| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/forum/ | |
| A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi https://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=144498 | Strona 1 z 2 | 
| Autor: | ostryzgora [ 15.lut.2018 14:43:47 ] | 
| Tytuł: | A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Witam wszystkich forumowiczów! Aktualnie jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A3 8L 2000r. z silnikiem 1.9TDI 90KM ALH. Jest to mój pierwszy samochód. Czas jednak przyszedł na zmiany, poszukuję większego auta. Początkowo myślałem o Audi A4 B6 1.8T w wersji Avant, sedan też wchodzi w grę ale w drugiej kolejności. Na samochód mam budżet około 22-23tysiące złotych z tak zwanym pierwszym wkładem (rozrządy, płyny eksploatacyjne, serwis olejowy itp). Dodatkowo w tym budżecie chciałbym instalację LPG co też wlicza się do tego budżetu. Czytając wiele opinii na forach pierwsza myśl padła na silnik 1.8T 150km/163km. Myślałem również o wersji 2.0 ALT ale opinie o braniu oleju 1l/1000km jest trochę przerażające. Przeglądając oferty zacząłem się również zastanawiać o silniku 1.9TDI w tym budżecie spokojnie zmieszczę się w budzie B6 a nawet jest trochę ogłoszeń w budzie B7. Nie będę robić dużych przebiegów tym autem, około 8 tysięcy km rocznie. Co możecie mi polecić? Która wersja silnikowa sprawdzi się najlepiej? Jak wyglądają koszty utrzymania napędu Quattro? Interesuje mnie tylko manualna skrzynia biegów. Pozdrawiam i liczę na dobre odpowiedzi. | |
| Autor: | przemik [ 15.lut.2018 18:35:34 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Szukaj A4 B6 1.8 T silnik - 150,163 i 190 KM - praktycznie wszystkie dobre. Są tez dwa diesle - 130 KM... silniki 1.9 TDI o oznaczeniu AWX i AVF - bardzo dobre. Naped quattro jest praktycznie bezobsługowy. Wymieniasz tylko oleje w dyfrze i w torsenie/skrzyni. | |
| Autor: | Baskecior [ 15.lut.2018 18:43:43 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Głos rozsądku. Popieram. | |
| Autor: | ostryzgora [ 15.lut.2018 20:13:30 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| 1.8T jest najbliższy mojej pierwszej myśli także podejrzewam, że będę szukał właśnie takiego egzemplarza. Czytałem trochę na forach o tym silniku i jak każdy miewa swoje bolączki (napinacz łańcuszka spinającego wałki - jaki jest jego koszt wymiany? na Allegro takie napinacze to koszt 400-500zł jednakże podejrzewam, że są to zamienniki marnej jakości i nie warto ich montować w aucie, którym planuje się pojeździć 4-5 lat.) Warto za takim autem rozglądać się w kraju czy lepiej od razu zacząć poszukiwania w Niemczech? Powiedźcie mi jeszcze co ile trzeba wymieniać olej w dyfrze i skrzyni? Ile mniej więcej go wchodzi i jaki jest jego koszt z wymianą? | |
| Autor: | przemik [ 16.lut.2018 12:22:12 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Olej w napędach wymieniam co 100 tyś km. Chociaż producent twierdzi, ze w ogóle nie trzeba tego robić. Nie pamiętam ile oleju lałem... do swojej A4 ale jakie to ma znaczenie jak robisz to raz na ruski rok. | |
| Autor: | void [ 17.lut.2018 20:22:32 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Przy takich przelotach 1,8 T, najlepiej BEX z uwagi na długą skrzynię jak na benzyniaka. | |
| Autor: | Baskecior [ 18.lut.2018 01:00:18 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Długa skrzynia w 1.8 ?   | |
| Autor: | void [ 18.lut.2018 02:34:46 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Baskecior napisał(a): Długa skrzynia w 1.8 ?  Skrzynia parowana z BEXem ma dłuższe przełożenia niż ta w BFB   W wersji 6 biegów (w zależności od kodu) można mieć nawet 2500 obr./min przy 120 km/h lub 140 km/h przy 3000 obr./min. wówczas silnik nie powinien generować nadmiernego hałasu. Wiadomo, że to nie 2,5 TDI   | |
| Autor: | ostryzgora [ 19.lut.2018 10:22:13 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Najchętniej właśnie bym przygarnął 1.8T. Jest jakaś różnica trwałości i awaryjności między wersją 163KM a 190KM? Pytanie może trochę nie na forum Audi ale w końcu VW to ta sama grupa  . Czy warto interesować się nowszym silnikiem 1.9TDI BKC/BLS/BXE, które występują w Passacie i ewentualnie podnieść mu moc programowo? Ponoć te starsze 1.9TDI były jednak bardziej udanej konstrukcji. | |
| Autor: | przemik [ 19.lut.2018 11:12:38 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Z tej trójki tylko BKC. Wg mnie warto jeśli się trafi na dobry egzemplarz z realnym przebiegiem. BKC wystepuje tez w Skodzie. | |
| Autor: | ostryzgora [ 19.lut.2018 12:38:06 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Mój teść posiada Skodę Octavie 2 z silnikiem 2.0TDI 140HP BMM, trzeba przyznać, że zbiera się to fajnie, natomiast wyglądem zdecydowanie wybrałbym Passata B6. Z silnika BKC podejrzewam że można delikatnymi chipem podnieść moc do około 135-140KM. Czy te wartości są realna? Który samochód silnikiem diesla będzie tańszy w eksploatacji (wiem, że dużo zależy od konkretnej sztuki) 1.9TDI 130hp w A4 B6 czy 1.9TDI 105hp w Passacie B6? | |
| Autor: | przemik [ 19.lut.2018 12:42:39 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Ten sam poziom kosztów. Abstrahuje od stanu technicznego. | |
| Autor: | ostryzgora [ 20.lut.2018 16:12:38 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Orientujecie się jak po delikatnym chipie +30km zachowają się podzespoły 1.9TDI BKC? Sprzęgło, przeguby itp. Wytrzymują takie chipy czy trzeba coś modyfikować? Audi A6 C5 podejrzewam, że też będzie bardzo podobny poziom kosztów w porównaniu do A4 B6? | |
| Autor: | przemik [ 20.lut.2018 17:47:39 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Osprzet wytrzymuje takie modyfikacje... bez problemu. 130 KM TDi w A4 B6 czy w A6 C5 to porównywalnym poziom jeśli chodzi o utrzymanie auta. | |
| Autor: | ostryzgora [ 21.lut.2018 08:45:33 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Dziękuję wam bardzo za pomoc, myślę, że naprowadziło mnie to w szukaniu samochodu odpowiedniego pod moje potrzeby. Kolejność poszukiwania przeze mnie aut: 1. Audi A4 B6 1.8T 150km/163km/190km 2. Audi A4 B6 1.9TDI 130km 3. Volkswagen Passat B6 1.9TDI 105km + obowiązkowy chip 4. Audi A6 C5 Avant 1.8T 150km/1.9TDI 130km W tym momencie są to moje zdecydowane faworyty. Czy znajduje się może na forum osoba, która ewentualnie organizuje wyjazdy do Niemiec w celu pomocy przy sprowadzeniu pojazdu? | |
| Autor: | Zarathustra [ 21.lut.2018 17:42:17 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Ja bym pozycję 1 zamienił z 4. W c5 więcej miejsca, lepiej wyciszony, wygodniejszy a koszty utrzymania te same. | |
| Autor: | Baskecior [ 22.lut.2018 00:56:11 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Quattro! | |
| Autor: | ostryzgora [ 22.lut.2018 11:30:39 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Audi A4 B6 jeżeli chodzi o wielkość myślę, że będzie dla mnie zupełnie wystarczające. 90% przejazdów robię sam, 9% w dwie osoby, a tylko 1% jedzie 4, nigdy nie woziłem pięciu osób. Jeżeli chodzi o Quattro obawiam się, że w moim budżecie może nie być łatwo znalezienie fajnego egzemplarza, przypominam jest to 22-23tysiące włącznie z pierwszym "serwisem" rozrządy, oleje, ew. wymiany uszkodzonych podzespołów plus ewentualny montaż instalacji LPG. Czyli tak naprawdę 1.8T musiałbym szukać w kwocie do 18 tysięcy, 1.9TDI do 20 tysięcy. Przeglądając ofert na dolnym śląsku jest mało aut z napędem Quattro. Nie wiem czy chciałbym jeździć po 300-400 kilometrów po Polsce szukając odpowiedniej sztuki, przy szukania A3 8L obejrzałem ze 20 egzemplarzy aby znaleźć naprawdę przyzwoitą sztukę, i tak skończyło się decyzją na kupno auta z uszkodzoną dwumasą i slizgającym się sprzęgłem. Oczywiście świadomie dokonałem zakupu z tą usterką. | |
| Autor: | Zarathustra [ 22.lut.2018 15:17:58 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Miałem B5, jeździełem B6, mam teraz C5. Nie wrócę już do A4. Teraz nie wykorzystasz może przestrzeni, ale później? poza tym w B6 będziesz miał pernamentny ból prawego kolana  Twoja kasa - ty decyduj. Nic mnie do tego. | |
| Autor: | Sprinter [ 22.lut.2018 15:44:26 ] | 
| Tytuł: | Re: A4 B6/B7 1.8T/1.9TDi | 
| Nie ma to jak obiektywna opinia.     Kup A4, fajniej się tym jeździ, jest zwinniejsze i lepiej się parkuje. A jak narobisz sobie dzieci, to pomyślisz o czymś większym.  Jak masz kupić padakę quattro, bo będzie w budżecie, to też tego zdecydowanie nie rób, ale wtedy nie ograniczaj się do audi, bo napęd to jego jedyna przewaga nad konkurencją (no prawie).   | |
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 | 
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |