.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
a3 - jaki silnik niezawodny https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=114056 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grejf [ 11.lis.2011 16:06:30 ] |
Tytuł: | |
1.9 116ps. 2.0 bym sobie darowal nie ciagnie od dolu, fizyki nie oszukasz i z 2 litow diesel ten 170ps nie jest w cale mocny, chwilowo na RPM tak... 1,9 podatne na moda ciagnie z dolu b.fanie 150ps w zasiegu reki... benzin 1,6 odpada d.pali nie jedzie. Reszta to kwestia wymagan. 1,8 TFSI tez bywaja po zlym ujezdzaniu kosztowne... |
Autor: | giganteusz [ 11.lis.2011 16:54:06 ] |
Tytuł: | |
ciągnie od dołu ? jeździłeś takim? ja jeździłem z ciekawości passatem 2005 rok 140km i ten silnik mi ciągnął od 2.5 tys to jest jakiś szrot i muł potem zaraz skala się kończy do ciągnięcia. fajniej mi sie jeździło starym afanem niż tą padliną. silnik strasznie zamulony na luzie na obroty trzeba go prosić żeby wszedł. Żeby nie był przynajmniej awaryjny a tak złom padlina ![]() |
Autor: | przemik [ 11.lis.2011 17:42:18 ] |
Tytuł: | |
grejf napisał(a): 1.9 116ps. 2.0 bym sobie darowal nie ciagnie od dolu, fizyki nie oszukasz i z 2 litow diesel ten 170ps nie jest w cale mocny, chwilowo na RPM tak...
Coraz wiekszych rewelacji mozna się dowiedziec na tym forum... co ciekawe od osob ktore 2.0 TDi slyszały dwa razy jak pracował na parkingu. Ale do rzeczy. Kupiłem dwa miesiace temu A3 8P z silnikiem 2.0 TDI (BKD) 140 KM z 2005 roku. Przy kupnie fura miala 50 tys przebiegu, teraz dobija do 60. Ciagnie od samego dołu jak wsciekła... zresztą pozniej tez. 6 biegowa skrzynia zapewnie fajne spalanie na trasie. Tutaj logi "atrojeczki" wiec mozna sie przekonac czy ciagnie od dołu czy nie. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=112624 Co ciekawe meszrum nabył podobne 8P do mojego tylko troche mlodsze i ma jeszcze wiekszego kopa z dołu. ![]() Tak słyszałem o problemach z 2.0 TDi - pekajace glowice, kiwajace się na boki pompki oraz kijowe rumunskie Garetty. Pametac nalezy ze w A3 stosowane są silniki umieszczone poprzecznie ktore mają naped pompy oleju - niezniszczalny. Jesli kupisz auto madrze uzytkowane mysle ze nie ma strachu. Po za tym te usterki są latwe do usuniecia i jesli je skalkulujemy przy zakupie - idzie to przeżyc. Szukaj krajowych aut z małym przebiegiem. Ten samochod jest stworzony do radosnej jazdy. ![]() |
Autor: | Megster [ 11.lis.2011 17:43:53 ] |
Tytuł: | |
grejf napisał(a): 2.0 bym sobie darowal nie ciagnie od dolu giganteusz napisał(a): ciągnie od dołu ?
1.9 chyba "najbezpieczniejszy". Ewentualnie 2.0 FSI też jeszcze ujdzie, ale tam już spalanie większe. |
Autor: | Bilo [ 11.lis.2011 19:16:14 ] |
Tytuł: | |
Bzdury o mozliwosciach 2.0 TDI, pisane przez niektorych preferujacych z przymusu proste konstrukcje i szara strefe, wprawiaja mnie czasem w zdumienie. Silnik 2.0 TDI pomijajac jego glosnosc (wiadomo PD) nawet w wersji 8V jaka posiadalem byl wyjatkowo sprawnie napedzajacym auto motorem. Swietnie reagowal na gaz juz od 1200 obr bo ma nizej moment niz stary "afan" ( tlumacze AFN), spalal malo i cieszyl 140 KM. Bzdura jest ze nie wkrecal sie na wolnych ( po co go wtedy wkrecac? no chyba ze jak mozna bylo posiedziec 5min to sie gaz ponaciskalo ![]() Problemem jest jednak awaryjnosc zarowno sprezarki jak i napedu pompy oleju i samej glowicy. Obecnie w nowej A4 ten silnik ma juz CR, jest cichy i spala mniej niz ten na PD. ( Przez 40 tys km na razie bez usterki u mojej Mamy) Naprawde przyjemny silnik i nadzieja na w koncu mniej awaryjna jednostke. Jednak do auta ktore szuka zalozyciel tematu lepszy bedzie 1.9 ( awaryjnosc 2.0) Kiedy w koncu osoby ktore siedzialy 5min w aucie, slyszaly je na ulicy przestana ksztaltowac opinie innym uzytkownikom. |
Autor: | nazar82 [ 11.lis.2011 20:37:52 ] |
Tytuł: | |
no właśnie, jak to jest z tym spalaniem w 2.0 FSI? bardzo proszę właściciela/kę o szczere podanie cyklu miasto/teren. dzięki |
Autor: | czekereke [ 11.lis.2011 20:59:52 ] |
Tytuł: | |
Z tego co czytałem silniki 2.0 TDI np. w passacie były owszem awaryjne - pompy oleju, głowice. Natomiast nieco inne były 2.0 TDI 140KM w A3 - rzekomo mniej awaryjny jesli chodzi o pompy oleju szczegolnie (silniki o innych oznaczeniach). Niemniej jednak w niezawodności nadal daleki od 1.9 |
Autor: | giganteusz [ 11.lis.2011 22:11:09 ] |
Tytuł: | |
nie siedziałem 5 minut tylko z 12 gazowałem na luzie bo chciałem zobaczyć jak turbina pompuje na chama przez PDF czarną chmurę smogu ![]() |
Autor: | martab99 [ 11.lis.2011 22:23:10 ] |
Tytuł: | |
giganteusz napisał(a): nie siedziałem 5 minut tylko z 12 gazowałem na luzie bo chciałem zobaczyć jak turbina pompuje na chama przez PDF czarną chmurę smogu
![]() To się nazywa pełna profeska ![]() ![]() ![]() To tak z ciekawości- jak w tym teście wypada 1.9 TDI? ![]() |
Autor: | grejf [ 13.lis.2011 16:10:21 ] |
Tytuł: | |
martab99 napisał(a): giganteusz napisał(a): nie siedziałem 5 minut tylko z 12 gazowałem na luzie bo chciałem zobaczyć jak turbina pompuje na chama przez PDF czarną chmurę smogu ![]() To się nazywa pełna profeska ![]() ![]() ![]() To tak z ciekawości- jak w tym teście wypada 1.9 TDI? ![]() moj 1.9 pd BRB Euro4 nie ma batorego bez DPF'a... ![]() przemik co raz szerzej oczy otworzysz, jak pojezdzisz 80tkm i wiecej nie 10 ;/ jak Ci dól bedzie uciekal... 50tkm to nowiutkie auto, o czym gadka hehe. Super diesel na 150tkm?... silnik gubi ~10% koksu po 100tkm. Juz nie wspomne o ''poprawionych'' 2.0TDi CR 2008-2010 piezoelektryki kupa total, bez gadki. Przyrownal bym go do motoru toyoty 2.2 d-cat 177ps... [wtryski na rok] ja rowniez nie czulem mocy do 2rpm... potem owszem... lecz charakterystyka jest zupelnie inna. Tyle. => http://www.youtube.com/watch?v=Jafhc9dGlGM a obserwuje bestie 2,0 od sred 4-5 lat 2x passat i golf. W passacie 140ps przy 176tkm i pomimo DSG dolu nie ma do 2,2rpm i to czuc pasek ciezszy, w golfie 120tkm tego nie czuc tak. Wszystkie te auta sa od nowosci z salonu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |