.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:43:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 22.lis.2011 22:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Proponuję stworzyć wątek z konkretami pro publico bono :)
Proszę jedynie o konkrety tak, aby nadawał się do podwieszenia .


Faktu że utrzymanie 2.8 jest tańsze niż 4.2 chyba nikt trzeźwo myślący nie podważy. Mniejsza pojemność, miej cylindrów, mniej oleju przy zmianie i mniejsze spalanie. Z kolei 4.2 na odwrót- za to trzeba zapłacić przy eksploatacji i przy tankowaniu- wszystko jedno jakiego paliwa.

Wszystko jest kwestią kosztów jakie ktoś chce/jest w stanie ponieść przy eksploatacji. Trzeba sobie policzyć ile km się przejeżdża, oszacować mniej więcej koszt przejechania 100 km jednym i drugim i staje się jasne czy wybrać moc i sporą pojemność czy zadowolić się może i niższymi osiągami, ale za to cieszyć się z zostających w kieszeni PLN-ów nadal jeżdżąc dynamicznie i komfortowo.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Ostatnio edytowano 22.lis.2011 23:25:21 przez martab99, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 22:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
zagor napisał(a):
To i wrzucę swoje 3 grosze, pali cyklonu:

S6 [C5] Avant 4.2 Quattro

Trasa - delikatnie 14, z przytupem 16-18, zużycie zależy od mocy przytupu ;)
Miasto (warszawa - meeeega korki z racji ograniczonej ilości przepraw przez Wisłę - mieszkam po prawej, większośc spraw do załatwienia po lewej :(
delikatnie - 22-23, z przytupem (czyli wieczorami :) ok 20 - czyli mnie niż normalnie, jak stoi w korkach to i 30 weźmie, ale ostatnio staram się jeździć nawet dookoła miasta, żeby nie stać, bo to nie na moje nerwy Sad

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 22:46:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
gitmar napisał(a):
Spalanie oleju, moje ACK po zakupie brało od 0.5l na 1000km do 1l na 1500km. Po wymianie uszczelniaczy na zaworach i uszczelnieniu silnika dookoła, wymianie oleju na Valvoline Maxlife spalanie spadło do 0.3l na 1000km i tak się utrzymywało się przez 50 kkm do czasu sprzedaży auta.


speco napisał(a):
Możesz opisać z większego ile kosztowały Cie prace przy uszczelnieniu silnika, nieubłaganie mnie to czeka. Jaki olej lałeś do ACK?


gitmar napisał(a):
Dokładnie wszystkiego nie pamiętam, było to ponad 2 lata temu, ale tak z grubsza...... Części z ASO (ceny po zniżkach): uszczelki pod pokrywy wałków - 135zł x 2, uszczelki pod nastawniki wałków ok.50zł x 2, zaślepki wałków ok.20zł sztuka, simeringi wałków ok.50zł sztuka, poza ASO kupowałem uszczelniacze zaworów ok.3-5zł x 30 sztuk, do tego szklanki kilka sztuk, które po rozebraniu głowicy okazały się być uszkodzone, ok.25-30zł sztuka. Do tego robocizna Kornela, więc stawka koleżeńska Wink przy okazji wtedy założyłem nowy rozrząd. Olej zawsze lałem 10w40, najpierw Mobil (brała go więcej), później Valvoline Maxlife (i spalanie spadło). Czeke, enduro, nie będę na siłę Was przekonywał, ale 12/100 (ale Pb, nie LPG) jest możliwe do osiągnięcia. W moim przypadku to jazda po autostradzie z równą prędkością 130-140 km/h. Przy 120 komp nawet pokazywał poniżej 11 Wink jakby co - sprawdzone przy dystrybutorze Exclamation gazu pali przy takiej jeździe 14-15, dla Was to niewiarygodne Question Pawlo też jeździł moim autem i może to potwierdzić...


speco napisał(a):
W to, że 2.8 pali tyle samo co 4.2 to nie uwierzę. 12-14l LPG to średnia u mnie. Wokół jest/było kilka S6 i palą "delikatnie" więcej. Nie wierz w to, że 4.2 delikatnie traktowane na LPG spali tyle samo. Pojemność jest większa - musisz nakarmić 8 cylindrów, a nie 6. Zazwyczaj jest automat, który też trzeba nakarmić. I najważniejszy argument, V8 nie kupuje się dla emeryckiej jazdy, ecodriveingu - wsiądziesz i zobaczysz jaki jest fun przy kicku


Kliku napisał(a):
przemysl wszystko i zadaj sobie pytanie czy stac Cie na to auto, zakup + doprowadzenie do uzywalnosci (w tym rozrzad) + ewentualny lpg.
Kupujac takie auto powiedzmy za kwote 10-13 kola szybko podwoisz ta kwote. Chyba, ze masz zamiar kupic auto z pewnej reki (np. Tomsa S6+), ktore kosztuje 2x.xxx Warto pamietac, ze wiekszosc tych aut jest kupione, potem ostra eksploatacja, drutwanie, podpicuwa i sprzedaz. Auto ma juz swoje lata i coraz ciezej znalesc zadbany egzemplarz.


gitmar napisał(a):
W takim razie do rzeczy....
Miałem 2.6 ABC, 2.8 AAH (kilka sztuk), 2.8 AAH q (kilka sztuk) i 2.8 30V ACK q, obecnie S6 4.2 AEC.... Jak jeździłem V6 to też słuchałem od innych, że 4.2 spala tyle samo, że niewiele droższe w utrzymaniu. W ACK rozrząd zrobiłem za ok.800zł (części + robocizna, w tym pompa wody i termostat z ASO). W AEC wyszło mnie ok.1800zł (części (zamienniki) + robocizna, lecz dodatkowo zostało wymienione łożysko wiskozy i napęd paska wielorowkowego), klocki i tarcze ok.2 razy droższe niż w A6. Przewody zapłonowe do V8, podobno jak zakładać to najlepiej oryginalne (mnie to też czeka) ok.1200zł, do V6 ok.400-500zł BERU, Bremi czy NGK, co kto woli. Świeczki o dwie więcej, więc tu niewiele większy koszt. Zawiecha ta sama.
Spalanie....w ACK (przejechałem swoim 110 tys.km przez 2.5 roku) zwykle ok.13-14 l LPG/100km. Kiedyś po samym mieście spaliła mi 16/100km i nie przypominam sobie by spaliła więcej. Najmniej ok.11l LPG w trasie.....
W AEC....w takim samym trybie jazdy jak wtedy gdy jeździłem ACK spala 16-18l/100km czyli średnio ok.3-4 litry więcej. Najmniej udało mi zejść do trochę ponad 14/100km - trasa Kraków-Wawa umiarkowana jazda, pełen ładunek, prędkość podróżna ok.120-140 km/h. Średnia bardzo szybko wzrasta jak zahaczę kawałek miasta. W trasie jak dla mnie jest znośnie, na mieście chleje, nie wiem ile, nie robię nią dużo km po mieście i wolę nie wiedzieć ile spali Ktoś napisał że w trasie spali 11-12l - owszem ale Pb...
Co do LPG wydaje mi się że lepiej znosi go V8, ACK było bardziej upierdliwe pod tym kątem...
Spalanie oleju, moje ACK po zakupie brało od 0.5l na 1000km do 1l na 1500km. Po wymianie uszczelniaczy na zaworach i uszczelnieniu silnika dookoła, wymianie oleju na Valvoline Maxlife spalanie spadło do 0.3l na 1000km i tak się utrzymywało się przez 50 kkm do czasu sprzedaży auta.
W moim V8 przejechałem dotychczas 15000km, dwa razy zmieniłem olej, na pierwszy cykl (10000 km) dolałem 0.8l i jak zlewałem przy wymianie było dobrze ponad pół stanu. Więc seryjnieduże spalanie oliwy w 4.2 można włożyć między bajki. Dużo biorą ale zajechane V-ki i może te nieustannie katowane, ja bynajmniej tej teorii nie potwierdzam (chociaż sam tak twierdziłem zanim kupiłem 4.2)...
Automat ? Narazie działa i mam nadzieję, że będzie tak dalej

Reasumując....jeśli szukasz oszczędności i ekonomii to 4.2 nie jest dla Ciebie, już lepiej kup ACK w manualu - z LPG jazda będzie kosztować jak 1.9 TDi... S6 4.2 ma sens jak nie robisz dużo km i w razie czego masz drugie auto do jazdy "na codzień". Odczucia z jazdy 2.8 30V w manualu vs. 4.2 w automacie są zbliżone ma lekką korzyść dla tego drugiego (dopóki się nie wciśnie kick-downa ), nie ma szoku po przesiadce z jednego do drugiego...

Ja ze swojej eSy jestem baaardzo zadowolony
i na tą chwilę nie widzę Audi na które mógłbym ją wymienić, stare, poczciwe, kochane C4 w którym czuję się jak w dobrze skrojonym garniturze ....chyba że znalazłbym identyczną, w identycznym stanie w manualu


Frolik napisał(a):
Przy obecnej cenie LPG to na pewno nie jest to ekonomiczne rozwiązanie.
20-22 litry LPG to kosztowo wychodzi dużo drożej niz10 litrów ropy...

ACE to dobry silnik, dobrze znosi gaz, ale co z tego? Skoro pije go na prawde dużo.
Oczywiscie wszystko zalezy od tego, czy stać Cię na te wielkie ilości paliwa, no i ile robisz kilometrów rocznie. Jak robisz mniej jak 5 tys km, to moze takie S6 to świetne rozwiązanie. Jak robisz 10, 15 czy wiecej tysiecy km? Dobrze to przemyśl.

Duzo było osób, także na forum, którzy byli strasznie zajarani na S6, a potem zimny prysznic na głowę po zakupie i jeszcze szybciej chcieli się pozbyc...

Zauważ że ci ludzie którzy robią dużo kilometrów to S6 mają jako weekendowe auto, a na codzien jezdzą jakimis małymi autkami, z silniczkami 1.3-1.5, najczęsciej dieselkami.

No i nie wierz w to, że jakiekolwiek V6 pali tyle co V8. Nawet przy spokojnej jezdzie V8 spali sporo więcej.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2011 00:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dwa słowa ode mnie.

Odnośnie spalania mogę wypowiedzieć się na przykładzie 4.2 manual:

trasa: 9-15, przeciętnie pod 12
miasto: 16-25, przeciętnie z ręką na sercu 18.

Koszta oczywiście są spore, zwłaszcza jeśli ktoś nie ma zaprzyjaźnionego mechanika i dostępu do części po cenach `dla warsztatu`.

Ja kupiłem zdrowe i zadbane 4.2 i wsadziłem worek kasy... jasne można kupić za 12 tyś i jeździć, ale jeśli ktoś pedantycznie podchodzi do kwestii utrzymania auta, przywiązuje wagę do stanu mechaniki, zawieszenia, hamulców, wyglądu, detali , to spokojnie w pierwszym roku niech pomnoży cenę zakupu przez 2, a przecież trzeba jeszcze ponosić koszty codziennej eksploatacji.

Jeśli chodzi o mnie, to w przypadku 4.2 nie widzę kompromisów, jak ktoś się chce chociaż raz w roku rozpędzić do 280km/h i zahamować, to trzeba ponosić niezbędne koszta. Tu się nie wkłada topranów, mikody i hans pries ;).

Takie są realia. Jak kogoś to boli, to niech kupi coś tańszego.

p.s. Duzo było postów odnośnie problemów z iskrą, kablami WN - kupować na 8 cewkach, bardziej to `stabilne` i łatwiej się diagnozuje. ;)

Pozdrawiam

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 30.cze.2012 18:23:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
z mojej strony nic nie zastąpi braku mocy w krytycznych sytuacjach na drodze jednym słowem moc daje poczucie bezpieczeństwa w pewnym sensie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 10:41:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Przy porównywaniu kosztów warto odnotować fakt, że silnik 4.2 powinen chdozic na oleju 10w60, który trochę kosztuje.

2.8 można zalewac najtańszym półsyntetykiem, a nawet mineralnym i też będzie slicznie chodził.

Filtr oleju do silnika 4.2 też jest dużo droższy niz do 2.8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 11:29:59 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
No rzeczywiście straszna różnica, do 2.8 ACK ok.40zł (Mann), do 4.2 ok.70zł (również Mann), zwłaszcza jak się wymieni raz na rok (max 15 kkm).....

Po co od razu 10W60 :?: a 10W40 nie wystarczy niby :?: No chyba, że obrotomierz nie opuszcza czerwonego pola...
2.8 30V na mineralu :?: :): Dobre sobie :D
Zasady dobierania oleju w obu silnikach moim skromnym zdaniem identyczne....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 14:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
miałem ack i nigdy bym tam nie zalał mineralnego. z tego co mnie uczyli mądrzy ludzie na uczelni przy doborze oleju liczą się normy wymagane przez producenta auta, normy jakościowe i normy lepkościowe oleju. a legendy wiejskich mechaników od dużych fiatów: tu lej minerał bo stary silnik czy tam słabszy a tu nie... trochę nie przystoją posiadaczom audi ;)

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 18:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Frolik, a miałem Cię za rozsądnego człowieka ;) - a Ty takie urban legends nam tu serwujesz :(
Moje ANK 280k km na szafie lata na Amsoil'u ECF 5w40, takiego samego oleju należy nalać do każdego 30V, jedyna różnica jest taka, że do V8 wchodzi go z 1.5ltr więcej.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 20:33:29 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Poniżej link do kosztów utrzymania ACK robionego dla siebie, nie na handel. Jak coś było do zrobienia, to było robione. Zazwyczaj na lepszych zamiennikach, w serwisie.
Opis należ potraktować jako punkt odniesienia dla tych, którzy kupują zaniedbanego parcha i sukcesywnie przywracają do życia - 3 lata, 80 tys km.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=120495

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 06.maja.2013 20:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Zagor napisał(a):
Frolik, a miałem Cię za rozsądnego człowieka ;) - a Ty takie urban legends nam tu serwujesz :(
Moje ANK 280k km na szafie lata na Amsoil'u ECF 5w40, takiego samego oleju należy nalać do każdego 30V, jedyna różnica jest taka, że do V8 wchodzi go z 1.5ltr więcej.



30V pewnie taki trzeba lac, ale wiekszosc A6 2.8 to chyba są zwykłe silniki 12 zaworowe?

Przepraszam jesli wprowadziłem zamet w temacie.... ja zawsze jezdziłem od poczatku autami które byly od poczatku do konca na 5w40 albo 5w50. Nie mam wlasnych doswiadczen z A6 2.8...

A skąd wziąłem tego minerala? Kiedys jak szukałem własnie A6 2.8 lub S6 4.2 - to 95% sprzedawanych A6 jakie ogladalem bylo na mineralu. Dwie S6 były z kolei na 10w60.

Wniosek z tego taki, ze ludzie leją cokolwiek, a do starszych aut najczęściej najtansze co jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 07.maja.2013 08:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2011 16:39:16
Posty: 82
Porównanie kosztów zależy w największym stopniu od stanu egzemplarzy. Parchate s6 c4 4.2 puści z torbami niejednego, natomiast zdrowy egzemplarz spokojnie będzie tańszy od średnio zapuszczonego 2.8.

W moim zdrowym 4.2 przez 2,5 roku i ok15tys km nie było tego za wiele:
- oleje, filtry, opony
- rozrząd (1200zł plus robota ok 800zł)
- przegub x 1 (lobro z wymianą ok 350zł)
- regeneracja alternatora (coś pomiędzy 200-300zł)
- amory przód (sachsy po ok 300zł szt), poduszki amora przód

_________________
Volvo 240 powerd by audi v8 http://vimeo.com/103217234


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 12.lis.2013 08:19:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
A jaki jest koszt montażu instalacji gazowej w 2.8 / 4.2 ?Takiej aby odpychało się tak samo jak na Pb, nie stwarzało problemów. ( w tym przypadku chodzi mi o budę C5).Ale myślę że nie będzie wielkiej różnicy. Spalanie już poznałem osobiście :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 12.lis.2013 08:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
do 2.8 powinno wystarczyć 3 tys, w zależności jaka butla i dodatkowe wymagania indywidualne :)
do 4.2 trzeba doliczyć drugi reduktor i dodatkowe dwa wtryskiwacze plus jakiś filtr, trochę węży. Myślę, że około 700zł-1000zł trzeba doliczyć.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 12.lis.2013 11:03:20 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Za instalację do
B5 2.8 30V zapłaciłem w tym roku 3300zł + 150zł uszczelki kolektora (Stag 300-6 + KME Gold + Hana Red x 6 + Faro + butla 53l w kole + wlew pod klapką)
S6 4.2 AEC zapłaciłem w 2011 roku u tego samego gazownika 4450zł + ok.90-100zł uszczelki kolektora (Stag 300-8 + 2 x Zavoli Zeta S + Hana Green x 8 + Faro + butla w kole 70l + wlew pod klapką).

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 31.sie.2015 17:58:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Spalanie 4,2 ABZ przy skrzyni 4HP / CML (4 biegowa), bez LPG.
- | max emeryt | spokojnie | średnio | ostro | no limit
trasa | 9,9 | 11 | 12 | 15 | 18
mieszany | 12 | 13 | 14 | 16-17 | 22
miasto | 15-16 | 17-18 | 18-21 | 25 | 35
upalanie | ?? | ?? | ?? | 35-45 | 48+

Spalanie oleju około 300 ml/1000 km.
Spalanie oleju proporcjonalne do kwadratu średnich obrotów silnika.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.8 manual vs S6 C4 4.2 manual- porównanie kosztów
PostNapisane: 27.paź.2015 04:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
Ludziska, skończcie już pie..lić z tym zalewaniem silników mineralem itp. Rzygać się chce czytając takie "legendy". Dlaczego większość kierowców nie ma zielonego pojęcia, że olej to krew dla silnika i jakość, regularna wymiana, właściwa lepkość, itp. mają największy wpływ na jego trwałość. Idiotom mówimy NIE. Sorry jeśli zbyt ostro ale krew mnie zalewa jak czytam temu podobne bzdury.

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: