.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://www.audiklub.org/forum/

Audi a4 b7 - dylemat fana marki
https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=118697
Strona 1 z 1

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 01:37:48 ]
Tytuł:  Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Na wstępie oczywiście witam wszystkich członków forum. Witam po raz drugi ponieważ dobre 4-5 lat temu zdarzyło mi się obcować z tym właśnie forum...


Problem który chciałem poruszyć dotyczy zakupu Audi A4, modelu b7. Dodam jeszcze że w przeszłości byłem już szczęśliwym posiadaczem dwóch samochodów z pod znaku 4 kółek. Stare poczciwe C4 2.8 oraz później A4 b5 2.8 quattro.

W między czasie zdarzyła mi się mała przerwa przy udziale golfa 4 2.0 benzyna, oraz obecnie BMW 530D (1999r) którego mam już po dziurki w nosie :)

Razem z żoną doczekaliśmy się córeczki a przy okazji los wspomógł nas zastrzykiem gotówki. Postanowiliśmy więc zmienić auto na nowsze a przy tym wrócić do "korzeni".
Okres użytkowania poprzednich dwóch Audiczek zawsze wspominaliśmy bardzo miło - między naprawami golfa i "basi"....

A na widok przejeżdżającego Audi zawsze sobie mówiliśmy : "kiedyś wrócimy" :)


Na chwilę obecną w naszym zasięgu finansowym są auta o wartości ok 40 tyś złotych. Jedno jest pewne to ma być A4.

Modelowo celujemy w b7 lecz tu pojawia się problem, motor.
Odświeżyłem trochę więdzę na temat nowszych modeli, między innymi tu na forum i wiem już żeby:

- nie kupować 2.0 TDI
- zastanowić się nad 1.9 TDI
- rozważyć również zakup 1.8 TFSI

Dodam jeszcze że :

- auto będzie jeździło w cyklu mieszanym
- będzie to diesel lub LPG
- rocznie około 70.000 km

Przyznam szczerze że rozważałem zakup 3 litrowego diesla lub benzyny 3.2.

I tu pytanie to fachowców : czy to ma sens ? Jak się ma eksploatacja tych samochodów. Czy te silniki 3.0 i 3.2 to mocno awaryjne jednostki ? Co najczęściej w nich "nawala" i jak drogie jest w naprawie.

Zależy mi na szybki rodzinnym "małym" kombi (to z uwagi na moje zamiłowania do jazdy) ale nie odrzucam takich silników jak 1.9 TDI o ile można w bez problemowy sposób coś z nich "wycisnąć". Mam tu na myśli różnego rodzaju chip Tuningi o których w zasadzie nie wiem nic :)

Prosiłbym również o odpowiedź na pytanie odnośnie silnika 3.2i 1.8 TFSI - czy one dają się zagazować ?

Oczywiście mam świadomość że nowe modele awaryjnością ustępują choćby tym autom które już mieliśmy (c4 i a4 b5) Nie mniej jednak zależy nam aby nowe auto w naszej rodzinie było w miare "nowe" :)

Z góry dziękuję za wszelka pomoc w doborze motoru.

Pozdrawiam,
Maciej K
kennyzzz

Autor:  KrzysiekR [ 14.sie.2012 09:20:23 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Jak chcesz rodzinne auto to możesz kupić jeszcze passata 2,0 TDI lub właśnie A4 ale audi jest mniejsze w środku i to sporo. Co do silnika 3,0 TDI to tylko chyba od 2007r ten co ma 233KM. W nim poprawiono wtryski i napinacze. Te starsze 224KM miały wiecej awarii. Jeszcze jest opcja kupna jak wszesniej pisałem passata lub A4 2,0 TDI i zrobienie zabiegu z wałkami wyrównoważającymi. Wyciągasz wałki kpl. razem ze zbierakiem i montujesz pompę oleju od 1,9 TDI. wszysko pasuje bo to oryginał. Koszt takiej robocizy razem z rozrządem,olejem, częściami i robocizną około 2200pln.Robisz to od razu przy kupnie auta z rozrządem. Do tego jeszcze możesz sprzedać swój mechanizm wałków wyrównoważających na allegro za 500-600pln. Po zabiegu auto lata i sie nie musisz marwić już o " imbusik "

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 10:03:33 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

THX jest to jakiś trop :)


Może ktoś coś doda jeszcze na temat :) ?

Autor:  mario911 [ 14.sie.2012 10:24:33 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Małe sprostowanie: w B7 nie ma silnika 1.8 TFSI tylko stare poczciwe 1.8T 163KM. Sam użytkuję ten silnik w moim B6 i złego słowa na niego nie powiem. Dobrze znosi LPG, spalanie 9-13L. Jest to raczej jedyna opcja do rozsądnego zagazowania w B7 :) . Oczywiście bezwzględnie polecam quattro :peace:

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 10:42:53 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

mario911 napisał(a):
Małe sprostowanie: w B7 nie ma silnika 1.8 TFSI tylko stare poczciwe 1.8T 163KM. Sam użytkuję ten silnik w moim B6 i złego słowa na niego nie powiem. Dobrze znosi LPG, spalanie 9-13L. Jest to raczej jedyna opcja do rozsądnego zagazowania w B7 :) . Oczywiście bezwzględnie polecam quattro :peace:



Ano właśnie to sa te moje braki w wiedzy :) dzięki !

Teraz jak sobie pomyślę o tym 1.8 T zaczyna brzmieć bardzo rozsadnie tym bardziej ze da sie kupic w quattro :) !!!!

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 10:52:42 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Panowie powiem wprost.

Zakup nowego "w miare nie awaryjnego audi" po nie udanych przygodach z poprzednim autem to u mnie w domu już kwestia honoru :D !

Nie chce wiedzieć co pomyśli sobie "moja" jak przyciągnę jej do domu jakiś Paździerz :)


edyta: strasznie ciężko namierzyć 1.8t z quattro w b7 :/

Autor:  Inter32 [ 14.sie.2012 16:16:38 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Fakty są takie że już od c4 nic lepszego nie kupisz, teraz era taniego plastiku i 100 tyś km i remont smutne ale prawdziwe

Autor:  smola2 [ 14.sie.2012 16:22:34 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Inter32 napisał(a):
Fakty są takie że już od c4 nic lepszego nie kupisz, teraz era taniego plastiku i 100 tyś km i remont smutne ale prawdziwe

Remont czego bo nie rozumiem? Chyba Cię trochę poniosło...

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 16:41:04 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Panowie nie drapcie się - naprawdę zależy mi na jak największej liczbie wskazówek przy wyborze :)

Jeżeli macie jakąś wiedzę która mógłbym wykorzystać przy wyborze auta - proszę podzielcie się nią :)


Pozdrawiam i z góry dziękuje :)

Autor:  Inter32 [ 14.sie.2012 17:00:52 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

w przeciągu miesiąca 3 znajomych kupiło a4 b6 1.9 TDI i 2 razy 2.0 PB, jakoś kabiny rozczarowała mnie w każdym z 3 guziki od szyb , klimy wytarte do białego, rączki w drzwiach porysowane to jest jakość premium? fakt że w środku nic nie trzeszczy ale marnie to wygląda , choć i przebiegi były po korektach pewnie ale to nie zmienia faktu że to już nie te Audi co kiedyś, myślę że jak by Audi wznowiło produkcję 80 i 100 to by był hit sprzedaży teraz

Autor:  KrzysiekR [ 14.sie.2012 17:44:00 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Kolega ostatnio przesiadł sie z A6 C6 3,0tdi Quattro 2007r do A6 C6 z silnikiem 2,0TFSI multitronic ze wzgledu, ze pływa i zona jeździ po mieście autem a tu w TDI był DPF i wiecznie tryb awaryjny. Powiedział, że żałuje tej zamiany. Brak Quattro, brak mocy i spalanie w 2,0TFSI 12-13L miasto tyle samo co w 3,0TDI. Wiec może jeszcze jedna opcja A6 C6 2,0 TDI + wspomniany zabieg. Tylko troche do 40K trzeba dołożyć, albo A4 2,0TDI lub passat 2,0TDI na wypasie i spalanie masz około 6l + chip na 175km i lata nawet fajnie z DSG. Omijaj skrzynie Multitronic. Aha i jak np passat to nie 170KM tylko 140KM. Te 170KM padały turbiny Rumuńskie i PD.

Autor:  kennyzzz [ 14.sie.2012 18:26:38 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

KrzysiekR napisał(a):
Kolega ostatnio przesiadł sie z A6 C6 3,0tdi Quattro 2007r do A6 C6 z silnikiem 2,0TFSI multitronic ze wzgledu, ze pływa i zona jeździ po mieście autem a tu w TDI był DPF i wiecznie tryb awaryjny. Powiedział, że żałuje tej zamiany. Brak Quattro, brak mocy i spalanie w 2,0TFSI 12-13L miasto tyle samo co w 3,0TDI. Wiec może jeszcze jedna opcja A6 C6 2,0 TDI + wspomniany zabieg. Tylko troche do 40K trzeba dołożyć, albo A4 2,0TDI lub passat 2,0TDI na wypasie i spalanie masz około 6l + chip na 175km i lata nawet fajnie z DSG. Omijaj skrzynie Multitronic. Aha i jak np passat to nie 170KM tylko 140KM. Te 170KM padały turbiny Rumuńskie i PD.


Dzieki raz jeszcze

najchętniej wziąłbym to 1.8 t w quattro ale po calym dniu poszukiwan okazuje sie ze to jakis rarytas - przynajmniej jesli chodzi o nasz polski internet ... Mysle jeszcze nad tym 1.9 ale znaleźć takie w fajnej wersji wyposarzenia tez nie jest latwe. Z tego wszystkiego zastanawiam się czy nie warto bylo by pojechac do naszych sąsiadów i tam poszukac na miejscu bez posrednikow. W zasadzie chyba nawet mialbym nocleg i warunki do poszukiwań....

Widze sporo sie pozmieniało na gorsze, szkoda bo gdyby nie upór co do konkretnej marki, po całym tygodniu dywagacji zmienił bym punkt zainteresowań.

No nic myślenia i szukania ciąg dalszy :)

czekam na wiecej uwag od reszty użytkowników ;)

Autor:  Megster [ 14.sie.2012 22:35:34 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Ciężka sprawa. Wyjazd jak najbardziej wskazany, bo u nas to naprawdę graniczy z cudem, żeby ktoś Ciebie nie zrobił w balona. W mojej opinii z tym budżetem skupiłbym się na 1.9 tdi. Co prawda wyjściowo chyba 115 km, ale można podkręcić i jakoś już jeździ. Na pewno tańsze niż wspomniane 3.0 tdi. 1.8 turbo w quatttro nie orientuję się w cenach, ale nie zdziwiłbym się jak by było droższe od 1.9. Myślę że wspomniane 1.9 w DE można kupić z całkiem fajnym wyposażeniem. No i jak by nie patrzeć - w tym silniku naprawdę nie zastanawiasz się co się wywali.

Autor:  KrzysiekR [ 15.sie.2012 00:33:39 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Chwile wskoczyłem na mobile i znalazłem takie

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... abNumber=1


http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... geNumber=1

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... geNumber=1

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... abNumber=1

Autor:  Megster [ 15.sie.2012 09:26:29 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Na pewno chcesz 2.0 TDi? Są użytkownicy, którzy jeżdżą nimi bezproblemowo, ale ryzyko jest jednak spore. Już lepsze by było to 1.8 T.

Autor:  kennyzzz [ 15.sie.2012 11:20:04 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

nie nie - chyba juz zadnego diesla, ostatecznie 1.9 tdi - kolega Krzysiek chyba omylnie wybral z aukcji model z 2.0 dieslem :)

Autor:  KrzysiekR [ 15.sie.2012 11:30:10 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Takie jeszcze wpadło mi w oko

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... geNumber=1


A czy diesel czy benzyna zależy ile chcesz wydawać na paliwo. Benzyna bedzie Ci paliła około 13-15L w miescie a diesel około 9-11L. W benzynie brak DPF'u ale te co cie interesują mają turbo wiec też trzeba uważać.

Autor:  kennyzzz [ 18.sie.2012 19:52:22 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Witam.
Panowie po wielu analizach dotarło do mnie ze b7 ktore tak usilnie chcialem kupic w tym konkretnym modelu jest tak naprawde nie osiagalne dla mnie za te pieniadze...
Druga sprawa to jaki ma sens kupowanie 7 czy zaraz 8 letniego auta za tak duze - 50-60 tysiecy zlotych... Niestety ale tyle trzeba położyć za zadbany model 12-14 tys euro. Z uwagi na fakt ze ma to byc auto rodzinne i co najwazniejsze w miare mozliwosci "nowe" prawdopodobnie wybor padnie na inne auto z grupy VAG mianowcie Passata-a b6 po lifcie z 2.0 litrowym dieslem na common rail-u. Po glowie chodzi również nowe mondeo z rocznika 2008-2009 ale az tak z desperowany chyba nie bede :) Pozdrawiam i dzieki za rady !

Autor:  spanky [ 20.sie.2012 12:52:50 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

kennyzzz napisał(a):
Witam.
Panowie po wielu analizach dotarło do mnie ze b7 ktore tak usilnie chcialem kupic w tym konkretnym modelu jest tak naprawde nie osiagalne dla mnie za te pieniadze...
Druga sprawa to jaki ma sens kupowanie 7 czy zaraz 8 letniego auta za tak duze - 50-60 tysiecy zlotych... Niestety ale tyle trzeba położyć za zadbany model 12-14 tys euro. Z uwagi na fakt ze ma to byc auto rodzinne i co najwazniejsze w miare mozliwosci "nowe" prawdopodobnie wybor padnie na inne auto z grupy VAG mianowcie Passata-a b6 po lifcie z 2.0 litrowym dieslem na common rail-u. Po glowie chodzi również nowe mondeo z rocznika 2008-2009 ale az tak z desperowany chyba nie bede :) Pozdrawiam i dzieki za rady !



Passek z CR pod maska nie jest zlym pomyslem .... a o wiel lepszym niz B7 z 2.0 TDI PD

Autor:  Ramon1 [ 29.sie.2012 12:41:49 ]
Tytuł:  Re: Audi a4 b7 - dylemat fana marki

Ha! skąd ja znam te rozterki. Mam jeszcze gorzej bo dla mnie to musi być sedan a nie wiadomo czemu 80% audi A4 w Polsce to Avanty.
Chciałbym znaleźć B6 1,9TDI quattro w należytym stanie (o co coraz trudniej) nie starsze niż 2004, niestety później już nie było 1,9TDI Q, wybór strasznie zawężony.
Lub dołożyć i kupić B7, no ale jaki silnik? 1,8T 163KM, pojawiają się 1,8T 190KM - czy one są OK? Jeśli benzyna u mnie to tylko do zagazowania. Dizla jednak polubiłem (nie trzeba się chrzanić z gazem) i żal tego 1,9 a na ekonomiczne dojazdy do pracy 3,0TDI to nie jest najrozsądniejszy pomysł. Jeśli już to podobno od 2007 233KM jest już poprawiony. O podmiankach w 2,0TDI wcześniej nie słyszałem, obawiam się że nie znalazł bym w okolicy mechanika, który by wiedział o co chodzi. Sam nie wiem co dalej robić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/