.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ |
|
Zakup Audi a4 2,5tdi https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=120476 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomek135 [ 30.lis.2012 20:56:39 ] |
Tytuł: | Zakup Audi a4 2,5tdi |
Witam wiem ze było już duzo wiele w tym temacie ale może znajdzie sie ktoś kto mógłby mi doradzić - rozwazam zakup Audi a4 2,5tdi 2003 quattro manual 160,000 przebieg angielska wersja Zbliża sie zima więc przydało by sie coś z napędem na 4 kółka ![]() kontaktowalem sie ze sprzedawca ale dopiero jadę obejrzeć auto w niedziele , z tego co mi wiadomo auto miało Long live serwis u dealera audi i olej zawsze był wymieniany na czas co rozrzadu nie zapytałem. Autko ma prawie 10 lat i jest on jego właścicielem od początku. Podobno silniki 2,5 nie są najmocniejszą strona audi ale coś mnie ciągnie żeby je kupić Na co miałbym zwrócić szczególna uwagę dodam link czy warte jest tych pieniędzy ? http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p |
Autor: | przemik [ 01.gru.2012 00:30:40 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Powiem tak.... ani to szybkie, ani ekonomiczne... a przy okazji problemowe... |
Autor: | Tomek135 [ 01.gru.2012 01:15:26 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Poprzednie autko moje to BMW 330 coupe na benzynce, nie oczekuje od audi szybkości ,ale dobrze to ujales w trzech słowach . Najbardziej obawiam sie o awaryjnosc 2,5 chociaż nie wiem czy przy tym przebiegu to duże prawdopodobieństwo czy mniejsze |
Autor: | 2rafal7 [ 01.gru.2012 09:46:20 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Po m54b30 jak wsiądziesz do 2.5tdi to się załamiesz. Nie oszukujmy się, bmw miało najlepsze silniki na świecie i wsiadając do każdego auta będziesz miał nie dosyt. W audi 2.5tdi przy 250tkm już się rozlatuje na strzępy, a BMW się dopiero dobrze dociera. Ostatnio sprawdzałem w swoim dupowozie na co dzień, e39 2.8 teraz ponad 450tkm bez żadnego remontu, postawiłem 2zł na najmniej pochyłym miejscu na silniku i stała na sztorc ![]() |
Autor: | martab99 [ 01.gru.2012 10:38:28 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Jednym słowem- poczytaj Forum a jak nie musisz, to się w to nie pchaj ![]() |
Autor: | tomeksopot [ 01.gru.2012 10:46:54 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. |
Autor: | giganteusz [ 01.gru.2012 11:33:13 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
W Anglii naprawiać 2.5 tdi to bym nie zazdrościł. Chyba dużo tam zarabiasz nie moje 1240zł |
Autor: | 2rafal7 [ 01.gru.2012 17:13:21 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Tomek, z tym 2.8 Twojej siostry to jednostkowy przypadek, jeden na "pincet" miliardów. O M52B28 krązą juz legendy, dotyczące jego trwałości i bezawaryjności, o 2.5tdi również, ale te historie dotyczą raczej tego jaką pomyłką jest ten silnik ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 01.gru.2012 18:02:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Najlepsza opcja, 1.9 tdi 130 km + chip. Mało pali, niska awaryjność i w miare dynamiczne |
Autor: | stawsz [ 02.gru.2012 10:58:32 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
tomeksopot napisał(a): Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. znam tylko parę osób co zachwalają 2,5 tdi łącznie z tobą natomiast znam wiele osób co jezdza i jezdzili bmw 2.8 i nikumu nic sie nie popsuło wiec twoja siostra to mocno odosobniony przypadek , co do 2,5 tdi to juz pisałem wielokrotnie nawet jesli nie bedzie za bardzo sie psuło (co jest mało prawdopodobne ![]() jeśli chcesz diesla w tej budzie to jak juz kolega napisał najlepiej spisuje sie 1.9tdi AVF jest w miare bezawaryjny i bezproblemowy , w mire niski koszt utrzymania , natomiast jesli moze być benzin to 2.4 v6 3.0 v6 , 2,7 bi turbo |
Autor: | stawsz [ 02.gru.2012 10:59:24 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
stawsz napisał(a): tomeksopot napisał(a): Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. znam tylko parę osób co zachwalają 2,5 tdi łącznie z tobą natomiast znam wiele osób co jezdza i jezdzili bmw 2.8 i nikumu nic sie nie popsuło wiec twoja siostra to mocno odosobniony przypadek , co do 2,5 tdi to juz pisałem wielokrotnie nawet jesli nie bedzie za bardzo sie psuło (co jest mało prawdopodobne po jakim czasie ![]() jeśli chcesz diesla w tej budzie to jak juz kolega napisał najlepiej spisuje sie 1.9tdi AVF jest w miare bezawaryjny i bezproblemowy , w mire niski koszt utrzymania , natomiast jesli moze być benzin to 2.4 v6 3.0 v6 , 2,7 bi turbo |
Autor: | tomeksopot [ 02.gru.2012 14:38:38 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
stawsz napisał(a): stawsz napisał(a): tomeksopot napisał(a): Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. znam tylko parę osób co zachwalają 2,5 tdi łącznie z tobą natomiast znam wiele osób co jezdza i jezdzili bmw 2.8 i nikumu nic sie nie popsuło wiec twoja siostra to mocno odosobniony przypadek , co do 2,5 tdi to juz pisałem wielokrotnie nawet jesli nie bedzie za bardzo sie psuło (co jest mało prawdopodobne po jakim czasie ![]() jeśli chcesz diesla w tej budzie to jak juz kolega napisał najlepiej spisuje sie 1.9tdi AVF jest w miare bezawaryjny i bezproblemowy , w mire niski koszt utrzymania , natomiast jesli moze być benzin to 2.4 v6 3.0 v6 , 2,7 bi turbo jak już pisałem może miałem farta z tymi motorami... ![]() |
Autor: | metyoo [ 02.gru.2012 17:52:19 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
stawsz napisał(a): tomeksopot napisał(a): Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. .... spalanie w automacie na poziomie 7-9 L to moze ale na autostradzie przy predkosci 90-120 i delikatną nogą - normalne spalanie w takiej konfiguracji to 10-12 L średnio ... No i jaki jest sens posiadania klekota, który z założenia ma być ekonomiczny? Takie spalanie to przecież masakra! Koszt paliwa wyższy niż w przypadku posiadania 4.2 z LPG ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 02.gru.2012 18:34:20 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
takie ot: bmw 2.8 do 140 na autostradzie pali 7,6, a 3.0tdi w C6 pali...tyle samo ![]() |
Autor: | stawsz [ 02.gru.2012 21:18:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
metyoo napisał(a): stawsz napisał(a): tomeksopot napisał(a): Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:)) Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło. Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz. .... spalanie w automacie na poziomie 7-9 L to moze ale na autostradzie przy predkosci 90-120 i delikatną nogą - normalne spalanie w takiej konfiguracji to 10-12 L średnio ... No i jaki jest sens posiadania klekota, który z założenia ma być ekonomiczny? Takie spalanie to przecież masakra! Koszt paliwa wyższy niż w przypadku posiadania 4.2 z LPG ![]() no zgadza sie ten silnik taki juz jest i nik mi nie powie ze pali mniej bo w to nie uwierze sam miałem 2 szt i znam wielu co posiadali ten motor i wszedzie tak samo , pozniej miałem s6 4,2 Lpg i koszty paliwa identyczne a pozostałe wrecz mniejsze niz w 2,5 tdi i auto miało 260000 przelotu , głupia alu osłona w której siedzi wisko a potrafi sie pięknie wyrabac kosztuje 800-1000zł plus koszt wisko a serwis zaleca zmiane przy kazdej wymianie rozrządu !!! chore ten silnik w ogóle jest specyficzny jedyne co było w nich niezłe to skrzynie biegów 6 manuale |
Autor: | myszon90 [ 02.gru.2012 21:21:11 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Zacierają się różnice w ekonomii między dieslem a benzyną, na korzyść benzyny... W przyrodzie nic nie ginie, chcesz mieć szybkiego diesla - można mieć tyle że spala średnio 10l/100km, przy tym bystra benzyna spala to samo, z tym, że benzynę można zagazować a z diesla - jedynie vat można odzyskać... AWX kumpla dłubnięty na ok 150KM spala średnio 8l/100km, moje E36 1.8PB(wiem, wiem nie jedzie ![]() No i awaryjność i żywotność współczesnych diesli nie ta sama... Ja powoli rozglądam się za B6 1.8TQ, nie widzę alternatywy w audi jeśli się chce mieć i brak problemów i ekonomię i funkcjonalność i odrobinę luksusu... |
Autor: | zegar [ 02.gru.2012 23:57:56 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi a4 2,5tdi |
Pewnie zaraz cos uslysze na swój temat, ale..... Mam 2.5TDI piaty rok, a przy silniku tylko hydraulikę wymieniłem, bo dwie, lub trzy pestki spadly. Byłem nadgorliwy i wymieniłem jeszcze walki.... tyle zainwestowałem w silnik. Leje i heja w droge. Nie mam z nim najmniejszych problemów. Niemniej jedak, pali jak smok. 180 PS + Tip + Quattro to w miescie 12-14 przy normalnej jeździe. W trasie nie przekraczając 100km/h to 7L może nawet niecale, Przy 160-180, to z 11L wyjdzie. Na komputerze w cyklu mieszanym średnio 9.8-10.5. Dla mnie trochę to paliwozłop, ale jak go kupowałem to paliwo było w granich 3.70, wiec nie było to jakies straszne, a teraz niemal 6 zl za litr, daje się odczuc po kieszeni. Jak trafisz na zadbane cudo to będziesz zadowolony, jak nie, to będziesz przeklinal dzień w którym go kupiles. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |