.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 21:39:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 02.lis.2015 16:12:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2014 20:08:40
Posty: 48
Lokalizacja: PO
Auto: 80 B3
Leo napisał(a):
No , w haldexie trzeba olej wymieniać no i można go zepsuć. Torsen zużyje się dopiero po 25 latach.


nie kracz, krowa kończy 25 w marcu :o

swoją drogą, zakupiwszy swą ośkę, doceniam teraz napęd na 4 u Spaja.
btw, ośka bardzo chamsko unosi dziób przy szybszym ruszaniu :D w Q tego tak nie widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 02.lis.2015 16:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
u Marka już skrzynia była wymieniana. Także ten tego. Już się nie liczy.
A co do ruszania - umówmy się - 1.6TD i szybsze ruszanie to nie idzie w parze :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 23.kwi.2017 09:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2017 13:40:23
Posty: 13
Ja po przesiadke na Q jestem zadowolony, w zakrętach można naprawde poszaleć, jednak 1.8T to za bidny siln ik aby to napedzać, tam seryjn ie powinni pchać minimum ze 300Nm, bo te 210 to dupy nie urywa, ja sie przesiadłem z V40 200KM 310Nm, tylko tamten potrafił upalic kapora jeszcze na 3 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 27.kwi.2017 11:04:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Po to jest quattro, żebyś tego kapcie nie spalił.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 04.paź.2017 13:09:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
:diabel2: zapytaj czy Noorec kapcia z napędem quattro nie spali ;)
Koksuj tego 1.8T ile tylko wejdzie...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 13.cze.2018 23:29:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2018 12:41:48
Posty: 20
Lokalizacja: KRK
Auto: S3 8L BAM
Pytanko do znawców. Jak to się ma z "pseudo" Quattro czyli Haldexem? Coś kiedyś słyszałem że jego się po prostu wymienia i pytanie czy np. do 8L podejdzie nowszy (lepszy) Haldex z 8P/8V?

_________________
S3 8L '02 (BAM) 216 HP/323,4 Nm LZ5L

>>> NIE MASZ ZAMIARU WNIEŚĆ NIC MĄDREGO W TEMAT - > NIE PISZ!!! <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 28.cze.2018 18:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2711
Lokalizacja: Kr
Do 8l, możesz sobie zapodać inny insert, rozdzieli Ci dużo szybciej i w innym stopniu moc na koła. Poszło na PW co i jak.

Wymień sobie filtr z olejem i wyczyść magnes - to podstawa.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 10.paź.2020 06:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2020 06:14:20
Posty: 2
Kupuje auto z linku poniżej . Może mi ktoś podpowiedzieć lub nakierować na opisy do skrzyni i całego i opisu tego quattro,interwały serwisowe itd . Moze ktos ma takie auto ??
https://autobach.de/fahrzeugsuche/30698 ... fuel_s%5D=

Wymieniam sobie a4b9 z tego samego roku na ta s5tke .....kryzys wieku średniego czy jak by to nie nazwał:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 05.cze.2022 14:33:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2011 23:51:00
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: a3 quattro
Zastanawiam się nad kupnem kolejnego samochodu, dotąd miałam quattro, Mam do wyboru: tradycyjne quattro oraz napęd na 4 dołączany. Jakieś za i przeciw za 1 lub drugą opcją? Czy ten dołączany napęd daje radę? Na coś uważać... Będę wdzięczna za sugestie!

_________________
a4 allroad quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 05.cze.2022 18:21:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak do codziennego użytku to bez znaczenia który wariant wybierzesz. Oba spełnią swoją rolę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 05.cze.2022 18:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2011 23:51:00
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: a3 quattro
Jasne! Bardziej chodziło mi o to, czy ten dołączany jest może bardziej awaryjny czy coś...?

_________________
a4 allroad quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 05.cze.2022 19:47:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Awaryjnośc zależy od serwisowania - a zapene w haldexie trzeba czesciej olej zmieniać niż w tradycyjnym torsenie (tak upraszając bo w obu trzeba)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 05.cze.2022 19:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2011 23:51:00
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: a3 quattro
Jasne! Dzieki wielkie!

_________________
a4 allroad quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 13.wrz.2022 08:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2711
Lokalizacja: Kr
fantyna napisał(a):
Jasne! Bardziej chodziło mi o to, czy ten dołączany jest może bardziej awaryjny czy coś...?

W profilu masz a3 quattro,więc doświadczenie z haldexem raczej jest ;)

Mówisz o quattro ultra czy haldexie którejś generacji?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: