| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/  | 
|
| 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=121621  | 
	Strona 1 z 2 | 
| Autor: | jari666 [ 06.lut.2013 11:34:31 ] | 
| Tytuł: | 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
Witam, Mam dylemat tak jak w temacie, chcę kupić na zimę jakieś quattro, z racji możliwości finansowych i sentymentu do starych aut padło na 100 c3 lub 80 b2. Silniki raczej nie będę przebierać, taki jaki będzie w dobrym stanie. Najbardziej interesuje mnie kwestia jazdy po zakrętach w warunkach zarówno słabej przyczepności czyli np na mokrym, na śniegu jak i wtedy kiedy droga jest sucha. Które z dwóch wyżej wymienionych samochodów będzie lepiej spisywać się w zakrętach? Masa własna i trójkątny wahacz przemawia za 80, ale przyznam szczerze 100 bardziej mi się podoba i nie ma jej tyle na drodze. Pomóżcie ps. szukałem podobnych tematów ale wszyscy skupiają się raczej na komforcie, kosztach eksploatacji zamiast właśnie na wrażeniach z jazdy.  | 
	|
| Autor: | Leo [ 06.lut.2013 11:45:37 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
za setką przemawiają : lepsze rozłożenie masy w poślizgu, możliwość założenia opon zimowych większych i na większym profilu - kopny śnieg Ci niegroźny. Minusem jest większa masa i przez to potrzeba więcej pary w kołach, żeby jeździć wygibasami.  | 
	|
| Autor: | przemik [ 06.lut.2013 11:46:32 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
http://www.youtube.com/watch?v=0vrsDXLunxI i wszystko jasne...  | 
	|
| Autor: | jari666 [ 06.lut.2013 12:53:17 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
filmik widziałem, fajny. Ale bardziej interesuje mnie porównanie czy 100 też da tak radę czy nie bardzo? Wygibasów nie potrzebuje mam od tego Rwd na lato, chodzi mi po prostu o jak najszybsze pokonywanie zakrętów.  | 
	|
| Autor: | Kamil_gd [ 06.lut.2013 14:25:41 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
ja mam 100qt c3 i fajnie tym klamotem robi się "wygibasy". Dla mnie gabaryty tego samochodu potęgują frajdę ![]() Jak pisali poprzednicy, na korzyść c3 przemawia masa auta, co w połączeniu z quattro, pozwala na dosyć szybkie pokonywanie zakrętów (może moje doświadczenia z q są jeszcze małe, ale pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem w ten samochód i zrobiłem 200 km, po mazurskich krętych drogach, to zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi:))  | 
	|
| Autor: | zgredek27 [ 06.lut.2013 14:46:35 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje  | 
	|
| Autor: | Leo [ 06.lut.2013 14:51:22 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
i tym bardziej ryje przodem  
		
		 | 
	|
| Autor: | zgredek27 [ 06.lut.2013 14:56:48 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
A to fakt   Torsen na tył w jednym i drugim przypadku zmieni obydwa samochody.  | 
	|
| Autor: | Frolik [ 06.lut.2013 15:24:13 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
Nie wiem jak c3, bo nie mam z tym modelem doswiadczen, ale b3 ma blokadę tyłu - też się przydaje na śniegu. ja bym stawiał na '80' ze względu na masę, silniki oraz lepszą podaż na rynku dobrych egzemplarzy...  | 
	|
| Autor: | emcior [ 07.lut.2013 00:12:58 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
to ja powiem krotko, mialem 90 b3q, bylo male i zwinne , mam 200tq z 2 torsenami , to w zasniezonych zakretach tez wydaje sie zwinne , ale na pewno czuc wiekszy gabaryt. B3 zawieszeniowo jest tansze . Reszta obslugi podobna   Generalnie jak juz powiedzial Zgredek , kazdy z furakow da podwojny fun na 2 Torsenach w warunkach o ktore pytasz.   
		
		 | 
	|
| Autor: | *Robi* [ 07.lut.2013 16:36:00 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
zgredek27 napisał(a): B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje  Kiedyś w zimę na parkingu spotkaliśmy się , Ja Coupe 2.3 20V quattro ,Arthurr A6 C5 2.8 quattro, Tomuś A8 4.2 quattro .... Zabawa w ganianego    .A8 odpadło przy pierwszym strzale, za cięzka krowa na takie wybryk. A6 dawało rade, ale najbardziej zwinne było Coupe.. Moim zdaniem waga tez robi duzo swojego. I jesli chcesz coś do zabawy to brałbym A90    . Co do rycia przodem, to nie jest tak źle... Nawet filmik się znalazł z tego naszego sciganka  | 
	|
| Autor: | mariuszj0808 [ 07.lut.2013 20:31:53 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
ogólnie im lżejsze z przodu tym lepiej , brat teraz kupił b3 q za 2500 ale głowica do wymiany cena używki nie powala na kolana , minus to mechaniczny wtrysk , ogólnie b3 będzie tańsze w zakupie i utrzymaniu , jeżdzić się da , chyba ,że masz więcej ludzi do wożenia  | 
	|
| Autor: | martab99 [ 07.lut.2013 20:35:50 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej   )A jazda A/S8 w takich warunkach to średnia zabawa  | 
	|
| Autor: | julekF1 [ 07.lut.2013 20:56:51 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
taki przykład dlaczego VW nie zrobił WRC z Passata tylko z Polo?  | 
	|
| Autor: | Frolik [ 08.lut.2013 11:59:29 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej    )Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą...  | 
	|
| Autor: | martab99 [ 08.lut.2013 16:25:08 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
Frolik napisał(a): martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej    )Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. I dalej jest to ciężki klocek, tylko trochę mniej  
		
		 | 
	|
| Autor: | Leo [ 08.lut.2013 16:37:15 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania  
		
		 | 
	|
| Autor: | martab99 [ 08.lut.2013 16:43:51 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
Leo napisał(a): no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania  ![]() Dokładnie  
		
		 | 
	|
| Autor: | zioolko [ 08.lut.2013 17:55:40 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
Frolik napisał(a): martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej    )Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą... A tylne koła wtedy nie będą wisieć w powietrzu po takiej kuracji odchudzającej Coś mi się wydaje, że to 4.2 to trochę ciężkawe jest na przód w takim krótkim aucie. Ryje w winklach nosem jak nic.  | 
	|
| Autor: | Leo [ 08.lut.2013 22:21:53 ] | 
| Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? | 
dużej różnicy nie będzie, jedna dobra kolacja  | 
	|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 | 
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/  | 
|