wy tu chcecie jezdzic ... :?:
i ciekawe który z posiadaczy cudownego V8 [minimum 10 letniego kondona jak nie wiecej] gniecie fure na kazdych swiatlach i wykorzystuje ta wielka cudowna moc placac za przejazd 100 km ~ 60 zl albo i wiecej

bo jestem swiecie przekonany ze wiekszoc jezdzi glaszczac pedal gazu ptasim piórkiem ...
[oczywiscie pewnie zaraz kazdy bedzie pisal ze gniecie ile wlezie ;) ]

logicznie myslac kto by kupil samochod za 25 tys zl zeby w ciagu roku 15 tys wydac na benzyne ... prosze Was ...

do normalnej miejskiej jazdy oraz w trasy taki silnik V6 TDI jest idealny a komfort jazdy jeszcze lepszy bo nie musisz tankowac dwa razy w jedna strone w drodze nad morze ... :D


moze jeszcze 2.8 30V ... zeby nie bylo ze jestem zaślepionym wyznawca dizla ... :d

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 14:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 20:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
spanky napisał(a):
jak motor bedzie w dobrym stanie [b.ciezko bedzie znalezc] to mozna kupic ...
i nie biadolcie ze za ciezkie auto ... A6 wazy prawie tyle samo i ten silnik do tego auta jest wystarczajacy ...

nie wiem skad sie utarlo bzdurne przeswiadczenie ze do A8 to tylko 4.2 V8 bo z mniejszym silnikem nie jedzie ... a gdzie Wy tu chcecie jezdzic ... :?:
i ciekawe który z posiadaczy cudownego V8 [minimum 10 letniego kondona jak nie wiecej] gniecie fure na kazdych swiatlach i wykorzystuje ta wielka cudowna moc placac za przejazd 100 km ~ 60 zl albo i wiecej

bo jestem swiecie przekonany ze wiekszoc jezdzi glaszczac pedal gazu ptasim piórkiem ...
[oczywiscie pewnie zaraz kazdy bedzie pisal ze gniecie ile wlezie ;) ]

logicznie myslac kto by kupil samochod za 25 tys zl zeby w ciagu roku 15 tys wydac na benzyne ... prosze Was ...

do normalnej miejskiej jazdy oraz w trasy taki silnik V6 TDI jest idealny a komfort jazdy jeszcze lepszy bo nie musisz tankowac dwa razy w jedna strone w drodze nad morze ... :D


moze jeszcze 2.8 30V ... zeby nie bylo ze jestem zaślepionym wyznawca dizla ... :d

Spanky, konkret post :peace: :peace: :peace:
ps. Ostatnio jechałem z Krakowa do Warszawy i był taki ruch, że nawet 2.5 TDI to za dużo na nasze "autobahny" :):
ps 2. Pamiętaj, że dużo silników 4.2 jeździ na LPG i koszt 100 km to ca. 30 zł :diabel: :diabel:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 15:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:59:07
Posty: 497
SJake napisał(a):
qww napisał(a):
zioolko napisał(a):
(...)A8 w 300 koniach ledwo jedzie *, dopiero S8 (albo nowsze 4.2) dają rade, a ty się pytasz czy 150 koni starczy.(...)

Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
Wiadomo, że apetyt rośnie w miare jedzenia, ale po cholere w A8, czy S8 np 500 KM ? Bez sensu...


Qww - jezdziłeś kiedyś po polskich drogach? :):

Mając przewagę mocy stajesz się Panem sytuacji na drodze. Wyprzedzasz niczym motocyklem - decydując o tym co i jak... Nie wspomnę o włączaniu się do ruchu, wykonywaniu wszelakich manewrów i zniechęcaniu dresiwo w bumerach 1,6 na skrzyzowaniach.

2,5 TDI w A8 to kondon w miejską dżunglę. Spali 12L w miescie i właściciel będzie zadowolony,

A8 mam na trase i dojazd do pracy (droga Ska). W miasto sie nie zapuszczam częśto, bo mam od tego drugie, małe miejskie autko (parkuje, gdzie inni nie moga)

k44761 napisał(a):
Cytuj:
Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
- widać, że kolega chyba nigdy nie jeździł A8 z silnikiem TDI ani dla porównania 4.2.
Powiem tak - żadna rewelacja.

Mam A8 4.2, przed kupnem jeździłem w TDIku tylko AELem i 180 konną A8.
4.2 w zupełności wystarczy. I tak masz więcej pod butem niż 3/4 użytkowników na drodze, więc nie rozumiem rozumowowanaia co poniektórych. Chcesz se poszaleć - kup se RSke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 15:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 22:43:49
Posty: 1471
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
BiLu napisał(a):
meszrum napisał(a):
wychodzi na to, że na AKP najmniejszy akceptowalny silnik, to 6.0 [i wszyscy taki mają], ale najlepiej byłoby zrezać z Veyron'a 8.0 V16, bo ponoć wtedy zaczyna jechać [ale dopiero po czipsie]...

to jeszcze zalezy czy skrzynia automat czy manual, bo jak wiadomo tylko te drugie jeszcze jako-tako sie odpychaja :):

Smutna prawda.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 15:40:13 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 11:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
jestem posiadaczem wymienionej wyżej "cudownej V8" ponad 10cio letniej

-Cieszę sie że jest stara, bo nowych po prostu nie lubię (żadnej marki)
-Przy okazji nie stać mnie na nowe (ale to przy okazji)
-Na kropelce nie jeżdżę, ani nie depczę cały czas, po prostu jade tak jak mi wygodnie. Kropelka raz-dwa razy dotychczas dla testów, a porządne przyciśniecie conajmnie 1-2 razy przy każdej jeździe samochodem, jak motor ciepły.... nowa kropelka się szykuje na wyjazd do Finlandii, bo tam to faktycznie długość trasy i koszty paliwa zabolą (pierwszy raz)
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 15:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
spanky napisał(a):

i ciekawe który z posiadaczy cudownego V8 [minimum 10 letniego kondona jak nie wiecej] gniecie fure na kazdych swiatlach i wykorzystuje ta wielka cudowna moc ...


Ja mojego 17 letniego kondona męcze na każdych światłach - taka jego rola ma dawać fun.
W aucie przed zapięciem pasów zawsze pierwszą czynnością jest pokrętło na tryb S.
Jakbym miał się tylko kolebać to bym kupił jakiś tapczan MB 124, etc.
Jeżdże po wrocku praktycznie od rana do wieczora i przez 3/4 dnia da się po mieście fajnie odpychać. Do tego jest dużo krzyżówek, gdzie się trzeba dynamicznie włączać do ruchu (nie zawsze ze swojego pasa :P )

BTW

Każde auta do którego wsiadam traktuje jak rajdówke czy to 65 konny MB 123 czy 75 konny VW T4 :)

Auto za jego ciężko pracę nagradzam świeżymi płynami i nowymi częściami.
Na gaz (sekwencja) miesięcznie wydaje 1600-2000 zł (dziennie robie od 100-200 kilometrów)

Jakbym na codzień miał się poruszać jakimś wolnym toczydełkiem to już bym dawno na zawał padł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 16:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 11:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
zioolko napisał(a):

Do tego jest dużo krzyżówek, gdzie się trzeba dynamicznie włączać do ruchu (nie zawsze ze swojego pasa :P )



i czym tu sie przechwalasz/szczycisz?? ze jestes tak samo zagrozeniem jak dziadki w kapeluszach??

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 16:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
każdy, jak widać, zrozumiał wątek po swojemu... :):

również uważam, że 340PS jeździ przyjemniej niż 150PS. również wolę jeździć tym mocniejszym.

...lecz pytanie dotyczyło tego, czy 150PS wystarczy w D2.
otóż 2.5TDI m6 bez Q @150PS będzie jeździć nieporównywalnie lepiej niż D2 2.5TDI tip Q @180PS. zarówno masa, jak sam napęd oraz skrzynia konsumują skutecznie 30PS.
moim zdaniem, do jazdy wystarczy - pojedzie bezpiecznie 225km/h.

najważniejsze jest określić wyraźnie, co też oczekujemy od samochodu.
...gdyż wówczas może się okazać, że i 400PS nie wystarczy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 13:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
MorgothV8 napisał(a):
poczytaj opinie o 2.5 TDI V6 - tutaj masz większy problem niz "mułowatość"
...nowe auta sa bardzo awaryjne i mają zero stylu...
...mało jeździ i benzyna na poziomie 20/100 to żaden problem

aha... to najpierw odsylasz do watkow o 2.5v6 co maja pewnie dowodzic jaki 2.5 to straszny kibel bo trzeba srednio co 200tys doliczyc ze 3-4 kola do kosztow wymiany rozrzadu "na te walki" a z drugiej strony "bierz 6L benzyne bo przeciez malo sie jezdzi"
Nowe auta sa mniej awaryjne niz stare - nie wyobrazam sobie by np moj pracodawca dal mi 12 letnie A8 z przebiegiem 300tys i powiedzial... to Twoja sluzbowka, bedziesz nia jezdzil do klienta (powiedzmy 5 tys km w miesiacu) - sory ale ja nie mialbym czasu jezdzic po mechanikach by zastanawiali sie, ktore to wahacze stukaja, dlaczego jak cofne noge z gazu to gdzies w tylnim mosci bedzie "lup", dlaczego podryguje kierownica przy hamowaniu i dlaczego diagnosta nie chce podbic przegladu - wolalbym dostac nowego focusa z niesmierdzaca klima, z guzikami do radaia przy kiero, swiecacymi lampami (a nie matowymi kloszami i rdza w srodku lampy) i innymi DZIALAJACYMI duperelami (roznie bywa z bajerami typu sensor deszczu w starych autach...) i jedzic raz na te 30tys na wymiane oleju
Wystarczy wyszukac pierwszy lepszy test ADACa, w ktorym widac jak na dloni jak z wiekiem rosnie awaryjnosc..a A8 jest np hektary daleko za np opelkiem agilka z Polski - najmniej awaryjne audi to A2 - male sie mniej pier... a stare i wielkie... dla hobbystow
LPG w takich duzych silnikach to tez roznie bywa... instalacje wtryskowe z automatycznym wlaczaniem na LPG na krotkich trasach to tez kicha bo zanim taka mega benzyna sie nagrzeje to juz do celu dojechalismy a druga rzecz nie kazdy lubi tankowac co 250-300km
Wiesz o tym dobrze (a moze nie), ze roznie silniki znosza LPG i taki co ma je od 100tys to moze sie okazac, ze trzeba zrzucac glowice bo siadly gniazda zaworow, o wymianach swiec i kabli WN juz wspominac nie trzeba, rdzewienie tlumikow w ktorych ciagle stoi woda to standard przy LPG i wielka butla w i tak niepraktycznym bagazniku sedana
Kompleksowa wymiana rozrzadu w silnikach V to tez pare kola najczesciej
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
elmi_k napisał(a):
zioolko napisał(a):

Do tego jest dużo krzyżówek, gdzie się trzeba dynamicznie włączać do ruchu (nie zawsze ze swojego pasa :P )



i czym tu sie przechwalasz/szczycisz?? ze jestes tak samo zagrozeniem jak dziadki w kapeluszach??


Wejdź jeszcze raz do łózka i wstań prawą nogą
Nie wiesz jak jeżdże, jak wygląda rozkopany do granic absurdu Wrocław, więc po co się wymądrzasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 11:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
zioolko napisał(a):
Nie wiesz jak jeżdże,


to popatrz sobie kilka postow wyzej ... sam bez pytania opowiedziales

zioolko napisał(a):
Ja mojego 17 letniego kondona męcze na każdych światłach - taka jego rola ma dawać fun.
W aucie przed zapięciem pasów zawsze pierwszą czynnością jest pokrętło na tryb S.
Jakbym miał się tylko kolebać to bym kupił jakiś tapczan MB 124, etc.
Jeżdże po wrocku praktycznie od rana do wieczora i przez 3/4 dnia da się po mieście fajnie odpychać. Do tego jest dużo krzyżówek, gdzie się trzeba dynamicznie włączać do ruchu (nie zawsze ze swojego pasa Razz )

BTW

Każde auta do którego wsiadam traktuje jak rajdówke czy to 65 konny MB 123 czy 75 konny VW T4



zioolko napisał(a):
jak wygląda rozkopany do granic absurdu Wrocław, więc po co się wymądrzasz.


echhh... ale to chyba nie znaczy ze trzeba tak jezdzic

i wcale nie mam zamiaru sie wymadrzac

Sorry za OT

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Rajdowy styl jazdy nie oznacza:
- jazdy na czerwonym
- wyprzedzania na podwójnej ciągłej
- przed przejściem dla pierszych, na i bezpośrednio za

Jak widze dwóch ułomków jadacych z tą samą prędkością (40 km/h) obok siebie (zdarza się np. na Powstańców) to na najbliższej krzyżówce staje na pasie w do skrętu w lewo i jak zapala się zielone to ruszam przed nimi na wprost. Do tego potrzebny jest właśnie mocny silnik i Q.
Mogę oczywiście wlec sie za nimi jeszcze parę krzyżówek
ale PO CO?
Jak debile nie reagują na sygnały długimi i klakson to nic innego nie zostaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:59:07
Posty: 497
Nowe auta mniej awaryjne ? Nie powiedzialbym..
W sensie takim, że dajmy na to nowy Focus i 10 letnie A8 - być może, ale gdyby np to samo D2 i ten sam Focus były produkowane w tym samym czasie i tak samo jak to mialo miejsce - to wiesz jak bedzie wyglaal i jeździl ten Focus po 10 latach ?
Wiadomo, że im auto starsze tym wiecej rzeczy sie moze wysrać.
Nie porownujmy tu jednak Fordów, czy Opli do Audi, tym bardziej do ósemki.
Wiadomo ze najlepze auto to sluzbowe i ze wszystko potrafi, ale przeciez ne o to chodzi.
Wole moj 10 letni kondomowóz niż nowego Opla, Fiata, Forda i inne badziewie.

Temat dotyczy ósemki i 2.5 TDI i proponowałbym na tym poprzestać, a nie wjeżdżać na siebie i swój styl jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 19:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 13:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Wiedze, ze lecimy troche po off..
qww napisał(a):
W sensie takim,...ale gdyby np to samo D2 ... - to wiesz jak bedzie wyglaal i jeździl ten Focus po 10 latach ?
Wiadomo, że im auto starsze tym wiecej rzeczy sie moze wysrać.
Nie porownujmy tu jednak Fordów, czy Opli do Audi...Wole moj 10 letni kondomowóz niż nowego Opla, Fiata, Forda i inne badziewie.

focus swego czasu byl liderem bezawaryjnosci wiec na 13te dziecko soltysa nie trafiles w porownaniu - nie sprzedaje focusow, nie mialem focusa i nie nastawiam sie,m ze kiedykolwiek go bede mial (dla jasnosci)
Po drugie... to porownujemy czy nie porownujemy bo sie pogubilem?:)
Co do "awaryjnosci"

http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/panne ... geID=9989#
test z 2008r
A6
usterkowosc dla aut z 2008r 2.3%
usterkowosc dla aut z 2003r 24.8%

jednka chyba "troche" usterkowosc z wiekiem rosnie?.... a ciekawe jakby dla aut z 97 roku wygladala jakby je jtos pobada :)

Adac napisał(a):
Die in der Ergebnis-Tabelle angegebenen Werte sagen aus, wie viele Pannen 1000 in Deutschland zugelassene Autos entsprechenden Typs und Baujahres hatten. Die Gesamt-Platzierung eines Fahrzeugmodells ergibt sich aus den gemittelten Platzierungen der einzelnen verfügbaren Zulassungsjahre. Abweichungen der Jahresfahrleistung von den Durchschnittswerten in der entsprechenden Fahrzeugklasse wurden bei der Berechnung berücksichtigt. Die ADAC Pannenstatistik ist nach ISO 9001:2000 zertifiziert.

generalnie 12 letnie auta sa juz raczej dla tzw "Bastler-ow" albo jak wolisz "zlotych raczek"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 19:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 09:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
eh te testy awaryjności. wiadomo że w starszym aucie lubią padać pierdołki, jak popatrzeć to przeważnie "nie działa lampka drzwi" "świeci się czujnik abs" itp. pierdoły które np. mi wogóle nie przeszkadzają, a jak mam czas i wenę to sobie je ogarniam (dzięki kolegom z forum :D ). dla mnie to nie jest wyznacznik awaryjności. Ja sobie pomyślę że miałbym przesiąść się z mojego kochanego kondona do 2 letniego focusa to nie wyobrażam sobie tego (jakość wykonania wnętrza, wyposażenie, komfort jazdy, MOC :) ). co do silnika, kiedy planowałem zakup a4 dużo czytałem bo byłem nim bardzo zainteresowany (2.5 tdi) jednak koledzy z różnych for szybko wybili mi go z głowy. moje zdanie jest takie chcesz jeździć a8 wydając na paliwo rozsądne pieniądze, kup 4.2 i zakładaj dobrą sekwencję :peace:

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 09:54:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 11:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
aha... to najpierw odsylasz do watkow o 2.5v6 co maja pewnie dowodzic jaki 2.5 to straszny kibel bo trzeba srednio co 200tys doliczyc ze 3-4 kola do kosztow wymiany rozrzadu "na te walki" a z drugiej strony "bierz 6L benzyne bo przeciez malo sie jezdzi"
Nowe auta sa mniej awaryjne niz stare - nie wyobrazam sobie by np moj pracodawca dal mi 12 letnie A8 z przebiegiem 300tys i powiedzial... to Twoja sluzbowka, bedziesz nia jezdzil do klienta (powiedzmy 5 tys km w miesiacu) - sory ale ja nie mialbym czasu jezdzic po mechanikach by zastanawiali sie, ktore to wahacze stukaja, dlaczego jak cofne noge z gazu to gdzies w tylnim mosci bedzie "lup", dlaczego podryguje kierownica przy hamowaniu i dlaczego diagnosta nie chce podbic przegladu - wolalbym dostac nowego focusa z niesmierdzaca klima, z guzikami do radaia przy kiero, swiecacymi lampami (a nie matowymi kloszami i rdza w srodku lampy) i innymi DZIALAJACYMI duperelami (roznie bywa z bajerami typu sensor deszczu w starych autach...) i jedzic raz na te 30tys na wymiane oleju
Wystarczy wyszukac pierwszy lepszy test ADACa, w ktorym widac jak na dloni jak z wiekiem rosnie awaryjnosc..a A8 jest np hektary daleko za np opelkiem agilka z Polski - najmniej awaryjne audi to A2 - male sie mniej pier... a stare i wielkie... dla hobbystow
LPG w takich duzych silnikach to tez roznie bywa... instalacje wtryskowe z automatycznym wlaczaniem na LPG na krotkich trasach to tez kicha bo zanim taka mega benzyna sie nagrzeje to juz do celu dojechalismy a druga rzecz nie kazdy lubi tankowac co 250-300km
Wiesz o tym dobrze (a moze nie), ze roznie silniki znosza LPG i taki co ma je od 100tys to moze sie okazac, ze trzeba zrzucac glowice bo siadly gniazda zaworow, o wymianach swiec i kabli WN juz wspominac nie trzeba, rdzewienie tlumikow w ktorych ciagle stoi woda to standard przy LPG i wielka butla w i tak niepraktycznym bagazniku sedana
Kompleksowa wymiana rozrzadu w silnikach V to tez pare kola najczesciej
Przemek

jak widać każdy inaczej rózne rzeczy rozumie, OK na tym polega fun :peace:
Do pewnych rzeczy jednak się ustaosunkuję skoro mnie "poprawiasz"

1) Odsyłam do wątków o 2.5 TDI aby przyszły nabywca miał świadomość tego co kupuje, gdyby szukał 4.2 odesłałbym do wątków o 4.2 (inna sprawa że wątki o 2.5 dotyczną awaryjnościtego silnika, a wątki o 4.2 paliwożerności tego silnika)

2) Nie napisałem że "bierz benzynę 6L", tylko w kontekscie tego że ja mało jeżdżę to benzyna 6L byłaby ok, uzytkownikowi napisałem (poczytaj) że 2.5 TDI jeżdzi dobrze w A8 (tak samo jak w A6) i że jest wystarczający do tej budy (jeździłem więc wiem)

3) Pracodawca i 12letnie A8 - coż 12 letnie A8 (moje jest 15 letnie), może być zupełnie bezawaryjne - takie jest moje, natomiast sposro ludzie mówią o awaryjności nowych samochodów - właściwie każdej marki - Audi też. teraz juz nie roią tak dobrych aut jak kiedyś - to właściwie fakt.

4) Te rzeczy które opisałeś które miałyby się dziać w "12 letnim A8" są właściwie śmieszne, nic z tych rzeczy 9poza drżeniem kierownicy przy wyjechanych klocka) mi się nie przydarzyło przez 2,5 roku. A może w nowych autach klocki się nie zcierają?? Kto wie?

5) Testy ADAC-a i wszelkie inne (moja opiniua, moze błedna ale mam prawo) sa tendecyjne, sponsorowane, komercyjne. I gówno warte. Wogóle nie zwracam na nie uwagi, często przeczą rzeczywistości. niby stare 12letnie A8 jak walnie w nową 5-cio * Pandę to się rozpadnie?? Ciekawe.... wiem wiem A8 jest większe itd. A mało mne to obchodzi, w/g testów jest może i awaryjne i niebezpieczne ale praktyka i doświadczenie mówią inaczej - a temu bardziej wierze niż "testom" sponsorowanym, albo owczemu pędowi do zdobycia 5 * i spełnienia innych norm które tylko napędzają się wzajemnie

6) Co do LPG to nie mam doświadczenia, więc może masz racje, może nie, mnie to nie dotyczy bo LPG nie miałem, nie mam i nie będę miał.

7) Rozrząd jest droższy owszem, niech będzie że i 5 razy. I co z tego?? Przeglądy nowych aut w ASO są i tak droższe, a rozrząd w silniku 2.5 TDI (o którym mowa) jest minimum 50% droższy niż w 4.2....

Tyle, każdy ma swoje opinie.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 10:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ale się naczytałem uffff....a wracając do tematu, jak ktoś się kręci w koło komina na małe odległości , do tego lubi grzebać w wałkach dzwigienkach i głowiczkach , to czemu nie nabyc takie "a8" po taniości?, natomiast jak ktoś potrzebuje w miare oszczędnie (LPG) i szybko pokonywać większe lub mniejsze trasy to chyba tylko 4,2 pod każdą postacią jest rozwiązaniem . Tyle w temacie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 11:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 12:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
SJake napisał(a):
Mając przewagę mocy stajesz się Panem sytuacji na drodze. Wyprzedzasz niczym motocyklem - decydując o tym co i jak... Nie wspomnę o włączaniu się do ruchu, wykonywaniu wszelakich manewrów i zniechęcaniu dresiwo w bumerach 1,6 na skrzyzowaniach.

Kolego, mam nadzieję, że się nie obrazisz i zrozumiesz o co mi chodzi ale przez takich "Panów" (czytaj debili) b. często dochodzi do masakrycznych wypadków. Przykład osobisty sprzed dwóch dni: jadę sobie spokojnie po mazurskich krętych drogach mam przed sobą samochód a z tyłu coś się zbliża, chwilę jedzie za mną ale gość chyba był nerwowy i nie honor mu było jechać 80 km/h za starą C4, zaczyna mnie wyprzedzać na podwójnej ciągłej przed wzniesieniem a tam z przeciwnej strony pojawia się samochód, gość zorientował się, że nie zdąży i nie zważając na nic wjeżdza między mnie i samochód przedemną, gdybym dość ostro nie zahamował on by nie wjechał. Gość jechał nowiutkim Lexem 460 (5,7 do setki) i kim był - chciał być oczywiście panem na drodze. Mam nadzieję, że nie spotka następnym razem Tira z przeciwnej strony bo będzie kupą rozjechanego gówna na drodze a nie Panem na drodze. Nie odbieraj tego wywodu osobiście ale nerw mnie poniósł.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 13:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 23:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
MorgothV8 napisał(a):

tylko w kontekscie tego że ja mało jeżdżę

MorgothV8 napisał(a):
(moje jest 15 letnie), może być zupełnie bezawaryjne - takie jest moje



jasne ...
nie ma to jak okreslenie bezawaryjnosci 15 letniego kondona :) , jezdzac nim w niedziele do kosciola .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 14:30:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 13:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ci co to robi;ą w 2,5 i narzekają ;) to niech nie biadoczą na silnik, tylko na swoje umiejętności zakupu auta dla siebie. czyt: "druciarskich 2,5 u nas Panie pod dostatkiem" za 8 lat wszyscy będa szczekać na 3,0 TDi... bo po prostu ktos "zdrucił" na handelek, lub szybka sprzedaż za 30% taniej niz te ktore sa ok.

A co do D2 2,5 jeśli ośka i manual to jeżdzi b.przyjemnie, chyba że masz ADHD i nawet 340ps Ci sie zdaje ze spowalnia... D2 to komfort, arystokratyczny samochod, ktory naprawde nie musi miec 300ps. Sam w sobie jest charakterystyczny.

i po co znowu są nie potrzebne dysputy o mocy...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: