.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Ciężka decyzja Quattro Avant ale jakie C4 czy B4?? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=112647 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Damned4 [ 30.sie.2011 13:25:49 ] |
Tytuł: | Ciężka decyzja Quattro Avant ale jakie C4 czy B4?? |
Witam, jak w temacie poszukuję auta z napędem na 4 koła, wybór padł właśnie na audi i chyba słusznie, szukam kombi z tym że nie koniecznie wiem w jakiej konfiguracji silnikowej, auto ma służyć mi do dojazdów do pracy więc w zasadzie 15km w jedną stronę, miasto nieduże więc na światłach stał nie będę, a i do miasta muszę najpierw dojechać. Szukam raczej benzyny z gazem, kwestia doboru silnika poczytałem sobie że 2,8 nie jest jakimś wynalazkiem szatana, zatem nie straszna mi taka pojemność, w scorupie miałem 2,9 i jakoś z tym żyłem. Tyle wstępu, teraz pytanie co lepiej kupić B4 czy C4? co do silników to 2.0 albo już 2.8, Jestem pewny dwóch rzeczy ma być KOMBI i ma być QUATTRO co do reszty to czekam na pomocne mi przy tym wyborze opinie, z góry dziękuje bo w natłoku sprzecznych informacji delikatnie mówiąc po....kręciło mi się już w głowie od tego wszystkiego |
Autor: | emge [ 30.sie.2011 13:41:38 ] |
Tytuł: | |
Kup najzdrowsze co znajdziesz, czy C4 czy B4, choć wiadomo C4 większe, bezpieczniejsze, lepiej wyposażone. Jak będzie 2.6 też nie wybrzydzaj to wbrew pozorom dobry motor, choć ze względu na mniejsze osiągi od 2.8 dziwnie pomijany ![]() |
Autor: | Damned4 [ 30.sie.2011 13:49:06 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): Kup najzdrowsze co znajdziesz, czy C4 czy B4, choć wiadomo C4 większe, bezpieczniejsze, lepiej wyposażone.
Jak będzie 2.6 też nie wybrzydzaj to wbrew pozorom dobry motor, choć ze względu na mniejsze osiągi od 2.8 dziwnie pomijany ![]() no właśnie kwestia tego rodzaju że podobno w 2,6 kolektor jest z jakiegoś tworzywa w 2,8 już chyba aluminium, ale głowy sobie uciąć nie dam, z kolei w 2,3 wtrysk mechaniczny no i tam naprawdę trzeba gazownika z głową, może któryś z forumowiczów ma coś takiego i chciałby sprzedać bo np. przesiada się na nowszy model ![]() |
Autor: | emge [ 30.sie.2011 13:53:45 ] |
Tytuł: | |
A co Ci przeszkadza plastikowy kolektor? Chcesz zakładać gaz "na śrubkę"? |
Autor: | Damned4 [ 30.sie.2011 14:01:43 ] |
Tytuł: | |
właśnie dlatego szukam już czegoś z gazem, jaką polecasz instalke LPG do V6? bo w grę wchodzi chyba tylko sekwencja? serio nie orientuje się w temacie wiem tyle że do Vki raczej ta prostsza instalacja niepodchodzi ![]() |
Autor: | emge [ 30.sie.2011 14:11:30 ] |
Tytuł: | |
W tych motorach tylko (skrót myślowy) sekwencja. Prostsza podejdzie, ale jak coś łupnie...... |
Autor: | Damned4 [ 30.sie.2011 14:20:23 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): W tych motorach tylko (skrót myślowy) sekwencja.
Prostsza podejdzie, ale jak coś łupnie...... co racja to racja, w zasadzie szedłbym raczej w kierunku C4, trochę większe i coś takiego by mi odpowiadało, co do spalania to w sumie średnie 13 - 14LPG mogę przyjąć, w zasadzie jak pisałem wcześniej, dojazd do pracy to trasa 15km i w mieście do przejechania 2 ronda, więc wydaje mi się że tyle nawet by nie łyknął, no chyba żebym się mocno śpieszył ![]() |
Autor: | Kliku [ 30.sie.2011 14:44:05 ] |
Tytuł: | |
to wiesz ze polowe drogi zrobisz na beznynie, a zima pewnie i cala, brac to co znajdzie w dobrym stanie, jak pisali. |
Autor: | emge [ 30.sie.2011 14:50:13 ] |
Tytuł: | |
Kliku co Ty opowiadasz z tym gazem ![]() Rozgrzewanie pomyliło Ci się z AEL-em ![]() |
Autor: | Kliku [ 30.sie.2011 14:56:13 ] |
Tytuł: | |
to po ilu km auto przelaczy sie na sekwencje. Lato /zima. |
Autor: | hubos21 [ 30.sie.2011 15:01:12 ] |
Tytuł: | |
Kliku napisał(a): to po ilu km auto przelaczy sie na sekwencje. Lato /zima.
zazwyczaj przełączają się przy 25 stopniach, góra 3km |
Autor: | emge [ 30.sie.2011 15:14:20 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie, a teraz jak jest ciepło to jest kilkaset metrów góra (u mnie 30 stopni) |
Autor: | myszon90 [ 30.sie.2011 19:37:00 ] |
Tytuł: | |
W Audi z quattro spalanie zaczyna się od 15 litrów ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Pawel27 [ 30.sie.2011 21:32:25 ] |
Tytuł: | |
Przesada - moje c4 q aut w trasie do 120 pali między 12 a 13, w mieście 16 (lato). Zima trasa o litr więcej, miasto ok 18-19 Sekwencja na dobrych gratach, auto nie zmęczone Na benzynie w trasie do 110 - ok 8,5-9 litrów, miasto 13-15 |
Autor: | alexhawk [ 30.sie.2011 21:53:21 ] |
Tytuł: | |
Pawel27 napisał(a): Przesada - moje c4 q aut w trasie do 120 pali między 12 a 13, w mieście 16 (lato). Zima trasa o litr więcej, miasto ok 18-19
Sekwencja na dobrych gratach, auto nie zmęczone Na benzynie w trasie do 110 - ok 8,5-9 litrów, miasto 13-15 cholera, dużo ![]() |
Autor: | Dymian [ 30.sie.2011 22:04:27 ] |
Tytuł: | |
C4 2.3 z q sedan, jeżdząc nie zamulając, ale bez przesady z gazem-w koło komina 12 L lpg w góre... dobremu znajomemu b4 2.8 kombi- w średnim stanie auto- paliła 13 w góre lpg (gaz śrubka-nie sekwencja) także ogólnie nie ma czego się bać, tak czy owak taniej niż dieslem ropa 4.89 gaz 2.29- 2.38 (na dzień dzisiejszy na stacjach gdzie tankuje) |
Autor: | hubos21 [ 30.sie.2011 22:05:41 ] |
Tytuł: | |
Szwagier użytkuje właśnie A4/B5 2.8 30V quattro z automatem starym hydraulicznym to przy jeździe po mieście to 14-15L, trasa ok 10L z hakiem a średnio jest 12,5L, żeby spaliła powyżej 15L trzeba ostro deptać i to są wartości dla benzyny z LPG podejrzewam, że 14-15L średnio trzeba lekko liczyć |
Autor: | Dymian [ 30.sie.2011 22:10:55 ] |
Tytuł: | |
A tak w ogóle-w jakiej kwocie ma się zmieścić auto z tematu? oraz pytanie prawie w temacie- czy ja mam krzywe oczy czy od kilku lat jest tendencja, że większe lepiej wyposażone c4 jest t a ń s z e niż b4? |
Autor: | speco [ 30.sie.2011 22:12:22 ] |
Tytuł: | |
myszon90 napisał(a): W Audi z quattro spalanie zaczyna się od 15 litrów
![]() ![]() ![]() Z doświadczenia czy kolega kolegi tak powiedział? Jeśli chcesz koledze doradzić to opisz jaki motor i w jakiej konfiguracji tyle pali, z LPG czy bez. Z doświadczenia, na każdym przejechane ponad 40tys km. A6 C4 2.8 ACK manual ośka - PB 7,5-8,5l/100km na trasie do 120km/h, trasa głównie po drogach ekspresowych, np E30. A6 C4 2.8 ACK manual quattro - LPG 12-14l/100km na trasie do 120km/h, drogi 3 kategorii. To wyniki przy jeździe z głową. Nie znaczy, ze duże pojemnosci zawsze są oszczędne, na trasie ośka potrafiła wciągnąć ponad 10l/100km, ale wtedy bardzo mi się spieszyło i cały czas był but w podłogę, hamowanie i znowu but. Średnie spalanie mniej więcej pokrywało się z wskazaniami podawanymi na BC, ale zazwyczaj tankowałem pod korek i w ten sposób obliczałem średnie spalanie. Rekord oszczędnej jazdy miałem wieczorem przy dziadkowej jeździe na E30, wyszło 6,9l/100km, ale do tego dostałem mandat za 90km/h w terenie zabudowanym i z oszczędności nici ![]() |
Autor: | hubos21 [ 30.sie.2011 22:19:09 ] |
Tytuł: | |
speco napisał(a): myszon90 napisał(a): W Audi z quattro spalanie zaczyna się od 15 litrów ![]() ![]() ![]() Z doświadczenia czy kolega kolegi tak powiedział? Jeśli chcesz koledze doradzić to opisz jaki motor i w jakiej konfiguracji tyle pali, z LPG czy bez. Z doświadczenia, na każdym przejechane ponad 40tys km. A6 C4 2.8 ACK manual ośka - PB 7,5-8,5l/100km na trasie do 120km/h, trasa głównie po drogach ekspresowych, np E30. A6 C4 2.8 ACK manual quattro - LPG 12-14l/100km na trasie do 120km/h, drogi 3 kategorii. To wyniki przy jeździe z głową. Nie znaczy, ze duże pojemnosci zawsze są oszczędne, na trasie ośka potrafiła wciągnąć ponad 10l/100km, ale wtedy bardzo mi się spieszyło i cały czas był but w podłogę, hamowanie i znowu but. Średnie spalanie mniej więcej pokrywało się z wskazaniami podawanymi na BC, ale zazwyczaj tankowałem pod korek i w ten sposób obliczałem średnie spalanie. Rekord oszczędnej jazdy miałem wieczorem przy dziadkowej jeździe na E30, wyszło 6,9l/100km, ale do tego dostałem mandat za 90km/h w terenie zabudowanym i z oszczędności nici ![]() jakbyś napisał to rok temu nigdy bym nie uwierzył teraz z doświadczenia wiem, że jest to możliwe, ACK to jest bardzo wdzięczny silnik ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |